КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ уКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 6 КЛАС

Про матеріал
Розроблено за українська література: 5-9 класи.Програма для закладів загальної середньої освіти-Київ.: Освіта,2013р.зі змінами затвердженими наказом МОН України від 0 7.06. 2017 р. № 804- сайт МОНУ О.М М.Авраменко.Українська література:6 кл.:Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів.-.К.:Грамота,2014
Перегляд файлу

  О.М М.Авраменко.Українська література:6 кл.:Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів.-.К.:Грамота,2014

Українська література: 5-9 класи.Програма для закладів загальної середньої освіти-Київ.: Освіта,2013р.зі змінами затвердженими наказом МОН України від 0 7.06. 2017 р. № 804- сайт МОНУ

               Обов’язкова кількість видів контролю

                                                                                   Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи

у формі:

 

  • контрольного класного твору;

 

*виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

 

 

3

 

 

          1

 

         2

3

 

 

      1

 

      2

Уроки розвитку мовлення*

(РМ)

2

У+п

2

у+п

Уроки позакласного читання

(ПЧ)

2

2

Література рідного краю

2

2

Виразне читання

1

1

 

  Календарне планування уроків української літератури в 6 класі

 

 

Зміст

год

Дата

 

 

 

 

Вступ. Книжка в житті людини. Творча майстерня автора. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.

 

1

 

 

 

 

 

Тема.Загадкова прекрасна і славна давнина України.

Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.

ТЛ: народна пісня

 

1

 

 

 

 

 

Пісні літнього циклу: «Уржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки добору» (русальні), «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські)

 

2

 

 

 

 

 

Піст зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір).

 

1

 

Нап.

 

 

 

Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця» (на вибір).

ТЛ: повтори (рефрен), анафора.

 

1

 

Нап.

 

 

 

Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви колискових,  їх лексичні особливості.

 ТЛ: народна пісня, колискова, повтори (рефрен), анафора.

 

1

 

 

 

 

 

ПЧ №1. Фольклорне свято. Загадково прекрасна і славна давнина України.

 

1

 

 

 

 

 

РМ№1. Письмовий твір-розповідь «Пісня — душа народу».

 

1

 

 

 

 

 

Література рідного краю

1

 

 

 

 

 

Контрольна робота  Календарно – обрядові пісні . (комб.)

 

1

 

 

 

 

 

Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна»                                    П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої держави.  TJI: пісня-гімн.

 

 

1

 

Нап.

 

 

 

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. Зв΄язок із«Молитвою» О. Кониського, М.Лисенка духовним гімном України

 

«Ой, у лузі червона калина похилилася» С.Чарнецького і Г.Труха,»-пісня ,що стала народною.Патріотичні мотиви.

 

1

 

 

1

 

Нап.

на вибір

 

 

 

 

 

 

Микола Вороний. «Євшан-зілля»

Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.

ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема.

 

2

 

 

 

 

 

Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море...»)

Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі

 

1

 

Нап.

 

 

 

Історична основа поеми «Іван Підкова»(без вступу)Патріотичні мотиви, героїзм та відвага козаків, зображення  історичного минулогоМЗ:козацька доба

1

 

 

 

 

 

 

В.Рутківський.»Джури козака Швайки»Твір про волелюбнихгероїв..Незвичайні здібності козаків-харктерників.

Тема боротьби українських козаків проти татарської ордиМЗ.:козацька доба.

МК:фільм про козаків-характерників(ізсерії «Козацька звитяга»)

 

1

 

1

 

2

 

 

 

 

 

Контрольна робота №2. Загадково прекрасна і славна давнина України.  (комб.).

Тема.Я і світ.

1

 

 

 

 

 

Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). «Мрії», «Як дитиною, бувало...»(н) «Тиша морська»,

Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Неповторний світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення мистецтва у житті людини.

 

 

2

 

 

1

 

Нап.

 

 

 

Володимир Винниченко. «Федько-халамидник»
Дитинствописьменника.
Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками. Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.
ТЛ: головний герой, другорядні герої.

Урок виразного читання № 1.

3

 

Нап.уривок

 

 

 

РМ. Усний твір-роздум про добро,порядність,щедрість(на основі складеного плану).

 

 

1

 

 

 

 

 

Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...»

Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Виразне й усвідомлене читання віршів.

ТЛ: віршові розміри ямб, хорей.

 

1

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 3.Творчість Лесі Українки та

Володимира Винниченка, Станіслава Чернілевського (міні-твір)

Неповторний світ дитинства в поезіях Лесі Українки

Щедрий на добро внутрішній світ Федька. Володимир Винниченко. «Федько-халамидник».

Настрої і почуття, висвітлені в поезіях  Станіслава Чернілевського (любов, доброта, висока духовність).
 

1

 

 

 

 

 

ПЧ  Твори сучасних українських письменників про дітей.

Література рідного краю

 

 

 

 

 

 

1

1

 

 

 

 

 

№ з/п

 

 

 

           

 

    Зміст навчального матеріалу

       К.год

Дата

 

     Примітка

 

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема №4. «Я і світ» (продовження)

 

 

 

 

 

.

 

 

 

Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті».

Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

1

 

 

 

 

 

 

 

Світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій у поезіях І.Жиленко.

Виразне читання і коментування змісту, вміння виокремлювати й пояснювати художні засоби.

1

 

 

 

 

 

 

І.Калинець «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка» , «Дим»(зб. «Диво світ»)

Виразне читання поезії

1

 

 

 

Н на в.

 

 

 

 

 

Література рідного краю  Тема малої Батьківщини як складової частини України. Рід, родина, спадкоємність поколінь у творах письменників Харківщини. «Стоїмо перед світом спадкоємцями дивних скарбів».

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця, її казки-притчі.

Читання «Казки про яян». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова.

1

 

 

 

.

 

 

 

Прихований повчальний зміст казки-притчі «Казка про яян». «Я» і зовнішній світ, «Я» та інші люди.

1

 

 

 

 

 

 

 

«Говорюща риба». Усвідомлення морально-етичних цінностей, що допомагають бачити й розуміти красу і приваби світу, гармонійно і щасливо жити в ньому.

ТЛ: притча.

1

 

 

 

 

 

 

 

РМ  Усний твір на морально-етичну тему (бачення й розуміння краси і приваби світу, гармонійно і щасливо жити в ньому) за вивченими творами Емми Андієвської.

1

 

 

 

 

 

 

 

ПЧ Е.Андієвська Казки.

1

 

 

 

.

 

 

 

Контрольна робота за темою «Я і світ».(комб.)

 

1

 

 

 

 

 

 

 

Тема . Пригоди і романтика

Всеволод Нестайко. Повість «Тореадори з Васюківки» (фрагменти) В.Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник.

ТЛ: повість, пригодницький твір.

1

 

 

 

 

 

 

 

Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі «Тореадори з Васюківки». Зв'язок пригодницького і звичайного, комічного і нейтрального; прочитаного з власними життєвими спостереженнями. Робота над змістом.

1

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків. Характеристика улюбленого героя, риси його вдачі.

Формування активної життєвої позиції, позитивних рис характеру на прикладі героїв повісті. Вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку, відстоювати власну позицію.

1

 

 

 

 

 

 

 

Проблеми у творі.пригоди й романтика у творі

МКкінофільм«Тореадори з Васюківки»1965;режисерС.Зеленкін

2

 

 

 

 

 

 

 

Ярослав Стельмах. Повість «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» (фрагменти). Таємничі, веселі й назвичайні події в повісті.

1

 

 

 

 

 

 

 

Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків-головних героїв.

1

 

 

 

 

 

 

 

Уява, фантазія, романтичність і життєлюбство у житті сучасної людини.

1

 

 

 

.

 

 

 

РМ. Написання листа літературному героєві.

1

 

 

 

 

 

 

 

Леся Воронина. Повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів…» - фантастична, романтична повість. Робота над змістом твору.

ТЛ: сюжет.

1

1

 

 

 

 

 

 

 

Повість про виховання гідності та мужності.Рольсім΄ї у формуванні життєвих переконань. Стосунки між різними поколіннями в родині. (Дискусія).

1

 

 

 

 

 

 

 

Образ головного героя Клима-рятівника світу. Вміння знаходити в тексті портрет персонажа, інші художні засоби, які характеризують головного героя.

1

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота за темою «Пригоди і романтика». 

Письмовий міні- твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» (за вивченими творами).

1

 

 

 

 

 

 

 

Тема  Гумористичні твори

Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.).

Велика роль гумору в житті українців.

1

 

 

 

 

 

 

 

Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. Викривальна і навчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. «Щука».

ТЛ: гумор, сатира байка, алегорія, мораль.

1

 

 

 

 

 

 

 

«Муха і бджола», «Жаба і Віл».

Читання і коментування прихованого змісту байок Л.Глібова.

1

 

 

 

 

 

 

 

Степан Руданський. Про письменника. Співомовки С.Руданського – унікальне явище у світовому письменстві.

«Добре торгувалось»,  «Запорожці у короля»,

Висміювання моральних вад, негативних рис характеру. Авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність. МЗ:козацька доба

ТЛ: гумореска, співомовка, інверсія.

2

 

 

 

 

 

 

 

Павло Глазовий. Про письменника.

Гуморески «Кухлик», , «Заморські гості», «Похвала». Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.

2

 

Н. 1 гумореску (на вибір)

 

 

 

 

 

Контрольна робота за темою «Гумористичні твори». (комб).

 

1

 

 

 

 

 

 

 

Позакласне читання

Я.Стельмах. «Найкращий намет», «Вікентій Прерозумний».

1

 

 

 

 

 

 

 

Література рідного краю..

1

 

 

 

 

 

 

 

Повторення. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.

1

 

 

 

 

 

 

 

Підсумковий урок. Бесіда про твори,які вивчались упродовж року.

1

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 січня
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку