Календарне планування
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 клас
За підручником Грущинської І.В.
№ |
Тема уроку |
Дата |
Сторінки |
|
І семестр |
||||
Навколишній світ (14 год) |
||||
1 |
Вступ. Людина і природа : чому ми любимо і бережемо природу? |
|
3-7 |
|
2 |
Що таке природа? Жива та нежива природа. |
|
8-11 |
|
3 |
Що належить до неживої природи? |
|
12-13 |
|
4 |
Що належить до живої природи? |
|
14-15 |
|
5 |
Урок-екскурсія. Ознайомлення з об’єктами неживої та живої природи.___________________________________________________________ |
|
16-17 |
|
6 |
Які ознаки мають живі організми? |
|
18-19 |
|
7 |
Які умови необхідні для життя? |
|
20-21 |
|
8 |
Як людина пізнає світ і знаходить відповіді на запитання про природу. |
|
22-23 |
|
9 |
Як людина вивчає природу? Спостереження та досліди – методи вивчення природи. Прилади, необхідні для пізнання природи. Практична робота: дослідження дрібних деталей предметів за допомогою лупи. |
|
24-25 |
|
10 |
Які об’єкти природні, а які ‒ створили люди? |
|
26-27 |
|
11 |
Урок-екскурсія. Спостереження за осінніми змінами в живій та неживій природі. |
|
28-29 |
|
12 |
Яке значення має природа для життя? |
|
30-31 |
|
13 |
Як потрібно берегти природу? |
|
32-33 |
|
14 |
Узагальнюючий урок за розділом «Навколишній світ»._____________________ ____________________________________________________________________ |
|
34-35 |
|
Нежива природа (9 год) |
||||
15 |
Яке значення для життя на Землі має Сонце? |
|
36-37 |
|
16 |
Як побачити повітря? Властивості повітря (існує навколо нас, не має запаху, прозоре, займає весь доступний простір). Практична робота: ознайомлення з властивостями повітря. |
|
38-39 |
|
17 |
Яке значення має повітря? |
|
40-41 |
|
18 |
Які властивості має вода? Практична робота: ознайомлення з властивостями води (безбарвна, прозора, не має запаху, приймає форму посудини, текуча). |
|
42-43 |
|
19 |
Яке значення має вода? |
|
44-45 |
|
20 |
Навчальний проект: «Як економно використовувати воду в повсякденному житті?».____ _____________________________________________ |
|
|
|
21 |
Що таке ґрунт? Значення ґрунту для живої природи. Практична робота: ознайомлення з властивістю піску та глини пропускати воду. |
|
48-51 |
|
22 |
Як охороняти ґрунт? |
|
52-53 |
|
23 |
Узагальнюючий урок за розділом «Нежива природа»________________________________ |
|
54-55 |
|
Жива природа (18 год) |
||||
24 |
Якими бувають рослини? Дикорслі та кулькурні рослини. |
|
56-57 |
|
25 |
Яку будову мають рослини? Практична робота: вивчення будови рослин (корінь, стебло, листок, квітка, плід) за наочністю. |
|
58-59 |
|
26 |
Як розрізняти дерева, кущі й трав’янисті рослини? Дерева, кущі, трав’янисті рослини рідного краю, їх будова. Практична робота:упізнавання дерев, кущів, трав за наочністю. |
|
60-61 |
|
27 |
Урок-екскурсія. Упізнавання дерев, кущів та трав у саду, парку, лісі, урочищі.__________ |
|
|
|
28 |
Які дерева належать до листяних, а які ‒ до хвойних? |
|
62-63 |
|
29 |
Урок-екскурсія. Упізнавання листяних та хвойних рослин. |
|
|
|
30 |
Урок-екскурсія. Спостереження за зимовими змінами в живій і неживій природі. |
|
64-65 |
|
31 |
Яку користь культурні рослини приносять людям? |
|
66-67 |
|
32 |
Які культурні рослини вирощують у рідному краї? |
|
106-107 |
|
ІІ семестр |
||||
33 |
Як доглядати за кімнатними рослинами? Практична робота: догляд за рослинами у класі(полив, розпушення ґрунту, очищення листків від пилу) |
|
68-69 |
|
34 |
Для чого потрібні рослини? |
|
70-71 |
|
35 |
Які рослини прикрашають твій рідний край? |
|
98-99 |
|
36 |
Як захищати рослини рідного краю? Первоцвіти. |
|
100-101 |
|
37 |
Якими бувають тварини? Дикі та свійські тварини. |
|
72-73 |
|
38 |
Які дикі тварини живуть у твоєму краї? |
|
102-103 |
|
39 |
Для чого потрібні свійські тварини? |
|
74-75 |
|
40 |
Яких свійських тварин розводять у твоєму краї? |
|
108-109 |
|
41 |
Урок-екскурсія в сад, парк, парник, на ферму, город, шкільну ділянку (за вибором). __________________________________________________ |
|
|
|
42 |
Хто такі комахи? |
|
76-77 |
|
43 |
Навчальний проект: «Як живуть мурахи?». |
|
77 |
|
44 |
Хто такі риби? |
|
78-79 |
|
45 |
Хто такі птахи? |
|
80-81 |
|
46 |
Чим звірі відрізняються від інших тварин? |
|
82-83 |
|
47 |
Які в тебе є домашні улюбленці? |
|
84-85 |
|
48 |
Навчальний проект: «Хто живе в моїй оселі?». ___________________________ |
|
|
|
49 |
Коли і чим живляться тварини? |
|
86-87 |
|
50 |
Як люди дбають про охорону тварин у своєму краї? |
|
104-105 |
|
51 |
Як треба поводитися серед природи? |
|
88-89 |
|
52 |
Узагальнюючий урок за розділом «Жива природа» |
|
90-91, 112-113 |
|
Моя країна ‒ Україна (11 год) |
||||
53 |
Що таке Батьківщина? Україна – моя Батьківщина |
|
114-115 |
|
54 |
Що головне на карті України? |
|
116-117 |
|
55 |
Які куточки України ти мрієш відвідати? Різноманітність природи України. |
|
118-119 |
|
56 |
Урок-екскурсія. Спостереження за весняними змінами в живій і неживій природі. |
|
120-121 |
|
57 |
Які водойми є в Україні? |
|
122-123 |
|
58 |
Урок-екскурсія до вдойми (до джерела, річки, озера, ставка) |
|
124-125 |
|
59 |
Навчальний проект: «Дніпро – найбільша річка України»._________________ |
|
|
|
60 |
Які моря є в Україні? |
|
126-127 |
|
61 |
Якими горами славить-ся Україна? |
|
128-129 |
|
62 |
Луки. Ліси. |
|
|
|
63 |
Урок-екскурсія у краєзнавчий музей, природничий музей, зоопарк, зоомагазин, квітковий магазин, еколого-натуралістичний центр, ветеринарну клініку, притулок для тварин, інше (за вибором). |
|
|
|
64 |
Бурий ведмідь – найбільший звір України. Найменша пташка України – золотомушка. Медоносна бджола.. Сом – найбільша прісноводна риба. |
|
|
|
65 |
Навчальний проект: «Добра справа для природи» |
|
|
|
66 |
Україна – і для себе, і для світу (пшениця, соняшник, мед, ін.). Практична робота: добування олії з насіння соняшника. |
|
|
|
67 |
Узагальнюючий урок за темою «Моя країна – Україна» |
|
130-133 |
|
68 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
|
|