Календарне планування з предмету «Основи здоров'я», 9 клас. Складено до підручника:Т.В. Воронцова, В.С.Пономаренко «Основи здоров'я», К. «Алатон», 2009р., (0,5 год на тиждень).
Календарне планування з предмету «Основи здоров'я»
9 клас
(0.5 год. на тиждень, усього 17 годин)
Календарне планування складене за Програмою ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 5 –9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів, затверженною
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Складено до підручника: Т.В. Воронцова, В.С.Пономаренко «Основи здоров’я», К. «Алатон», 2009
II Семестр
Клас |
Дата |
Дата |
№ |
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Головна мета
|
Вправи для відпрацювання ключових умінь і навичок |
|
за планом |
фактична |
пп |
У темі |
|||
Розділ 1. Здоров’я людини , 2 год |
|||||||
9а |
19.01 |
|
1 |
1 |
Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.
|
- Учень/учениця називає: чинники впливу на здоров’я; наводить приклади: - холістичного підходу до здоров’я. Розпізнає ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів.
|
Аналіз свого способу життя та особистих цілей
|
9б |
18.01 |
|
|||||
9в |
15.01 |
|
|||||
9а |
26.01
|
|
2 |
2 |
Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини.
|
Учень/учениця називає: - чинники підтримання мотивації до здорового способу життя; уміє: - аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі і розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя - визначати. довгострокових і короткострокових наслідків різних способів життя. демонструє високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив; обґрунтовує: - необхідність планування життя; - взаємозв’язок різних складових здоров’я; - вплив способу життя на здоров’я
|
Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя |
9б
|
25.01 |
|
|||||
9в |
22.01 |
|
|||||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я, 3 год |
|||||||
9а |
02.02 |
|
3 |
1 |
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини.
|
Учень/учениця називає: - індикатори фізичної форми; - чинники розвитку фізичного здоров’я; наводить приклади: - популярних видів рухової активності; - аеробної та анаеробної активності; -визначити вплив рухової активності на здоров’я.
|
|
9б |
01.02 |
|
|||||
9в |
29.01 |
|
|||||
9а |
09.02 |
|
4 |
2 |
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.
|
Учень наводить приклади гігієнічних процедур. обґрунтувати значення сну в юнацькому віці; дотримується правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активності;
|
Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму.
|
9б |
08.02 |
|
|||||
9в |
05.02 |
|
|||||
9а |
16.02 |
|
5 |
3 |
Моніторинг здоров’я Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я
Узагальнення знань з тем Здоров’я людини , Фізична складова здоров’я. |
уміє: - визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла; здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я; демонструє переваги здорового способу життя- |
Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я. |
9б |
15.02 |
|
|||||
9в |
12.02 |
|
|||||
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я, 6 год |
|||||||
9а |
23.02 |
|
6 |
1 |
Самореалізація особистості Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості.
|
Учень/учениця називає: - складові самореалізації і життєвого самовизначення;
|
|
9б |
22.02 |
|
|||||
9в |
19.02 |
|
|||||
9а |
02.03 |
|
7 |
2 |
Формування самооцінки. Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація
|
критерії професійного самовизначення; наводить приклади: - різних професій; усвідомлює: - необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці;
|
Екскурсія до центру зайнятості населення |
9б |
01.03 |
|
|||||
9в |
26.02 |
|
|||||
9а |
09.03 |
|
8 |
3 |
Емоційне благополуччя Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція.
|
Пояснює: - роль емоцій в житті людини; - значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху; - роль емоцій в житті людини;
|
|
9б |
15.03 |
|
|||||
9в |
05.03 |
|
|||||
9а |
16.03 |
|
9 |
4 |
Емоційне благополуччя Методи самоконтролю. |
уміє: - застосовувати прийоми самоконтролю;
|
|
9б |
15.03 |
|
|||||
9в |
12.03 |
|
|||||
9а |
23.03 |
|
10 |
5 |
Уміння вчитися Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Підготовка до Державної підсумкової атестації Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу.
|
Учень називає умови ефективного навчання; Учень наводить приклади - чинників впливу на самооцінку людини; - рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці; розпізнає ознаки активного і пасивного навчання. процес сприйняття і засвоєння інформації; - переваги активного стилю навчання. - визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час;
|
|
9б |
22.03 |
|
|||||
9в |
19.03 |
|
|||||
9а |
06.04 |
|
11 |
6 |
Самовиховання характеру Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру |
етапи морального розвитку особистості; аналізувати свої життєві цінності; залежність формування характеру від різних чинників; - значення моральних цінностей у формуванні характеру. - визначати залежність формування характеру від різних чинників;- визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру; - складати план удосконалення характеру.
|
|
9б |
05.04 |
|
|||||
9в |
02.04 |
|
|||||
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я, 5 год |
|||||||
9а |
13.04 |
|
12 |
1 |
Тема 1. Соціальний добробут Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. Поняття «гендер» і « стать» |
Учень/учениця називає: - ознаки міцної родини; - чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні; - розрізняє поняття «гендер» і « стать». уміє: - ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки; усвідомлює - роль родини у житті людини; -
|
Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками.
|
9б |
12.04 |
|
|||||
9в |
09.04 |
|
|||||
9а |
20.04 |
|
13 |
2 |
Репродуктивне здоров’я молоді Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків, зокрема, інфікування на вірус папіломи людини та ризик розвитку раку шийки матки. Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Спільна відповідальність чоловіка і жінки за використання контрацепції та засобів захисту від ІПСШ. Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ.
|
Учень знає шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С; - три стадії ВІЛ-інфекції; - методи профілактики ЗПСШ, зокрема ВІЛ-інфекції на особистому і державному рівнях, формулу індивідуального захисту; - основні положення законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу; - принципи тестування на ВІЛ-інфекцію; наводить приклади негативних наслідків ранніх статевих стосунків; оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях; - надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу; вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я; - значення моральних цінностей у профілактиці ІПСШ та протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу.
|
Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей
Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі.
|
9б |
19.04 |
|
|||||
9в |
16.04 |
|
|||||
9а |
28.04 |
|
14 |
3 |
Репродуктивне здоров’я молоді Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я та з інвалідністю. Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад. Значення регулярних профілактичних оглядів для хлопців та дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози (огляд мамолога). Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. |
-установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді; -протидіяти стигмі та дискримінації; -важливість регулярних профілактичних оглядів для хлопців та дівчат. |
Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання
|
9б |
27.04 |
|
|||||
9в |
23.04 |
|
|||||
9а |
04.05 |
|
15 |
4 |
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я
|
Учень називає: - рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях; - основні пріоритети і сфери національної безпеки України; - сфери національної безпеки; - глобальні загрози, породжені діяльністю людини; пояснює: - роль безпеки в ієрархії потреб; - необхідність контролювати розвиток людства; Розпізнає позитивні й негативні наслідки технічного прогресу. уміє: -оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях; - визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки. обґрунтовує взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки |
Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні.
|
9б |
03.05 |
|
|||||
9в |
30.04 |
|
|||||
9а |
11.05 |
|
16 |
5 |
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку |
Учень розуміє зміст поняття «сталий розвиток» людства; - значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально». демонструє відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості;
|
Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади **
|
9б |
10.05 |
|
|||||
9в |
07.05 |
|
|||||
9а |
18.05 |
|
17 |
|
Узагальнення знань з тем «Психічна й духовна складові здоров’я», «Соціальна складова здоров’я»
|
Узагальнення та систематизація отриманих знань. |
|
9б |
17.05 |
|
|||||
9в |
14.05 |
|
|||||
9а |
25.05 |
|
18 |
|
Повторення набутих навичок |
|
|
9б |
24.05 |
|
|
|
|
|
|
9в |
21.05 |
|
|
|
|
|
|