Календарне планування Основи здоров'я, 8кл.

Про матеріал

Календарне планування з предмету "Основи здоров'я", для8 класу

Складено до підручника: І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С.Пономаренко «Основи здоров'я», К. «Алатон», 2013

Перегляд файлу

Календарне планування з предмету «Основи здоров'я»

8 клас

 (1год. на тиждень, усього 35 годин, 4 години – резервний час)

Календарне планування складене за Програмою ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 5 –9  класи для загальноосвітніх навчальних закладів, затверженною

 Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 Складено до підручника: І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С.Пономаренко «Основи здоров’я», К. «Алатон», 2013

 

 

Клас

Дата

Дата

Зміст навчального

матеріалу

Головна мета


і завдання уроку

Вправи для відпрацювання ключових умінь і навичок

 

за планом

фактична

пп

У темі

І семестр

Розділ 1. Здоров’я людини, 6год

 

07.09

 

1

1

На порозі дорослого життя.

Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.

Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.

Розкрити складові та ознаки фізіологічної, психологічної та соціальної зрілості; наводить приклади:

- соціальних ролей, які люди виконують упродовж життя; 

 

 

14.09

 

2

2

Надзвичайні ситуації

Класифікація надзвичайних ситуацій.

Навчити визначати ознаки надзвичайних ситуацій;

- види і рівні надзвичайних ситуацій;  приклади 

надзвичайних ситуацій природного, техногенного і соціального походження;

 

 

21.09

 

3

3

Надзвичайні ситуації

Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.

- оцінювати рівень ризику у надзвичайних ситуаціях;

- виконувати найпростіші рятувальні роботи;

- користуватися засобами індивідуального захисту і рятувальним спорядженням;

- визначати стан потерпілого;

- виконувати алгоритм рятування людей на пожежі та алгоритм надання першої  допомоги потерпілому;

 

  • Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації **

 

 

28.09

 

4

4

Надзвичайні ситуації

Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.

 

- права і обов’язки людини при надзвичайних ситуаціях та в період ліквідації їх наслідків

 

05.10

 

5

5

Надзвичайні ситуації

Визначення стану потерпілого.   Перша допомога при надзвичайних ситуаціях.

- розпізнає:

- ознаки  надзвичайних ситуацій;

- ступені термічних опіків;

- ситуації, в яких треба надати першу допомогу;

 

Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому

12.10

 

6

6

Надзвичайні ситуації

Алгоритм рятування людей під час пожежі.

Узагальнення знань з теми Здоров’я людини

дотримується правил:

- евакуації із небезпечної зони;

- особистої безпеки під час надання першої  допомог

  • Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі

 

 

 

 

 

 

 

 

Знаннєвий компонент

називає:

- -

;

пояснює:

- роль життєвих навичок для адаптації людей у сучасному світі.

Діяльнісний компонент

и.

Ціннісний компонент

демонструє:

- особисту відповідальність за своє життя і здоров’я;

- співчуття, взаємодопомогу, готовність грамотно діяти у надзвичайних ситуаціях

 

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я, 5 год

19.10

 

7

1

Оздоровчі системи

Поняття про оздоровчі системи та їх складові.

Учень/учениця називає:

- основні складові оздоровчих систем;

-

Пояснює:

- як формуються харчові звички;

- яке  харчування є  незбалансованим.

Діяльнісний компонент

-

- визначати симптоми харчового отруєння

- - Ціннісний компонент

Усвідомлює необхідність консультування щодо вживання харчових добавок

 

26.10

 

8

2

Безпека харчування

Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування.

 

наводить приклади:

- традиційних і сучасних оздоровчих систем;

- страв своєї національної кухні. обґрунтувати міфи і факти про дієти;

 

 

 

09.11

 

9

3

Профілактика захворювань незбалансованого харчування.  Харчові добавки.

 

наслідки незбалансованого харчування.

 

 

16.11

 

10

4

Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях

причини харчових отруєнь;

уміє:

- надавати першу допомогу при харчових отруєннях і кишкових інфекціях;

дотримується правил:

- харчування для здоров’я;

- обробки і зберігання харчових продуктів.

Учні навчаться визначати отруйні рослини і гриби своєї місцевості;

 

  • Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях

 

23.11

 

11

5

Узагальнення та систематизація знань з теми Фізична складова здоров’я.

види спорту, які розвивають фізичні якості людини; застосовувати принципи   харчування для здоров’я у щоденному житті.

 

 

 

 

 

Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я, 5 год.

30.11

 

12

1

Становлення особистості

Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.

Учень називає:

- стадії і завдання психосоціального розвитку особистості;

усвідомлює:

- біосоціальний характер формування особистості;

 - значення духовних потреб;

- необхідність планувати своє майбутнє

 

07.12

 

13

2

Становлення особистості

Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього.

складові свого духовного розвитку; 

- структуру   потреб людини;

- наводить приклади:

- фізіологічних, соціальних і духовних потреб;

- демонструє налаштованість на успіх, наполегливість у досягненні мети.

 

  • Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети.

.

14.12

 

14

3

Краса і здоров’я

Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. 

 

ознаки зовнішньої та внутрішньої краси;

можливих небезпечних наслідків пластичної хірургії, пірсингу і татуювання;

Розпізнає рекламні стратегії, пов’язані з індустрією моди.

 

 

21.12

 

15

4

Уміння вчитися

Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення.

 

чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку інтелекту;

 

28.12

 

16

5

Уміння вчитися

Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги.

Узагальнення знань з теми «Психічна й духовна складові здоров’я».

- принципів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги.

уміє:

- користуватися прийомами ефективного читання і запам’ятовування;

- складати карти пам’яті;

 

  • Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги

Вправи на розвиток пам’яті та уваги

 

Розділ 3. Соціальна складова здоров’я, 15 год

 

 

Тема 1. Соціальний добробут, 5 год

 

 

18.01

 

17

1

Соціальні аспекти статевого дозрівання.

Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.

 

Учень/учениця може

- обґрунтувати вплив психоактивних  речовин на розвиток репродуктивної системи підлітків;

- визначити причини утримання від ранніх статевих стосунків.

-

 

25.01

 

18

2

Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування. Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань.

 

Розпізнає ситуації, що загрожують сексуальним насиллям.

дотримується правил рівноправного і не насильницького спілкування між статями

Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки)

01.02

 

19

3

Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності.

 

 

уміє:

-відмовлятися від небезпечних пропозицій;

обґрунтовує

- фізіологічні та соціально-психологічні наслідки ранніх статевих стосунків та штучного переривання вагітності;

 

Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску

 

08.02

 

20

4

Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ).

ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства.

Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С.

 

- шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С;

- три стадії ВІЛ-інфекції;

- методи профілактики ВІЛ-інфекції на особистому рівні (формула індивідуального захисту);

- доступні та якісні місця тестування на ВІЛ;

- принципи тестування на ВІЛ-інфекцію.

 

 

15.02

 

21

5

Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства.

Учень називає чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні;

 

 

 

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі

 

22.02

 

22

6

Безпека на дорозі Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.

Учень/учениця

називає:

- основні групи факторів ризику, що викликають ДТП;

наводить приклади:

- зниження дії чинників ризику  ДТП;

пояснює:

- модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»);

дотримується:

- правил дорожньої безпеки;

 

 

01.03

 

23

7

Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.

- заходи безпеки для мотоциклістів і пасажирів мотоцикла;

- Розпізнає:

- пріоритети проїзду перехресть, вузьких і складних ділянок дороги учасниками дорожнього руху;

 - приймати відповідальні рішення і відмовлятися від небезпечних пропозицій пов’язаних з використанням мотоцикла;  

 

 

 

15.03

 

24

8

Екологічна безпека

Забруднення навколишнього середовища і здоров’я.   Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах.

Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я.

Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я.

Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я.

 

- чинників техногенного впливу на довкілля;

- способів очищення і доочищення питної води;

- безпечні джерела питної води;

 

 

22.03

 

25

9

Соціальна безпека

Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх.

 

функції правоохоронних органів України щодо збереження життя і здоров’я громадян;

вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я;  

 

 

05.04

 

26

10

Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією.

Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі.

 

- права, обов’язки і відповідальність за правопорушення для різних вікових груп;

- дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж;

правила поведінки у разі загрози пограбування, захоплення в заручники.

- використовувати найпростіші прийоми самозахисту; правильно поводитись при затриманні правоохоронними органами;

 

 

 

12.04

 

27

11

Протидія торгівлі людьми.

Дитяча безпритульність і бездоглядність.

 

Учні набувають вміння відрізняти небезпечні ситуації, пов’язані із торгівлею людьми,

 

 

19.04

 

28

12

Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму.

 

залученням до деструктивних соціальних угруповань, виявами тероризму.

 

26.04

 

29

13

Інформаційна безпека

Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у  мережі Інтернет.

 

- критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації

 

 

03.05

 

30

14

Інформаційна безпека

Он-лайн  безпека для попередження сексуального насильства та зловживань.

 

Учень дотримується правил безпеки при користуванні комп’ютером, Інтернетом.

 

 

10.05

 

31

15

Узагальнення знань з тем Соціальний добробут,

 Безпека в побуті й навколишньому середовищі.

Систематизація отриманих знань

 

17.05

 

32

 

Повторення відпрацювання навичок

Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети.

 

Закріплення отриманих знань

 

24.05

 

33

 

Повторення відпрацювання навичок

Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому

 

Закріплення отриманих знань

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
25 липня 2018
Переглядів
2911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку