Затверджено
рішення педагогічної ради
від _____________.20__р.
Календарно-тематичне планування
з предмету «Підприємництво і фінансова грамотність
8 клас
20__-20__ н.р.
Учитель:___________________________________
1 година на тиждень
№ уро-ку |
Дата уроку |
Зміст уроку |
При-мітки |
Тема 1.Домогосподарство як суб’єкт економічного кругообігу та його роль у формуванні фінансово грамотної особистості ( 6 год) |
|||
|
|
Домогосподарство як суб’єкт ринкових відносин. Власність та її види. Ринок та його структура. Як працює ринок? |
|
|
|
Доходи домогосподарств. Домогосподарство як постачальник ресурсів на економічному ринку. Види доходів домогосподарств. Сучасні форми зайнятості та їх вплив на формування фінансового суверенітету. Безробіття, його суть та види. |
|
|
|
Витрати домогосподарств. Види витрат домогосподарств та їх значення для забезпечення добробуту. Облік витрат – ознака раціонального споживача. Закономірності у поведінці споживача. Державна підтримка домогосподарств – субсидії, пільги та інші форми. |
|
|
|
Фінансові цілі та планування життя як запорука добробуту. Фінансова ціль та фінансове планування. Сімейний бюджет, його формування та види. Фінансова безпека. Шахрайство, його види та форми. |
|
|
|
Фінансова незалежність та свобода вибору шляхів її досягнення. Фінансова незалежність та її види. Основні показники фінансової незалежності. Шляхи досягнення фінансової незалежності. Фінансова свобода. |
|
|
|
Діагностична контрольна робота 1 |
|
Тема 2. Основи фінансової грамотності: гроші та фінансові установи( 5 год) |
|||
|
|
Основи фінансової грамотності. Фінансова грамотність як основа забезпечення добробуту. Мета та завдання фінансової грамотності. Сутність фінансів та їх види. Ознаки фінансово грамотної людини та раціональна фінансова поведінка як запорука досягнення фінансової незалежності. |
|
|
|
Гроші як універсальний показник результатів фінансової поведінки та рівня добробуту. Гроші, їх функції та види. Еволюція грошей. Валюта та грошові одиниці інших країн. Купівельна спроможність, інфляція і дефляція. Емісія та захист грошових одиниць. |
|
|
|
Фінансові системи та фінансові послуги. Від лихварства до інтернет-банкінгу – еволюція банківської системи. Банк та види банківських послуг. Банківська система України. Небанківські фінансові установи, їх види. Інтернет-банкінг та інші сучасні інструменти досягнення фінансової незалежності. |
|
|
|
Електронні гроші та безготівкові розрахунки. Історія електронізвції грошовлї сфери. Класифікація електронних грошей. Сучасні платіжні системи та розрахунки. Кібершахрайство та шляхи захисту. |
|
|
|
Діагностична контрольна робота 2 |
|
Тема 3. Ринкові інструменти досягнення фінансового успіху ( 6 год) |
|||
|
|
Заощадження та інвестиції. Заощадження та шляхи його формування. Депозит, його види та призначення. Фонд гарантування вкладів фізичних осіб. Інвестиції, їх види та шляхи інвестування. Фондовий ринок ( ринок цінних паперів), його основні функції. |
|
|
|
Запозичення та кредити. Запозичення та борг. Кредити, вартість кредиту, їх види та призначення. Кредитна історія. Борг та його реструктуризація. |
|
|
|
Ризики у фінансовій діяльності та страхування як одна з форм обачливої поведінки фінансово грамотної людини. Страхування, його значення та види. Перші страхові товариства та сучасні страхові компанії. Пенсійне страхування та його види. |
|
|
|
Податки та податкова культура фінансово грамотної людини. Історія виникнення податків. Дивні податки. Податки, їх види, значення та функції. Особливості оподаткування в Україні. Податкова культура фінансово грамотної людини. |
|
|
|
Екологічна поведінка та споживча культура, їх принципи. Правила раціонального споживача. Права та обов’язки споживача. Культура споживання на принципах сталого розвитку, екоспоживання та сортування споживчих відходів. Штучний інтелект як «помічник» споживача. |
|
|
|
Діагностична контрольна робота 3 |
|