Календарне планування з предмету "Основи здоров'я", для8 класу
Складено до підручника: І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С.Пономаренко «Основи здоров'я», К. «Алатон», 2013
Календарне планування з предмету «Основи здоров'я»
8 клас
(1год. на тиждень, усього 35 годин, 4 години – резервний час)
Календарне планування складене за Програмою ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 5 –9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів, затверженною
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Складено до підручника: І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С.Пономаренко «Основи здоров’я», К. «Алатон», 2013
Клас |
Дата |
Дата |
№ |
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Головна мета
|
Вправи для відпрацювання ключових умінь і навичок |
|
|
за планом |
фактична |
пп |
У темі |
||||
І семестр Розділ 1. Здоров’я людини, 6год
|
||||||||
8б |
07.09 |
|
1 |
1 |
На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість. Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі. |
Розкрити складові та ознаки фізіологічної, психологічної та соціальної зрілості; наводить приклади: - соціальних ролей, які люди виконують упродовж життя;
|
|
|
8б |
14.09 |
|
2 |
2 |
Надзвичайні ситуації Класифікація надзвичайних ситуацій. |
Навчити визначати ознаки надзвичайних ситуацій; - види і рівні надзвичайних ситуацій; приклади надзвичайних ситуацій природного, техногенного і соціального походження;
|
|
|
8б |
21.09 |
|
3 |
3 |
Надзвичайні ситуації Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. |
- оцінювати рівень ризику у надзвичайних ситуаціях; - виконувати найпростіші рятувальні роботи; - користуватися засобами індивідуального захисту і рятувальним спорядженням; - визначати стан потерпілого; - виконувати алгоритм рятування людей на пожежі та алгоритм надання першої допомоги потерпілому;
|
|
|
8б |
28.09 |
|
4 |
4 |
Надзвичайні ситуації Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
|
- права і обов’язки людини при надзвичайних ситуаціях та в період ліквідації їх наслідків |
|
|
8б |
05.10 |
|
5 |
5 |
Надзвичайні ситуації Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. |
- розпізнає: - ознаки надзвичайних ситуацій; - ступені термічних опіків; - ситуації, в яких треба надати першу допомогу;
|
Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому |
|
8б |
12.10 |
|
6 |
6 |
Надзвичайні ситуації Алгоритм рятування людей під час пожежі. Узагальнення знань з теми Здоров’я людини |
дотримується правил: - евакуації із небезпечної зони; - особистої безпеки під час надання першої допомог |
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
Знаннєвий компонент називає: - - ; пояснює: - роль життєвих навичок для адаптації людей у сучасному світі. Діяльнісний компонент и. Ціннісний компонент демонструє: - особисту відповідальність за своє життя і здоров’я; - співчуття, взаємодопомогу, готовність грамотно діяти у надзвичайних ситуаціях |
|
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я, 5 год |
||||||||
8б |
19.10 |
|
7 |
1 |
Оздоровчі системи Поняття про оздоровчі системи та їх складові. |
Учень/учениця називає: - основні складові оздоровчих систем; - Пояснює: - як формуються харчові звички; - яке харчування є незбалансованим. Діяльнісний компонент - - визначати симптоми харчового отруєння - - Ціннісний компонент Усвідомлює необхідність консультування щодо вживання харчових добавок |
|
|
8б |
26.10 |
|
8 |
2 |
Безпека харчування Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування.
|
наводить приклади: - традиційних і сучасних оздоровчих систем; - страв своєї національної кухні. обґрунтувати міфи і факти про дієти;
|
|
|
8б |
09.11 |
|
9 |
3 |
Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки.
|
наслідки незбалансованого харчування.
|
|
|
8б |
16.11 |
|
10 |
4 |
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях |
причини харчових отруєнь; уміє: - надавати першу допомогу при харчових отруєннях і кишкових інфекціях; дотримується правил: - харчування для здоров’я; - обробки і зберігання харчових продуктів. Учні навчаться визначати отруйні рослини і гриби своєї місцевості;
|
|
|
8б |
23.11 |
|
11 |
5 |
Узагальнення та систематизація знань з теми Фізична складова здоров’я. |
види спорту, які розвивають фізичні якості людини; застосовувати принципи харчування для здоров’я у щоденному житті.
|
|
|
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я, 5 год. |
||||||||
8б |
30.11 |
|
12 |
1 |
Становлення особистості Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці. |
Учень називає: - стадії і завдання психосоціального розвитку особистості; усвідомлює: - біосоціальний характер формування особистості; - значення духовних потреб; - необхідність планувати своє майбутнє |
|
|
8б |
07.12 |
|
13 |
2 |
Становлення особистості Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього. |
складові свого духовного розвитку; - структуру потреб людини; - наводить приклади: - фізіологічних, соціальних і духовних потреб; - демонструє налаштованість на успіх, наполегливість у досягненні мети.
|
. |
|
8б |
14.12 |
|
14 |
3 |
Краса і здоров’я Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я.
|
ознаки зовнішньої та внутрішньої краси; можливих небезпечних наслідків пластичної хірургії, пірсингу і татуювання; Розпізнає рекламні стратегії, пов’язані з індустрією моди.
|
|
|
8б |
21.12 |
|
15 |
4 |
Уміння вчитися Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення.
|
чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку інтелекту; |
|
|
8б |
28.12 |
|
16 |
5 |
Уміння вчитися Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги. Узагальнення знань з теми «Психічна й духовна складові здоров’я». |
- принципів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги. уміє: - користуватися прийомами ефективного читання і запам’ятовування; - складати карти пам’яті;
|
Вправи на розвиток пам’яті та уваги |
|
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я, 15 год
|
||||||||
Тема 1. Соціальний добробут, 5 год
|
||||||||
8б |
18.01 |
|
17 |
1 |
Соціальні аспекти статевого дозрівання. Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.
|
Учень/учениця може - обґрунтувати вплив психоактивних речовин на розвиток репродуктивної системи підлітків; - визначити причини утримання від ранніх статевих стосунків. - |
|
|
8б |
25.01 |
|
18 |
2 |
Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування. Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань.
|
Розпізнає ситуації, що загрожують сексуальним насиллям. дотримується правил рівноправного і не насильницького спілкування між статями |
Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки) |
|
8б |
01.02 |
|
19 |
3 |
Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності.
|
уміє: -відмовлятися від небезпечних пропозицій; обґрунтовує - фізіологічні та соціально-психологічні наслідки ранніх статевих стосунків та штучного переривання вагітності;
|
Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску
|
|
8б |
08.02 |
|
20 |
4 |
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С.
|
- шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С; - три стадії ВІЛ-інфекції; - методи профілактики ВІЛ-інфекції на особистому рівні (формула індивідуального захисту); - доступні та якісні місця тестування на ВІЛ; - принципи тестування на ВІЛ-інфекцію.
|
|
|
8б |
15.02 |
|
21 |
5 |
Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства. |
Учень називає чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні;
|
|
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі
|
||||||||
8б |
22.02 |
|
22 |
6 |
Безпека на дорозі Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. |
Учень/учениця називає: - основні групи факторів ризику, що викликають ДТП; наводить приклади: - зниження дії чинників ризику ДТП; пояснює: - модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»); дотримується: - правил дорожньої безпеки;
|
|
|
8б |
01.03 |
|
23 |
7 |
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані. |
- заходи безпеки для мотоциклістів і пасажирів мотоцикла; - Розпізнає: - пріоритети проїзду перехресть, вузьких і складних ділянок дороги учасниками дорожнього руху; - приймати відповідальні рішення і відмовлятися від небезпечних пропозицій пов’язаних з використанням мотоцикла;
|
|
|
8б |
15.03 |
|
24 |
8 |
Екологічна безпека Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах. Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я.
|
- чинників техногенного впливу на довкілля; - способів очищення і доочищення питної води; - безпечні джерела питної води;
|
|
|
8б |
22.03 |
|
25 |
9 |
Соціальна безпека Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх.
|
функції правоохоронних органів України щодо збереження життя і здоров’я громадян; вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я;
|
|
|
8б |
05.04 |
|
26 |
10 |
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією. Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі.
|
- права, обов’язки і відповідальність за правопорушення для різних вікових груп; - дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж; правила поведінки у разі загрози пограбування, захоплення в заручники. - використовувати найпростіші прийоми самозахисту; правильно поводитись при затриманні правоохоронними органами;
|
|
|
8б |
12.04 |
|
27 |
11 |
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність.
|
Учні набувають вміння відрізняти небезпечні ситуації, пов’язані із торгівлею людьми,
|
|
|
8б |
19.04 |
|
28 |
12 |
Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму.
|
залученням до деструктивних соціальних угруповань, виявами тероризму. |
|
|
8б |
26.04 |
|
29 |
13 |
Інформаційна безпека Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет.
|
- критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації
|
|
|
8б |
03.05 |
|
30 |
14 |
Інформаційна безпека Он-лайн безпека для попередження сексуального насильства та зловживань.
|
Учень дотримується правил безпеки при користуванні комп’ютером, Інтернетом.
|
|
|
8б |
10.05 |
|
31 |
15 |
Узагальнення знань з тем Соціальний добробут, Безпека в побуті й навколишньому середовищі. |
Систематизація отриманих знань |
|
|
8б |
17.05 |
|
32 |
|
Повторення відпрацювання навичок Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети.
|
Закріплення отриманих знань |
|
|
8б |
24.05 |
|
33 |
|
Повторення відпрацювання навичок Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому
|
Закріплення отриманих знань |
|
|