Правопорушення. Будь-яке протиправне винне діяння(дія або бездіяльність), що завдає шкоди людям, суспільству чи державі й спричиняє юридичну відповідальність
Номер слайду 2
Актуалізація.1. Правовідносини-регулюються: А) нормами права. Б) нормами мораліВ) корпоративними нормами. Г) релігійними нормами2. Визначити склад правовідносин: А) галузь права. Б) об′єкт В) суб′єкт. Г) норми права. Д) зміст правовідносин3. Співвіднести: Юридична особа Фізична особа. А) учень 9 класу. Б) суддя міського суду. В) загальноосвітня школа. Г) токар автозаводу. Д) Дитяча організація «Сонечно»
Номер слайду 3
4. Співвіднести: Події : Дії: А) народження. Б) купівля-продаж. В) пожежа. Г) весілля. Д) стихійне лихо. Е) закінчення 9 класу5. Співвіднести: А) Правоздатність Б) Дієздатність 1. Можливість своїми діями набувати юридичних прав і обов.язків. 2. Можливість мати юридичні права і обов.язки. 6. Відповідь « ТАК» чи «НІ»- Правовідносини можуть виникати всупереч правовим нормам.
Номер слайду 4
Правопорушення. Робітник заводу запізнився на роботу. Школяр перейшов дорогу на червоне світло. Юнаки спочатку лаялися, а потім почали бійку. Що об'єднує ці ситуації?
Форми вини. Умиселнеобережністьпрямийсамовпевненістьнепрямийнедбалість
Номер слайду 7
Види шкоди. Моральна Матеріальна. Фізична
Номер слайду 8
Склад правопорушення Суб′єкт правопорушення. Об′єкт правопорушення. Суб′єктивна сторона. Об′єктивна сторона
Номер слайду 9
Завдання: визначити ознаки правопорушень, форму вини, вид шкоди, вид правопорушення, склад правопорушення. А) Оксана, 17 р. Спізнилася на роботу. Б) Микита, 21 р. не повернув Олені борг. В) Граючи у футбол, хлопці розбили вікно у будинку. Г) Марія, 16 р. вкрала у магазині ювелірні вироби. Д) Сашко, 18 р. перейшов дорогу на зелене світло. Е) Мишко і Андрій, 12р. обікрали квартиру і винесли майно на суму 9 тисяч гривень.
Номер слайду 10
Аналіз ситуацій: Завдання 1. Мисливець Заєць недбало зберігав удома рушницю. Вона висіла на стіні на видному місці,невисоко від підлоги. Залишаючи квартиру,Заєць не завжди замикав двері своєї кімнати. Одного разу, коли Зайця не було вдома, його син - 16-річний Мишко увійшов до незамкненої кімнати ,зняв рушницю зі стіни і вийшов з нею у двір, де було багато дітей. Бажаючи попустувати і не знаючи , що рушниця заряджена, Мишко крикнув: «Стій,руки вгору !» - і натиск на гачок. Пролунав постріл, яким було вбито 6-річну дівчинку. Чи є дії Зайця і Мишка злочинними ?
Номер слайду 11
Відповідь 1. Так. Є всі 4 ознаки злочинів в діях (бездіяльності) Мишка та його батька. Син нестиме відповідальність за вбивство з необережності , батько - за недбале зберігання вогнепальної зброї. Завдання 2. Група неповнолітніх , серед яких були хлопці і дівчата , поверталася додому із дискотеки. Коли вони проходили повз кладовище , 17-літній Георгій та 15-літній Микола , перебуваючи напідпитку , пошкодили два могильних пам’ятки і тут же були затримані сторожем. У своїх показаннях хлопці стверджують ,що у стані сп’яніння вони можуть не розуміти , що роблять. Чи є дії хлопців злочинними ? Які міри можуть бути застосовані до них?
Номер слайду 12
Відповідь 2. Так є всі ознаки злочину.. Скоєння злочину у стані сп’яніння є обтяжуючою обставиною. До Георгія (17р.) може бути застосоване кримінальне покарання чи примусові заходи виховного характеру. До Миколи (15 р.) – лише примусові заходи виховного характеру. Завдання 3. Сергій (15 років) проник у будинок сусіда, де забрав фотоапарат. Пізніше, злякавшись скоєного ,він повернувся назад та залишив фотоапарат на місці. Чи будуть дії Іваненка розцінені як добровільна відмова від скоєння злочину? За що Іваненко може понести покарання? Які міри можуть бути застосовані до нього?
Номер слайду 13
Відповідь 3. Не може. Оскільки добровільна відмова можлива лише на перших двох стадіях. Він може понести відповідальність за незаконне проникнення до чужого помешкання. Оскільки нічого не було вкрадено, до нього можуть бути застосовані заходи примусового виховного характеру.