Календарно-тематичне планування « Предметно-практичне навчання» 7 клас (3 години на тиждень)
ІІ семестр
№ за порядком |
Дата |
Тема уроку |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
||
Технологія вирощування рослин ( 10 год.) |
|||||
48 |
|
Ознайомлення з професіми, пов'язаними з вирощуванням рослин (квітникар, овочівник, садівник) |
Знайомство з новими словами в словесному описі діяльності
|
||
49 |
|
Загальне уявлення про значення сільськогосподарської праці в житті людей
|
Знайомство з новими словами в словесному описі діяльності, розвиток любові до природи
|
||
50 |
|
Умови росту рослин у відкритому грунті |
Розвиток пам'яті, уваги |
||
51 |
|
Інструменти та приладдя для роботи на ділянцј (лопата, граблі, лійка, відро). Прийоми і правила безпечної роботи з ними |
Розвиток уваги та самостійності, працелюбності, наполегливостi у досягненні мети |
||
52 |
|
Робочий одяг i робоче взуття для роботи на ділянці
|
Розвиток уваги та самостійності |
||
53 |
|
Екскурсія. Огляд шкільної ділянки, квітника |
Розвиток уваги та самостійності під час екскурсії |
||
54 |
|
Практична робота. Спостереження за роботою старших в саду, на городі |
Розвиток уваги та самостійності, працелюбності, наполегливостi у досягненні мети, відповідальності, любові до природи |
||
55 |
|
Практична робота. Розрізнення iнвeнтaря для обробки землі й поливу та для роботи з кімнатними рослинами |
Розвиток уваги та самостійності, знайомство з новими словами в словесному описі діяльності
|
||
56 |
|
Практична робота. Підготовка інвентаря до роботи. Прийоми pоботи з різним інвентарем |
Розвиток уваги та самостійності, працелюбності, наполегливостi у досягненні мети |
||
57 |
|
Збирання та зберігання насіння квітів |
Розвиток дрібної моторики рук під час збирання насіння
|
||
Робота з природніми матеріалами (10 год.)
|
|||||
57 |
|
Поширені рослинні форми нашої місцевості |
Розвиток уваги та самостійності |
||
59 |
|
Екскурсія. Природні матеріали в районі школи |
Розвиток уваги та самостійності під час екскурсії |
||
60 |
|
Правила збору природного матеріалу |
Розвиток дрібної моторики рук під час збирання природного матеріалу
|
||
61 |
|
Правила засушування природного матеріалу |
Розвиток дрібної моторики рук
|
||
62 |
|
Практична робота. 3бip листя, квітів, каштанів, жолудів, шишок. Засушування.
|
Розвиток працелюбності, наполегливостi у досягненні мети, відповідальності, любові до природи |
||
63 |
|
Організація робочого місця для роботи з природними матеріалами. Інструменти i пристосування для роботи з рослинними матеріалами |
Розвиток уваги та самостійності, працелюбності |
||
64 |
|
Правила безпечної роботи з інструментами |
Розвиток уваги та самостійності |
||
65 |
|
Безпечні прийоми різання природніх матеріалів ножицями |
Розвиток пам'яті, уваги дрібної моторики рук, відповідальності, наполегливості, самостійності
|
||
66 |
|
Раціональні прийоми з’єднання природніх матеріалів |
Розвиток дрібної моторики рук, відповідальності, наполегливості, самостійності
|
||
67 |
|
Практична робота. З’єднання природніх матеріалів різними способами |
Розвиток дрібної моторики рук, відповідальності, наполегливості, самостійності
|
||
68 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу |
||
69 |
|
Узагальнення навчального матеріалу |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу |
||
70 |
|
Контрольне тестування |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу |
||
71 |
|
Підсумкове заняття |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу |
||
Розділ 3. Технологія ручної обробки матеріалів (18 год.)
|
|||||
Робота з природніми матеріалами (8 год.)
|
|||||
72 |
|
Форма та колір листя різних дерев |
Розвиток сприймання, пам’яті, уваги, відчуття кольорової гами |
||
73 |
|
Час збирання рослинних матеріалів і їх зберігання |
Розвиток уваги та самостійності |
||
74 |
|
Практична робота. Малювання дубового листя |
Розвиток сприймання, відчуття кольорової гами, уміння працювати самостійно |
||
75 |
|
Практична робота. Малювання кленового листя |
Розвиток сприймання, відчуття кольорової гами, уміння працювати самостійно |
||
76 |
|
Екскурсія по території школи. Збирання та засушування листя ясена, клена та їхніх плодів |
Розвиток уваги та самостійності під час екскурсії |
||
77 |
|
Екскурсія по території школи. Збирання жолудів, шишок, горіхів, каштанів |
Розвиток уваги та самостійності під час екскурсії |
||
78 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу |
||
79 |
|
Підсумкове заняття |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу |
||
Практичне повторення (3 год.)
|
|||||
80 |
|
Виготовлення виробу з паперових грудочок «Букет весняних квітів» |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу, дрібної моторики рук, відповідальності, наполегливості, самостійності
|
||
81 |
|
Виготовлення виробу з використанням техніки торцювання «Калинова гілка» |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу, дрібної моторики рук, відповідальності, наполегливості, самостійності
|
||
82 |
|
Виготовлення аплікації з природного матеріалу «Зайчик» |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу, дрібної моторики рук, відповідальності, наполегливості, самостійності
|
||
Розділ 4. Технологія ручної обробки матеріалів (19 год.)
|
|||||
Художня обробка тканини. Технологія виготовлення вишитих виробів (4 год.)
|
|||||
83 |
|
Українська вишивка, види виробів, оздоблених вишивкою. Знайомство з українським одягом |
Формування уявлення про українську вишивку та український одяг |
||
84 |
|
Інструменти, матеріали та пристосування для вишивання (п'яльця, наперсток, голка, ножиці, тканина, нитки для вишивання) |
Удосконалення пізнавальної активності, формування уявлень про роботу з текстильними матеріалами |
||
85 |
|
Правила безпечної праці з інструментами, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця
|
Удосконалення пізнавальної активності, розвиток загальнотрудових умінь |
||
86 |
|
Практична робота. Виконання ручних швів |
Формування мислення на основі розвитку вмінь порівнювати види cтібків за зовнішнім виглядом та за способом виконання, розвиток дрібної моторики |
||
Робота з текстильними матеріалами. Технологія виготовлення аплікацій з різаних ниток (5 год.)
|
|||||
87 |
|
Вироби, виготовлені в техніці аплікацій з різаних ниток. Підготовка ниток до роботи (нарізання, зберігання кожного кольору окремо) |
Розвиток загальнотрудових умінь, удосконалення пізнавальної активності й самостійності шляхом поступового скорочення педагогічної допомоги
|
||
88 |
|
Інструменти, матеріали та приладдя для роботи (ножиці, клей ПВА, нитки для в'язання, картон для основи). Правила безпечної праці з інструментами, санітарногігієнічні вимоги та організація робочого місця |
Удосконалення пізнавальної активності, розвиток загальнотрудових умінь |
||
89 |
|
Практична робота. Нарізання в'язальних ниток ножицями довжиною 0,5 см. Складання заготовок для зберігання
|
Розвиток загальнотрудових умінь, удосконалення пізнавальної активності й самостійності шляхом поступового скорочення педагогічної допомоги |
||
90 |
|
Техніка виконання аплікацій з різаних в’язальних ниток. Вміння орієнтуватися в завданні за зразком. Складання плану роботи
|
Розвиток сприймання, відчуття кольорової гами, уміння працювати самостійно й у колективі |
||
91 |
|
Практична робота. Виготовлення предметної аплікації з ниток на картонній основі «Ведмідь» |
Розвиток сприймання, відчуття кольорової гами, уміння працювати самостійно |
||
Технологія виготовлення аплікацій з тканини та нетканих матеріалів (10 год.)
|
|||||
92 |
|
Види конструкційних матеріалів для виготовлення аплікацій (тканина для основи, тканина для деталей, нитки, пряжа, неткані матеріали). Зразки робіт |
Розвиток загальнотрудових умінь, удосконалення пізнавальної активності й самостійності |
||
93 |
|
Способи розмічання (за шаблоном, через копіювальний папір, способом перенесення). 0cобливостi вирізування деталей з тканини |
Розвиток загальнотрудових умінь, удосконалення пізнавальної активності й самостійності шляхом поступового скорочення педагогічної допомоги |
||
94 |
|
Матеріали, інструменти для роботи (олівець, гострі ножиці, клей для тканини, тканина, неткані матеріали). Правила безпечної праці з інструментами, санітарногігієнічні вимоги та організація робочого місця |
Розвиток загальнотрудових умінь, удосконалення пізнавальної активності й самостійності |
||
95 |
|
Практична робота. Планування роботи з виготовлення виробу «Фантазійний орнамент». Складання послідовності технологічних операцій |
Розвиток сприймання, відчуття кольорової гами, уміння працювати самостійно |
||
96 |
|
Підготовка тканини-основи до аплікації (розмічання потрібного формату, вирізання, прасування). Копіювання малюнка на основу |
Розвиток почуття ритму, гармонії, розвиток дрібної моторики в процесі виконання трудових операцій ручним способом |
||
97 |
|
Розмічання деталей на тканині для аплікації за допомогою шаблону. Закріплення тканини-основи на карту за допомогою ниток та клею |
Розвиток формування охайності, розвиток емоційно-естетичного сприймання
|
||
98 |
|
Остаточне оформлення та оздоблення виробу |
Розвиток сприймання, відчуття кольорової гами, уміння працювати самостійно |
||
99 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу |
||
100 |
|
Тематичне тестування |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу |
||
101 |
|
Урок узагальнення |
Розвиток пам'яті на основі пригадування основного матеріалу |
||