Затверджую Затверджую
________________ ______________
«___»_______20__р. «__»_______20__р.
І семестр ІІ семестр
Календарно-тематичне планування Захисту України.
(«Основи медичних знань»)
«на20__ - 20__ навчальний рік»
Вчитель Захисту України
_______________________
Календарно- тематичне планування
«Захист України»(«Основи медичних знань») 11 клас
«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу
|
Д/З |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|
11-а |
11-б |
||||
РОЗДІЛ «МІЖНАРОДНЕ ГУМАНІТАРНЕ ПРАВО» (3год.) |
|||||
Тема «Основніположенняміжнародногогуманітарного права» (1год.) |
|||||
1 |
|
|
Історія виникнення міжнародного гуманітарного права як галузі міжнародного публічного права. Призначення і сфера застосуванняМГП. Відмінність МГП від права людини. Принципиі норми МГП щодозахистужиття, інших прав цивільних осіб, захисту жертв збройнихконфліктів. Женевськіконвенції 1949 р. і Додатковіпротоколи до них1977 р. — основні нормативно-правовіакти МГП. |
|
Знаннєвий компонентУчениця (учень):характеризує принципи і норми МГП;знає Женевські конвенції та Додаткові протоколи доних. |
Тема «Застосуванняміжнародногогуманітарного права» 1 год |
|||||
2 |
|
|
Захистцивільногонаселення, природного середовищата установок і споруд, якіперебуваютьпідзахистомМГП. Спеціальнийзахистокремихкатегорійцивільногонаселення: захистжінок у разізбройногоконфлікту. Захист жертв війни — поранених, хворих і осіб, якізазналиаварії корабля.Захисткультурнихцінностей у разізбройногоконфлікту. |
|
Учениця(учень):називає осіб та розпізнає об’єкти, які перебувають підзахистом МГП;знає норми Женевських конвенцій про захист жертввійни. |
Тема «Засоби та методиведеннявоєнних дій»1год |
|||||
3 |
|
|
Засоби ведення воєнних дій, що заборонені нормами МГП: види звичайної зброї невибіркової дії і зброї, що спричиняє надмірні ушкодження.Заборонені методи (способи) воєнних дій у збройнихконфліктах. Відповідальність держав і фізичних осіб запорушення міжнародного гуманітарного права. |
|
Ученицяназиває умови відповідальності держав і фізичних осібза порушення міжнародного гуманітарного права. |
РОЗДІЛ «ОСНОВИ МЕДИЧНИХ ЗНАНЬ І ДОМЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ»( 14год.) |
|||||
Тема «Домедична допомога в разі опіку, теплового та сонячного удару, обмороження, електротравми, утоплення»(9год.) |
|||||
4 |
|
|
.Поняття про опіки. Домедичнадопомога в разітермічних і хімічнихопіків. |
|
Учениця (учень):класифікує опіки;називає порушення в організмі людини від дії елек-тричного струму чи блискавки;пояснює способи профілактики сонячного удару, обмо-роження та ураження електричним струмом. |
5 |
|
|
Тепловий і сонячний удар, причини виникнення та симптомирозвитку. Домедичнадопомога в разітеплового й сонячногоудару. |
|
|
6 |
|
|
Відмороження та йогоперіоди. Класифікаціявідмороження. Домедичнадопомога в разівідмороження. |
|
|
7 |
|
|
Діяелектричного струму на організмлюдини.Електротравма.Наданнядомедичноїдопомоги при ураженніелектричнимструмом. |
. |
|
8 |
|
|
Ураження блискавкою.Домедична допомога приураженні блискавкою. |
|
|
9 |
|
|
Правила безпекипід час допомоги при ураженніелектричнимструмом і блискавкою. |
|
|
10 |
|
|
. Утопленнялюдини. Домедичнадопомога в разіутоплення. |
|
|
11 |
|
|
Практичнізаняття по темі. |
|
|
12 |
|
|
Практичнізаняття по темі. |
|
|
Тема «Отруєння. Домедичнадопомога в разіотруєння, укусу комахи, зміїчидикоїтварини»(5год.) |
|||||
13 |
|
|
Поняття про отруту і отруєння. Причини та способипотраплянняотрути до організму, шляхи їївиведення.Основніознаки та класифікаціяотруєнь. Характерис-тика побутових і виробничихотруєнь. Загальніприн-ципинаданнядомедичноїдопомоги при отруєнні.Особливостіфункціональногоотруєннянейротропнимипрепаратами, алкоголем та нікотином. |
|
Учениця (учень):класифікує види отруєнь організму людинихарактеризує профілактичні заходи щодо отруєнняхімічними речовинами, продуктами харчування,знає характеристику отруйних речовин хімічної зброї,знає їхню дію на організм людини;називає симптоми загального отруєння від укусу змій. |
14 |
|
|
Отруєння речовинами, що є хімічною зброєю. Заходи безпекипід час наданнядомедичноїдопомоги. |
. |
|
15 |
|
|
Отруйнікомахи та наслідкиїхніхукусів. Клінічна картина діїотрути комах. |
|
|
16 |
|
|
Укуси отруйнихзмій. Симптомизагальногоотруєннявід укусу змій. Домедичнадопомога. |
|
|
17 |
|
|
Укуси диких тварин, особливостінаданнядомедичноїДопомоги. Узагальнення. Тематична атестація
|
|
|
РОЗДІЛ «ОСНОВИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ»(14год.) |
|||||
Тема «Основніспособизахистунаселення в надзвичайнихситуаціях»(9год.) |
|||||
18 |
|
|
Основні способи захисту населення. Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації та постійне інформування про зміни ситуації. |
. |
Знаннєвий компонентУчень (учениця):характеризує основні способи захисту населення в над-звичайних ситуаціях, призначення та будову основ-них засобів індивідуального захисту органів диханнята шкіри, сигнали і порядок оповіщення населення провиникнення надзвичайних ситуацій і порядок дій прицьому, способи проведення евакуації населення;вміє користуватися основними засобами індивідуально-го захисту органів дихання та шкіри . |
19 |
|
|
Навчаннянаселеннявміннязастосовува-тизасобиіндивідуальногозахисту і діяти у надзвичай-них ситуаціях.. |
|
|
20 |
|
|
Протипиловатканиннамаска,ватно-марлевапов*язка,респіратори та фільтруючіпротигази. . |
. |
|
21 |
|
|
Укриття людей у сховищах, медичний, радіаційний і хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів. |
|
|
22 |
|
|
Спостереження та контрольза ураженістюнавколишньогосередовища, продуктівхарчування та води радіоактивними, отруйними, силь-нодіючимиотруйнимиречовинами та біологічним. |
|
|
23 |
|
|
Порядок дій в умовах особливого періоду, під час арти-лерійськогообстрілу, у натовпі, у разівиявленняпідозрілого предмета. |
|
|
24 |
|
|
Наданняекстреноїпсихологічноїдопомоги (самодопомоги) під час перебування в екстремальнихситуаціях. |
|
|
25 |
|
|
. Вміст та складаннятривожноївалізи на випадоктермі-новоїевакуаціїабо переходу до захиснихспоруд (підвалів погребів.) |
|
|
26 |
|
|
Видитерористичнихпроявів та способидійтерористів. Захиствідтерористичнихпроявів та діїнаселення в умовахнадзвичайнихситуацій, пов’язаних з терористичнимипроявами. |
|
|
Тема «Основирятувальних та іншихневідкладнихробіт» (5 год) |
|||||
27 |
|
|
Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеріологічногозараженнятощо.) |
|
Знаннєвий компонентУчень (учениця):характеризує порядок проведення рятувальних таінших невідкладних робіт. |
28 |
|
|
Сутність, зміст і послідовність виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи безпеки під час їх проведення . |
. |
|
29 |
|
|
Розшукуражених та способирятування людей іззавалених і пошкодженихспоруд.
|
|
|
30 |
|
|
Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручнихзасобів. Рятування людей іззавалених і пошкодженихзахиснихспоруд. |
|
|
31 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
РОЗДІЛ «ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА В БОЙОВИХ УМОВАХ» (21 год.) |
|||||
Тема «Основніпринципинаданнядомедичноїдопомоги в умовахбойовихдій. Тактична медицина» (1 год.) |
|||||
32 |
|
|
Вступдо курсутактичноїмедицини. Причини превентивних смертей унаслідокбойовихтравм.Вмістіндивідуальної аптечки.Етапинаданнядомедичноїдопомоги. |
|
Учениця (учень):знає вміст індивідуальної військової аптечки;розуміє причини превентивних смертей, особливості тавідмінності надання допомоги в цивільних і тактичнихумовах. |
Тема «Наданнядопомоги на етапіпід вогнем» (8 год.) |
|||||
33 |
|
|
Надання допомоги на етапі під вогнем (CUF, CareUnderFire). План дій на етапіпід вогнем. |
. |
Учениця (учень):дотримується плану дій під час надання допомоги підактивним вогнем противника;вміє розпізнавати ознаки кровотечі, що загрожуєжиттю; вміє зупинити кровотечу, що загрожує життю. |
34 |
|
|
Технікавинесенняпораненого з небезпечноїзони. |
|
|
35 |
|
|
Техніка винесення пораненого з небезпечної зони.( Практичнізаняття по темі.) |
|
|
36 |
|
|
Ознаки зовнішньої кровотечі, що загрожує життю. |
|
|
37 |
|
|
Ознакижиттєзагрозливоїзовнішньоїкровотечі. (Практичнізаняття по темі) |
|
|
38 |
|
|
Техніка накладання(джгута-закрутки з підручного матеріалу,пов*язок. (Практичнізаняття по темі.) |
|
|
39 |
|
|
Застосування турнікетів (джгутів) для кінцівок. Само- і взаємодопомога |
|
|
40 |
|
|
Практичнізаняття по темі. |
|
|
Тема «Наданнядомедичноїдопомоги в зонітактичних умов та евакуації» (12 год.) |
|||||
41 |
|
|
Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, TacticalFieldCare). Загальновійськовий набір пігулок. Підготовка до евакуації. Документація. |
|
Учениця (учень):знає алгоритм дій на етапі допомоги в зоні тактичнихумов;володіє технікою зупинки кровотеч, що загрожуютьжиттю;володіє маніпуляціями відновлення прохідності верх-ніх дихальних шляхів;вміє проводити повний огляд грудної клітки та вико-ристовуватиоклюзійні наклейки. |
42 |
|
|
Оцінка стану постраждалого за алгоритмом MARCH. |
|
|
43 |
|
|
Зупинкакровотеч, щозагрожуютьжиттю. Прямийтиск на рану. Принцип тампонування ран. Використаннярекомендованихгемостатичнихзасобів. Використаннякомпресійноїпов’язки. |
|
|
44 |
|
|
Зупинка кровотеч,накладанняпов*язок.Практичні тренування. |
|
|
45 |
|
|
Відновлення та забезпеченняпрохідностідихальнихшл,яхів. Виведеннянижньоїщелепи. Безпечневведення носового повітроводу. |
|
|
46 |
|
|
Проникніпоранення грудей. Оглядгрудноїклітки. |
|
|
47 |
|
|
Повнийоглядпораненого, зупинкавсіхіншихвидівзовнішніхкровотеч. Тактично значущіознаки шоку в поранених. |
|
|
48 |
|
|
Наданнядомедичноїдопомоги в разіпереломів. Накладанняшин.Практичні тренування. |
. |
|
49 |
|
|
.Наданнядомедичноїдопомоги в разіпереломів. Накладання шин. |
|
|
50 |
|
|
Наданнядомедичноїдопомоги в разіопіків і проникногопоранення ока. |
|
|
51 |
|
|
Гіпотермія. Черепно-мозковатравма. |
|
|
52 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
|
|
|
|
|
|
План
НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНИХ ЗАНЯТТЬ
“Захист України” (Основи медичних знань)
11 клас
№ з/п
|
Назва розділу
|
Кількість годин
|
1 день |
2 день |
3 день |
1 |
Основи медичних знань і допомоги |
6 |
6 |
|
|
2 |
Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина) |
12 |
|
6 |
6 |
|
РАЗОМ |
18 |
6 |
6 |
6 |
№ п/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Примітка |
Основи медичних знань і допомоги (6 годин) |
|||||
Тема 2. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця |
|||||
1 |
Особливостіпідтвердженнязупинкисерця. Алгоритм проведеннясерцево-легеневоїреанімації. Алгоритм проведеннясерцево-легеневоїреанімації з використанням автоматичного дефібрилятора. Штучнедихання. Зовнішніймасажсерця.Засоби, яківикористовуються при проведеннісерцево-легеневоїреанімації. Наданняпостраждаломустабільногоположення на боці |
1 |
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): знає алгоритм надання допомоги при раптовій зупинці серця; вміє визначати наявність дихання; володіє навичками проведення штучного дихання та зовнішньогомасажу серця. вмієвикористовуватиавтоматичнийдефібрилятор при проведеннісерцево-легеневоїреанімації |
|
Тема 3. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах |
|||||
2 |
Прийом Хеймліка, особливості застосування |
1 |
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): вміє застосовувати на практиці методи відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою прийому Хеймліка |
|
Тема 5. Надання домедичної допомоги при кровотечах |
|||||
3 |
Способи зупинки зовнішніх кровотеч. Зупинка життєзагрозливої кровотечі з кінцівок і вузлової кровотечі. Місця затискання артерій. Порядок застосування турнікета (джгута) для зупинки кровотечі. Тампонування ран при вузловій кровотечі. Способи самодопомоги при зовнішніх кровотечах
|
1 |
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): знає ознаки різних видів кровотеч; вміє застосовувати кровоспинні джгути для зупинки масивної кровотечі; вміє тампонувати рани при вузлових кровотечах; знає особливості використання гемостатиків |
|
Тема 6. Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок |
|||||
4 |
Заходи домедичної допомоги при переломах і вивихах. Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки. |
1 |
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): застосовує способи накладання шини з підручного матеріалу; вміє накладати шини на верхню та нижню кінцівки; надає домедичну допомогу при переломах та вивихах, вмієнакладатипов’язки на рани грудноїклітки; вмієнакладатипов’язки на рани живота |
|
5 |
Особливості накладання пов’язок на рани живота.. Особливостінакладанняпов’язок на рани грудноїклітки. |
1 |
|
|
|
6 |
Особливості переміщення постраждалих з травмами
|
1 |
|
|
|
Розділ IV. Домедична допомога в бойових умовах (12 годин) |
|||||
Тема 2. Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу |
|||||
7 |
Алгоритм з надання домедичної допомоги в секторіобстрілу.
|
|
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): вміє переводити пораненого в положення на боці(животі); володіє навичками зупинки кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок за допомогою спеціальних джгутів Алгоритм з надання домедичної допомоги в секторіобстрілу. Переведення пораненого в положення на боці (животі). Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок. Зупинка кровотечі з ран верхньої та нижньої кінцівок(само- та взаємодопомога). Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних турнікетів (джгутів) (само- та взаємодопомога)
|
|
8 |
Переведення пораненого в положення на боці (животі). |
|
|
|
|
9 |
Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок. |
|
|
|
|
10 |
Зупинка кровотечі з ран верхньої та нижньої кінцівок (само- та взаємодопомога). |
|
|
|
|
11 |
Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних турніке- тів (джгутів) (само- та взаємодопомога) |
|
|
|
|
12 |
Контроль практичних навичок |
|
|
|
|
Тема 3. Надання допомоги в зоні тактичних умов |
|||||
13 |
Способи та правила транспортуванняпостраждалих при різноманітнихушкодженнях: перенесеннянаруках, на плечах, на спині, з використаннямносильних лямок і підручнихзасобів, на санітарних ношах.
|
|
|
Діяльнісний компонент Учениця (учень): вмієзастосовувати на практицірізніспособитранспортуванняпостраждалих при різноманітних ушкодженнях; виконує алгоритм первинногооглядупораненого; визначаєознакижиття; вмієнакладатипов’язки на груднуклітку, голову, живіт, турнікет (джгут) на кінцівкиволодієнавичкамизупинкикровотечі з рани тулуба за допомогоюгемостатичнихзасобів та кровотечі з рани кінцівки за допомогоюспеціальнихперев’язувальних пакетів |
|
14 |
Алгоритм з наданнядомедичноїдопомоги у секторіукриття (алгоритм «MARCH»). Первиннийоглядпораненого, визначенняознакжиття |
|
|
|
|
15 |
Накладаннятурнікета (джгута) на кінцівки. |
|
|
|
|
16 |
Зупинкакровотечі з рани тулуба за допомогоюгемостатичнихасобів (само- та взаємодопомога).Зупинкакровотечі з рани кінцівки за допомогоюспеціальнихперев’язувальнихпакетів(само- та взаємодопомога). |
|
|
|
|
17 |
Переведення в стабільнеположення.Накладанняпов’язки на груднуклітку, голову, живіт |
|
|
|
|
18 |
Контроль практичних навичок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
Затверджую Затверджую
________________ ______________
«___»_______20__р. «__»_______20__р.
І семестр ІІ семестр
Календарно-тематичне планування Захисту України.
(юнаки,дівчата за власним бажанням)
«на20__ - 20__ навчальний рік»
Вчитель Захисту України
_______________________
Календарний план із Захисту України в 10 класі
(70 годин; 2 год. на тиждень)
Резерв часу (2 год)
Навчальна програма «ЗАХИСТ УКРАЇНИ» ДЛЯ ЗАКЛАДІВ СИСТЕМИ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ (РІВЕНЬ СТАНДАРТУ)
«Затверджено Міністерством освіти і науки України»2020 рік
|
||||
№ Урок |
Зміст навчального матеріалу |
Дата пров. |
Корек-ційна |
Основні питання |
1. |
Вступ.Військово-патріотичне виховання – складова патріотичного виховання молоді. Підготовка до захисту Вітчизни - обов'язок кожного громадянина. Зміст програми предмета «Захист Вітчизни», завдання кожного розділу, порядок проведення занять. Обов'язки та правила поведінки учнів на уроках. |
|
|
Яка роль і місце військово-патріотичного виховання у системі патріотичного виховання молоді. Охарактеризувати вимоги Конституції України щодо захисту України, свої обов’язки у разі виникнення загрози суверенітету та територіальної цілісності України, поняття національної безпеки держави.
|
Розділ 1. Основи національної безпеки України(2год.) |
||||
2. |
Тема1. Система національної безпеки України.Система світової колективної безпеки. Поняття гібридна війна.Воєнна організація держави. |
|
|
Охарактерезувати механізми і моделі системи світової колективної безпеки. Визначити : основні положення Воєнної доктрини України та Стратегії національної безпеки України. Називати : Структуру воєнної організації держави та її керівництво. Охарактеризувати: Воєнну доктрину України, перспективи та переваги вступу України в НАТО. |
3. |
Тема 2.Національні інтереси України та загрози національній безпеці. Воєнна доктрина України.Розвиток національних збройних сил.Міжнародне військове співробітництво та участь України у миротворчих місіях ООН.Перспективи вступу України в НАТО. |
|
|
|
Розділ 2. Збройні Сили України на захисті України (7 год.) |
||||
4. |
Тема 1. Нормативно-правова база з військових питань. Військова присяга та військова символіка України.Законодавство України про військову службу.Структура та завдання ЗЗУ.Військова освіта в Україні.Історія походження військової присяги,Бойового Прапора,військової символіки збройних формувань України. |
|
|
Називти основні закони України, що забезпечують обороноздатність держави; види військової служби, напрямки військово-професійної орієнтації учнів. Історія походження військової присяги, Бойового Прапора, військової символіки збройних формувань України.
|
Тема 2.Історія розвитку українського війська |
||||
5. |
Додержавний давньослов'янський період або Слов’янське військо – ( ІІІ – ІХ ст. н.е.);історія українського війська періоду Київської Русі. |
|
|
Назвати : основні історичні етапи розвитку українського війська, історично-політичні умови формування Збройних Сил України; назвати видатних військових діячів українського народу, навести приклади визначних воєнних подій, битв українського війська. |
6. |
Історія українського війська періоду козаччини. Тактика ведення бою козацького выйська. |
|
|
|
7. |
Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. ЗСУ незалежної України до 2014 року. |
|
|
|
8 |
Нова українська армія 2014-2020; видатні військові діячі українського народу. |
|
|
|
Тема 3.Основи міжнародного гуманітарного права |
||||
9. |
Об’єктивна необхідність урегулювання ведення бойових дій за допомогою міжнародного гуманітарного права. Особливості ведення воєнних дій з врахуванням норм МГП. Заборонені засоби та методи ведення воєнних дій. |
|
|
Назвати: основні поняття та терміни міжнародного гуманітарного права; правила поведінки солдата в бою; міжнародні розпізнавальні знаки; принципи діяльності під час проведення гуманітарних операцій; Назвати особи та об’єкти, які знаходяться під захистом МГП. Охарактерезувати: особливості ведення воєнних дій з врахуванням норм МГП.
|
10. |
Правила застосування норм МГП щодо розпізнавання осіб та об’єктів. Міжнародний правовий захист жертв війни та цивільних об’єктів. Захист дітей та жінок в МГП. Запобігання порушення норм МГП. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ ІІІ. Статути Збройних сил України (3 год ) |
||||
Тема 1. Військовослужбовці та стосунки між ними.Військова дисципліна. |
||||
11. |
Поняття про військові статути. Військові звання і знаки розрізнення. Начальники та підлеглі, старші та молодші, їх права і обов'язки. |
|
|
Назвати : статути Збройних сил України, основні їх вимоги; військові звання і знаки розрізнення, обґрунтувати : поняття військова ввічливість, статутні, нестатутні відносини,
Охарактерезувати: поняття щодо суті і значення військової дисципліни; Пояснити : обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни. |
12. |
Дотримання військовослужбовцями статутних взаємовідносин. Правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців. Порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів. Військова дисципліна її суть і значення.Обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни. |
|
|
|
13. |
Тема 2. Організація внутрішньої служби.Розподіл часу та повсякденний порядок. Добовий наряд роти. Розпорядок днята його значення для виконання основних заходів повсякденної діяльності навчання і побуту особового складу підрозділів.Розміщення військовослужбовців. |
|
|
Розповісти: розпорядок дня військової частини та його значення для виконання заходів повсякденної діяльності, побут особового складу підрозділів; призначення добового наряду роти; основні положення внутрішньої служби . |
Розділ ІV . Стройова підготовка (5 год .) |
||||
Тема 1. Стройові прийоми і рух без зброї (4 години) |
||||
14. |
Строї та їх елементи. Обов’язки військовослужбовця перед шикуванням і в строю. |
|
|
Охарактерезувати: строї та їх елементи; обов’язки солдата перед шикуванням і в строю; попередні та виконавчі команди; має уявлення: про виконання команд «СТАВАЙ», «РІВНЯЙСЬ», «СТРУНКО», «ВІЛЬНО».
|
15. |
Попередня та виконавча команди. Виконання команд «Ставай», «Рівняйсь», «Струнко», «Вільно». |
|
|
|
16. |
Стройове положення. Повороти на місці. Рух стройовим і похідним кроком. Повороти під час руху. |
|
|
|
17. |
Виконання стройових прийомів і руху без зброї. |
|
|
|
18. |
Тема 2. Строї, відділенняШикування відділення в розгорнутий і похідний строї.Розмикання і змикання відділення.Перешикування відділення з однієї шеренги в дві і навпаки.Рух відділення стройовим і похідним кроком. Тематичне оцінювання |
|
|
Учень (учениця): здійснює шикування відділення в розгорнутий і похідний строї; виконує розмикання та змикання у складі відділення .
|
Розділ V. Вогнева підготовка (14.) |
||||
Тема 1. Стрілецька зброя та поводження з нею |
||||
19. |
Історія розвитку та класифікація стрілецької зброї. Історія українського зброярства. Озброєння іноземних армій. |
|
|
Назвати основні етапи розвитку стрілецької зброї. Розповісти про історію українського зброярства. Розрізнити види сучасної стрілецької зброї (пістолети, гвинтівки. автомати, кулемети, гранатомети). Мати уявлення про принцип дії та бойові властивості стрілецької зброї, про постріл та лінію прицілювання, правильну роботу на спусковому гачку знати прийоми і правила стрільби із стрілецької зброї; назвати постріл і його періоди. вміє виконувати постріл здійснює спостереження за полем бою. Охарактеризувати: бойові властивості та загальну будову автомата. Розповісти про призначення, загальну будову та бойові властивості автомата. Пояснити принцип роботи автоматичної зброї; дотримується: заходів безпеки під час розбирання автомата. Назвати основні частини і механізми автомата. Назвати : порядок чищення, змащення і зберігання зброї. Вказати : можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їх усунення. Виконати : неповне розбирання та складання автомату. Розповісти про загальну будову пневматичної гвинтівки та гладкоствольної рушниці, пістолета Вказати правила основ стрільби з пневматичної гвинтівки. Дотримуватись правил безпеки під час стрільби. Назвати основні види мінно-вибухових пристроїв. має уявлення про будову та принцип дії мінно-вибухових пристроїв.
|
20. |
Сучасна стрілецька зброя. Її класифікація, бойові властивості, принцип дії. |
|
|
|
21. |
Основи стрільби зі стрілецької зброї. Прийоми та правила стрільби зі стрілецької зброї. Поняття постріл. |
|
|
|
22 |
Лінія прицілювання (цілик, мушка, мішень). Правила та одноманітне прицілювання. |
|
|
|
23. |
Прийоми стрільби (вогневі тренування). Положення під час стрільби з місця (лежачи, з коліна, стоячи) та в русі. Вибір і зайняття правильної позиції для стрільби. |
|
|
|
24. |
Правила та техніка ведення стрільби. Спостереження за полем бою, вибір цілі для обстрілу. Призначення вихідних установок (вибір прицілу і точки прицілювання). Вибір моменту для відкриття вогню. Ведення вогню, спостереження за його результатами. Корегування стрільби. |
|
|
|
25. |
Призначення та бойові властивості автоматичної зброї. Заходи безпеки під час поводження зі зброєю |
|
|
|
26. |
Поняття про будову автоматичної зброї та роботу її частин та механізмів. Підготовка автоматичної зброї до стрільби. Можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їх усунення. |
|
|
|
27. |
Порядок неповного розбирання і складання та обслуговування. Тренування у неповному розбиранні та складанні автомату. Заходи безпеки при поводженні зі зброєю |
|
|
|
28. |
Малокаліберна і пневматичні гвинтівки та гладко ствольна рушниця. Загальна будова малокаліберної і пневматичної гвинтівок та їх характеристика. Загальна будова помпових та напівавтоматичних гладко ствольних рушниць. |
|
|
|
29. |
Основи стрільби з пневматичної гвинтівки. Помилки при стрільбі з гвинтівки та їх усунення. Стрільба з пневматичної гвинтівки. |
|
|
|
30. |
Загальна будова та види боєприпасів до стрілецької зброї. Маркування боєприпасів Спорядження магазину патронами і порядок зарядження автомата. |
|
|
|
31 |
Заходи безпеки при поводженні зі зброєю і боєприпасами. |
|
|
|
32 |
Мінно-вибухові пристрої. Класифікація, принципи дії, алгоритм дій при виявленні. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ VІ. Тактична підготовка(14год.) |
||||
33. |
Тема 1. Основні риси загальновійськового бою. Поняття про бій.Види вогню та маневру їхнє значення в бою.Основні види ведення сучасного бою.Особиста зброя та екіпіровка солдата. |
|
|
Розповісти що таке бій , види вогню та маневру пояснити необхідність якісної підготовки екіпіровки та особистої зброї солдата до ведення бойових дій . вміє: припасовувати елементи екіпіровки. |
Тема 2.Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок,трійок. |
||||
34. |
Види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі) |
|
|
Назвати види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі). Знати як виконувати нанесення гриму та маскування зброї . Знати , як вибирати вогневу позицію та обладнувати її, вести спостереження у заданому секторі, визначати розташування цілей відносно орієнтирів, доповідати про результати спостереження; Назвати склад бойової групи обов’язки солдата в бою у складі бойової групи; прийомами і способами знищення противника в бою у складі бойової групи; особливості дій солдата у складі бойових груп. |
35. |
Пересування одиночно бійця на полі бою: переповзання (напівкарачки, по-пластунськи, щільне переповзання); перехід; перебігання |
|
|
|
36. |
Використання укриття на полі бою та рельєфності поверхні землі. |
|
|
|
37. |
Нанесення гриму. Маскування зброї |
|
|
|
38. 39. |
Поняття про вогневу позицію в обороні. Вимоги до вибору місця для ведення вогню і спостереження. Послідовність обладнання і маскування окопу для стрільби лежачи. |
|
|
|
40. |
Вибір місця для ведення спостереження. |
|
|
|
41. |
Способи вивчення місцевості, виявлення цілей та доповідь про їх знаходження. |
|
|
|
42. |
Склад бойової групи. Розподіл обов’язків між військовослужбовцями та їх взаємодія у бойовій групі.Завдання бойових груп на полі бою. |
|
|
|
43. |
Порядок дій солдата на полі бою у складі бойових груп.Способи знищення противника в оборонному бою у складі бойових груп. |
|
|
|
Тема 4.Основи військової топографії |
||||
44. |
Суть орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами. |
|
|
Учень (учениця): характеризує поняття орієнтування на місцевості; має уявлення про визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами; вміє користуватись та рухатись на місцевості за компасом і топографічною. картою, навігатором тощо. |
45. |
Азимут магнітний і його визначення. Визначення азимута на місцевий предмет і напрямку руху за азимутом. Складання опису місцевості. |
|
|
|
46. |
Способи визначення відстані на місцевості. Спосіб горизонталей як основний спосіб зображення рельєфу на топографічних картах. Система прямокутних та географічних координат. Висота перерізу рельєфу. |
|
|
|
47. |
Визначення абсолютних і відносних висот за топографічною картою. Визначення зон видимості Тематичне оцінювання |
|
||
Розділ VІІ. Військова та прикладна фізична підготовка(6год.) |
||||
Тема 1. Подолання перешкод. |
||||
48. |
Силові вправи з вагою власного тіла та з обтяженнями. Біг по пересіченій місцевості |
|
|
Розповісти про техніку бігу по пересіченій місцевості. Виконати силові вправи з вагою власного тіла та з обтяженнями. дотримується правил безпеки під час занять з військової та прикладної фізичної підготовки. |
49. |
Подолання перешкод. Ознайомлення з елементами смуги перешкод. |
|
|
|
Тема 2. Основи самозахисту |
||||
50. |
Розучування і тренування вправ без зброї: стійки, рухи вперед та назад, удари рукою на місці та русі |
|
|
має поняття про національні бойові мистецтва.
|
51. |
Захист від ударів рукою та ногою. |
|
|
|
52. |
Розучування і тренування прийомів без зброї: прийоми самострахування, захвати та звільнення від них, больові прийоми. |
|
|
|
53. |
Ознайомлення з національними бойовими мистецтвами (хортинг, бойовий гопак, спас тощо) Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ VІІІ. Основи цивільного захисту(8год.) |
||||
54. |
Тема 1. Нормативно-правова база цивільного захисту.Єдина державна система цивільного захисту та її складові.Законодавче та нормативно правове забезпечення. |
|
|
Назвати основні положення нормативно-правової бази цивільного захисту та міжнародні розпізнавальні знаки; складові єдиної державної системи цивільного захисту.
|
Тема2.Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного, суспільного, соціально-політичного характеру |
||||
55. |
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. |
|
|
Охарактеризувати причини виникнення надзвичайних ситуацій, їх вплив на довкілля та безпеку життєдіяльності людини . Назвати види; загальні ознаки та рівнінадзвичайних ситуацій . Пояснити негативний вплив надзвичайних ситуацій на довкілля та життєдіяльність людини; дотримується правил безпечної поведінки при виникненні надзвичайних ситуацій. |
56. |
Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій. |
|
|
|
57. |
Джерела небезпечних ситуацій у військовий час. |
|
|
|
58. |
Джерела небезпечних ситуацій у військовий час. |
|
|
|
59. |
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їх наслідки для життєдіяльності населення та суб’єктів господарювання. |
|
||
60. |
Потенційно небезпечні об’єкти міста (району) та їх коротка характеристика. |
|
|
|
61. |
Попередження виникнення можливих надзвичайних ситуацій. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ ІХ. Домедична допомога |
||||
Тема 1. Базова підтримка життя. |
||||
62. |
Рятувальний ланцюжок при раптовій зупинці серця. Алгоритм дій. Основні правила та порядок проведення реанімації. |
|
|
Учень (учениця): знає алгоритм дій з постраждалим без свідомості, володіє основними правилами проведення реанімації знає порядок проведення реанімації. володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Як провести непрямий масаж серця і штучне дихання. Як користуватись автоматичним зовнішнім дефібрилятором. вміє розмістити постраждалого без свідомості у відновлювальну позицію.
|
63. |
Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо – та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу). |
|
|
|
64. |
Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. |
|
|
|
65. |
Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятору. Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками. |
|
|
|
Тема 2. Надання домедичної допомоги при кровотечах. |
||||
66. |
Види кровотеч. Неконтрольована кровотеча найбільш поширена причина серед попереджуваних смертей після травматичного ушкодження. |
|
|
Які є види кровотеч , основні принципи невідкладної допомоги, дотримується правил особистої безпеки. Який алгоритм дій при кровотечі. вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю.
Які способи зупинки кровотечі , застосовує прямий тиск на рану, володіє технікою накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. вміє проводити тампонування рани володіє методами виносу та переміщення поранених.
|
67. |
Алгоритм дій при кровотечі.Техніка застосування прямого тиску на рану. |
|
|
|
68. |
Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки.Техніка тампонування рани |
|
|
|
69. |
Техніка накладання давлячої пов’язки. Техніка накладання пов язок на голову,передпліччя,ліктьовий та плечовий суглоби,колінний та гомілковий суглоби. Техніка виносу поранених. Тематичне оцінювання
|
|
|
|
70. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|
Календарний план із Захисту України в 11 класі
на 2021-2022н.р.
(70 годин; 2 год. на тиждень)
Навчальна програма «ЗАХИСТ УКРАЇНИ» ДЛЯ ЗАКЛАДІВ СИСТЕМИ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ (РІВЕНЬ СТАНДАРТУ)
«Затверджено Міністерством освіти і науки України»2020 рік
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
||||||
Розділ V. Вогнева підготовка (8 годин) |
|||||||||
|
Тема 2. Ведення вогню з місця по нерухомих цілях і цілях, що з’являються (3 години) |
||||||||
1 |
Основні заходи безпеки при проведенны стрільб в тирі та на військовому стрільбищі. Організація і порядок проведення стрільби з автомата
|
|
|
||||||
2 |
Влучність стрільби. Вибір цілі, прицілу та точки прицілювання. Тренування в одноманітності прицілювання, вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання |
|
|
||||||
3 |
Тренування вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки Удосконалення знань з будови автомата. Повторення: надання домедичної допомоги при кровотечах |
|
|
||||||
Тема 3. Ручні осколкові гранати та поводження з ними (5 годин) |
|||||||||
4 |
Призначення, бойові властивості, загальна будова і принцип дії ручних гранат |
|
|
||||||
5 |
Порядок огляду і підготовки гранат до застосування |
|
|
||||||
6 |
Заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами. Вивчення прийомів і правил метання ручних гранат |
|
|
||||||
7 |
Виконання першої вправи з метання ручних гранат
|
|
|
||||||
8 |
Вивчення та виконання прийомів, правил, вправ з метання ручнх осколкових гранат.Тематична
|
|
|
||||||
Розділ VІ. Тактична підготовка (12 годин) |
|||||||||
Тема 3. Дії солдата у складі бойових груп механізованого відділення (12 годин)
|
|||||||||
9 |
Завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи |
|
|
||||||
10 |
Склад бойової групи |
|
|
||||||
11 |
Малі тактичні групи (до 8 чоловік) |
|
|
||||||
12 |
Розподіл обов’язків між військовослужбовцями у складі бойових груп |
|
|
||||||
13 |
Взаємодія військовослужбовців у складі бойових груп |
|
|
||||||
14 |
Способи пересування на полі бою (колона, шахматка) |
|
|
||||||
15 |
Способи пересування на полі бою (клин, ланцюг) |
|
|
||||||
16 |
Способи пересування у складі малої тактичної групи |
|
|
||||||
17 |
Порядок дій у складі бойових груп |
|
|
||||||
18 |
Прийоми і способи знищення противника у складі бойової групи |
|
|
||||||
19 |
Прийоми і способи знищення противника у складі бойової групи
|
|
|
||||||
20 |
Бойові порядки та їх використання під час руху. Тематична |
|
|
||||||
Розділ VІІІ. Основи цивільного захисту (10 годин) |
|||||||||
Тема 3. Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях (8 годин) |
|||||||||
21 |
Основні принципи щодо захисту населення. Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій та постійного його інформування про наявну обстановку |
|
|
||||||
22 |
Навчання населення вмінню застосовувати засоби індивідуального захисту і діяти у надзвичайних ситуаціях |
|
|
||||||
23 |
Укриття людей у сховищах, медичний, радіаційний та хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів |
|
|
||||||
24 |
Спостереження та контроль за ураженістю навколишнього середовища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами |
|
|
||||||
25 |
Порядок дій в умовах особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявлення підозрілого предмету |
|
|
||||||
26 |
Надання екстреної психологічної допомоги (самодопомоги) при перебуванні в екстрених ситуаціях |
|
|
||||||
27 |
Складання та вміст тривожної валізи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд |
|
|
||||||
28 |
Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах НС, пов’язаних з можливими терористичними проявами
|
|
|
||||||
Тема 4. Основи рятувальних та інших невідкладних робіт (2 години) |
|||||||||
29 |
Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеріологічного зараження). Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт |
|
|
||||||
30 |
Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять. Використання табельних і підручних засобів. Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд Тематична |
|
|
||||||
Розділ ІХ. Домедична допомога (19 годин) |
|||||||||
Тема 1. Базова підтримка життя (2 години)
|
|||||||||
31
|
Алгоритм дій при раптовій зупинці серця.Основні правила та порядок проведення реанімації.Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів - западання язика, нижньої щелепи, слизу, водитощо - та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу). Штучнедихання - його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. |
|
|
||||||
32 |
Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятора. Техніка проведення реанімаційних заходів одним або двома рятівниками
|
|
|
||||||
Тема 2. Надання домедичної допомоги під час кровотечі (2 години)
|
|||||||||
33 |
Види кровотеч. Ознаки життєдіяльності зовнішньої кровотечі. Зупинка кровотеч що загрожують життю. Алгоритм дій під час кровотеч. Техніка застосування прямого тиску на рану. Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. |
|
|
||||||
34
|
Техніка тампонування рани. Техніка накладання тиснучої пов’язки. Техніка винесення поранених. Накладання пов’язок на голову, передпліччя; ліктьовий; плечовий, колінний, гомілковостопний суглоби Тематична |
|
|
||||||
Тема 3. Надання допомоги пораненим в умовах бойових дій (15 годин) |
|||||||||
35 |
Вступ до курсу тактичної медицини. Причини попереджуваних смертей при бойовій травмі |
|
|
||||||
36 |
Етапи надання домедичної допомоги. Надання допомоги на етапі під вогнем (CUF, Care Under Fire) |
|
|
||||||
37 |
План дій на етапі під вогнем. Техніка виносу пораненого з небезпечної зони. Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. Застосування турнікетів для кінцівок. Само- і взаємодопомога |
|
|
||||||
38 |
Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactical Field Care). Послідовність дій за алгоритмом «MARCH». Загальні причини зміни стану свідомості |
|
|
||||||
39 |
Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. Використання рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану. |
|
|
||||||
40 |
Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового (назофарингеального) повітроводу. |
|
|
||||||
41 |
Визначення показань до проведення екстреного відновлення прохідності дихальних шляхів з допомогою хірургічного втручання (крікотиреотомії) |
|
|
||||||
42 |
Проникаючі поранення грудей. Огляд грудної клітки. Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок |
|
|
||||||
43 |
Поранення легень. Напружений пневмоторакс |
|
|
||||||
44 |
Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч |
|
|
||||||
45 |
Тактично значущі ознаки шоку в поранених |
|
|
||||||
46 |
Надання домедичної допомоги при переломах, опіках, відмороженнях, проникаючому пораненні ока. Накладання шин |
|
|
||||||
47 |
Застосування жорсткого щитка при травмі ока. Загальновійськовий набір пігулок |
|
|
||||||
48 |
Попередження гіпотермії та виявлення ознак черепно-мозкової травми |
|
|
||||||
49 |
Підготовка до евакуації. Документація |
|
|
||||||
50 |
Підсумкова тематична. |
|
|
||||||
Резерв часу 2 години |
|||||||||
Разом 52 години |
|||||||||
Орієнтовний план проведення нвчально-польових зборів/занять
№ з/п |
Назва розділу |
Кількість годин |
1 день |
2 день |
3 день |
1 |
Тактична підготовка |
11 |
6 |
5 |
|
2 |
Вогнева підготовка |
4 |
|
1 |
3 |
3 |
Домедична допомога |
3 |
|
|
3 |
|
Разом |
18 |
6 |
6 |
6 |
НАВЧАЛЬНО-ПОЛЬОВІ ЗАНЯТТЯ (ЗБОРИ)
|
||||
Розділ VІ. Тактична підготовка |
||||
Тема 4. Дії солдата в бою у складі малих тактичних груп |
||||
1 день |
||||
1 |
Тактична підготовка. Дії солдата в обороні. Вибір вогневої позиції, її інженерне обладнання та маскування. Ведення спостереження |
|||
2 |
Тактична підготовка. Визначення азимута та рух згідно з ним. Складання опису місцевості. |
|||
3 |
Тактична підготовка. Дії з початком вогневої підготовки, відбиття атаки танків і піхоти |
|||
4 |
Тактична підготовка. Способи боротьби з авіацією противника |
|||
5 |
Тактична підготовка. Дії під час застосування зброї масового ураження |
|||
6 |
Тактична підготовка. Дії солдата у наступі. Висування на рубіж атаки, атака з подоланням мінно-вибухових та інших інженерних перешкод |
|||
2 день |
||||
Розділ VІ. Тактична підготовка |
||||
Тема 4. Дії солдата в бою у складі малих тактичних груп |
||||
7 |
Тактична підготовка. Подолання ділянки місцевості з радіоактивним зараженням |
|||
8 |
Тактична підготовка. Поняття про дії розвідувального дозору. Дії дозорних під час огляду місцевості та місцевих предметів, загороджень, мостів, різних перешкод |
|||
9 |
Тактична підготовка. Дії в засаді |
|||
10 |
Тактична підготовка. Бойові порядки та їх використання під час руху
|
|||
Тема 5. Озброєння та бойова техніка військової частини (підрозділу) |
||||
11 |
Тактична підготовка. Озброєння та бойова техніка військової частини (підрозділу) |
|||
Розділ V. Вогнева підготовка |
||||
Тема: Загальні поняття балістики. Ведення вогню по нерухомих цілях і цілях, що з’являються. (1 год) |
||||
12 |
Основні заходи безпеки під час проведення стрільб в тирі та на військовому стрільбищі. Вогнева підготовка. Тренування у одноманітності прицілювання, вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання. |
|||
3 день |
||||
Розділ V. Вогнева підготовка |
||||
Тема: Загальні поняття балістики. Ведення вогню по нерухомих цілях і цілях, що з’являються. (1 год) |
||||
13 |
Вогнева підготовка. Виконання початкової вправи стрільби з автоматичної зброї |
|||
14 |
Вогнева підготовка. Удосконалення знань з будови автомата. Організація і порядок проведення стрільби з автомата. Вогнева підготовка. Прийоми стрільби з автомата під час приготування до стрільби, проведення і припинення стрільби. Тренування у приготуванні до стрільби |
|||
Тема: Ручні осколкові гранати та поводження з ними. (1 год) |
||||
15 |
Прийоми і правила метання ручних осколкових гранат. Виконання вправ «Метання ручної осколкової гранати з місця із за укриття». |
|||
Розділ ІХ. Домедична допомога |
||||
Тема: Домедична допомога в умовах бойових дій. (3 год) |
||||
16 |
Домедична допомога. Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу. Зупинка кровотечі з ран шиї,тулуба, верхніх та нижніх кінцівок. Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних джгутів. |
|||
17 |
Домедична допомога. Правила транспортування травмованих. Повний огляд пораненого, визначення ознак життя. Накладання пов’язки на грудну клітку, голову, живіт. Накладання турнікета на кінцівки. |
|||
18 |
Домедична допомога. Надання допомоги в секторі укриття Тематична |
|||
1
Затверджую Затверджую
________________ ______________
«___»_______20__р. «__»_______20__р.
І семестр ІІ семестр
Календарно-тематичне планування Захисту України.
(дівчата, юнаки за власним бажанням)
«на20__ - 20__ навчальний рік»
Вчитель Захисту України
_______________________
Календарно-тематичне планування «Захист України»(«Основи медичних знань») 10 клас
«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу
|
Д/З |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
||
10-а |
10-б |
|||||
1 |
|
|
ВСТУП. Національна безпека України і захист Вітчизни — справа кожного громадянина держави. Військово-патріотичне виховання — складова патріотичного виховання молоді. Поняття національної безпеки держави. Розвиток національних Збройних Сил та інших військових формувань України — необхідна умова забезпечення могутності Української держави. Підготовка до захисту України — обов’язок кожного громадянина. Зміст програми предмета «Захист України», завдання кожного розділу, порядок проведення занять. Обов’язки та правила поведінки учнів на уроках |
|
Учень (учениця): розуміє роль і місце військово-патріотичного виховання у системі патріотичного виховання молоді; характеризує вимоги Конституції України щодо захисту Вітчизни, свої обов’язки у разі виникнення загрози суверенітету та територіальної цілісності України, поняття національної безпеки держави; визначає основні поняття військової справи, основ цивільного захисту, психологічної та медико-санітарної підготовки;
|
|
Розділ I. Основи медичних знань і домедичної допомоги(56год.) |
||||||
Тема 1. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини (1) |
||||||
2 |
|
|
Законодавча база та основні принципи охорони здоров’я людини в Україні. Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я». Закон України «Про екстрену медичну допомогу». Аналіз стану здоров’я людей в Україні. Основні принципи охорони здоров’я населення України |
|
Учениця (учень): називає основні документи щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні;обґрунтовує правові, організаційні та соціально-економічні засади охорони здоров’я в Україні; характеризує стан здоров’я людей в Україні;розуміє основні принципи охорони здоров’я населення України |
|
Тема 2. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця(12год.) |
||||||
3 |
|
|
Алгоритм дій для проведення серцево-легеневої реанімації в разі раптової зупинки серця. |
|
Учениця (учень): знає алгоритм дій з постраждалим, який втратив свідомість; знає правила швидкого визначення зупинки серця; володіє основними правилами проведення реанімації; знає порядок проведення реанімації; вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання; знає, як користуватись автоматичним зовнішнім дефібрилятором; дотримується правил безпеки під час реанімаційних заходів
|
|
4 |
|
|
Загальні принципи надання домедичної допомоги у разі невідкладних станів. Визначення, усунення та запобігання головних факторів, які загрожують життю постраждалого та оточуючих.
|
. |
||
5 |
|
|
Пріоритети та правила поведінки під час надання допомоги. Первинний огляд. . |
|
||
6 |
|
|
Рятувальний ланцюжок при раптовій зупинці серця. Алгоритм дій проведення серцево-легеневої реанімації. |
|
||
7 |
|
|
Правила виклику бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги |
|
||
8 |
|
|
Основні правила та порядок проведення реанімації. Практичне заняття. |
|
|
|
9 |
|
|
Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів — западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо — та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу). |
|
||
10 |
|
|
Штучне дихання, його різновиди. Методика й техніка проведення штучної вентиляції легень. Практичне заняття. |
|
||
11 |
|
|
Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Практичне заняття. |
|
||
12 |
|
|
Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятора . |
|
|
|
13 |
|
|
Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками . Практичне заняття. |
|
|
|
14 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація. |
|
|
|
Тема 3. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах(9год.) |
||||||
15 |
|
|
Причини порушення прохідності дихальних шляхів |
|
Учениця (учень): проводить швидку оцінку ознак порушення прохідності дихальних шляхів; розуміє відмінність між повною та неповною непрохідністю дихальних шляхів; володіє методами відновлення прохідності дихальних шляхів; проводить відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою прийому Хеймліка; знає правила надання допомоги постраждалому, який втратив свідомість знає правила надання допомоги постраждалим при різкому погіршенні стану;
|
|
16 |
|
|
Основні прояви повної та неповної непрохідності верхніх дихальних шляхів |
|
||
17 |
|
|
Алгоритм відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Прийом Геймліха. |
|
||
18 |
|
|
Алгоритм надання допомоги в разі втрати свідомості |
|
||
19 |
|
|
Алгоритм надання допомоги в разі втрати свідомості. Практичне заняття |
|
||
20 |
|
|
Послідовність надання допомоги у випадку різкого погіршення загального стану постраждалого |
|
||
21 |
|
|
Основні причини виникнення судо́м, прояви, послідовність надання домедичної допомоги. Практичне заняття |
|
||
22 |
|
|
Практичні заняття по темі ( на вибір вчителя) |
|
|
|
23 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
|
Тема 4. Загальні поняття про рани та травми. Механізм травми(10год.) |
||||||
24 |
|
|
Поняття про травму. Види та класифікація травм. |
|
Учениця (учень): пояснює термін «травма»; називає основні типи травм при дорожньо-транспортних пригодах; характеризує тупу та проникаючу травму, їхні основні відмінності; називає основні ознаки травм окремих анатомічних ділянок; знає основні правила поведінки при виявленні потенційно небезпечних предметів
|
|
25 |
|
|
Поняття про рани:види ускладнення та їхня профілактика. |
|
||
26 |
|
|
Типи травм у разі дорожньо-транспортної пригоди та падіння з висоти |
|
||
27 |
|
|
Вплив мінно-вибухової травми на організм людини |
|
||
28 |
|
|
Травми голови |
|
||
29 |
|
|
Основні ознаки травм грудної клітки. |
|
||
30 |
|
|
Основні ознаки травм живота |
|
||
31 |
|
|
Основні ознаки травм скелетно-м’язової системи |
|
||
32 |
|
|
Правила поведінки в потенційно небезпечному місці та після виявлення небезпечних предметів |
|
|
|
33 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
|
Тема 5. Надання домедичної допомоги при поранені. Способи зупинки кровотеч(12год.) |
||||||
34 |
|
|
Види кровотеч. Ознаки та швидке розпізнавання загрозливої для життя кровотечі |
|
Учениця (учень): знає види кровотеч, основні принципи невідкладної допомоги; дотримується правил особистої безпеки; знає алгоритм дій при кровотечі; вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю; розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю; знає способи зупинки кровотечі; застосовує прямий тиск на рану; володіє технікою накладання турнікета (джгута) на верхні та нижні кінцівки; вміє проводити тампонування рани, здійснювати перев’язку при пораненні різних частин тіла;
|
|
35 |
|
|
Алгоритм дій при кровотечі. Само- та взаємодопомога при кровотечі. |
|
||
36 |
|
|
Техніка застосування прямого тиску на рану. |
|
||
37 |
|
|
Техніка накладання турнікета на верхні кінцівки |
|
||
38 |
|
|
Техніка накладання турнікета на нижні кінцівки |
|
||
39 |
|
|
Практичне заняття. Накладання джгута –закрутки (турнікету). Підручні засоби для припинення кровотечі. |
|
||
40 |
|
|
Техніка тампонування рани |
|
||
41 |
|
|
Техніка накладання компресійної пов’язки |
|
||
42 |
|
|
Особливості перев’язки ран при пораненні різних частин тіла. |
|
||
43 |
|
|
Практичне заняття. Тренування у наданні допомоги при різноманітних пораненнях |
|
|
|
44 |
|
|
Практичне заняття Тренування у наданні допомоги при різноманітних пораненнях |
|
|
|
45 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
|
Тема 6. Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок(12год.) |
||||||
46 |
|
|
Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів. |
|
Учениця (учень): класифікує переломи та вивихи; застосовує способи накладання шини з підручного матеріалу; вміє проводити транспортну іммобілізацію кінцівок за допомогою косинок, накладати шини типу Крамера та SamSplіnt; надає домедичну допомогу при переломах та вивихах; надає домедичну допомогу при травмі голови; вміє виявляти основні прояви у постраждалого травми хребта; надає домедичну допомогу при травмі грудної клітки; надає домедичну допомогу при травмі живота; знає особливості надання допомоги при травмі очей; знає особливості надання допомоги при знаходженні сторонніх тіл в рані. |
|
47 |
|
|
Вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки вивихів. |
|
||
48 |
|
|
Порядок надання домедичної допомоги в разі переломів і вивихів. |
|
||
49 |
|
|
Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки. |
|
||
50 |
|
|
Практичне заняття. Накладання шин на верхню та нижню кінцівки. |
|
||
51 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми голови. |
|
||
52 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми хребта. |
|
||
53 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі грудної клітки. |
|
||
54 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі живота |
|
||
55 |
|
|
Порядок надання допомоги при травмі очей. |
|
||
56 |
|
|
Практичне заняття. Надання домедичної допомоги при різних травмах. |
|
|
|
57 |
|
|
Узагальненна. Тематична атестація |
|
|
|
Розділ II. Основи цивільного захисту(7год.) |
||||||
Тема 1. Нормативно-правова база цивільного захисту(1год.) |
||||||
58 |
|
|
Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування |
|
Учень (учениця): називає основні положення нормативно-правової бази цивільного захисту та міжнародні розпізнавальні знаки, складові Єдиної державної системи цивільного захисту;
|
|
Тема 2. Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціального характеру(6год.) |
||||||
59 |
|
|
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. |
|
Учениця (учень): характеризує причини виникнення надзвичайних ситуацій, їхній вплив на довкілля та безпеку життєдіяльності людини; називає види, загальні ознаки та рівні надзвичайних ситуацій; визначає заходи щодо попередження надзвичайних ситуацій терористичного походження; межами, потенційно небезпечні об’єкти міста (району); пояснює негативний вплив надзвичайних ситуацій на довкілля та життєдіяльність людини; дотримується правил безпечної поведінки при виникненні надзвичайних ситуацій |
|
60 |
|
|
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій (закінчення). Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій |
|
||
50 |
|
|
Джерела небезпечних ситуацій у воєнний час |
|
||
51 |
|
|
Вплив на людей та довкілля зброї масового ураження (ядерної,хімічної,біологічної) |
|
||
52 |
|
|
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону. Потенційно небезпечні об’єкти міста (району). Попередження виникнення надзвичайних ситуацій. |
|
||
64 |
|
|
Практичне заняття. |
|
|
|
Розділ IV. Домедична допомога в умовах бойових дій(6год.) |
||||||
Тема 1. Основні принципи надання домедичної допомоги в умовах бойових дій(1год.) |
||||||
65 |
|
|
Причини превентивних смертей у наслідок бойових травм. Етапи надання домедичної допомоги. |
|
|
|
Тема 2. Надання допомги на етапі під вогнем(2год.) |
||||||
66 |
|
|
Надання допомоги на етапі під вогнем(CUF,Care,Under,Fire). План дій на етапі під вогнем. |
|
|
|
67 |
|
|
Послідовність дій стрільця-санітара взводу на полі бою |
|
|
|
Тема 3. Надання допомги в зоні тактичних умов і евакуації (3год.) |
||||||
68 |
|
|
Способи та правила транспортування постраждалих при різноманітних ушкодженнях: перенесення на руках, на плечах, на спині, з використанням носильних лямок і підручних засобів, на санітарних ношах. |
|
|
|
69 |
|
|
Алгоритм з надання домедичної допомоги у секторі укриття (алгоритм «MARCH»). |
|
|
|
70 |
|
|
Узагальнення. Тематична атестація |
|
|
|
1