МИСТЕЦТВО
За підручником Т.Рубля, Т.Щеглової, І.Мед
( 2 години на тиждень) І семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
1 |
Мистецтво навколо нас. Види мистецтва. Звуки: шумові, музичні. Слухання: краплини дощу; поспівка про краплинки. Виконання: поспівка про краплинки (с.3-6). |
|
|
|
2 |
Мистецтво навколо нас. Виражальні засоби мистецтва. Зображення дощу (фломастери, олівці або фарби) (с.6-7) |
|
|
|
3 |
Різнобарвний світ. Ознайомлення із кольорами веселки та їх послідовністю. Виконання Н.Май «Веселка» (с.8-9). |
|
|
|
4 |
Різнобарвний світ. Хроматичні та ахроматичні кольори. Зображення веселки (акварель). Слухання: А.Вівальді «Гроза», Е.Гріг «Метелик» (с.10-11). |
|
|
|
5 |
Кольорова музика. Основні і похідні кольори. Виконання: Л.Левіна, Л.Некрасова «Що нам осінь принесе?» (с12-13) |
|
|
|
6 |
Кольорова музика. Предметні кольори. Зображення кошика з дарами осені (акварель). Слухання: П.Чайковський «Осіння пісня» (с.14) |
|
|
|
7 |
Де живуть веселі нотки. Графічні матеріали. Лінії (прямі, хвилясті, ламані). Виконання: поспівка «Диби, диби». Зображення контурних малюнків (графічні матеріали) (с.15-16) |
|
|
|
8 |
Де живуть веселі нотки. Нотний запис (нотний стан, скрипковий ключ, ноти). Виконання: українська народна пісня «Ой єсть в лісі калина». (с.17) |
|
|
|
9 |
Зображення плямою: силует. Виражальні можливості силуетної форми. Виконання музичних звуків (тривалість). Ритм. Ритмічні вправи. Виконання: Р.Роджес «до, ре, мі» (с.18-20). |
|
|
|
10 |
Зображення плямою: силует. Створення фантастичних симетричних відбитків, доповнення їх деталями (акварель). Слухання: Ф.Шуман «Сміливий вершник», «Веселий селянин» (с.21) |
|
|
|
11 |
На лісовій галявині. Правила роботи з пластиліном. Ліплення грибочків та яблучок (робота в групах) (пластилін). Слухання: К.Дебюссі «Місячне сяйво» (с.22-23) |
|
|
|
12 |
На лісовій галявині. Ритм. Виконання: обробка М.Лисенка «Пісня лисички». Ритмічні вправи (с.24-25). |
|
|
|
13 |
Природне розмаїття. Пейзаж. Теплі і холодні кольори. Створення композиції «планета палаючих вулканів» або «Планета крижаних гір та океанів» (акварель) (с.26-28) |
|
|
|
14 |
Природне розмаїття. Властивості музичних звуків (висота). Слухання: П.Чайковський «Пісня жайворонка», «Баба Яга». Порівняння музичних творів. (с.29) |
|
|
|
15 |
Краса осіннього листя. Ритмічні вправи. Виконання: «Ходить гарбуз по городу» (інсценування вистави) (с.30-31) |
|
|
|
16 |
Краса осіннього листя. Робота з природними матеріалами. створення аплікації з осіннього листя (робота в групах). Слухання: А.Вівальді «Осінь» (с.32) |
|
|
|
17 |
Пісенні візерунки. Пісня. Настрій пісні. Слухання: Н. Матвієноко «Колискова», українська народна пісня «Грицю, Грицю до роботи». Порівняння музичних творів. (с.33) |
|
|
|
18 |
Пісенні візерунки. Орнамент. Рапорт. Зображення орнаменту на папері в клітинку (фломастери) (с.34-35) |
|
|
|
19 |
Як створюється краса. Композитори, слухачі, виконавці. Виконання: українська народна пісня «Веселі гуси» (с.36-37) |
|
|
|
20 |
Як створюється краса. Зображення сонячного і похмурого дня технікою «по вологому паперу» (акварель). Слухання: Е.Гріг «Ранок» (с.38) |
|
|
|
21 |
Настрій у мистецтві. Танець. Види танців. Слухання: український народний танець «Гопак». Виконання: пісня «Веселі гуси» з танцювальними рухами. (с.30-40) |
|
|
|
22 |
Настрій у мистецтві. Слухання: П.Чайковський «Вальс квітів». Створення композиції. «Танок осіннього листя з сніжинками» (кольорові олівці) (с.41) |
|
|
|
23 |
Парад моїх улюбленців. Марш. Ритмічні вправи. Слухання: Є.Адамцевич «Запорізький марш», І.Парфенов «Ляльковий марш». Виконання: А.Філіпенко, Л.Компанієць «Гарний танець гопачок» з танцювальними рухами. (с.42-43) |
|
|
|
24 |
Парад моїх улюбленців. Передавання простих форм в об’ємі. Ліплення дитячих іграшок (пластилін) (с.44) |
|
|
|
25 |
Світ наповнений прикрасами. Темп. Виконання: «Гарний танець гопачок» у різних темпах. Ритмічні вправи. Слухання: Ф. Шуман «Дід Мороз», К. Сен-Санс «Лебідь» (с.45) |
|
|
|
26 |
Світ наповнений прикрасами. Орнамент. Зображення калинового орнаменту за зразком (акварель) (с.46) |
|
|
|
27 |
У світі порівнянь. Тембр. Слухання: М.Глінка «Полька», М. Скорик «Мелодія». Порівняння музичних творів. Виконання: пісня «Морозець». Ритмічні вправи. (с.47-48) |
|
|
|
28 |
У світі порівнянь. Форми: плоскі та об’ємні. Зображення транспорту на вибір (фломастери) (с.52) |
|
|
|
29 |
Новорічні свята. Колядки. Слухання: колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю». Виконання: колядка «Старий рік минає». Ритмічні вправи (с.50-51) |
|
|
|
30 |
Новорічні свята. Щедрівки. Слухання: українська народна пісня «Щедрик» в обробці М.Лентовича. Зображення казкового новорічного міста (кольорові олівці, фломастери) (с.52) |
|
|
|
31 |
Готуємось до Нового року. Виготовлення ялинкових прикрас. Прикрашання класної кімнати (матеріали за вибором) (с.53-54) |
|
|
|
32 |
Готуємось до Нового року. Слухання: щедрівка «Ой сивая, тая зозуленька». Виконання: пісня «Морозець», колядка « Старий рік минає» (с.53-54). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
МИСТЕЦТВО
За підручником Т.Рубля, Т.Щеглової, І.Мед
( 2 години на тиждень) ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
1 |
Зимові сни. Мелодія музичного твору. Слухання: П.Чайковський «Грудень» із циклу «Пори року». Виконання: поспівка «Ой Метелиця-зима»; М.Ясакова, О.Янушевич «Чому сніг лапатий» (с.52-53). |
|
|
|
2 |
Зимові сни. Вибір положення аркуша залежно від форми дерева. Зображення зимового дерева за уявою (акварельні фарби) (с.54). |
|
|
|
3 |
Пригоди золотої рибки. Музична мова. Слухання: Р.Щедрін «Золоті рибки» з балету «Горбоконик». Виконання: М.Ясакова, О Янушевич «Чому сніг лапатий». Ритмічна вправа. (с.55). |
|
|
|
4 |
Пригоди золотої рибки. Зображення рибки (акварельні фарби). Слухання: К.Сен-Санс «Акваріум» (с.56). |
|
|
|
5 |
Що я люблю. Теплі і холодні кольори. Ритмічна вправа. Складання власної ритмічної схеми з фруктів. (с.57). |
|
|
|
6 |
Що я люблю. Натюрморт. Зображення натюрморта з овочів та фруктів (художні матеріали на вибір) (с.58). |
|
|
|
7 |
Пригоди чарівного потяга. Акомпанемент. Виконання: поспівка «Прилетіли журавлі». Ритмічна вправа. Слухання: звуки весняної природи. Описування своїх вражень (с.59-60). |
|
|
|
8 |
Пригоди чарівного потяга. Кольорові відтінки. Зображення чарівного потяга за зразком (акварельні фарби) (с.61-62). |
|
|
|
9 |
Танець метеликів. Симетрія в природі. Слухання: Е.Гріг «Метелик». Виконання: поспівка «Танцювальні миші». Ритмічна вправа (с.63-65). |
|
|
|
10 |
Танець метеликів. Виконання: Л.Куліш-Зіньків, М.Ведмедері «Жук танцює». Малювання за уявою танцю метеликів (фломастери або кольорові олівці) (с.66). |
|
|
|
11 |
Подарунок для родини. Будова пісні: заспів, приспів. Слухання: В. Кобринович «Мамині руки». Виконання: пісня «Мама і я». ритмічна вправа (с.67). |
|
|
|
12 |
Подарунок для родини. Зображення букета весняних квітів за зразком (художні матеріали на вибір) (с.68). |
|
|
|
13 |
Домашні улюбленці. Слухання: звуки екзотичних птахів; В.Сокальський «Пташка». Виконання: поспівка «Танцювали миші», П.Воронько, І.Кириліна «Засмутилось кошеня». Ритмічна вправа (с.69-71). |
|
|
|
14 |
Домашні улюбленці. Ліплення з пластиліну домашніх улюбленців чи свійських тварин (робота в групах). Слухання п’єси з циклу «Карнавал тварин» (с.72). |
|
|
|
15 |
Весняна хустинка. Веснянки, гаївки, заклички. Виконання: веснянка «Вийди, вийди, сонечко». Слухання: В. Феліпенко «Прийди, прийди, весно красна» (с.73). |
|
|
|
16 |
Весняна хустинка. Робота з папером. Симетричне вирізування. Створення орнаменту для весняної хустини за зразком чи власним задумом (кольоровий папір) (с.74). |
|
|
|
17 |
Мистецьке місто. Архітектура. Слухання: М.Скорик «Народний танець»; Р.Шуман «Веселий селянин». Імітування танцювальних рухів. Ритмічна вправа (с.73-77). |
|
|
|
18 |
Мистецьке місто. Казковий будинок. Зображення казкового будиночка за власним задумом (фломастери або кольорові олівці) (с.77-78). |
|
|
|
19 |
Весняний хоровод. Пісня-хоровод або пісня-танець. Виконання: поспівка «Ой, ру-ду-ру»; веснянка «Ой минула вже зима» з танцювальними рухами. Ритмічна вправа (с.79-80). |
|
|
|
20 |
Весняний хоровод. Український віночок. Вирізання за шаблоном. Створення весняного віночка за зразком чи власним задумом (кольоровий папір) (с.81-82). |
|
|
|
21 |
Весну зустрічаємо. Інструментальна та вокальна музика. Слухання: Е.Гріг «Навесні». Виконання: веснянка «Вийди, вийди, сонечко». Ритмічна вправа (с.83) |
|
|
|
22 |
Весну зустрічаємо. Малювання композиції «Квітуча гілка» (гуаш) (с.84). |
|
|
|
23 |
Дитячі іграшки. Слухання: П.Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька». Виконання: поспівка «Лис та їжак»; А.Житкевич «Семеро гномів». Ритмічна вправа (с.85-86). |
|
|
|
24 |
Дитячі іграшки. Зображення іграшкового гнома за зразком чи власним задумом (фломастери або кольорові олівці) (с.87). |
|
|
|
25 |
Казка. Музична казка. Виконання: пісня Лисички з дитячої опери «Коза-Дереза»; М.Ясакова, О.Янушевич «А ми любимо читати». Слухання: П. Чайковський вальс із балету «Спляча красуня» (с.88-90). |
|
|
|
26 |
Казка. Ілюстрації до казок. Зображення ілюстрації до казки «Колобок» за зразком (фломастери або кольорові олівці) (с.90). |
|
|
|
27 |
Театральна подорож. Опера. Балет. Слухання: П.Чайковський «Танець Феї Драже» з балету «Лускунчик». Порівняння музичних творів. Виконання: пісня «Семеро гномів». Ритмічна вправа (с.91). |
|
|
|
28 |
Театральна подорож. Театральні маски. Створення масок до казки «Колобок». Інсценування казки (кольоровий папір) (с.92). |
|
|
|
29 |
Улюблені мультфільми. Персонажі мультфільмів. Слухання: уривків пісень із мультфільмів. Виконання: М.Ясакова, О.Янушевич «А ми любимо читати»; Т.Волгіна, А. Філіпенко «Веселий музикант» (с.93-94). |
|
|
|
30 |
Улюблені мультфільми. Зображення улюбленого персонажа мультфільма (художні матеріали за вибором) (с.95). |
|
|
|
31 |
Космічна подорож. Слухання: О.Зацепін головна тема з мультфільму «Таємниця третьої планети». Виконання: пісня: «Дивина» (з танцювальними рухами) (с.96-97). |
|
|
|
32 |
Космічна подорож. Створення за уявою чи за зразком композиції «Подорож до невідомої планети» (акварельні фарби). Слухання: гурт «Спейс» «Космічна симфонія» (с.97). |
|
|
|
33 |
Морське царство. Слухання: М.Римський-Корсаков тема з опери «Садко»; М.Чюрльоніса початок симфонічної поеми «Море»; А.Петров музика до кінофільму «Людина-амфібія». Виконання: пісня «Дивина» (з танцювальними рухами) (с.98-99). |
|
|
|
34 |
Морське царство. Як художники передають свої враження про море. Створення композиції «Акваріум із морськими мешканцями» (художні матеріали за вибором) (с.99). |
|
|
|
35 |
Скоро літо. Слухання: А.Вівальді «Літо» з циклу «Пори року». Виконання: М.Ясакова, О.Янушевич «Літо золоте». Ритмічна вправа (с.100-101). |
|
|
|
36 |
Скоро літо. Складання розповіді за картиною про літо. Створення композиції «Спогади про літо» (художні матеріали за вибором). Підсумок за рік (с.102). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|