Календарне планування «Основи правознавства» 9 клас 2022 1 сем.

Про матеріал
Календарне планування «Основи правознавства» 9 клас (1 години на тиждень, 35– на рік, резерв-2 години) Оновлена навчальна програма (затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом МОН від 03.08.2022 № 698). За підручнком- Основи правознавства О. Д. Наровлянський -2017
Перегляд файлу

Календарне планування «Основи правознавства»  9  клас

(1 години на тиждень, 35– на рік, резерв-2 години)

 Оновлена навчальна програма (затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом МОН від 03.08.2022 № 698).

За підручнком- Основи правознавства О. Д. Наровлянський -2017

ур.

Дата

Прим.

Зміст навчально-

пізнавальної діяльності

Очікувані результати навчання

Структура змісту предмета

І семестр

ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА» 

  1.  

01.09

С.3

  Соціальні  передумови  права.

Мораль і релігія.

Фундаментальні  засади  права:

гідність,  свобода,  рівність,

справедливість.

Людина  як  найвища  соціальна

цінність.

  • Учень/учениця: 
  • пояснює  та  застосовує  поняття:
  • «гідність»,  «свобода»,  «рівність»,
  • «справедливість», «мораль», «релігія»; 
  • наводить  приклади  реалізації  поваги  до
  • людської гідності в різних сферах життя; 
  • характеризує  статус  людини  як  найвищої
  • соціальної цінності;
  • висловлює судження про  справедливість як
  • джерело права.

. Вступ (орієнтовно 1 год.) до предмета актуалізує знання та уявлення учнів

/ учениць про людину як найвищу цінність, про свободу, рівність, справедливість

як  основоположні  поняття,  мораль  та  релігію  як  інструменти  впорядкування

суспільних відносин.

Розділ І «Основи теорії права і держави»

  1.  

08.09

§ 1

 

 

 

 

Передумови  виникнення

держави.  Поняття  й  ознаки держави.

Державна влада. Функції держави .

 

називає  види  соціальних  норм,  ознаки права, ознаки державної влади;

пояснює  та  застосовує  поняття:  «право», «джерела  права»,  «галузь  права»,  «норма права»,  «держава», «форма держави»;

характеризує  функції  держави,  джерела права, елементи системи права; наводить  приклади  соціальних  норм,

джерел права,;

описує форму держави; висловлює судження щодо ролі соціальних норм,  соціального  призначення  держави  і

права;

 оцінює  значення   права  як  універсального

регулятора суспільних відносин.

(орієнтовно 4 год.) розглядає

право  як  продукт  соціального  розвитку,  що  обслуговує  інтереси  людини,  а

державу – як інститут, що у правовий спосіб забезпечує організацію суспільства

та інтереси людини. Основні категорії розділу – право та держава. Учні / учениці

мають опанувати знаннями про соціальні норми та їх види, ознаки, джерела та

систему права, передумови виникнення держави, її ознаки, функції та форму.

Особливий акцент слід зробити на цінності права та соціальному призначенні

держави. 

  1.  

15.09

§2

Форми держави.  . 

  1.  

22.09

§ 3–4

  Поняття  і види соціальних норм.   Соціальні  норми. Поняття  та  ознаки  права.

Джерела права. Система права та її елементи. Цінність права.

  1.  

29.09

С.33

Практичне заняття:

Соціальне призначення держави

Розділ 2. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА  

  1.  

06.10

§ 5.

Правовідносини.  Склад

правовідносин.  Підстави

виникнення,  зміни  і  припинення

правовідносин. 

називає  ознаки  правовідносин, правопорушення,  юридичної

відповідальності;

пояснює  та  застосовує  поняття: «правовідносини»,  «склад  правовідносин», «юридичні  факти»,  «правопорушення»,

«юридична відповідальність»;

характеризує  підстави  виникнення,  зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності; 

наводить  приклади  юридичних  фактів, видів  правопорушень,  обставин,  що виключають юридичну відповідальність;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність; 

застосовує  засвоєні  поняття  та  вміння  під час  розв’язування  правових  ситуацій,  при регулюванні  власної  поведінки  відповідно до норм права; висловлює  судження  щодо  ролі правовідносин  у  житті  людини  і суспільства;  оцінює  власну  поведінку  й поведінку інших осіб щодо її правомірності

(орієнтовно  4  год.)  учні  /  учениці

опановують  такими    чільними  поняттями  правознавства  як  правовідносини,

правопорушення  та  юридична  відповідальність.  Тут  увагу  слід  зосередити  на

підставах  виникнення,  зміни  та  припинення  правовідносин,  розглянути

юридичні факти та їх види (події та дії), закцентувати увагу учнів на ознаках

правопорушення,  їх  видах,  підставах  юридичної  відповідальності,

правовідносинах, в яких беруть участь неповнолітні.    

  1.  

13.10

§ 6

Правопорушення:  поняття,

склад, види. 

  1.  

20.10

§ 7–8

 

С.56

Юридична  відповідальність:

поняття, підстави, види.

Практичне заняття: 

Обставини,  що  виключають

юридичну відповідальність.

  1.  

03.11

 

Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Основи теорії права і держави» та «Реалізація права»

Розділ 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ

  1.  

10.11

§9

Поняття  Основного  закону

держави.  Структура  Конституції України.  Конституційний  лад

України. Правова  характеристика понять  «людина»,  «особа», «громадянин».  Демократія.  Верховенство права.

   називає покоління прав людини,  механізми захисту  прав  та  свобод  людини  і громадянина в Україні, ознаки Конституції; 

пояснює  та  застосовує  поняття  «людина», «особа»,  «громадянин»,  «громадянство», «верховенство  права»,  «демократія», «конституція»,  «права  і  свободи людини»,  «конституційні обов’язки»;

     описує  права  людини  та  їх  закріплення  в національному  законодавстві  та міжнародному праві;  види конституційних

прав,  свобод,  обов’язків  людини  і громадянина, конституційний лад України повноваження  органів  державної  влади  та місцевого самоврядування; 

    наводить  приклади  видів  звернення громадян;

аналізує окремі статті Конституції України; 

розв’язує правові ситуації із застосуванням

знань із тем розділу; 

     характеризує  підстави  набуття  та припинення  громадянства  України;  зміст правового  режиму  надзвичайного  та воєнного  стану,  порядок  його  введення  та

припинення, особливості додержання прав і свобод  людини  і  громадянина,  прав  і законних  інтересів  юридичних  осіб  в

умовах режиму надзвичайного або воєнного стану; 

    оцінює  значення  Конституції  України;

форми участі громадян у житті держави та

територіальної  громади;  зобов’язання

держави у сфері прав людини. 

(орієнтовно  8  год.)

присвячений  питанням  прав  людини,  механізмам  їх  захисту  та  основам

конституційного права. У цьому розділі учні / учениці осмислюють такі складні

категорії як права людини та верховенство права, знайомляться з поколіннями

прав  людини  та  механізмами  захисту  прав  і  свобод  людини  в  Україні,

розширюють  свої  знання  про  демократію,  Конституцію  України  та

конституційний  лад  нашої  держави,  тлумачать  поняття  «людина»,  «особа»  і «громадянин»,  розглядають  форми  й  види  звернення  громадян,  опановують

знаннями про конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина

в Україні, повноваження органів державної влади та місцевого самоврядування,

зміст  правового  режиму  надзвичайного  та  воєнного  стану  й  особливості
додержання  прав  і  свобод  людини  і  громадянина  в  умовах  такого  режиму.

Особливої  уваги  потребують  питання  зобов’язання  держави  у  сфері  прав

людини, що виявляється у повазі до прав людини, їх захисті й забезпеченні.

  1.  

17.11

§10

Громадянство

України. 

  1.  

24.11

§11

Конституційні  права,  свободи

та  обов’язки  людини  і

громадянина. 

Права людини. Покоління .  прав людини.  Механізми  захисту  прав та свобод людини і громадянина в

Україні

  1.  

01.12

§12

Практичні заняття:

Звернення громадян.

Особливості додержання прав

і  свобод  людини  і  громадянина,

прав  і  законних  інтересів

юридичних  осіб  в  умовах

правового режиму надзвичайного

або воєнного стану.

Зобов’язання держави у сфері

прав  людини:  повага,  захист,

забезпечення.

  1.  

08.12

§13-14

Органи  державної  влади  в

Україні.  Місцеве  самоврядування

в Україні. 

Правовий  режим  надзвичайного

стану.  Правовий  режим  воєнного

стану.

  1.  

15.12

 

Узагальнення вивченого матеріалу з розділу  ІІІ  «Взаємозв’язок  людини  і  держави»

  1.  

22.12

 

Урок  узагальнюючого повторення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 вересня 2022
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку