Календарне планування Основи здоров'я, 9 кл.

Про матеріал

Календарне планування з предмету «Основи здоров'я», 9 клас. Складено до підручника:Т.В. Воронцова, В.С.Пономаренко «Основи здоров'я», К. «Алатон», 2009р., (0,5 год на тиждень).

Перегляд файлу

Календарне планування з предмету «Основи здоров'я»

9 клас

 (0.5 год. на тиждень, усього 17 годин)

Календарне планування складене за Програмою ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 5 –9  класи для загальноосвітніх навчальних закладів, затверженною

 Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 Складено до підручника:   Т.В. Воронцова, В.С.Пономаренко «Основи здоров’я», К. «Алатон», 2009

II Семестр

Клас

Дата

Дата

Зміст навчального

матеріалу

Головна мета


і завдання уроку

Вправи для відпрацювання ключових умінь і навичок

 

за планом

фактична

пп

У темі

Розділ 1. Здоров’я людини , 2 год

19.01

 

1

1

Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я.  Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.

 

- Учень/учениця

називає:

 чинники впливу на здоров’я;

наводить приклади:

- холістичного підходу до здоров’я.

Розпізнає ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів.

 

Аналіз свого способу життя та особистих цілей

 

18.01

 

15.01

 

 

 

 

 

26.01

 

 

2

2

Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень/учениця

називає:

- чинники підтримання мотивації до здорового способу життя;

уміє:

- аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі і розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя

- визначати. довгострокових і короткострокових наслідків різних способів життя.  демонструє високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив;

обґрунтовує:

- необхідність планування життя;

- взаємозв’язок різних складових здоров’я;

- вплив способу життя на здоров’я

 

Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя

 

 

 

 

25.01

 

22.01

 

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я, 3 год

02.02

 

3

1

Збереження і зміцнення   фізичної складової здоров'я

 Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я

Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут  людини.

 

Учень/учениця

називає:

 - індикатори фізичної форми;

- чинники розвитку фізичного  здоров’я;

наводить приклади:

- популярних видів рухової активності;

 - аеробної та анаеробної активності;

-визначити вплив рухової активності на здоров’я.

 

 

01.02

 

29.01

 

09.02

 

4

2

Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. 

Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.

Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.

 

Учень наводить приклади гігієнічних процедур.  обґрунтувати значення сну в юнацькому віці; дотримується правил особистої гігієни,  збалансованого харчування і рухової активності;

 

Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму.

 

08.02

 

05.02

 

16.02

 

5

3

Моніторинг здоров’я

Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я

 

Узагальнення знань з тем Здоров’я людини , Фізична складова здоров’я.

уміє:

- визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла;

здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я;

демонструє переваги здорового способу життя-

Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я.

15.02

 

12.02

 

 

Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я, 6 год

23.02

 

6

1

Самореалізація особистості

Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості.

 

Учень/учениця

називає:

- складові самореалізації і життєвого самовизначення;

 

 

 

22.02

 

19.02

 

02.03

 

7

2

Формування самооцінки. Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація

 

критерії професійного самовизначення;

наводить приклади:

- різних професій;

усвідомлює:

- необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці;

 

 

Екскурсія до центру зайнятості населення

01.03

 

26.02

 

09.03

 

8

3

Емоційне благополуччя

Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція.

 

Пояснює:

-  роль емоцій в житті людини;

- значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху;

- роль емоцій в житті людини;

 

 

15.03

 

05.03

 

16.03

 

9

4

Емоційне благополуччя

Методи самоконтролю.

уміє:

- застосовувати  прийоми самоконтролю;

 

 

15.03

 

12.03

 

23.03

 

10

5

Уміння вчитися

Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Підготовка до Державної підсумкової атестації

Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу.

 

Учень називає умови ефективного навчання;

Учень наводить приклади

- чинників впливу на самооцінку людини;

- рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей,   речей, праці;

розпізнає ознаки активного і пасивного навчання.

процес сприйняття і засвоєння інформації;

- переваги активного стилю навчання. - визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час;

 

 

 

22.03

 

19.03

 

06.04

 

11

6

Самовиховання характеру

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

Роль життєвих цінностей у формуванні характеру.   Цінності і якість життя.   Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру

етапи морального розвитку особистості;

аналізувати свої життєві цінності; залежність формування характеру від різних чинників;

- значення моральних цінностей у формуванні характеру.

- визначати залежність формування характеру від різних чинників;- визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру;

- складати план удосконалення характеру.

 

 

05.04

 

02.04

 

 

Розділ 3. Соціальна складова здоров’я,  5 год

13.04

 

12

1

Тема 1. Соціальний добробут

Соціальна компетентність.

Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками.

Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.

Поняття «гендер» і « стать»

Учень/учениця

називає:

- ознаки міцної родини;

- чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні;

- розрізняє поняття «гендер» і « стать».

уміє:

- ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки;

усвідомлює 

- роль родини у житті людини;

-

 

Відпрацювання прийомів ефективного спілкування  з дорослими й однолітками.

 

12.04

 

09.04

 

20.04

 

13

2

Репродуктивне здоров’я молоді

Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків, зокрема, інфікування на вірус папіломи людини та ризик розвитку раку шийки матки. 

Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Спільна відповідальність чоловіка і жінки за використання контрацепції та засобів захисту від ІПСШ.

Значення моральних цінностей  для профілактики ІПСШ. 

 

Учень знає шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С;

- три стадії ВІЛ-інфекції;

- методи профілактики ЗПСШ, зокрема ВІЛ-інфекції на особистому і державному рівнях, формулу індивідуального захисту;

- основні положення законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу;

- принципи тестування на ВІЛ-інфекцію;

наводить приклади негативних наслідків ранніх статевих стосунків; оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях;

- надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу;

вплив    психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я;

- значення моральних цінностей у профілактиці ІПСШ та протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу.

 

Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей

 

Відпрацювання навичок отримання достовірної

інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання  у своєму середовищі.

 

19.04

 

16.04

 

28.04

 

14

3

Репродуктивне здоров’я молоді

Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я  та з інвалідністю.

 Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад.

Значення регулярних  профілактичних оглядів для хлопців та дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози (огляд мамолога).

Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.

-установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді;

-протидіяти стигмі та дискримінації;

-важливість регулярних  профілактичних оглядів для хлопців та дівчат.

Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання

 

27.04

 

23.04

 

04.05

 

15

4

Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки.

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я

 

Учень називає:

- рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях;

- основні пріоритети і сфери національної безпеки України;

- сфери національної безпеки;

- глобальні загрози, породжені діяльністю людини; 

пояснює:

- роль безпеки в ієрархії потреб;

- необхідність контролювати розвиток людства;

Розпізнає позитивні й негативні наслідки технічного прогресу.

уміє:

-оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях;

- визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки.

обґрунтовує взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки

Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні.

 

03.05

 

30.04

 

11.05

 

16

5

Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки

Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя

Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку

Учень розуміє зміст поняття «сталий розвиток» людства;

- значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально».

демонструє відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості;

 

Оцінювання екологічних небезпек за місцем  проживання, що впливають на  здоров’я громади **

 

 

 

10.05

 

07.05

 

18.05

 

17

 

Узагальнення знань з тем «Психічна й духовна складові здоров’я», «Соціальна складова здоров’я»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення та систематизація отриманих знань.

 

17.05

 

14.05

 

25.05

 

18

 

Повторення набутих навичок

 

 

24.05

 

 

 

 

 

 

21.05

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
25 липня 2018
Переглядів
3414
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку