Тренінг «Духовність викладача – майбутнє України»

Про матеріал
Основне завдання тренінгу: підвищення рівня свідомості викладача та розвиток його духовних якостей Мета тренінгу: - проаналізувати свій емоційний стан - навчитись регулювати свої почуття та емоції - навчитись приводити свій внутрішній стан душі в гармонію - відпрацювати навички розуміння самого себе, інших людей, а також взаємин між членами колективу - активізація процесу самопізнання і самоактуалізації.
Перегляд файлу

 


 

Пояснювальна записка

Даний тренінг включає 3 частини - вступну,  основну, заключну  і 3 блоки.

Вступна частина передбачає вступне слово тренера та вправу «Мої очікування від тренінгу».

Основна частина – це робота в групах, яка ділиться на 3 блоки:

І блок -  Діагностичний «Що я знаю про себе».

ІІ блок -  Корекційний «Допоможу собі сам».

ІІІ блок – Розвиваючий «Я знаю, хто я - і можу змінити… чи змінитись…».

Заключна частина – це підсумок тренінгу, порівняння свої очікувань з реальним результатом та обмін думками, емоціями, отриманими під час тренінгу.

Основне завдання тренінгу: підвищення рівня свідомості викладача та розвиток його духовних якостей

Мета тренінгу:

- проаналізувати свій емоційний стан

- навчитись регулювати свої почуття та емоції

- навчитись приводити свій внутрішній стан душі в гармонію

- відпрацювати навички розуміння самого себе, інших людей, а також взаємин між членами колективу

- активізація процесу самопізнання і самоактуалізації.

Тривалість проведення: 2 години.

План

1.Збір викладачів.

2.Відкриття семінару. Ознайомлення з темою та планом семінару-тренінгу.

3.Розподіл учасників на групи.

4.Актуалізація правил роботи в  групах.

5.Робота в групах.

6.Завершальна вправа.

7. Підсумки семінару.

 

Підготовка до тренінгу.

1. Забезпечити викладачів необхідним роздатковим матеріалом (олівці, бланки тестів, кольоровий  папір, фломастери, стікери).

2. Підготувати демонстраційний  та допоміжний матеріал (дошка, плакати, ватмани).

Хід тренінгу.

  1. Збір викладачів.
  2. Початок семінару - тренінгу. Повідомлення теми. Напис теми на дошці (або у вигляді  слайдів).

 

Тема: «Духовність викладача – майбутнє України»

 

«Духовні впливи зцілюють, бо вони розв’язують

психічні і емоційні вузли, які заважають

життєвій силі робити свою справу».

(Д.Елкінз)

 

Вступне слово методиста-тренера.

Духовний потенціал - величезний дар, який може отримати чи здобути  людина. Та поряд з цим користуватись цим даром без компенсації – не так вже й легко. Підвищена емпатія,  чутливість, небайдужість до інших життєвих доль нерідко робить духовно спрямовану  особистість вразливою, беззахисною . А жорстокість, агресивність, тривожність інших можуть ранити як самих себе, так і  інших навколо. А якщо це викладач, навколо якого десятки студентів, для яких він взірець, соціальний лідер? В.Хайруліна зазначає: «Людина народжується  двічі – фізично і духовно. Біля духовної колиски спочатку стоїть родина, а в шкільні роки поряд із сім’єю стає перший вчитель, пізніше – учитель – наставник, колектив, що словом, вчинком   прищеплює душі дитини високі  моральні  цінності, риси, благородні почуття віри, любові, мудрості, компетентності, глибокої поваги до роду і народу, мови і культури, вирощує духовну культуру особистості». Саме таким і має бути сучасний викладач, який теж в першу чергу – людина зі своїми проблемами і труднощами, емоціями і почуттями невизначеності та  жорстокості. Та ми – все таки  дорослі, і маємо не лише  самі собі допомагати розібратись у життєвих ситуаціях, а й вміти своїм прикладом допомогти іншим.

 

Вступна вправа  «Мої очікування від семінару – тренінгу»

 

Мета вправи: сконцентрувати  увагу на  поставлення мети під час роботи в групах і прийняття рішення після закінчення тренінгу.

 

Хід вправи

Методист пропонує висловити свої очікування від семінару, написати їх на стікерах. Лаборант вивішує «очікування» на плакаті.

 

Основна частина . Робота в групах.

Методист-тренер пропонує об’єднатись в групи по вибраній ознаці (заздалегідь продумано, щоб об’єднання було між кількома цикловими комісіями, відділеннями. Тому перед тренінгом кожному учаснику надається смайлик відповідного кольору, який потім об’єднає навколо стола учасників  з таким же кольором).

І БЛОК –ДІАГНОСТИЧНИЙ

1 вправа

Тест «Оцінювання агресивності педагога»

 (Методика А. Ассінгера)

 

Флегматична людина рідко є хорошим учителем, але учням не краще і з надміру агресивним педагогом, який щоразу кидається на них, як тигр із засідки.

Тест дає змогу визначити, чи достатньо педагог коректний у стосунках з колегами, учнями і чи легко їм спілкуватися з цим учителем. Для більшої об'єктивності відповідей можна провести взаємооцінку, коли колеги відповідають на запитання один за одного. Це допоможе педагогу зрозуміти, наскільки правильна їхня самооцінка.

Підкресліть відповідь:

1. Чи схильні ви шукати шляхи примирення після чергового конфлікту
на роботі?

а) завжди;     б)     іноді;    в)      інколи

2. Як ви поводитесь у критичній ситуації?

а) внутрішньо збурюєтеся;   б) зберігаєте спокій;  в)не контролюєте себе.

3. Яким вас вважають колеги?

 а) самовпевненим і заздрісним; б) товариським;   в) спокійним і незалежним.

4. Як ви відреагуєте, якщо вам запропонують відповідальну посаду?

а) приймете її з деякою тривожністю; б) погодитеся без вагань;

в) відмовитеся від неї заради свого спокою.

5. Як ви поведетеся, якщо хтось із колег без дозволу візьме з вашого
столу аркуш паперу?

а) відсварите його;  б) змусите повернути; в) запитаєте, чи не потрібно йому ще чогось.

6. Якими словами ви зустрінете чоловіка (дружину), якщо він (вона) повернувся(лася) з роботи пізніше за звичайне?

а) «що тебе затримало?»;  б) «де ти був (була) допізна?»;

в) «я вже почала (почав) хвилюватися?»

7. Як ви поведетеся за кермом автомобіля")

а) спробуєте обігнати машину, яка «показала вам хвіст

б) вам байдуже, скільки машин вас обігнало

в) гнатимете з такою швидкістю, щоб ніхто вас не наздогнав.

8. Якими ви вважаєте свої погляди на життя?

а) збалансованими; б) поверховими; в)надто категоричними, різкими.

9. Що ви робите, коли не все вдається?

а) намагаєтеся звинуватити когось іншого.

б) змиряєтеся;  в) наступного разу будете обережнішим.

10. Як ви реагуєте на розбещеність серед сучасної молоді?
а) час уже заборонити їм такі розваги;

б) слід надати їм можливість організовано j культурно відпочивати;

в) і чого ми їм приділяємо стільки уваги.

11. Що ви відчуваєте, якщо місце, яке хотіли зайняти, дісталося іншому?

а) і навіщо я стільки нервів витратив (ла);

б) видно, його (її) фізіономія шефу приємніша.

в) можливо, мені це вдасться наступного разу,

12. Як ви дивитеся страшний фільм?

а) боїтеся; б) сумуєте;  в) стримуєте щире задоволення.

13. Якщо через дорожню пробку ви запізнюєтесь на  нараду?

а) нервуватимете під час засідання;

б) спробуєте викликати поблажливе ставлення партнерів;

в) засмутитеся.

14. Як ви ставитеся до своїх спортивних Успіхів?

а) обов'язково намагаєтеся виграти;

б) Цінуєте задоволення знову відчути себе молодим

в) дуже сердитеся, якщо не щастить.

15. Як ви вчинете, якщо вас погано обслугували в ресторані?

а) стерпите, уникаючи скандалу;

б) викличете метрдотеля і зробите йому зауваження;

в) поскаржитеся директору ресторану.

16. Як ви поведетеся, якщо вашу дитину образять у школі?

а) поговорите з учителем;

б) влаштуєте скандал батькам «малолітнього злочинця»;
в) порадите дитині дати відсіч.

17. На вашу думку, яка ви людина?

а) посередня; б) самовпевнена; в) наполеглива.

18. Що ви відповісте підлеглому, з яким зіткнулися в дверях закладу,якщо він почав вибачатися перед вами?

а) вибачте, це моя провина; б) нічого, це не так важливо;

в) а уважнішим ви не можете бути?

19. Як ви відреагуєте на статтю в газеті про випадки хуліганства серед молоді?

а) коли ж нарешті буде вжито заходів?!

б) потрібно було б увести тілесні покарання;

в) не можна все звалювати на молодь, винні й вихователі!

20. Уявіть, що ви заново народилися, але вже твариною. Якій тваринці ви віддаєте перевагу?

в) тигр або леопард;     б)     домашня кішка; в)     ведмідь.

А тепер підсумуйте номери відповідей.

Варіант – а) – 1 бал, варіант б) – 2 бали, варіант в) – 3 бали

Результати

35 і менше балів. Ви надто миролюбні, що обумовлено недостатньою впевненістю у своїх силах і можливостях. Це не означає, що ви, як травинка, гнетеся під вітерцем... І все-таки, вам не завадить побільше рішучості!

36 - 44 бали. Ви помірно агресивні й при цьому досить успішно йдете по життю, оскільки у вас достатньо здорової впевненості.

45 і більше балів. Ви надто агресивні, при цьому часто буваєте неврівноваженими й надмірно жорстокими до інших людей. Ви маєте надію стати керівником, розраховуючи на свої методи, досягти успіху, жертву­ючи інтересами домашніх, оточення. Тому вас не дивує неприязне ставлення колег, але за найменшої можливості ви намагаєтеся помститися їм за це.

Якщо за сімома і більше запитаннями ви набрали по 3 бали і менше ніж за сімома запитаннями — по 1 балу, то вибухи вашої агресивності є швидше руйнівними, ніж конструктивними. Ви схильні до непродуманих вчинків і грубих дискусій. Ви ставитеся до людей з байдужістю і своєю поведінкою провокуєте конфліктні ситуації, яких могли б уникнути.

Якщо ж за сімома і більше запитаннями ви отримали по 1 балу і менше ніж за сімома запитаннями — по 3 бали, ви надто замкнуті. Це не означає, що вам властиві спалахи агресивності, але ви їх дуже старанно притлумлюєте.

 

2 вправа «Чи достатньо ти коректний?»

 

Тест «Визначення психічних станів»  (за методикою М. Курганського)

 Оцініть свій психічний стан у цей момент за кожною з наведених ознак. Обведіть відповідну цифру від 0 до З у лівій або у правій половинах кожного рядка залежно від вираженості ознаки.

 

1

Самопочуття добре

-3

-2

-1

0

1

2

3

Самопочуття погане

2

Активний

-3

-2

-1

0

 

2

3

Пасивний

3

Розсіяний

-3

-2

-1

0

 

2

3

Уважний

4

Радісний

-3

-2

-1

0

 

2

3

Смутний

5

Утомлений

-3

-2

-1

0

 

2

3

Відпочилий

6

Безтурботний

-3

-2

-1

0

 

2

3

Стурбований

7

Повільний

-3

-2

-1

0

 

2

3

Швидкий

8

Зосереджений

-3

-2

-1

0

 

2

3

Розсіяний

9

Поганий настрій

-3

-2

-1

0

 

2

3

Добрий настрій

10

Бадьорий

-3

-2

-1

о

 

2

3

Млявий

11

Спокійний

-3

-2

-1

0

 

2

3

Роздратований

12

Бажання відпочити

-3

-2

-1

0

 

2

3

Бажання працювати

13

Повний сил

-3

-2

-1

0

 

2

3

Знесилений

14

Міркувати важко

-3

-2

-1

0

 

2

3

Міркувати легко

15

Апатичний

-3

-2

-1

0

 

2

3

Захоплений

16

Напружений

-3

-2

-1

0

 

2

3

Розслаблений

17

Витривалий

-3

-2

-1

0

 

2

3

Стомлений

18

Байдужий

-3

-2

-1

0

 

2

3

Схвильований

19

Збуджений

-3

-2

-1

0

 

2

3

Сонливий

20

Задоволений

-3

-2

-1

0

 

2

3

Незадоволений

 

 

Опрацювання результатів

Результати підраховуються за ключем.

з/п

Характеристики

 

 

 

 

 

 

 

1

Емоційний тонус

1

2

3

4

б

6

7

2

Психічна актив­ність

1

2

3

4

5

6

7

3

Емоційний тонус

1

2

3

4

5

6

7

4

Інтерес

7

6

5

4

3

2

1

5

Психічна актив­ність

7

6

5

4

3

2

1

6

Комфортність

1

2

3

4

5

6

7

7

Психічна актив­ність

7

6

5

4

3

2

1

8

Інтерес

1

2

3

4

5

6

7

9

Комфортність

7

б

5

4

3

2

1

10

Психічна актив­ність

1

2

3

4

5

6

7

11

Напруження

 

 

1

2

3

4

5

6

7

 

12

Психічна актив­ність

7

б

5

4

3

2

1

13

Психічна актив­ність

1

2

3

4

5

6

7

14

Емоційний тонус

7

6

5

4

3

2

1

15

Інтерес

7

6

5

4

3

2

1

16

Напруження

7

6

5

4

3

2

1

17

Емоційний тонус

7

6

5

4

3

2

1

18

Напруження

1

2

3

.   4

5

6

7

19

Психічна актив­ність

1

2

3

4

5

6

7

20

Комфортність

1

2

3

4

5

6

7

 

Кількісні оцінки за окремими параметрами підсумовуються.

Інтерпретація результатів.

Ви можете одержати за окремою шкалою від 3-х  до 21бала.  При цьому високий ступінь психічної активності, інтересу, емоційного тонусу та комфортності розташований у межах від 3 до 8 балів, середній – від 9 – до 15, низький – від 16 до 21 бала.

Ступінь вираженості напруження, навпаки, є високим, кількість набраних балів – від 16 до 21, тобто, за поганого емоційного стану випробуваний одержує значну кількість балів.

Загалом слід зауважити, що психічні стани, в інтерпретації цієї методики, - це цілісна картина психічного функціонування в обмежений проміжок часу. Представлення цього функціонування у свідомості індивіда реалізується в само оцінюванні стану, що в багатьох випадках визначає традиційні назви психічних станів( психічної активності), комфортності, напруження, рівня емоційного тонусу та інтересу.

 

3 вправа

Тест «Визначення емпатичних здібностей»

(за методикою В. Бойка)

Мета: визначити, наскільки педагог коректний у стосунках з колегами, студентами і чи легко іншим спілкуватись з цим викладачем.

Ви маєте погодитись із наведеними твердженнями або заперечити  їх, позначивши знаками «+» і «-» необхідні відповіді.

з/п

 

Твердження

Відповіді

 

 

 

 

«так»

«ні»

1

У мене є звичка уважно вивчати особистість і поведінку людей, їхній характер, схильності, можливості

 

 

2

Якщо оточуючі виявляють ознаки знервованості, я зазвичай залишаюся спокійним

 

 

3

Я більше довіряю своєму розуму, ніж інтуїції

 

 

4

Я вважаю цілком доречним для себе цікавитись сімейними проблемами колег

 

 

5

Я можу легко ввійти в довіру до людини, якщо буде потрібно

 

 

6

Зазвичай я з першої зустрічі вгадую «споріднену душу» в новій людині

 

 

7

Я з цікавістю розмовляю про життя, роботу, політику з подорожніми в потягу, літаку

 

 

8

Я почуваюся непевно, якщо оточуючі чимось захоп­лені

 

 

9

Моя інтуїція — надійніший засіб розуміння оточуючих, ніж знання або досвід

 

 

10

Цікавитися внутрішнім світом іншої особистості — нетактовно

 

 

11

Часто своїми словами я кривджу близьких мені людей, не помічаючи цього

 

 

12

Я легко можу уявити себе якою-небудь твариною, відчути її поведінку і стан

 

 

13

Я рідко міркую про причини вчинків людей, що безпосередньо мене стосуються

 

 

14

Я рідко переймаюся проблемами своїх друзів

 

 

15

Звичайно за декілька днів я відчуваю: щось повинно трапитися з близькою мені людиною, і мої очікування справджуються

 

 

16

У спілкуванні з діловими, партнерами намагаюся уникати розмов про особисте

 

 

17

Іноді близькі люди дорікають мені, що я до них неуважний

 

 

18

Мені легко вдається копіювати інтонацію, міміку людей, наслідувати їх

 

 

19

Мій зацікавлений погляд часто шукає нових партнерів

 

 

20

Чужий сміх заражає мене

 

 

21

Часто, діючи навмання, я знаходжу правильний підхід до людини

 

 

22

Я вважаю, що плакати від щастя не варто

 

 

23

Я здатний цілком злитися з коханою людиною, ніби розчинившись у ній

 

 

24

Мені рідко зустрічалися люди, яких я розумів без зайвих слів

 

 

25

Я мимоволі або з цікавості часто підслуховую розмови сторонніх людей

 

 

26

Я можу залишатися спокійним,  навіть якщо всі навколо мене хвилюються

 

 

27

Мені простіше підсвідомо відчути сутність людини, ніж зрозуміти її, «розклавши все по поличках»

 

 

28

Я спокійно ставлюся до дрібних прикростей, що трапляються з ким-небудь із членів сім'ї

 

 

29

Мені було б важко щиро, довірливо розмовляти із замкненою людиною

 

 

30

У мене творча натура — поетична, художня, артистична

 

 

31

Я без особливої цікавості вислуховую сповіді нових знайомих

 

 

32

Я нервуюся, коли бачу людину, яка плаче

 

 

33

Моє мислення більше відзначається конкретністю, суворістю, послідовністю, ніж інтуїцією

 

 

34

Коли друзі починають говорити про свої прикрощі, я намагаюся перевести розмову в інше русло

 

 

35

Якщо я бачу, що в когось із близьких погано на душі, то зазвичай утримуюся від запитань

 

 

36

Мені важко зрозуміти, чому дрібниці можуть так сильно засмучувати людей

 

 

Опрацювання результатів

Підраховується кількість правильних відповідей (згідно з клю­чем) за кожною шкалою, а потім визначається сумарна оцінка.

Ключ

Раціональний канал емпатії:  +1,  +7,  -13,  +19,  +25,  -31, +24.

Емоційний канал емпатії: -2, +8, -14, +20, -26, +32.

Інтуїтивний канал емпатії: -3, +9, +15, +21, +27, -33.

Настанови, що підкріплюють емпатію: +4,-10, -16, -22, -28, -34.

Здатність до проникнення в емпатію: +5, -11,-17, -23, -29, -35.

Ідентифікація в емпатії: +6, +12, +18, -24, +30, -36.

 

Інтерпретація результатів

Аналізуються показники окремих шкал, їхня загальна сумарна оцінка рівня емпатії. Оцінки за кожною шкалою варіюються від 0 до 6 балів і свідчать про значущість конкретного параметра в структурі емпатії. Шкальні оцінки виконують допоміжну роль в інтерпретації основного показника — рівня емпатії. Сумарний показник теоретично може змінюватися в межах від 0 до 36 балів.

За даними експериментальних досліджень можна вважати, що:

30 і більше балів — дуже високий рівень емпатії;

29-22 бали — середній рівень;

21-15 балів — знижений;

менше ніж 14 балів — дуже низький.

Раціональний канал емпатії характеризує спрямованість уваги, сприймання і мислення на сутність кожної людини — на її стан, проблеми, поведінку. Це спонтанний інтерес до інших, що відкриває шлюзи емоційного та інтуїтивного відображення партнера, У раціональному компоненті емпатії не слід шукати логіки або мотивації інтересу до інших.

Емоційний канал емпатії. Фіксується здатність людини входити в емоційний резонанс з оточуючими — співпереживати, допомагати. Емоційна чутливість у цьому випадку стає способом «входження» до енергетичного поля партнера. Зрозуміти його внутрішній світ, прогнозувати поведінку й ефективно впливати можна лише за наявності енергетичного зв'язку партнерів. Співчуття і співпереживання виконують роль ланцюга, що поєднує двох людей.

Інтуїтивний канал емпатії. Оцінка в балах свідчить про здатність респондента передбачати поведінку партнерів, Діяти в умовах дефіциту початкової інформації про них, спираючись на досвід підсвідомого. На рівні інтуїції узагальнюються різні відомості про партнерів. Інтуїція менше залежить від оцінкових стереотипів, ніж усвідомлене сприйняття партнерів.

Настанови, що підкріплюють емпатію, полегшують дію всіх емпатичних каналів. Ефективність емпатії знижується, якщо людина прагне уникнути особистих контактів з іншими, вважає нетактовним виявляти інтерес до інших, переконує себе спокійно ставитися до переживань та проблем оточуючих. Такі міркування обмежують діапазон емоційної чутливості та емпатичного сприймання. Навпаки, різні канали діють активніше та надійніше, якщо відсутні перешкоди з боку настанов особистості.

Здатність проникатися емпатією оцінюється як важлива кому­нікаційна властивість людини, яка дає можливість створювати атмосферу відкритості, щирості, любові. Поведінка і ставлення . до партнерів впливають на інформаційно-енергетичний, обмін між людьми з позитивного чи негативного боку. Розслаблення партнерів веде до емпатії, а атмосфера напруженості, неприродності, підозри заважає розкриттю й емоційному пізнанню.

Ідентифікація — ще одна важлива умова успішної емпатії співчуття. Це вміння зрозуміти іншого на основі співпереживан­ня, поставити себе на його місце. Основу ідентифікації складають легкість, рухливість, гнучкість емоцій, здатність до копіювання.

ІІ БЛОК – КОРЕКЦІЯ

 

1 вправа «Портрети его-станів»

Візьміть глину, пластилін або пластику, розділите на 3 при­близно однакових шматки.

Уявіть себе в стані «Дитини». Який би вигляд був у цього ста­ну в глині? Відпустіть свої руки, навіть не дивіться на них у про­цесі ліплення, поки не виникне відчуття, що весь цей стан повністю втілився в матеріалі.

Взявши наступний шматок матеріалу, згадаєте себе в стані «Батька» — з його турботами, тривогами, життям через «треба» й «правильно»... Втілюйте цей стан у матеріалі, намагаючись не змінювати фігуру, що вийшла, свідомо. Нехай буде такою, як сама захотіла.

А який стан вашої душі в позиції Дорослого? Коли ви відчу­ваєте всю міру своєї свободи, відповідальності, раціональності? Яку фігуру при цьому створять ваші руки з наявного матеріалу?

Тепер перед Вами три «автопортрети душі», три варіанти ва­ших его-станів. Подивіться на них уважно, чи подобаються вони вам. Врахуйте, що «незвично — не значить погано!» (Енн Ентус).

Якби кожне із цих створень одержало все, що йому потрібно, й досягло повної досконалості, то як би вони змінилися?

Акуратно, не руйнуючи, а м'яко видозмінюючи форми, до­ведіть їх до максимальної досконалості.

Як би вони були розташовані одна стосовно іншої? Пограйтеся з можливим взаєморозташуванням, поки не знайдеться оптимальне.

Вирішіть, що ви хочете зробити з цими «автопортретами» — знищити, оскільки вони виконали все, що могли, або зберігати ще якийсь час?

2 вправа «Проблемне коло (методика «Коло спілкування»)

Мета: допомога клієнту у виявленні характеру взаємин з оточуючи­ми; діагностика пріоритетів впливу; здійснення в ході консультування спостережень за змінами у сфері спілкування клієнта.

Короткий опис: «Скажи мені, хто твій друг»... — стародавній та дієвий спосіб визначення людської сутності, однак нерідко людина сама не може однозначно визначити, які друзі та знайомі її оточують і як впливають на неї. Свідомий вибір кола спілкування сприяє необхідним особистісним змінам, а спостереження за зміною зовнішнього оточення допомагають з'ясувати, які саме зміни відбуваються у внутрішньому світі людини.

 Інструкція

Намалюйте 4 концентричні кола (одне в одному). У найменше внесіть своє ім'я чи намалюйте себе. Впишіть у друге коло тих, кого вважаєте найближчими людьми. У третє коло впишіть тих, з ким маєте «теплі стосунки». У четверте — людей, з якими б не хотіли зустрічатися.

Проставте біля кожної людини бал, що відповідає її значущості для Вас (за 10 бальною шкалою: 10 — найвища значущість).

У ході проведення методики тренер використовує такі опорні за­питання:

- Що вам приносить спілкування з цими людьми (чи є взаємозбага­чення емоціями, натхненням)?

- Як часто зустрічаєтеся?

- Чому не включили матір, дружину, чоловіка (чи інших) до най­ближчого кола?

- Що вас поєднує з цими людьми?

- Як би вам хотілося поміняти місце розташування людей?

- Що ви можете для цього зробити?

3 вправа «Як зняти емоційне напруження»

Пропонуємо кілька порад Дороті Сарнофф:

Що б Ви не робили, не робіть це розслаблено. Тримайте себе не в напруженні, а в енергійному стані, що притаманний гравцеві в теніс, коли він б'є ракеткою по м'ячу і всі його м'язи напружуються. Ви справляєте гарне враження, коли поводитися енергійно. Безвільно розслабивши тіло, Ви тільки означите свою присутність.

Говоріть живо й натхненно — це найкраща косметика. Йдеться не про миттєву посмішку: посмішка — це горизонтальне напруження м'язів, тоді як натхнення — вертикальне. Вона злегка піднімає щоки й запалює Ваші очі. Спробуйте — побачите.

Коли Ви розмовляєте, намагайтеся дивитися саме в очі. Часто люди дивляться не в очі, а на очі, у кращому випадку в одне око співрозмовникові. Це робить погляд сталим, неживим. Коли погляд переходить від одного ока співрозмовника до другого, Ви бачите його душу.             

Не метушіться! Якщо Ви спостерігатимете певний час, то побачите, як багато у світі метушливих людей: вони крутять у пальцях олівці, каблучки, намисто, ланцюжки, згинають та розгинають скріпки. Часто ми не усвідомлюємо, що робимо, але наші манери відволікають увагу тих, хто нас слухає.

Не ховайтеся за своє волосся! У людей є бажання бачити ваші очі. Спробуйте упорядкувати волосся і подивитись, яке вра­ження це справить на Ваших співрозмовників. Частіше це сприяє підвищенню Вашого авторитету.

6.Активно слухайте і промовляйте. Пам'ятайте, що під час зу­стрічі Вас однаково добре видно і коли Ви говорите, і коли мовчите. Виявляйте увагу і тілом, і очима, інакше у співроз­мовника складеться неправильне враження Уміння слухати  робить Вас в очах інших гарним оратором.

 

ІІІ БЛОК - ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ

 

1 вправа  «Прогноз погоди»

Мета: спроектувати свій внутрішній стан емоцій. для оцінки та переосмислення відношення до себе та інших людей.

Тренер пропонує учасникам відтворити на аркуші паперу малюнок, що відповідає стану душі.

 

2 вправа «Якби…, то я б …»

Мета: накопичення досвіду вирішення ситуації та прийняття рішення.

Вправа відбувається по колу. Перший учасник висуває умову, в якій є суперечливі варіанти.

1. Якби….                         

Наступний учасник, який сидить поруч з першим, подовжує речення.

В кінці вправи – обговорення відповідей.

3 вправа «Завершальна хвилина»

Мета: удосконалити позитивну думку про духовність, стимулювати відвертість групи.

Ведучий звертається до учасників тренінгу «Уявіть, що наша зустріч закінчилась, і ми ніколи не побачимось. Чи все ви встигли сказати одне одному? Можливо, хтось забув висловити свою думку про тему тренінгу? Чи може, серед нас є людина, думку якої ми не почули, а ви б хотіли знати, що вона думає про духовність ? Або хотіли б подякувати комусь ? Зробіть це зараз і тепер!

 

Заключна частина

Чи здійснились ваші поставлені цілі -  очікування від тренінгу?

Обговорення і порівняння цілей – очікувань з написаними на початку семінару.  Обмін почуттями, отриманими під час тренінгу.

 

Light horizontal

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку