АЛГЕБРА 7 клас
АЛГЕБРА
Складено до підручника: «Алгебра» підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів /Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк — К. : Видавничий дім «Освіта», 2015. —
згідно з навчальною програмою, що затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804.
7-А клас
Кількість годин за рік – 70,
кількість годин на тиждень – 2.
І семестр - 32 год.
ІІ семестр - 38 год.
№ уроку |
Дата |
Зміст уроку |
Примітка |
І семестр |
|||
1. ЦІЛІ ВИРАЗИ (38 год) Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів; пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
|||
1.1. Цілі вирази. Тотожності. Одночлени. (14 год) |
|||
1 |
|
Узагальнення і систематизація знань за попередні класи. Вступ до алгебри |
|
2 |
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази |
|
3 |
|
Числове значення виразу |
|
4 |
|
Тотожність. Тотожні перетворення виразу |
|
5 |
|
Доведення тотожностей |
|
6 |
|
Доведення тотожностей. Розв'язування вправ |
|
7 |
|
Степінь з натуральним показником |
|
8 |
|
Властивості степеня з натуральним показником |
|
9 |
|
Розв'язування вправ. Самостійна робота |
|
10 |
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
|
11 |
|
Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів |
|
12 |
|
Розв'язування вправ. Самостійна робота |
|
13 |
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок |
|
14 |
|
Контрольна робота №1. Цілі вирази. Степінь з натуральним показником. Одночлени |
|
1.2. Многочлени. Розкладання многочленів на множники (12 год) |
|||
15 |
|
Аналіз контрольної роботи. Многочлен. Подібні члени многочленів та їх зведення |
|
16 |
|
Стандартний вигляд многочлена. Степінь многочлена |
|
17 |
|
Додавання та віднімання многочленів |
|
18 |
|
Множення одночлена на многочлен. |
|
19 |
|
Розв'язування вправ. Самостійна робота |
|
20 |
|
Множення многочлена на многочлен. |
|
21 |
|
Розкладання многочленів на множники винесенням спільного множника за дужки. |
|
22 |
|
Метод групування. |
|
23 |
|
Розв'язування вправ. |
|
24 |
|
Розв'язування вправ. Самостійна робота |
|
25 |
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок |
|
26 |
|
Контрольна робота №2. Многочлени. Розкладання многочленів на множники |
|
1.3. Формули скороченого множення (13 год) |
|||
27 |
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
28 |
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми і квадрата різниці |
|
29 |
|
Множення різниці двох виразів на їх суму |
|
30 |
|
Розв’язування вправ. |
|
31 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
32 |
|
Корекція знань, умінь та навичок. |
|
ІІ семестр |
|||
33 |
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів. |
|
34 |
|
Сума і різниця кубів |
|
35 |
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
|
36 |
|
Розв’язування вправ. |
|
37 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
38 |
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок |
|
39 |
|
Контрольна робота №3. Формули скороченого множення |
|
2. ФУНКЦІЇ (10 год) Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо. |
|||
40 |
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
41 |
|
Область визначення та область значень функції. |
|
42 |
|
Графік функції. Функція як математична модель реальних процесів. |
|
43 |
|
Розв’язування задач і вправ |
|
44 |
|
Лінійна функція, її графік та властивості. |
|
45 |
|
Лінійна функція, її графік та властивості. |
|
46 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
|
47 |
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок |
|
48 |
|
Контрольна робота №4. Функції |
|
3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ (15 год) Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
|||
49 |
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
50 |
|
Лінійне рівняння з однією змінною |
|
51 |
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь |
|
52 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
53 |
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
|
54 |
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
|
55 |
|
Система лінійних рівнянь з двома змінними |
|
56 |
|
Графічний метод розв’язування системи. |
|
57 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
58 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь способом підстановки. |
|
59 |
|
Розв’язування систем рівнянь способом додавання |
|
60 |
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь |
|
61 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
62 |
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок |
|
63 |
|
Контрольна робота № 5. Лінійні рівняння та їх системи |
|
4. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (6 год) |
|||
64 |
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
65 |
|
Повторення. Функції |
|
66 |
|
Повторення. Розв’язування рівнянь і задач |
|
67 |
|
Підсумкова контрольна робота за 7 клас |
|
68 |
|
Аналіз контрольної роботи. |
|
69 |
|
Узагальнення знань, умінь та навичок. |
|
70 |
|
Цікава математика (резерв часу) |
|
1