Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу з геометрії в 7 класі
Навчання за програмою: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. «Математика.5-9 класи». Сайт МОН. Наказ МОН від 07.06.2017 № 804.
Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір
У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М. І. Бурда,А. В. Паньков М. С. Якір, Д. А. НоміровськийА.В.
Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М. І. Бурда,Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О. І. Буковська, Т. С. Кіндюх,О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. Паньков М.С.
Підручник: Істер О. С. Геометрія: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. С. Істер. – Київ : Генеза, 2015. Наказ МОН від 20.07.2015 №777. Лист МОН від 22.05.2020 № 1/11- 3422
(2 години на тиждень, І семестр – 32 год., ІІ семестр – 38 год.)
№ |
Назва теми |
Год |
К.р. |
2 |
Елементарні геометричні фігури та їх властивості |
8+2 |
1 |
3 |
Взаємне розміщення фігур на площині |
12+2 |
1 |
4 |
Трикутники. Ознаки рівності трикутників |
22+4 |
2 |
5 |
Коло і круг |
8+4 |
1 |
6 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
8 |
1 |
|
Разом |
70 |
6 |
Тематичний план
№ уроку |
Тема уроку
|
Дата
|
Примітки |
|||||||||||
проведення |
скоригована |
|||||||||||||
І семестр |
||||||||||||||
Тема 1. ЕЛЕМЕНТАРНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ (8 +2 год.) Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками; формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів; класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
||||||||||||||
1 |
Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь |
|
|
|
||||||||||
2 |
Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь |
|
|
|
||||||||||
3 |
Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками |
|
|
|
||||||||||
4 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
5 |
Кут. Вимірювання кутів та відкладання. |
|
|
|
||||||||||
6 |
Бісектриса кута |
|
|
|
||||||||||
7 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
8 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
9 |
Узагальнення і систематизація знань. |
|
|
|
||||||||||
10 |
Контрольна робота №1 за темою: «Елементарні геометричні фiгури та їх властивості» |
|
|
|
||||||||||
Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗміщення ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ (12 +2 год.) Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі; пояснює: · що таке теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; · суть доведення від супротивного; формулює: · - означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; · - властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; · - ознаки паралельності прямих вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
||||||||||||||
11 |
Аксіоми, теореми, означення |
|
|
|
||||||||||
12 |
Суміжні кути, їх властивості |
|
|
|
||||||||||
13 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
14 |
Вертикальні кути, їх властивості. Кут між двома прямими, що перетинаються |
|
|
|
||||||||||
15 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
16 |
Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої |
|
|
|
||||||||||
17 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
18 |
Паралельні прямі, їх властивості. |
|
|
|
||||||||||
19 |
Кути утворені при перетині двох прямих січною. Ознаки паралельності прямих |
|
|
|
||||||||||
20 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
21 |
Властивості паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
|
|
|
||||||||||
22 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
23 |
Узагальнення і систематизація знань. |
|
|
|
||||||||||
24 |
Контрольна робота №2 за темою: «Взаємне розміщення прямих на площині» |
|
|
|
||||||||||
Тема 3. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКИ РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ (22+4 год.) Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур пояснює, що таке рівні фігури формулює:
класифікує трикутники за сторонами і за кутами зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; властивості кутів трикутника; властивість зовнішнього кута трикутника застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту |
||||||||||||||
25 |
Трикутник і його елементи. Види трикутників. Рівність геометричних фігур |
|
|
|
||||||||||
26 |
Перша ознаки рівності трикутників |
|
|
|
||||||||||
27 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
28 |
Друга ознаки рівності трикутників |
|
|
|
||||||||||
29 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
30 |
Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки |
|
|
|
||||||||||
31 |
Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки |
|
|
|
||||||||||
32 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
33 |
Висота, бісектриса і медіана трикутника |
|
|
|
||||||||||
34 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
35 |
Третя ознака рівності трикутників |
|
|
|
||||||||||
36 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
37 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
38 |
Узагальнення і систематизація знань. |
|
|
|
||||||||||
39 |
Контрольна робота №3 за темою: «Ознаки рівності трикутників» |
|
|
|
||||||||||
ІІ семестр |
|
|||||||||||||
40 |
Сума кутів трикутника |
|
|
|
||||||||||
41 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
42 |
Зовнішній кут трикутника та його властивості |
|
|
|
||||||||||
43 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
44 |
Прямокутний трикутник. Властивості прямокутних трикутників |
|
|
|
||||||||||
45 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
46 |
Нерівність трикутника |
|
|
|
||||||||||
47 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
48 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
49 |
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
||||||||||
50 |
Контрольна робота №4 за темою: «Кути трикутника. Властивості прямокутних трикутників» |
|
|
|
||||||||||
Тема 4. КОЛО І КРУГ (8 +4 год.) Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; формулює: · означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник; · властивості: серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; дотичної до кола; діаметра і хорди кола; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; бісектрис кутів трикутника; зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову вказані у змісті; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
||||||||||||||
51 |
Коло. Круг |
|
|
|
||||||||||
52 |
Дотична до кола та її властивість |
|
|
|
||||||||||
53 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
54 |
Коло, вписане в трикутник |
|
|
|
||||||||||
55 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
56 |
Коло, описане навколо трикутника |
|
|
|
||||||||||
57 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
58 |
Основні задачі на побудову та їх розв’язання. |
|
|
|
||||||||||
59 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
60 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
51 |
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
||||||||||
62 |
Контрольна робота №5 за темою: «Коло і круг» |
|
|
|
||||||||||
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (8 год.) Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. Розв’язує задачі практичного змісту на: знаходження відстані до недоступної точки; встановлення рівновіддаленості об’єктів на поверхні Землі; використання жорсткості трикутника в будівництві тощо. |
||||||||||||||
63 |
Взаємне розміщення прямих на площині |
|
|
|
||||||||||
64 |
Ознаки рівності трикутників |
|
|
|
||||||||||
65 |
Рівнобедрений трикутник |
|
|
|
||||||||||
66 |
Властивості прямокутних трикутників |
|
|
|
||||||||||
67 |
Розв’язування задач |
|
|
|
||||||||||
68 |
Коло. Круг |
|
|
|
||||||||||
69 |
Підсумкова контрольна робота за рік |
|
|
|
||||||||||
70 |
Підсумковий урок |
|
|
|
||||||||||