Педагогічний патронаж Календарне планування ( 2019 / 2020 н. р.) Основи здоров’я, 9 клас.
9 клас
(17 год – 0,5 год на тиждень)
Розділ 1. Здоров’я людини |
||||
|
Дата |
Зміст |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
1
|
|
Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров'я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. |
Знаннєвий компонент називає: - чинники підтримання мотивації до здорового способу життя; - чинники впливу на здоров’я; наводить приклади: - холістичного підходу до здоров’я. Розпізнає ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів. Діяльнісний компонент уміє: - аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі і розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя; - визначати. довгострокових і короткострокових наслідків різних способів життя. Ціннісний компонент демонструє високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив; обґрунтовує: - необхідність планування життя; - взаємозв’язок різних складових здоров’я; - вплив способу життя на здоров’я |
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я |
||||
2
|
|
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. |
Знаннєвий компонент називає: - індикатори фізичної форми; - чинники розвитку фізичного здоров’я; наводить приклади: - популярних видів рухової активності; - аеробної та анаеробної активності; - гігієнічних процедур. Діяльнісний компонент уміє: - визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла; - здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я; - обґрунтувати значення сну в юнацькому віці; -визначити вплив рухової активності на здоров’я. Ціннісний компонент дотримується правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активності; - демонструє переваги здорового способу життя |
|
3
|
|
Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини. |
||
4 |
|
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. |
||
5 |
|
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла |
||
6 |
|
Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я. Моніторинг знань |
||
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я |
||||
7
|
|
Самореалізація особистості Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. |
Знаннєвий компонент називає: - складові самореалізації і життєвого самовизначення; - критерії професійного самовизначення; - умови ефективного навчання; - етапи морального розвитку особистості; наводить приклади: - різних професій; - чинників впливу на самооцінку людини; - рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці; розпізнає ознаки активного і пасивного навчання. Пояснює: - роль емоцій в житті людини; - процес сприйняття і засвоєння інформації; - переваги активного стилю навчання. Діяльнісний компонент уміє: - застосовувати прийоми самоконтролю; - визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час; - аналізувати свої життєві цінності; - визначати залежність формування характеру від різних чинників;- визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру; - складати план удосконалення характеру. Ціннісний компонент усвідомлює: - необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці; - значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху; - роль емоцій в житті людини; - залежність формування характеру від різних чинників; - значення моральних цінностей у формуванні характеру. |
|
8
|
|
Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. |
||
9
|
|
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація |
||
10
|
|
Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. |
||
11
|
|
Уміння вчитися Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. |
||
12 |
|
Самовиховання характеру Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. |
||
13 |
|
Самовиховання характеру. |
||
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я Тема 1. Соціальний добробут. |
||||
14
|
|
Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. |
Знаннєвий компонент називає: - ознаки міцної родини; - чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні; - шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С; - три стадії ВІЛ-інфекції; - методи профілактики ЗПСШ, зокрема ВІЛ-інфекції на особистому і державному рівнях, формулу індивідуального захисту; - основні положення законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу; - принципи тестування на ВІЛ-інфекцію; - установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді; наводить приклади негативних наслідків ранніх статевих стосунків; розрізняє поняття «гендер» і « стать». Діяльнісний компонент уміє: - ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки; - оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях; - надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу; - протидіяти стигмі та дискримінації. Ціннісний компонент усвідомлює - роль родини у житті людини; - вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я; - значення моральних цінностей у профілактиці ІПСШ та протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу. - важливість регулярних профілактичних оглядів для хлопців та дівчат. |
|
15
|
|
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. |
||
16
|
|
Репродуктивне здоров’я молоді Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків.
|
||
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки |
||||
17
|
|
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Концепція національної безпеки України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку |
Знаннєвий компонент називає: - рівні та види загроз і заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях; - основні пріоритети і сфери національної безпеки України; - сфери національної безпеки; - глобальні загрози, породжені діяльністю людини; пояснює: - роль безпеки в ієрархії потреб; - необхідність контролювати розвиток людства; - зміст поняття «сталий розвиток» людства; - значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально». Розпізнає позитивні й негативні наслідки технічного прогресу. Діяльнісний компонент уміє: -оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному рівнях; - визначати чинники впливу на рівень суспільної безпеки. Ціннісний компонент демонструє відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості; обґрунтовує взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки
|
|