Українська мова
4 клас
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р. Б. Шияна,
до підручника «Українська мова та читання» для 4 класу
(автори Інна Большакова, Ігор Хворостяний)
(175 годин, 5 годин на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
|
І семестр |
|
|
Розділ 1. Мова і мовлення |
|
1 |
Я вивчаю українську мову |
|
2 |
Повторення. Текст. Речення. Слово |
|
3 |
Повторення. Текст. Речення. Слово. Орфограма |
|
4 |
Позакласне читання. Гімн книзі. А. Костецький «Пригоди славнозвісних книг» |
|
5 |
Повторення. Текст. Речення. Слово |
|
6 |
Розвиток мовлення. Інструкція |
|
7 |
Повторення. Текст. Речення. Слово |
|
8 |
Мова і мовлення. Усне та писемне мовлення |
|
9 |
Діагностувальна робота 1. Діалог (усно) |
|
10 |
Аналіз діагностувальної роботи. Ситуація спілкування. Стилі мовлення. |
|
11 |
Ситуація спілкування. Діалог і монолог |
|
12 |
Писемне мовлення. Роди літератури |
|
13 |
Писемне мовлення. Есе |
|
14 |
Розвиток мовлення. Есе |
|
15 |
Діагностувальна робота 2. Усний твір «Чому я читаю книжки?» |
|
16 |
Аналіз діагностувальної роботи. Текст. Речення. Однорідні члени речення |
|
17 |
Однорідні члени речення, з’єднані сполучником і |
|
18 |
Однорідні члени речення, з’єднані повторюваним сполучником і |
|
19 |
Позакласне читання. Чудесне перо Жар-Птиці. Народні легенди |
|
20 |
Однорідні члени речення, з’єднані сполучниками а, але |
|
21 |
Однорідні члени речення. Повторення |
|
22 |
Діагностувальна робота 3. Аудіювання «Ведмідь і Павучок» (українська народна казка) |
|
23 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
Розділ 2. Звуки і букви |
|
24 |
Орфограма. Поняття про міфи |
|
25 |
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи слов’ян |
|
26 |
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи |
|
27 |
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи |
|
28 |
Позакласне читання. Фарби осені. В. Кава «Осіння стежка» |
|
29 |
Правопис слів з орфограмою м’який подовжений приголосний |
|
30 |
Правопис слів з орфограмою апостроф у корені слова. Міфи |
|
31 |
Розвиток мовлення. Текст-міркування за малюнком. Передбачаю наслідки |
|
32 |
Діагностувальна робота 4. Письмовий переказ «Дорогі гості» за О. Копиленком |
|
33 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
Розділ 3. Лексичне значення слова |
|
34 |
Значення слова. Однозначні та багатозначні слова |
|
35 |
Багатозначні слова й омоніми |
|
36 |
Власне українські та іншомовні слова. Застарілі та нові слова. Народна легенда |
|
37 |
Діагностувальна робота 5. Усний переказ «Лебідь, щука і рак» (народна легенда) |
|
38 |
Аналіз діагностувальної роботи. Синоніми. Народна байка |
|
39 |
Антоніми. Байка |
|
40 |
Знайомимося з письменником. Леонід Глібов |
|
41 |
Позакласне читання. Книги, що все знають. П. Утевська «Історія фарфорової чашки» (бібліотечний урок) |
|
42 |
Поняття про фразеологізми |
|
43 |
Уживання фразеологізмів |
|
44 |
Розвиток мовлення. Щоденник. Розв’язую проблему |
|
45 |
Діагностувальна робота 6. Читання мовчки «Рослини-символи» В. Садовнича |
|
46 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
Розділ 4. Слово. Будова слова |
|
47 |
Повторення про будову слова |
|
48 |
Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів |
|
49 |
Творення складних слів. Авторська казка |
|
50 |
Знайомимося з письменником. Іван Франко |
|
51 |
Розвиток мовлення. Казка про тварин |
|
52 |
Діагностувальна робота 7. Списування «В осінній день» |
|
53 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
|
Розділ 5. Слово. Частини мови |
|
54 |
Позакласне читання. Ми в цьому світі не самі. М. Трублаїні «Волохан» |
|
55 |
Самостійні та службові частини мови |
|
56 |
Іменник як частина мови |
|
57 |
Відмінювання іменників |
|
58 |
Називний відмінок іменників |
|
59 |
Розвиток мовлення. Описую різні погляди |
|
60 |
Родовий відмінок іменників |
|
61 |
Діагностувальна робота 8. Диктант «Жайворонок» |
|
62 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
63 |
Давальний відмінок іменників |
|
64 |
Розвиток мовлення. Есе |
|
65 |
Знахідний відмінок іменників |
|
66 |
Орудний відмінок іменників |
|
67 |
Позакласне читання. Мандруймо в диво казки. З. Мензатюк «Казка про галантного кавалера» |
|
68 |
Діагностувальна робота 9. Читання вголос «Перший бібліотекар» (легенда) |
|
69 |
Аналіз діагностувальної роботи. Місцевий відмінок іменників |
|
70 |
Місцевий відмінок іменників |
|
71 |
Кличний відмінок іменників. Звертання |
|
72 |
Відмінювання іменників у множині |
|
73 |
Розвиток мовлення. Досліджую тему |
|
74 |
Діагностувальна робота 10. Робота з мовними одиницями «Іменник» |
|
75 |
Аналіз діагностувальної роботи |
|
76 |
Позакласне читання. Дружити треба вміти. В. Нестайко «Шурка і Шурко» |
|
77 |
Підсумковий урок за І семестр
|
|