КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 7 КЛАСУ
(70 годин на рік, у тому числі 4 години — уроки зв'язного мовлення)
Розподіл годин з української літератури у 7 класі
I CЕМЕСТР
№ уроку |
К-сть год. |
Дата |
Тема уроку |
|
1 |
1 |
|
Вступ (1год.) Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. ТЛ: художній твір. |
|
2-3 |
2 |
|
Із пісенних скарбів (4 год.)
Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». |
напам’ять |
4 |
1 |
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, |
|
5 |
1 |
|
РМ № 1. Творчий конкурс (інсценування пісні). |
|
6 |
1 |
|
Контрольна робота № 1 з теми «Вступ. Із пісенних скарбів» (тести, завдання). |
|
7 |
1 |
|
Про далекі минулі часи (23 год.) Іван Франко (6 год.). Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. |
|
8 |
1 |
|
Іван Франко «Захар Беркут» (скорочено). Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників у повісті. ТЛ: історична повість. |
|
9 |
1 |
|
Основні персонажі твору, їх групування. Захар Беркут – мудрий ватажок тухольської громади. |
|
10 |
1 |
|
Максим і Мирослава – сміливі, мужні патріоти; краса їхніх почуттів. Тугар Вовк. Осудження зради громаді заради збагачення. |
|
11 |
1 |
|
Провідна думка повісті Івана Франка «Захар Беркут». Роль пейзажів у повісті. Архаїзми та діалектизми у творі. |
|
12 |
1 |
|
Т. Г. Шевченко (3 год.). Повторення життєпису поета. Вірш «Мені тринадцятий минало». Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. ТЛ: мотив у художньому творі, прийоми контрасту. |
|
13 |
1 |
|
«Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози. |
|
14 |
1 |
|
«Заповіт» — твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея. |
напам’ять |
15 |
1 |
|
Позакласне читання № 1. Твори Т. Шевченка. |
|
16 |
1 |
|
Контрольна робота № 2. Контрольний твір за творчістю І. Франка, Т.Шевченка. |
|
17-18 |
2 |
|
Андрій Чайковський (4 год.). Коротко про митця. «За сестрою» (скорочено). Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. Виразне читання ключових епізодів твору. |
|
19 |
1 |
|
А. Чайковський «За сестрою». Геройство і лицарська відвага головного героя. ТЛ: романтичний герой. |
|
20 |
1 |
|
Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорізьких козаків. Використання фольклорних мотивів. Гіпербола. |
|
21 |
1 |
|
Михайло Стельмах (5 год.). Розповідь про письменника. Його поетичне сприймання світу. «Гуси-лебеді летять» (фрагменти) — автобіог-рафічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір. |
|
22 |
1 |
|
«Гуси-лебеді летять». Робота з текстом повісті. Поєднання у творі фантастичного й реального. |
|
23 |
1 |
|
Література рідного краю. Ознайомлення з письменниками-земляками, їхніми творами. |
|
24 |
1 |
|
Сприйняття Михайликом навколишнього світу. Ранній вияв творчих задатків. Багатство та поетичність мови повісті. |
|
25 |
1 |
|
РМ № 2. Письмовий твір-характеристика персонажа. |
|
26 |
1 |
|
«Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців у творі. |
|
27 |
1 |
|
«Гуси-лебеді летять». Образи гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика. |
|
28 |
1 |
|
Позакласне читання № 2. А. Кащенко «Над Кодацьким порогом». |
|
29 |
1 |
|
Контрольна робота № 3 з теми «Про далекі минулі часи» (тестування). |
|
30 |
1 |
|
Література рідного краю. Ознайомлення з письменниками-земляками, їхніми творами. |
|
II CЕМЕСТР
№ уроку |
К-сть год. |
Дата |
Тема уроку |
|
31 |
1 |
|
Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника.. |
|
32 |
|
|
Повість «Климко». Воєнне дитинство у творі.Автобіографічна основа твору. |
|
33 |
|
|
Література рідного краю. Письменники Мелітополя |
|
34-35 |
2 |
|
«Климко». Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
|
36 |
1 |
|
Образ Климка. Складання вітального слова на честь літературного героя. Художні особливості твору. ТЛ: художня деталь.
|
|
37 |
1 |
|
Позакласне читання № 3. Дімаров А. «Блакитна дитина». |
|
38-39 |
2 |
|
Література рідного краю. Ознайомлення з письменниками-земляками, їхніми творами. |
|
40 |
1 |
|
Контрольна робота № 4 з теми «Про далекі минулі часи» (контрольний твір). |
|
41 |
1 |
|
«Ти знаєш, що ти людина?» (15 годин) Олекса Стороженко (2 год.). Короткі відомості про автора, його гумори-стичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору. |
|
42 |
1 |
|
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
|
43 |
1 |
|
Богдан Лепкий (1 год.). Коротко про письменника. |
|
44 |
1 |
|
«Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. |
|
45 |
1 |
|
Ліна Костенко (4 год.). Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. |
напам’ять |
46 |
1 |
|
«Чайка на крижині». Розгорнута притча-метафора про глибоке духовне наповнення людини – її "крилатість", що проявляється індивідуально. |
|
47 |
1 |
|
«Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті. ТЛ: диптих. |
|
48 |
1 |
|
«Дощ полив». Виразне читання віршів Ліни Костенко. |
|
49 |
1 |
|
В.Симоненко (3 год.) – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Втілення особливостей української ментальності, рис національного характеру. |
|
50 |
1 |
|
В.Симоненко «Ти знаєш, що ти людина?». Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики. |
напам’ять |
51 |
1 |
|
В.Симоненко «Гей, нові Колумби й Магеллани». Втілення в поезії особливостей української ментальності, рис національного характеру. Загальнолюдські цінності та ідеї. |
|
52 |
2 |
|
Марина Павленко (4 год.). Коротко про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. |
|
53 |
1 |
|
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. |
|
54 |
1 |
|
РМ № 3 (п). Твір-роздум (висловлення власної думки щодо сенсу людського життя). |
|
55 |
1 |
|
Любов Пономаренко (1 год.). «Гер переможений». Наскрізний гумані-стичний пафос новели. Художні засоби його втілення (деталь, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела. |
|
56 |
1 |
|
Контрольна робота № 4 з теми «Ти знаєш, що ти людина?» (тести, завдання). |
|
|
|
|
«Ми – українці» (11 годин) |
|
57 |
1 |
|
Олег Ольжич. Коротко про поета. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. |
|
58-59 |
1 |
|
Олена Теліга. Життя і героїчна загибель української патріотки. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам. |
напам’ять |
60-61 |
2 |
|
Олександр Гаврош (4 год.). Розповідь про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. |
|
62-63 |
2 |
|
Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
|
64 |
1 |
|
РМ № 4 (у). Скласти свою історію з головним героєм — Іваном Силою. |
|
65 |
1 |
|
А.Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. "Пісня про рушник". |
напам’ять |
66-67 |
2 |
|
Андрій Малишко «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»), «Вогник». Патріотичні почуття. Найвищі духовні цінності. |
|
68 |
1 |
|
Контрольна робота № 6 з теми «Ми – українці» (тести, завдання). |
|
69 |
1 |
|
Позакласне читання № 4. М.Трублаїні "Шхуна "Колумб". |
|
70 |
1 |
|
Урок-підсумок. Бесіди про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. Література на літо. |
|