Календарно - тематичне планування уроків з природознавства для 4 класу складено відповідно програми з усіма практичними роботами, навчальними проектами, екскурсіями та контрольними роботами.
Природознавство
1 семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Тема 1. Всесвіт і Сонячна система (12 год) |
|||
1 |
Як і чому людство змінювало свої уявлення про Всесвіт? |
|
|
2 |
Чому нашу систему назвали Сонячною?Сонце- зоря, центральне тіло Сонячної системи. |
|
|
3 |
Які космічні тіла утворюють Сонячну систему? |
|
|
4 |
Великі і карликові планети Сонячної системи. |
|
|
5 |
Навчальний проект « Таємниця Червоної планети» (про Марс). |
|
|
6 |
У чому неповторність планети Земля та її природного супутника Місяця? |
|
|
7 |
Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі? |
|
|
8 |
Теплові пояси. Вплив Сонця на різноманітність природи Землі. |
|
|
9 |
Чому на Землі змінюються пори року? |
|
|
10 |
Які сузір’я можна побачити на нічному небі? Молочний Шлях- наша Галактика. |
|
|
11 |
Як досліджують Всесвіт у наш час? Сучасні уявлення про Всесвіт. |
|
|
12 |
Зустріч 11. Перевір свої досягнення: що ти знаєш про Всесвіт? Контрольна робота 1. |
|
|
Тема 2. План і карта (8 год) |
|||
13 |
Аналіз к.р. Тематичне оцінювання. Як знайти сторони світу?Горизонт, сторони горизонту. |
|
|
14 |
Як навчитися орієнтуватися на місцевості?Орієнтування на місцевості за Сонцем та місцевими ознаками. |
|
|
15 |
Як орієнтуватися за допомогою компаса? |
|
|
16 |
Урок-екскурсія. Визначення сторін горизонту за Сонцем, компасом та місцевими ознаками. |
|
|
17 |
Для чого потрібні плани місцевості? Умовні знаки на плані місцевості. Масштаб. Практична робота:Читання плану місцевості. |
|
|
18 |
Про що може розповісти карта? Умовні знаки на географічній карті. Практична робота: читання карти. |
|
|
19 |
Для чого потрібно вміти «читати» плани місцевості та карти? Практична робота: порівняння плану та карти. |
|
|
20 |
Перевір свої досягнення: що ти знаєш про план і карту? Контрольна робота 2. |
|
|
Тема 3.Природа материків і океанів (23 год) |
|||
21 |
Аналіз к.р. Тематичне оцінювання. Умови життя на Землі. |
|
|
22 |
Населення Землі. |
|
|
23 |
Які океани і материки є на Землі? Практична робота:читання карти світу, вивчення материків і океанів. |
|
|
24 |
Практична робота:читання карти світу, позначення на контурній карті назв материків і океанів.
|
|
|
25 |
Який океан найбільший? |
|
|
26 |
У чому неповторність Атлантичного океану? |
|
|
27 |
Які неповторні риси має Індійський океан? |
|
|
28 |
Який океан найменший? Навчальний проект: «Земля- планета «Вода» (природа океанів)». |
|
|
29 |
Контрольна робота 3 |
|
|
30 |
Аналіз к.р. Тематичне оцінювання. Що розповідає карта про форми земної поверхні? |
|
|
31 |
Який материк на Землі найбільший? |
|
|
32 |
У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Євразії? |
|
|