Матеріал для підготовки до педагогічної наради, виступів на методичних об'єднаннях
Загальноосвітня школа покликанаформувати «нову систему універсальних» знань, умінь, навичок, а також досвідсамостійної діяльності й особистоївідповідальності учнів, тобто сучасні ключові компетентності Визначена таким чином мета освіти орієнтує на компетентнісний підхід до організації освітнього процесу
Державний стандартсередньої освіти: Компетенція - суспільновизнаний рівень знань, умінь, навичок, ставлень у певній сфері діяльності людини. Компетентність - набута у процесі навчання інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці КОМПЕТЕНЦІЯ + ДІЯЛЬНІСТЬ = КОМПЕТЕНТНІСТЬГотовність до діїВеликий обсяг інформації
Сутнісною ознакою запровадження компетентнісного підходу в освіті є формування і розвиток компетентностейможливість побачити результат освітнього процесу з позиції запитів суспільства, потреб ринку праціцільова орієнтація освітиактивізація суб'єктності у навчаннітехнологічність (створення умов для активної соціальної дії, дослідницької та проектної діяльності)націленість на результат у діяльнісному вимірі
Зв'язку освіти з життям, створення умов для успішної соціалізації в суспільстві і особистому розвитку. Самостійності вирішення проблем в різних галузях і видах діяльності на підставі використання соціального, зокрема власного досвіду. Дидактично адаптованого соціального досвіду вирішення пізнавальних, світоглядних, моральних та інших проблем. Самостійності планування результатів і їх удосконалення внаслідок самооцінки. Свідомості й активності у освітньому процесі, організація самостійної навчальної діяльності учнів на підставі власної мотивації і відповідальності за кінцевий результат. Створення умов для формування в учнів досвіду самостійного вирішення пізнавальних, комунікативних, організаційних, моральних та інших проблемних навчальних завдань. Оцінювання освітніх результатів на підставі аналізу досягнутих рівнів на певному етапі освітнього процесу. Принципи компетен-тнісного підходу
З якими підходами до навчання пов’язаний компетентнісний підхід?Компетентнісний підхід тісно пов’язаний із такими підходами до навчання, якособистісно орієнтований (потребує трансформації змісту освіти, перетворення його з моделі «для всіх» на суб’єктивні надбання одного учня, що їх можна вирівняти)діяльнісний (може бути реалізований тільки в діяльності, тобто в процесі виконання конкретним учнем певного комплексу дій)
***Знання***«Я знаю… (факти, відомості, ознаки, поняття)» ***Діяльність*** «Я знаю, як це зробити… Я вмію… Я можу… Я роблю…» ***Творчість ***«Я створюю…Я придумую… Я змінюю… Я знаходжу… Я доповнюю…» ***Ставлення***«Я прагну до… Я хочу досягти… Я ціную… Я схвалюю… Я заперечую… Я думаю інакше…» Навчальні досягнення учнів за компетентнісним підходом