Календарне планування Основи правознавства 9 клас

Про матеріал
Календарне планування Основи правознавства 9 клас. Складено на основі програми.
Перегляд файлу

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з основ правознавства

Під час оцінювання навчальних досягнень із правознавства враховується:

  • рівень оволодіння знаннями про систему об’єктивно існуючих державно-правових реалій;
  • рівень умінь аналізувати суспільно-політичні події, користуватися правовими актами, юридичною літературою;
  • рівень сформованості навичок діяти згідно з нормами права у конкретних життєвих ситуаціях.

Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

І. Початковий

 

1

Учень/учениця   усно в загальних рисах  відтворює один-два юридичні терміни окремої теми

2

 Учень/учениця  на рівні «так—ні» усно відтворює кілька термінів,  вибирає правильний варіант відповіді із двох запропонованих

3

Учень/учениця одним простим реченням передає зміст  частини  теми, знаходить відповідь на закрите запитання у тексті підручника

ІІ. Середній

 

4

Учень/учениця   відповідає  на окреме питання  за допомогою вчителя,  репродуктивно  відтворює частину навчального матеріалу теми одним — двома простими реченнями, формулює  визначення юридичного поняття

5

Учень/учениця відтворює окрему частину основного змісту навчальної теми, відповідаючи на запитання вчителя, визначає одну-дві окремі ознаки правових понять

6

Учень/учениця у цілому відтворює частину навчального матеріалу теми, у цілому правильно використовує окремі  юридичні терміни аналізує  прості юридичні ситуації,  розв’язує тестові завдання  першого рівня; може користуватись за допомогою вчителя  (зразок, пам’ятка) окремими положеннями нормативних актів

ІII. Достатній

7

Учень/учениця самостійно відтворює окрему частину теми, застосовуючи мінімальну юридичну термінологію, дати визначення понять, аналізує зміст правових документів за простим планом, розв’язує елементарні  юридичні задачі   за допомогою вчителя, знаходить окремі правові  норми в тексті нормативних актів

8

Учень/учениця в основному володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією; може зіставляти, узагальнювати,   інформацію за допомогою учителя; складати прості таблиці, схеми, аналізувати положення  нормативно-правового  акту за допомогою вчителя

9

Учень/учениця  оперує вивченим матеріалом на рівні теми, може самостійно його відтворювати, аналізувати положення нормативно-правових актів,  підтверджувати одним — двома аргументами висловлене ним судження щодо правового явища; самостійно розв’язувати юридичні задачі середнього рівня складності

IV. Високий

10

Учень/учениця вільно викладає правові питання, застосовуючи необхідну юридичну термінологію; вирішувати за допомогою вчителя тестові завдання вищого рівня; самостійно складати таблиці,  структурно-логічні схеми з правових питань, аналізувати правові ситуації, дати відгук (рецензію) на відповідь іншого учня

11

Учень/учениця  володіє глибокими  знаннями, може  вільно висловлювати  власні судження та аргументує їх, самостійно користується окремими джерелами права; може підготувати повідомлення з юридичної тематики;  самостійно вирішує тестові  завдання вищого рівня та певні правові ситуації, може використовувати інформацію з додаткової літератури (використання додаткової літератури не є обов’язковою вимогою) 

12

Учень/учениця ґрунтовно викладає правові питання,  висловлює власну позицію і переконливо її аргументує; самостійно знаходить, оцінює та використовує джерела юридичної інформації, зокрема наочні, вміє узагальнити вивчений матеріал, використовує набуті знання і вміння в практичній урочній діяльності (участь в дискусіях, засіданнях «круглих столів» тощо); може самостійно вирішувати   юридичні задачі, застосовуючи правові знання

 

Календарне планування з основ правознавства

9  клас

(1 години на тиждень, 35– на рік)

 

Складено згідно з навчальною програмою, затвердженою Наказом міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804

Розроблено відповідно до листа МОН від 01.07.2019 року №1/11-5966.

 

О.Д.Наровлянський. Основи правознавства. 9 клас. – К.: «Грамота», 2017. – 192 с.

№ уроку

Дата

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Домашнє завдання

ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА»

1

 

Вступ. Право і закони в житті  людини і суспільства (з курсів історії). Зміст, завдання і структура курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література, електронні та Інтернет-ресурси.

Учень/учениця:

згадує з курсів історії та пояснює причини  й значення виникнення держави і права, роль права в житті суспільства;

згадує та називає найдавніші правові пам’ятки в історії людства;

пояснює завдання та структуру предмета «Основи правознавства»;

висловлює власні очікування щодо вивчення предмета.

 

Тема 1. ОСНОВИ теорії держави і права

2

 

Загальна характеристика держави.

Учень/учениця:

називає ознаки державної влади, соціальних норм, права;

пояснює та застосовує поняття: «держава», «форма держави», «право», «джерела права», «галузь права», «норма права»;

характеризує функції держави, державний лад, джерела права, елементи системи права;

наводитьприклади соціальних норм, джерел права;

описуєелементи державного ладу;

висловлює судження щодо ролі соціальних норм, держави і права в житті людини та суспільства.

 

3

 

Форми держави. Державна влада.

 

4

 

Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права.

 

5

 

Практичне заняття №1. Соціальні норми в житті людей

 

6

 

Узагальнення. №1 Тематичне оцінювання з теми «ОСНОВИ теорії держави і права»

 

Тема  2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальністЬ

7

 

Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин.

Учень/учениця:

називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності;

пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»;

характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності;

наводитьприклади юридичних фактів, видів правопорушень;

описує обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність;

застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування простих правових ситуацій та регулюванні власної поведінки відповідно до норм права;

висловлює судження щодо ролі правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності.

 

8

 

Правопорушення: поняття, склад, види.

 

9

 

Юридична відповідальність: поняття, підстави, види.

 

10

 

Практичне заняття №2. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння.

 

 

Тема 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ

11

 

Конституція України. Повноваження Конституційного Суду України.

Учень/учениця:

називає ознаки конституції; механізми захисту прав і свобод людини та громадянина;

пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «конституція», «права і свободи людини»,  «конституційні обов’язки»;

описує види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, органи державної влади та місцевого самоврядування;

наводитьприклади повноважень Конституційного Суду України, видів звернення громадян;

характеризує підстави набуття та припинення громадянства України;

аналізує окремі статті Конституції України;

розв’язує правові ситуації із застосуванням знань розділу;

оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та місцевої громади.

 

 

12

 

Громадянство України.

 

13

 

Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина.

 

14

 

Практичне заняття №3. Звернення громадян.

 

15

 

Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні.

 

16

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ»

 

 

Тема 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних І кримінальних правовідносин

17

 

Неповнолітні в цивільних правовідносинах.

Учень/учениця:

пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»;

характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, права неповнолітніх як власників, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх;

наводитьприклади державних органів з охорони права дітей, адміністративних правопорушень і злочинів, адміністративних стягнень і кримінальних покарань;

описує шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування,  особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми;

аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів;

розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо неповнолітніх;

вчиняє власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин;

висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

 

 

18

 

Практичне заняття №4. Власність неповнолітніх.

 

19

 

Ти – споживач.

 

20

 

Практичне заняття №5. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою.

 

21

 

Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей.

 

22

 

Практичне заняття №6. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування.

 

23

 

Праця неповнолітніх.

 

24

 

Практичне заняття №7. Працевлаштування неповнолітніх.

 

25

 

Адміністративні правопорушення. Злочини.

 

26

 

Адміністративна та кримінальна відповідальність. 

 

27

 

Практичне заняття №8. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

 

28

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних І кримінальних правовідносин»

 

Тема 5. ЯКЩО ПРАВО - ЦЕ ПРОФЕСІЯ

 

 

 

 

Учень/учениця:

називає професії, пов’язані з юриспруденцією; 

знає, хто такі судді, прокурори, слідчі, нотаріуси, адвокати, юрисконсульти,  дільничні офіцери поліції, правозахисники;

наводить приклади видів діяльності  нотаріуса та адвоката;

називає основні вимоги до осіб, які мають намір працювати за юридичним фахом чи в поліції;

описує процедуру розгляду цивільної/ кримінальної справи в суді;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про професію юриста;

оцінює життєві ситуації, за яких потрібна допомога юриста.

 

29

 

Професія «юрист».  Юристи в нашому житті.

 

30

 

Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції).

 

31

 

Практичне заняття №9. Ігровий суд.

 

32

 

Практичне заняття №10. Зустріч з правозахисниками.

 

33

 

Повторення вивченого матеріалу

 

34

 

Тематичне оцінювання

 

35

 

Резерв

 

 

 

docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
3056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку