7 клас
Предмет. алгебра
Тема. Віртуальна розбудова власної справи, що допоможуть знайти альтернативні джерела топлива.
Мета уроку: Розширити знання учнів про методів енергозбереження та сформувати готовність учня використовувати засвоєні знання для вирішення практичної задачі , а саме відкриття власної справи. Для цього узагальнити навчальні вміння та навички по обчисленню, теоретичних задач, організовувати взаємозв'язок своїх знань з практичним використанням; популяризувати STEM-технології в процесі вивчення математики, а також заохотити як дівчат так і хлопчиків вивчати технічні науки, сформувати навики поєднання теоретичних знань з практичними навичками розв‘язування життєвих задач, використовувати набуті математичні знання, для підвищення фінансової грамотності; бажання вивчати навколишній світ.
формувати низку компетенцій:
а) соціальні — бути готовим до громадського життя; зосередити увагу на фінансових проблемах сучасної родини; навчитися любити й дбати про всіх членів родини, розвинути почуття відповідальності за збереження й збільшення сімейного добробуту;
б) полікультурні — опановувати засади культурного спілкування в ході обговорення проблеми, розвивати вміння вести групову бесіду, учитися спостерігати, одержуючи від спілкування із однолітками заряд високих почуттів, шляхетності, душевної мудрості;
в) інформаційні — уміння критично оцінювати й використовувати різноманітну інформацію, розширення кругозору;
г) самоосвіти й самонавчання — розвивати творчий підхід, ініціативність, кмітливість, готовність навчатися, пам'ять, увагу, естетичне сприйняття дійсності, уміння відстоювати свою точку зору, використовуючи нестандартні завдання, розвивати інтерес вивчати технічні науки через STEM підходи.
Обладнання: смартфони із завантаженим додатком зчитування QR-кодів , калькулятори, креслярські інструменти, фліп-чарт.
Хід уроку
Організаційний момент. (2 хв.) Учні заспокоюються, займають свої місця
Актуалізація опорних знань учнів. (3 хв)
Повторюємо формули скороченого множення. І їх перевіряємо в парах.
Вчитель. Щодня ми маємо справу з грошима, постійно від них залежимо. Гроші визначають статок родини, заможність фірми, благополуччя держави.
Хочу у вас запитати:
Вчитель. З дитинства ви знаєте, що гроші завжди потрібні, і що їх завжди не вистачає. А що таке гроші по суті, навряд чи хто замислюється. Адже насправді дивно: чому в обмін на якісь кольорові папірці можна одержати гарну іграшку, модний одяг або смачну їжу? Що за таємнича сила схована в них?
Гроші... Їм радіють і без них плачуть, їх заробляють і витрачають, їх дарують і забирають, їх люблять і ненавидять... Ними перевіряють надійність і порядність, гідність та чесність людини.
Починаючи з 5 класу, ми з певною періодичністю з вами торкались теми грошей. Давайте згадаємо, про що ми дізнавались на нашому WEB-квесті (чи може 1 трильйон гривень поміститися у валізу).
Пропоную учням стати у коло (взявши свою ручку) і продовжую урок.
Вчитель.Ми говорили про різну кількість грошей: трильйон, мільярд, мільйон. Але ніколи не говорили звідки вони беруться в родині. Давайте подумаємо і скажемо: звідки у ваших родинах беруться гроші, джерела фінансування ваших родин. Почну з себе: ми з В.І. працюємо і заробляємо заробітну плату, до цього слід додати наше господарство – у нас є корова, вона теж приносить певний фінансовий капітал. Учні продовжують.
Вчитель.Для того щоб нам продовжити і гарно працювати, треба стати однією сильною командою.
Руханка (передача ручок на рахунок: «Раз, раз, …» і т.д. учні на рахунок раз перекладають свою ручку сусіду праворуч. Починаю повільний рахунок, потім його прискорюю)
Я бачу ми стали командою, то ж запрошую всіх членів команди зайняти свої робочі місця.
Вчитель. Тема нашого уроку записана на дошці
Коли всі сіли задаю питання: «Чи вистачає Вашим родинам цих грошей?» «Чи не хотіли б Ви, Ваші батьки, ще мати додаткові джерела фінансування?»
Мотивація до навчальної діяльності
Вчитель. А давайте сьогодні спробуємо організувати власну справу, що допоможе приносити прибутки, а отже дасть змогу заробляти гроші. Для цього давайте поміркуємо. Ми живемо з вами в регіоні, де зовсім відсутня інфраструктура використання природнього газу. Давайте подумаємо і скажемо чим ми отоплюємо свої будинки, і де беремо цю сировину. Мозковий штурм: все записуємо на фліп-чарті. Учні називають
слід подумати і сказати, які з наведених видів палива відновлювані. Учні розмірковують, вчитель їм допомагає. Пробують робити власні висновки, орієнтуючись на власні знання та досвід.
Орієнтовні висновки. Вугілля, на сьогоднішній день, дуже мало використовують як паливо, бо основна його кількість раніше завозилася з нині окупованих районів Донецька і Луганська. Дрова, кожен знає, що для того, щоб купити машину дрів, потрібно вирубати чималу кількість дерев, але за цими деревами стоять цілі ліси. Тому дрова не потрібно використовувати в якості джерела енергії, тому що так страждає наша екологія та навколишнє середовище, тому що вирубуються легені планети.
На сьогоднішній день всі види пелет є вигідними своєю доступністю. Тому що вони - відходи сільського господарства, їх не потрібно добувати, вони є й так. Щоб натопити будинок їх потрібно й не так багато. Брикети бувають різні, але здебільшого це спресована солома чи лушпиня з-під насіння. Тому вони є вигідними та екологічно чистим продуктом для використання, як палива.
Учні об‘єднуються в групи «Зима, весна, літо, осінь» в кожній групі подумати і запропонувати, які пелети ми можемо запропонувати виготовляти в нашому регіоні, враховувати ваші знання про те, що вирощується на полях наших господарств.
Учні на стікерах записуються всі можливі варіанти. І потім створюємо колаж. Кожну ідею коментуємо.
Виконання практичних завдань
Вчитель. Отож ми з вами спробуємо уявно збудувати підприємство по виготовленню альтернативного топлива
Працюємо в групах. Задача №1. Наше товариство нараховує 6 000 га земельних угідь. 520 га – засіяно цукровим буряком. Порахуйте, скільки тон соломи ми можемо зібрати, якщо відомо, що з 1га збираємо близько 2 т соломи.
Ось QR-код
Представники кожної групи зараз підійдуть до мене і візьмуть питання на яке слід дати відповідь.
Учні в групах користуючись власним гаджетами дають відповіді на питання.
Вчитель.Тепер нам потрібно математично обґрунтувати необхідність створення в нас підприємства по виготовленню пелетів.
Задача №2. Користуючись даними задачі №1 і відповідями наших груп давайте порахуємо, скільки куб. метрів природного газу ми заощадимо виготовивши зі всієї соломи пелети.
Задача №3. На сьогоднішній день у селі нараховується 302 оселі, яку потрібно отоплювати. Кожен господар в середньому витоплює 1 тону пелетів в місяць. Скільки необхідно тон солом’яних пелетів, щоб отопити всі оселі в нашому селі?
Задача №4. Якщо наше майбутнє підприємство всю зібрану солому буде переробляти в пелети, давайте порахуємо скільки пелетів, ми зможемо продати жителям сусідніх сіл?
Але розбудова нового підприємства завжди має позитивні і негативні сторони.
Зараз у кожній групі ви запишите один позитивний і один негативний фактор нашого з вами омріяного проекту.
Розбудова підприємства по виготовленню альтернативного топлива |
|
позитивні сторони |
негативні сторони |
|
|
|
|
|
|
|
|
Вислуховую кожну групу
Наше підприємство повинне набрати робітників. Я даю кожній групі перелік сучасних професій. Кожна група обговорює і всі разом приходимо до згоди, які посади ми можемо запропонувати нашим працівникам.
А ще я сподіваюсь, коли ми будемо гарно працювати і надавати гарні послуги, то зможемо розширити свій офіс і прийняти до себе на роботу наступних фахівців:
Підведення підсумків уроку
На дошці висить таблиця
Реалізація наскрізних ліній: |
|
Пропоную учням проаналізувати наш бізнесовий проект відповідно до наскрізних ліній.
Наш урок добігає кінця. Все що я запланувала ми встигли
Домашнім завданням для вас буде
Разом з батьками обговорити проблеми сьогоднішнього уроку, придумати, які альтернативні види палива не прозвучали під час уроку.
Філіпенко Інна Валеріївна
Вчитель математики
Чечеліївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Петрівського району Кіровоградської області
Використані джерела
https://propozitsiya.com/ua/soloma-yak-dzherelo-energiyi-dlya-silskogo-gospodarstva
http://pge.org.ua/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=490&lang=ua