Матеріал включає в себе календарно-тематичне планування для учнів 8-го класу загальноосвітньої школи. В ньому представлено 6 варіативних модулів. За бажанням вчителя та умов матеріально-технічної бази навчального закладу допустима зміна в кількості, як модулів, так і годин на їх вивчення, перестановка в темах уроків.
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник директора з НВР Директор ЗОШ № 11
____________ ____________
«____»_____________2019р. «____»_____________2019р.
Календарне планування уроків фізичної культури для учнів 8-го класу на І - ІІ семестр 2018-2019 н.р.
Навчальна програма «Фізична культура. 5-9 класи» розроблена на підставі вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України № 1392 від 23.11.2011) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011) і відповідно до положень Концепції Нової української школи (2016)
Вчитель фізичної культури: Гончарова Наталія Андріївна.
Орієнтовна сітка розподілу програмового матеріалу в навчальних годинах для уроків фізичної культури в 8 класі на 2018 – 2019 н.р.
№ |
Зміст матеріалу |
Кількість годин |
|
І семестр |
ІІ семестр |
||
І |
Інваріативна складова (теоретико-методичні знання та загальна фізична підготовка) |
Реалізується впродовж кожного уроку |
|
ІІ |
Варіативна складова: |
|
|
1. Варіативний модуль «Легка атлетика» |
16 |
|
|
2. Варіативний модуль «Настільний теніс» |
16 |
|
|
3. Варіативний модуль «Бадмінтон» |
16 |
|
|
4. Варіативний модуль «Футбол» |
|
19 |
|
5. Варіативний модуль «Баскетбол» |
|
19 |
|
6. Варіативний модуль «Волейбол» |
|
19 |
|
|
Разом |
105 |
Календарне планування уроків фізичної культури на І семестр
Варіативний модуль «Легка атлетика» (16 годин)
№ |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
|
клас |
|
8 |
|
Корекція дати |
|||
1 |
Вступний інструктаж. Первинний інструктаж з техніки безпеки на уроках фізичної культури з варіативного модулю «Легка атлетика». Теоретичні відомості: особливості дихання та питний режим при заняттях Л/а. |
Повторити правила техніки безпеки |
|
|
|
2 |
Зовнішні ознаки, стадії та біологічне значення втоми. Спеціальні бігові вправи, рухливі ігри. |
Повторити правила рухливих ігор |
|
|
|
3 |
Особливості бігу на короткі, середні та дистанції. Спеціальні стрибкові вправи, багато скоки. |
Теорія з техніки стрибкових вправ |
|
|
|
4 |
Спеціальні вправи для метань. Біг 30 м. |
Теорія з техніки метань та бігу. |
|
|
|
5 |
Біг 60 м. |
Виконати вправи на розтягування м’язів ніг |
|
|
|
6 |
Біг 100- 300 м. (дв.,хл.) |
Виконати вправи на розтягування м’язів спини |
|
|
|
7 |
Рівномірний біг 1000 м. |
Виконати вправи на розтягування м’язів верхнього плечового поясу |
|
|
|
8 |
Повільний біг 1500 м. |
Виконати вправи на розтягування м’язів шиї |
|
|
|
9 |
Стрибки в довжину з місця. |
Виконати 15 присідань |
|
|
|
10 |
Стрибок в висоту з розбігу способом «переступання». |
Виконати утримання склянки води на долоні витягнутої руки |
|
|
|
11 |
Стрибок в довжину з розбігу способом «зігнувши ноги». |
Виконати утримання |
|
|
|
|
|
склянки води пальцями на витягнутій руці |
|
|
|
12 |
Метання малого м’яча на дальність з розбігу. Метання м’ячів різного діаметру на дальність. |
Виконати перекидування м’яча з руки в руку |
|
|
|
13 |
ОНН № 1 |
Виконати вправи на відновлення дихання |
|
|
|
14 |
ОНН № 2 |
Виконати стійку на руках в упорі лежачи |
|
|
|
15 |
ОНН № 3 |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи на стегнах |
|
|
|
16 |
ОНН № 4 |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи |
|
|
Навчальні нормативи |
Стать |
|
Рівні компетентності |
|
|
низький |
середній |
достатній |
високий |
||
Біг 30 м. |
хл |
Більше 6.2 |
6.2 |
5.8 |
5.2 |
дв |
Більше 6.7 |
6.7 |
6.2 |
5.6 |
|
Біг 60 м. |
хл |
Більше 10.8 |
10.8 |
10.0 |
9.0 |
дв |
Більше 11.4 |
11.4 |
10.8 |
10.3 |
|
Стрибок в довжину з місця |
хл |
До 150 |
150 |
170 |
185 |
дв |
До 130 |
130 |
145 |
165 |
|
Метання малого м’яча на дальність |
хл |
До 23 |
23 |
30 |
36 |
дв |
До 15 |
15 |
18 |
22 |
Варіативний модуль «Настільний теніс» (16 годин)
№ |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
|
клас |
|
8 |
|
Корекція дати |
|||
1 |
Первинний інструктаж з техніки безпеки на уроках фізичної культури з варіативного модулю «Настільний теніс». Теоретичні відомості: особливості фізичної підготовки тенісистів з урахуванням віку та статі. Основні правила. |
Повторити правила техніки безпеки |
|
|
|
2 |
Правила контролю та самоконтролю під час занять настільним тенісом. Спеціальні фізичні вправи: ходьба, біг, присідання. |
Повторити правила рухливих ігор |
|
|
|
3 |
Профілактика спортивного травматизму. Спеціальні фізичні вправи: стрибкові вправи, переміщення. |
Теорія з техніки стрибкових вправ |
|
|
|
4 |
Вправи для розвитку сили м’язів кистей рук. Учбова гра. |
Виконати утримання склянки води пальцями витягнутої руки |
|
|
|
5 |
Вправи для розвитку швидкості та реакції. Учбова гра. |
Виконати вправи на розтягування м’язів ніг |
|
|
|
6 |
Виконання комбінаційних серій захисних та атакувальних прийомів техніки гри. Учбова гра. |
Виконати вправи на розтягування м’язів спини |
|
|
|
7 |
Подачі «віяло», «човник», «маятник». Учбова гра. |
Виконати вправи на |
|
|
|
|
|
розтягування м’язів верхнього плечового поясу |
|
|
|
8 |
Прийом подачі з нижнім, змішаним обертанням м’яча. |
Виконати вправи на розтягування м’язів шиї |
|
|
|
9 |
Гра захисник проти захисника, гра захисника проти атакуючого. |
Виконати 15 присідань |
|
|
|
10 |
Розміщення гравців у парному (змішаному) розряді. Пересування гравців у парному розряді. |
Виконати утримання склянки води на долоні витягнутої руки |
|
|
|
11 |
Основні технічні та тактичні прийоми парної (змішаної) гри. |
Виконати утримання склянки води пальцями на витягнутій руці |
|
|
|
12 |
Навчальна гра в парному розряді на рахунок. |
Виконати перекидування м’яча з руки в руку |
|
|
|
13 |
Елементи навчальної гри. |
Виконати вправи на відновлення дихання |
|
|
|
14 |
Елементи навчальної гри. |
Виконати стійку на руках в упорі лежачи |
|
|
|
15 |
ОНН № 1 |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи на стегнах |
|
|
|
16 |
ОНН № 2 |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи |
|
|
Навчальні нормативи |
Стать |
|
Рівні компетентності |
|
|
низький |
середній |
достатній |
високий |
||
Виконання подачі з нижнім боковим обертанням м’яча (кількість влучень з 10 подач у ближню зону подачі) |
хл |
2 |
5 |
7 |
9 |
дв |
1 |
3 |
5 |
7 |
|
Виконання серії ударів справа та зліва з партнером по діагоналі |
хл |
15 |
18 |
21 |
24 |
дв |
12 |
15 |
18 |
21 |
Варіативний модуль «Бадмінтон» (16 годин)
№ |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
|
клас |
|
8 |
|
Корекція дати |
|||
1 |
Первинний інструктаж з техніки безпеки на уроках фізичної культури з варіативного модулю «Бадмінтон». Теоретичні відомості: особливості фізичної підготовки бадмінтоністів з урахуванням віку та статі. Основні правила. |
Повторити правила техніки безпеки |
|
|
|
2 |
Розвиток основних фізичних якостей бадмінтоністів. Спеціальні фізичні вправи: ходьба, біг, пересування |
Повторити правила рухливих ігор |
|
|
|
|
різними способами. |
|
|
|
|
3 |
Методика розвитку фізичних якостей (витривалість, спритність). Спеціальні фізичні вправи: біг з прискоренням, зі зміною напрямку та швидкості за зоровим та звуковим сигналом. |
Теорія з техніки стрибкових вправ |
|
|
|
4 |
Профілактика шкільного та спортивного травматизму. Човниковий біг, стрибкові вправи з використанням гімнастичної лави, багато скоки. |
Виконати утримання склянки води пальцями витягнутої руки |
|
|
|
5 |
Вправи для розвитку швидкості та реакції. Учбова гра. |
Виконати вправи на розтягування м’язів ніг |
|
|
|
6 |
Вправи для розвитку витривалості, спритності. Стійки під час подачі (правобічна, лівобічна, висока, середня). Учбова гра. |
Виконати вправи на розтягування м’язів спини |
|
|
|
7 |
Вправи на координацію рухів. Прийом подачі. Удари по волану з виходом до сітки. |
Виконати вправи на розтягування м’язів верхнього плечового поясу |
|
|
|
8 |
Силові вправи. Нападний удар «смеш». |
Виконати вправи на розтягування м’язів шиї |
|
|
|
9 |
Вправи для розвитку гнучкості. Фронтальні удари закритим боком ракетки зверху: високий, атакувальний, плаский, нападний. |
Виконати 15 присідань |
|
|
|
10 |
Вправи для розвитку гнучкості. Фронтальні удари закритим боком ракетки зверху: високий, атакувальний, плаский, нападний. |
Виконати утримання склянки води на долоні витягнутої руки |
|
|
|
11 |
Навчальна гра з використанням коротких подач, м’яких та високо-далеких ударів. |
Виконати утримання склянки води пальцями на витягнутій руці |
|
|
|
12 |
Навчальна гра з використанням коротких подач, м’яких та високо-далеких ударів. |
Виконати перекидування м’яча з руки в руку |
|
|
|
13 |
Елементи навчальної гри. |
Виконати вправи на відновлення дихання |
|
|
|
14 |
Елементи навчальної гри. |
Виконати стійку на руках в упорі лежачи |
|
|
|
15 |
ОНН № 1 |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи на стегнах |
|
|
|
16 |
ОНН № 2 |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи |
|
|
Орієнтовні навчальні нормативи
Навчальні нормативи |
Стать |
|
Рівні компетентності |
|
|
низький |
середній |
достатній |
високий |
||
Високодалека подача (10 подач) |
хл |
2 |
3 |
4 |
5 |
дв |
0 |
2 |
3 |
4 |
|
Скорочений удар з центра майданчика (10 ударів) |
хл |
2 |
3 |
4 |
5 |
дв |
1 |
2 |
3 |
4 |
Календарне планування уроків фізичної культури на ІІ семестр
Варіативний модуль «Футбол» (19 годин)
№ |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
|
клас |
|
8 |
|
Корекція дати |
|||
1 |
Первинний інструктаж з техніки безпеки на уроках фізичної культури з варіативного модулю «Футбол». Рухливі та спортивні ігри за спрощеними правилами з елементами футболу. |
Виконати 15 присідань |
|
|
|
2 |
Українські та зарубіжні футбольні клуби. Зустрічні та колові естафети з подолання смуги перешкод, з перенесенням, розстановкою та збиранням предметів, киданням та ловінням м’яча. |
Виконати 12 нахилів вперед |
|
|
|
3 |
Спортивний режим та харчування юного футболіста. Прискорення та ривки з м’ячем, ривки до м’яча з наступним ударом по воротам. |
Виконати 12 нахилів вперед з положення сидячи |
|
|
|
4 |
Основні поняття арбітражу. Стрибки з імітуванням удару головою, та ногою. Поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем. |
Виконати 10 стрибків вперед з місця |
|
|
|
5 |
Удари різними способами по м’ячу, що котиться і летить. Удари по м’ячу середньою частиною лоба без стрибка та у стрибку. |
Виконати 10-15 стрибків вверх |
|
|
|
6 |
Зупинки м’яча підошвою та внутрішньою стороною стопи, стегном та грудьми (хл), у русі. Зупинки внутрішньою та зовнішньою частиною підйому. |
Виконати 10-15 стрибків вверх з упору присівши |
|
|
|
7 |
Ведення м’яча збільшуючи швидкість руху виконуючи ривки та обведення контролюючи м’яч. |
Виконати стійку в упорі лежачи на пальцях |
|
|
|
8 |
Фінти в умовах ігрових вправ з активним двобоєм. |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи на стегнах |
|
|
|
9 |
Вкидання м’яча з різних вихідних положень з місця і після розбігу. |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи |
|
|
|
10 |
Жонглювання м’ячем ногою, головою, стегном. |
Виконати вправи на розтягування м’язів ніг |
|
|
|
11 |
Елементи гри воротаря: вибивання м’яча, визначення моменту для виходу з воріт. |
Виконати вправи на розтягування м’язів спини |
|
|
|
12 |
Елементи гри воротаря: керування грою партнерів по обороні. |
Виконати вправи на розтягування м’язів верхнього плечового поясу |
|
|
|
13 |
Індивідуальні дії у нападі: маневрування на полі, раціональне використання вивчених технічних прийомів. |
Виконати вправи на розтягування м’язів шиї |
|
|
|
14 |
Групові дії в нападі: взаємодія з партнерами під час організації атаки суперника. |
Виконати перекидування м’яча з руки в руку |
|
|
|
15 |
Гра в один дотик. |
Виконати утримання склянки води на долоні витягнутої руки |
|
|
|
16 |
Індивідуальні дії в захисті: уміння протидіяти передачі, |
Виконати утримання |
|
|
|
|
веденню та удару по воротах. |
склянки води пальцями на витягнутій руці |
|
|
|
17 |
Групові дії в захисті: вибір позиції та страхування під час організації протидії атакувальним діям. |
Виконати вправи на відновлення дихання |
|
|
|
18 |
ОНН № 1 |
Повторити правила вправи «Дощ у лісі» |
|
|
|
19 |
ОНН № 2 |
Виконати гімнастику для очей |
|
|
Навчальні нормативи |
Стать |
|
Рівні компетентності |
|
|
низький |
середній |
достатній |
високий |
||
5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним з вивчених способів у гандбольні ворота з відстані 11 м |
хл |
1 або жодного влучного удару |
2 |
3 |
4-5 |
дв |
Жодного влучного удару |
1 |
2 |
3-5 |
|
5 спроб обведення стояків (фішок) |
хл |
1 або жодної правильно виконаної спроби |
2 |
3 |
4-5 |
дв |
Жодної правильно виконаної спроби |
1 |
2 |
3-5 |
Варіативний модуль «Баскетбол» (19 годин)
№ |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
|
клас |
|
8 |
|
Корекція дати |
|||
1 |
Первинний інструктаж з техніки безпеки на уроках фізичної культури з варіативного модулю «Баскетбол». Проведення естафет з елементами баскетболу. |
Виконати 15 присідань |
|
|
|
2 |
Спеціальна фізична підготовка баскетболіста. Прискорення з місця на 5,10, 15,20 м. з різних вихідних положень. |
Виконати 12 нахилів вперед |
|
|
|
3 |
Методика розвитку швидкісно-силових якостей. Човниковий біг 4*9м. |
Виконати 12 нахилів вперед з положення сидячи |
|
|
|
4 |
Поведінка під час змагань, правила гри. Серійні стрибки поштовхом однієї та двох ніг з діставанням високих предметів. |
Виконати 10 стрибків вперед з місця |
|
|
|
5 |
Вправи для розвитку сили м’язів тулуба та плечового поясу та кистей рук, гнучкості. |
Виконати 10-15 стрибків вверх |
|
|
|
6 |
Поєднання різних способів пересувань, зупинок, стійок із технічними прийомами нападу й захисту. |
Виконати 10-15 стрибків вверх з упору присівши |
|
|
|
7 |
Асинхронне ведення м’яча без зорового контролю. «Перекладання» м’яча при опорі захисника. |
Виконати стійку в упорі лежачи на пальцях |
|
|
|
8 |
Кидки однією рукою зверху у стрибку, двома руками зверху (дв) з місця та в русі. |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи на стегнах |
|
|
|
9 |
Кидки однією рукою зверху у стрибку з опором захисника. |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи |
|
|
|
10 |
Штрафний кидок. |
Виконати вправи на розтягування м’язів ніг |
|
|
|
11 |
Подвійний крок |
Виконати вправи на розтягування м’язів спини |
|
|
|
12 |
Кидки м’яча в корзину після подвійного кроку |
Виконати вправи на розтягування м’язів верхнього плечового поясу |
|
|
|
13 |
Передачі м’яча у стрибку у взаємодії з партнерами під час гри. |
Виконати вправи на розтягування м’язів шиї |
|
|
|
14 |
Технічні прийоми нападу й захисту у взаємодії з партнерами під час гри. |
Виконати перекидування м’яча з руки в руку |
|
|
|
15 |
Накривання м’яча. |
Виконати утримання склянки води на долоні витягнутої руки |
|
|
|
16 |
Боротьба за м’яч, що відскочив від щита. |
Виконати утримання склянки води пальцями на витягнутій руці |
|
|
|
17 |
Протидії атакувальним діям суперників. |
Виконати вправи на відновлення дихання |
|
|
|
18 |
ОНН № 1 |
Повторити правила вправи «Дощ у лісі» |
|
|
|
19 |
ОНН № 2 |
Виконати гімнастику для очей |
|
|
Навчальні нормативи |
Стать |
|
Рівні компетентності |
|
|
низький |
середній |
достатній |
високий |
||
7 кидків на відстані 3 м від щита однією рукою зверху(хл), та двома руками зверху (дв) |
хл |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
дв |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
|
7 штрафних кидків |
хл |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
4 |
дв |
Жодного влучного кидка |
1 |
2 |
3 |
Варіативний модуль «Волейбол» (19 годин)
№ |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
|
клас |
|
8 |
|
Корекція дати |
|||
1 |
Первинний інструктаж з техніки безпеки на уроках фізичної культури з варіативного модулю «Волейбол». Рухливі ігри з м’ячем. |
Виконати 15 присідань |
|
|
|
2 |
Особливості фізичної підготовки волейболістів з урахування віку та статі. Стрибкові вправи. |
Виконати 12 нахилів вперед |
|
|
|
3 |
Розвиток фізичних якостей волейболістів. Спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового поясу. |
Виконати 12 нахилів вперед з положення сидячи |
|
|
|
4 |
Правила контролю та самоконтролю під час занять волейболом. Спеціальні вправи для розвитку сили верхніх та нижніх кінцівок. |
Виконати 10 стрибків вперед з місця |
|
|
|
5 |
Профілактика спортивного травматизму. Спеціальні вправи для розвитку черевного пресу. |
Виконати 10-15 стрибків вверх |
|
|
|
6 |
Спеціальні вправи для розвитку спини. Передача м’яча двома руками зверху. |
Виконати 10-15 стрибків вверх з упору присівши |
|
|
|
7 |
Вправи на розтягування. Прийом і передача м’яча двома руками знизу в парах через сітку. |
Виконати стійку в упорі лежачи на пальцях |
|
|
|
8 |
Вправи для розвитку спритності. Передача м’яча двома руками зверху за спину в парах, трійках. |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи на стегнах |
|
|
|
9 |
Вправи для розвитку швидкості. Прийом м’яча що відскочив від сітки. |
Виконати згинання розгинання рук в упорі лежачи |
|
|
|
10 |
Нижня та верхня прямі подачі. |
Виконати вправи на розтягування м’язів ніг |
|
|
|
11 |
Підвідні вправи для нападаючого удару. Нападаючий удар з власного підкидання. |
Виконати вправи на розтягування м’язів спини |
|
|
|
12 |
Одиночне блокування нападаючого удару. Взаємодія гравців передньої та задньої ліній під час прийому м’яча після подачі. |
Виконати вправи на розтягування м’язів верхнього плечового поясу |
|
|
|
13 |
Друга передача через гравця зони 3. Правила центральної, задньої лінії. |
Виконати вправи на розтягування м’язів шиї |
|
|
|
14 |
Елементи навчальної гри. |
Виконати перекидування м’яча з руки в руку |
|
|
|
15 |
ОНН № 1 |
Виконати утримання склянки води на долоні витягнутої руки |
|
|
|
16 |
ОНН № 2 |
Виконати утримання склянки води пальцями на витягнутій руці |
|
|
|
17 |
ОНН № 3 |
Виконати вправи на відновлення дихання |
|
|
|
18 |
Навчальна гра «Волейбол» |
Повторити правила вправи «Дощ у лісі» |
|
|
|
19 |
Навчальна гра «Волейбол» |
Виконати гімнастику для очей |
|
|
Орієнтовні навчальні нормативи
Навчальні нормативи |
Стать |
|
Рівні компетентності |
|
|
низький |
середній |
достатній |
високий |
||
Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах |
хл |
До 3 |
3 |
4 |
5 |
дв |
До 2 |
2 |
3 |
4 |
|
Прийом і передача м’яча двома руками знизу в парах |
хл |
До 2 |
2 |
3 |
4 |
дв |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Верхня пряма подача (7 спроб) |
хл |
1 |
2 |
3 |
4 |
дв |
0 |
1 |
2 |
3 |