О.М М.Авраменко.Українська література:6 кл.:Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів.-.К.:Грамота,2014
Українська література: 5-9 класи.Програма для закладів загальної середньої освіти-Київ.: Освіта,2013р.зі змінами затвердженими наказом МОН України від 0 7.06. 2017 р. № 804- сайт МОНУ
Обов’язкова кількість видів контролю
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі:
*виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
3
1
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення* (РМ) |
2 У+п |
2 у+п |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю |
2 |
2 |
Виразне читання |
1 |
1 |
Календарне планування уроків української літератури в 6 класі
№ |
|
Зміст |
год |
Дата |
|
|
|
|
Вступ. Книжка в житті людини. Творча майстерня автора. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.
|
1 |
|
|
|
|
|
Тема.Загадкова прекрасна і славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня
|
1 |
|
|
|
|
|
Пісні літнього циклу: «Уржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки добору» (русальні), «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські)
|
2 |
|
|
|
|
|
Піст зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір).
|
1 |
|
Нап. |
|
|
|
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця» (на вибір). ТЛ: повтори (рефрен), анафора.
|
1 |
|
Нап. |
|
|
|
Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви колискових, їх лексичні особливості. ТЛ: народна пісня, колискова, повтори (рефрен), анафора.
|
1 |
|
|
|
|
|
ПЧ №1. Фольклорне свято. Загадково прекрасна і славна давнина України.
|
1 |
|
|
|
|
|
РМ№1. Письмовий твір-розповідь «Пісня — душа народу».
|
1 |
|
|
|
|
|
Література рідного краю |
1 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота Календарно – обрядові пісні . (комб.)
|
1 |
|
|
|
|
|
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої держави. TJI: пісня-гімн.
|
1 |
|
Нап. |
|
|
|
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. Зв΄язок із«Молитвою» О. Кониського, М.Лисенка духовним гімном України
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С.Чарнецького і Г.Труха,»-пісня ,що стала народною.Патріотичні мотиви.
|
1
1 |
|
Нап. на вибір |
|
|
|
Микола Вороний. «Євшан-зілля» Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів. Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема.
|
2 |
|
|
|
|
|
Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море...») Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі
|
1 |
|
Нап. |
|
|
|
Історична основа поеми «Іван Підкова»(без вступу)Патріотичні мотиви, героїзм та відвага козаків, зображення історичного минулогоМЗ:козацька доба |
1 |
|
|
|
|
|
В.Рутківський.»Джури козака Швайки»Твір про волелюбнихгероїв..Незвичайні здібності козаків-харктерників. Тема боротьби українських козаків проти татарської ордиМЗ.:козацька доба. МК:фільм про козаків-характерників(ізсерії «Козацька звитяга») |
1
1
2 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота №2. Загадково прекрасна і славна давнина України. (комб.). Тема.Я і світ. |
1 |
|
|
|
|
|
Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). «Мрії», «Як дитиною, бувало...»(н) «Тиша морська», Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Неповторний світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення мистецтва у житті людини.
|
2
1 |
|
Нап. |
|
|
|
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник» Урок виразного читання № 1. |
3 |
|
Нап.уривок |
|
|
|
РМ. Усний твір-роздум про добро,порядність,щедрість(на основі складеного плану).
|
1 |
|
|
|
|
|
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...» Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Виразне й усвідомлене читання віршів. ТЛ: віршові розміри ямб, хорей.
|
1 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 3.Творчість Лесі Українки та Володимира Винниченка, Станіслава Чернілевського (міні-твір) Неповторний світ дитинства в поезіях Лесі Українки Щедрий на добро внутрішній світ Федька. Володимир Винниченко. «Федько-халамидник».
Настрої і почуття, висвітлені в поезіях Станіслава Чернілевського (любов, доброта, висока духовність). |
1 |
|
|
|
|
|
ПЧ Твори сучасних українських письменників про дітей. Література рідного краю
|
1 1 |
|
|
|
№ з/п |
|
|
|
Зміст навчального матеріалу |
К.год |
Дата
|
Примітка |
|
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема №4. «Я і світ» (продовження)
|
|
|
|
|
. |
|
|
|
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій у поезіях І.Жиленко. Виразне читання і коментування змісту, вміння виокремлювати й пояснювати художні засоби. |
1 |
|
|
|
|
|
|
І.Калинець «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка» , «Дим»(зб. «Диво світ») Виразне читання поезії |
1
|
|
Н на в. |
|
|
|
|
|
|
Література рідного краю Тема малої Батьківщини як складової частини України. Рід, родина, спадкоємність поколінь у творах письменників Харківщини. «Стоїмо перед світом спадкоємцями дивних скарбів». |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця, її казки-притчі. Читання «Казки про яян». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. |
1 |
|
|
|
. |
|
|
|
Прихований повчальний зміст казки-притчі «Казка про яян». «Я» і зовнішній світ, «Я» та інші люди. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
«Говорюща риба». Усвідомлення морально-етичних цінностей, що допомагають бачити й розуміти красу і приваби світу, гармонійно і щасливо жити в ньому. ТЛ: притча. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
РМ Усний твір на морально-етичну тему (бачення й розуміння краси і приваби світу, гармонійно і щасливо жити в ньому) за вивченими творами Емми Андієвської. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
ПЧ Е.Андієвська Казки. |
1 |
|
|
|
. |
|
|
|
Контрольна робота за темою «Я і світ».(комб.)
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Тема . Пригоди і романтика Всеволод Нестайко. Повість «Тореадори з Васюківки» (фрагменти) В.Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. ТЛ: повість, пригодницький твір. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі «Тореадори з Васюківки». Зв'язок пригодницького і звичайного, комічного і нейтрального; прочитаного з власними життєвими спостереженнями. Робота над змістом. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків. Характеристика улюбленого героя, риси його вдачі. Формування активної життєвої позиції, позитивних рис характеру на прикладі героїв повісті. Вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку, відстоювати власну позицію. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Проблеми у творі.пригоди й романтика у творі МКкінофільм«Тореадори з Васюківки»1965;режисерС.Зеленкін |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
Ярослав Стельмах. Повість «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» (фрагменти). Таємничі, веселі й назвичайні події в повісті. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків-головних героїв. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Уява, фантазія, романтичність і життєлюбство у житті сучасної людини. |
1 |
|
|
|
. |
|
|
|
РМ. Написання листа літературному героєві. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Леся Воронина. Повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів…» - фантастична, романтична повість. Робота над змістом твору. ТЛ: сюжет. |
1 1 |
|
|
|
|
|
|
|
Повість про виховання гідності та мужності.Рольсім΄ї у формуванні життєвих переконань. Стосунки між різними поколіннями в родині. (Дискусія). |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Образ головного героя Клима-рятівника світу. Вміння знаходити в тексті портрет персонажа, інші художні засоби, які характеризують головного героя. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота за темою «Пригоди і романтика». Письмовий міні- твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» (за вивченими творами). |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Тема Гумористичні твори Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Велика роль гумору в житті українців. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. Викривальна і навчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. «Щука». ТЛ: гумор, сатира байка, алегорія, мораль. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
«Муха і бджола», «Жаба і Віл». Читання і коментування прихованого змісту байок Л.Глібова. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Степан Руданський. Про письменника. Співомовки С.Руданського – унікальне явище у світовому письменстві. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля», Висміювання моральних вад, негативних рис характеру. Авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність. МЗ:козацька доба ТЛ: гумореска, співомовка, інверсія. |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
Павло Глазовий. Про письменника. Гуморески «Кухлик», , «Заморські гості», «Похвала». Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. |
2 |
|
Н. 1 гумореску (на вибір) |
|
|
|
|
|
Контрольна робота за темою «Гумористичні твори». (комб).
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Позакласне читання Я.Стельмах. «Найкращий намет», «Вікентій Прерозумний». |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Література рідного краю.. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Повторення. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Підсумковий урок. Бесіда про твори,які вивчались упродовж року. |
1 |
|
|
|