Календарне планування. Українська література 7 клас. Рівень стандарт

Про матеріал
Календарне планування. Українська література 7 клас. Рівень стандарт. Кількість годин на рік - 70. Перша тема планування:Вступ Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. ТЛ: художній твір.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 7 КЛАСУ

(70 годин на рік, у тому числі 4 години — уроки зв'язного мовлення)

 

Розподіл годин з української літератури у 7 класі

 

I CЕМЕСТР

 уроку

К-сть год.

Дата

Тема уроку

 

1

1

 

Вступ (1год.) Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. ТЛ: художній твір.

 

2-3

2

 

Із пісенних скарбів (4 год.)

Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька».
Висловлювання про пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Трагічний і героїчний пафос козацьких і
чумацьких пісень. ТЛ: пафос твору.

напам’ять

4

1

 

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова,
ритм. Житгєстверджуючий, гумористичний пафос. ТЛ: коломийки.

 

5

1

 

РМ № 1. Творчий  конкурс (інсценування пісні).

 

6

1

 

Контрольна робота № 1 з теми «Вступ. Із пісенних скарбів» (тести, завдання).

 

7

1

 

Про далекі минулі часи (23 год.)

Іван Франко (6 год.). Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість.

 

8

1

 

Іван Франко «Захар Беркут» (скорочено). Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників у повісті. ТЛ: історична повість.

 

9

1

 

Основні персонажі твору, їх групування. Захар Беркут – мудрий ватажок тухольської громади.

 

10

1

 

Максим і Мирослава – сміливі, мужні патріоти; краса їхніх почуттів. Тугар Вовк. Осудження зради громаді заради збагачення.

 

11

1

 

Провідна думка повісті Івана Франка «Захар Беркут». Роль пейзажів у повісті. Архаїзми та діалектизми у творі.

 

12

1

 

Т. Г. Шевченко (3 год.). Повторення життєпису поета. Вірш «Мені тринадцятий минало». Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. ТЛ: мотив у художньому творі, прийоми контрасту.

 

13

1

 

«Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози.

 

14

1

 

«Заповіт» — твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея.

напам’ять

15

1

 

Позакласне читання № 1. Твори Т. Шевченка.

 

16

1

 

Контрольна робота № 2. Контрольний твір за творчістю І. Франка, Т.Шевченка.

 

17-18

2

 

Андрій Чайковський (4 год.). Коротко про митця. «За сестрою» (скорочено). Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. Виразне читання ключових епізодів твору.

 

19

1

 

А. Чайковський «За сестрою». Геройство і лицарська відвага головного героя. ТЛ: романтичний герой.

 

20

1

 

Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорізьких козаків. Використання фольклорних мотивів. Гіпербола.

 

21

1

 

Михайло Стельмах (5  год.). Розповідь про письменника. Його поетичне сприймання світу.  «Гуси-лебеді летять» (фрагменти) — автобіог-рафічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір.

 

22

1

 

«Гуси-лебеді летять». Робота з текстом повісті. Поєднання у творі фантастичного й реального.

 

23

1

 

Література рідного краю.

Ознайомлення з письменниками-земляками, їхніми творами.

 

24

1

 

Сприйняття Михайликом навколишнього світу. Ранній вияв творчих задатків. Багатство та поетичність мови повісті.

 

25

1

 

РМ № 2. Письмовий твір-характеристика персонажа.

 

26

1

 

«Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців у творі.

 

27

1

 

 «Гуси-лебеді летять». Образи гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика.

 

28

1

 

Позакласне читання № 2. А. Кащенко «Над Кодацьким порогом».

 

29

1

 

Контрольна робота № 3 з теми «Про далекі минулі часи» (тестування).

 

30

1

 

Література рідного краю.

Ознайомлення з письменниками-земляками, їхніми творами.

 

II CЕМЕСТР

 уроку

К-сть год.

Дата

Тема уроку

 

31

1

 

Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника..

 

32

 

 

Повість «Климко». Воєнне дитинство у творі.Автобіографічна основа твору.

 

33

 

 

Література рідного краю. Письменники Мелітополя

 

34-35

2

 

«Климко». Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

 

36

1

 

Образ Климка. Складання вітального слова на честь літературного героя. Художні особливості твору. ТЛ: художня деталь.

 

 

37

1

 

Позакласне читання № 3. Дімаров А. «Блакитна дитина».

 

38-39

2

 

Література рідного краю.

Ознайомлення з письменниками-земляками, їхніми творами.

 

40

1

 

Контрольна робота № 4 з теми «Про далекі минулі часи» (контрольний твір).

 

41

1

 

«Ти знаєш, що ти людина?» (15 годин)

Олекса Стороженко (2 год.). Короткі відомості про автора, його гумори-стичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору.

 

42

1

 

Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

 

43

1

 

Богдан Лепкий (1 год.). Коротко про письменника.

 

44

1

 

«Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

 

45

1

 

Ліна Костенко (4 год.). Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.

напам’ять

46

1

 

«Чайка на крижині». Розгорнута притча-метафора про глибоке духовне наповнення людини – її "крилатість", що проявляється індивідуально.

 

47

1

 

«Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті. ТЛ: диптих.

 

48

1

 

«Дощ полив». Виразне читання віршів Ліни Костенко.

 

49

1

 

В.Симоненко (3 год.) – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Втілення особливостей української ментальності, рис національного характеру.

 

50

1

 

В.Симоненко «Ти знаєш, що ти людина?». Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики.

напам’ять

51

1

 

В.Симоненко «Гей, нові Колумби й Магеллани». Втілення в поезії особливостей української ментальності, рис національного характеру. Загальнолюдські цінності та ідеї.

 

52

2

 

Марина Павленко (4 год.). Коротко про письменницю.  «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

 

53

1

 

Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

 

54

1

 

РМ № 3 (п). Твір-роздум (висловлення власної думки щодо сенсу людського життя).

 

55

1

 

Любов Пономаренко (1 год.). «Гер переможений». Наскрізний гумані-стичний пафос новели. Художні засоби його втілення (деталь, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела.

 

56

1

 

Контрольна робота № 4 з теми «Ти знаєш, що ти людина?» (тести, завдання).

 

 

 

 

«Ми – українці» (11 годин)

 

57

1

 

 

Олег Ольжич. Коротко про поета. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.

 

58-59

1

 

Олена Теліга. Життя і героїчна загибель української патріотки. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам.

напам’ять

60-61

2

 

Олександр Гаврош (4 год.). Розповідь про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

 

62-63

2

 

Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

 

64

1

 

РМ № 4  (у). Скласти свою історію з головним героєм — Іваном Силою.

 

65

1

 

А.Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. "Пісня про рушник".

напам’ять

66-67

2

 

Андрій Малишко «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»), «Вогник». Патріотичні почуття. Найвищі духовні цінності.

 

68

1

 

Контрольна робота № 6 з теми «Ми – українці» (тести, завдання).

 

69

1

 

Позакласне читання № 4. М.Трублаїні "Шхуна "Колумб".

 

70

1

 

Урок-підсумок. Бесіди про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. Література на літо.

 

 

doc
Додано
16 вересня 2019
Переглядів
1833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку