Презентація до уроку "Зображення Землі"

Про матеріал
Яскраво та цікаво розкрита темиа щодо зображення земної кулі у різні способи
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Уявлення про Землю в давнину Древні індійці представляли Землю у вигляді півсфери, яку тримають чотири слони. Слони стоять на величезній черепасі, а черепаха на змії, яка, згорнувшись кільцем, замикає навколоземний простір.

Номер слайду 2

Світ в представленні древніх єгиптян : внизу - Земля, над нею - богиня неба; ліворуч і справа - корабель бога Сонця, показуючи шлях Сонця по небу від сходу до заходу.

Номер слайду 3

Світ в представленні древніх єгиптян

Номер слайду 4

Древні греки уявляли собі Землю пласкою. Зі східного моря в золотій колісниці піднімався кожен ранок бог Сонця Геліос (ототожнений пізніше з Аполлоном) і здійснював свій шлях по небу.

Номер слайду 5

Жителі Вавилона представляли Землю у вигляді гори, на західному схилі якої знаходиться Вавілонія. Вони знали, що на південь від Вавилона розкинулося море, а на сході розташовані гори, через які не наважувалися переходити. Тому їм здавалося, що Вавілонія розташована на західному схилі "світової" гори.

Номер слайду 6

Яка з даних фігур не схожа на Землю? А яка схожа?

Номер слайду 7

Великий старогрецький вчений Піфагор Самос (у VI столітті до н. е.) уперше висловив припущення про кулястість Землі. Знаменитий старогрецький вчений Арістотель (IV ст. до н. е.) першим використовував для доказу кулястості Землі спостереження за місячними затемненнями.

Номер слайду 8

Вправа «Я - географ» 1. Уявіть собі, що ви вирушили в космічну подорож і на одній із планет виявили гостинних розумних істот. Які способи зображення Землі використаєте для її опису? Уявіть собі, що вам необхідно зобразити територію вашої області. В які способи ви це зробите? Уявіть собі, що вас попросили зобразити пришкільну територію. В які способи ви це зробите?

Номер слайду 9

Тема уроку. Способи зображення Землі

Номер слайду 10

МЕТА: Розглянемо способи зображення Землі в давнину; ознайомимося з особливостями зображення Землі на глобусі, географічній карті, плані місцевості; навчимося пояснювати зображення земної поверхні на глобусі, плані, карті, аерофото- і космічних знімках; визначимо відмінності в зображеннях місцевості на малюнку, фото- й аерознімках, плані; - виконаємо практичне завдання

Номер слайду 11

Проблемне запитання - Навіщо ж людям потрібні точні зображення місцевості? Зображення місцевості необхідні в будівництві та сільському господарстві, у військовій справі й авіації, туризмі та подорожах і в багатьох інших видах діяльності людини.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Такою побачили Землю космонавти

Номер слайду 14

Глобус   (лат. globus — куля) — об’ємна модель Землі, що в загальних рисах зберігає її форму, зменшену в десятки мільйонів разів. На ньому всі материки, океани, моря показані в повній відповідності до їх положення на земній кулі.

Номер слайду 15

Перша модель глобуса Мартін Бехайм (1492 р.)

Номер слайду 16

«Земне яблуко» М. Бехайма

Номер слайду 17

На глобусі – Екватор – уявна лінія, що ділить земну кулю на 2 півкулі – північну і південну. Паралелі – це лінії, що проведені паралельно до екватора.  Меридіани – лінії, що сполучають географічні полюси.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Вправа «Перевір себе» «Глобус» у перекладі з латини означає: а) модель; б) глобальний; в) куля. Творець першого глобуса Землі: а) Мартін Беґайм; б) Ґерард Меркатор; в) Клавдій Птолемей. Паралелі та меридіани на глобусі – це: а) уявні лінії; б) лінії, що позначають частину земної поверхні; в) лінії, що ділять земну на 2 частини.

Номер слайду 20

Практичне завдання Як називаються умовні лінії, що проводяться на глобусі. А. Підпишіть лінії, що позначені на малюнку цифрами: 1.___________ 2.____________ 3.___________ 4.____________ Б. Позначте буквами ПнП – північний полюс і ПдП – південний полюс. В. Підпишіть на малюнку Південну та Північну півкулі.

Номер слайду 21

За допомогою картографічних проекцій (математичних способів) можна зробити карту.

Номер слайду 22

Розрізанням глобуса на частини можна створити карту

Номер слайду 23

Фізична карта світу

Номер слайду 24

Перші географічні карти Карта Птолемея (ІІ ст. н.е.)

Номер слайду 25

Перші географічні карти Карта Ератосфена (ІІІ ст. до н.е.)

Номер слайду 26

Географічна карта — зменшене зображення всієї земної поверхні або окремих її частин на площині, побудоване за певними математичними правилами з урахування кулястості Землі. Географічні карти поділяють змістом призначенням, масштабом охопленням території.

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Вправа «Перевір себе» Географічна карта – це: а) зменшене пласке зображення всієї земної поверхні; б) збільшене зображення всієї земної поверхні; в) кулясне зображення всієї земної поверхні. Найкращим помічником у вашій подорожі рідним краєм буде: а) глобус; б) карта України; в) карта вашої області.

Номер слайду 29

План місцевості

Номер слайду 30

План — зображення на горизонтальній площині у великому постійному масштабі невеликої частини земної поверхні. На них зберігаються обриси всіх елементів ділянки, але в зменшеному вигляді. Це зменшення залежить від обраного для плану масштабу. Для зображення на плані тих чи інших предметів застосовують певні умовні знаки

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Вправа «Творча лабораторія» Спрощеним варіантом плану місцевості є схема. Складіть схему вашого шляху: від будинку до школи; Складаючи схему, використовуйте власні умовні позначення та орієнтири.

Номер слайду 33

План Карта 1) невеликі ділянки земної поверхні, які зображаються у великому масштабі (понад 1 : 5000); 1) великі території, які зображаються у дрібнішому масштабі (від 1 : 5000); 2) детальне зображення місцевості (конфігурація, обриси об'єктів та ін.) і за допомогою масштабних умовних знаків, наявність детальних характеристик об'єктів (відстань, глибина, швидкість та ін.); 2)  зображення об'єктів без збереження обрисів, існує генералізація  та відбір об'єктів, умовні  знаки є позамасштабними, за розмірами не відповідають об'єктам на місцевості; 3) не враховується кривизна поверхні; 3)  врахування кривизни поверхні; 4) відсутність градусної сітки, напрям північ — південь позначається стрілкою; 4)  наявність градусної сітки (меридіани і паралелі, полярні кола, тропіки, полюси); 5) при створенні використовуються найпростіші прилади; 5) застосування математичних методів при складанні; 6) широке застосування в будівництві, практиці містобудування, науковій діяльності. 6)  широке застосування в практиці і науковій діяльності.

Номер слайду 34

МАЛЮНОК

Номер слайду 35

ФОТО

Номер слайду 36

На відміну від малюнка, фото дають нам зображення місцевості згори, на них добре проглядаються всі предмети, можна визначити їхнє положення один щодо одного. Але й у них є недоліки. — Чи можна за ними визначити назви населених пунктів, річок, озер, призначення господарських об'єктів?

Номер слайду 37

Вправа «Перевір себе» Дає вид місцевості збоку: а) глобус; б) фотознімок; в) план. Фотографії з космосу мають найбільше значення для складання: а) географічних карт; б) туристичних маршрутів; в) планів місцевості.

Номер слайду 38

1.Робота з таблицею 2. Що поєднує поняття: план, глобус, карта, знімок земної поверхні з космосу, малюнок земної поверхні, аерофотознімок земної поверхні? Основні способи зображення земної поверхні Переваги Недоліки План Географічна карта Глобус

Номер слайду 39

Підведемо підсумок • Зобразити земну поверхню можна у вигляді малюнка, фотознімка, аерофотознімка, плану та географічної карти. • Найбільш повну інформацію про характер земної поверхні та об’єкти, розміщені на ній, передають план і карта. • Найбільш точно зовнішній вигляд Землі передає глобус.

Номер слайду 40

Домашнє завдання 1. Опрацювати параграф № 27 2. Пригадати , що таке масштаб. 3. Повторити параграф № 3

Номер слайду 41

В давнину люди вчилися для того, щоб удосконалювати себе. Нині вчаться для того, щоб здивувати інших. Конфуцій

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Дунець Інна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Харченко Ніна Андріївна
    Щиро вдячна за допомогу! Класна робота! дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чепак Галина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шевчук Тетяна Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Задоя Анна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
ppt
Додано
11 вересня 2019
Переглядів
19684
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку