Складене згідно нової редакції програми «Хімія для 7-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів Державного стандарту базової і повної середньої освіти»
Календарне планування уроків хімії в 7 класі.
Складене згідно нової редакції програми «Хімія для 7-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів Державного стандарту базової і повної середньої освіти»
№п/п уроку |
Тема уроку
|
Практичні роботи Навчальні проекти |
Дата |
Дата |
Дата |
|
Вступ |
|
|
|
|
1 |
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. |
|
|
|
|
2 |
Короткі відомості з історії хімії. |
Навчальні проекти 1. Хімічні знання в різні епохи |
|
|
|
3 |
Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом |
|
|
|
|
4 |
|
Практична робота 1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум’я |
|
|
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
|
|
|
|
5 |
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). |
|
|
|
|
6 |
Способи розділення сумішей.
|
Практична робота 2. Розділення неоднорідної суміші. |
|
|
|
7 |
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи. |
|
|
|
|
8 |
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
|
|
|
|
9 |
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
|
|
10 |
Різноманітність речовин Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи |
|
|
|
|
11 |
Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. |
|
|
|
|
12 |
Хімічні формули речовин. |
|
|
|
|
13 |
Валентність хімічних елементів. |
|
|
|
|
14 |
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
|
|
|
15 |
Узагальнення вивченого з теми «Початкові хімічні поняття». |
|
|
|
|
16 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
|
|
|
17 |
Розрахункові задачі 1.Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою |
|
|
|
|
18 |
Масова частка елемента в складній речовині |
|
|
|
|
19 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
|
|
|
|
20 |
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. |
|
|
|
|
21 |
Хімічні властивості речовин |
|
|
|
|
22 |
|
Практична робота. 3 Дослідження фізичних і хімічних явищ. |
|
|
|
23 |
|
Навчальні проекти 2. Хімічні явища в природному довкіллі |
|
|
|
24
|
|
Навчальні проекти 3. Хімічні явища в побуті |
|
|
|
25 |
Узагальнення вивченого Контрольна робота |
|
|
|
|
|
Тема 2. Кисень |
|
|
|
|
26 |
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. |
|
|
|
|
27 |
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
|
|
|
28 |
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. |
|
|
|
|
29 |
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню |
|
|
|
|
30 |
|
Практичні роботи 4. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності
|
|
|
|
31 |
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення |
|
|
|
|
32 |
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання)
|
|
|
|
|
33 |
Умови виникнення та припинення горіння Маркування небезпечних речовин |
|
|
|
|
34 |
Колообіг Оксигену в природі. |
|
|
|
|
35 |
Озон. |
|
|
|
|
36 |
Проблема чистого повітря. |
Навчальні проекти 6. Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її
|
|
|
|
37 |
Застосування та біологічна роль кисню |
Навчальні проекти 7. Дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять
|
|
|
|
38 |
Узагальнення вивченого |
|
|
|
|
|
Тема 3. Вода |
|
|
|
|
39 |
Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. |
|
|
|
|
40 |
Вода — розчинник. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
|
|
|
41 |
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
|
|
|
|
42 |
Розрахункові задачі 3. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. |
|
|
|
|
43 |
Виготовлення розчину. |
|
|
|
|
44 |
|
міні-проект10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
|
|
|
|
45 |
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори |
|
|
|
|
46 |
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. |
|
|
|
|
47 |
Міні-проект 9. Дослідження якості води з різних джерел
|
|
|
|
|
48 |
Охорона водойм від забруднення. |
Міні-проект 8. Проблема збереження чистоти водойм |
|
|
|
49 |
Очищення води на водоочисних станціях (екскурсія на водоочисну станцію) |
|
|
|
|
50 |
Очищення води в домашніх умовах |
Міні-проект 11 Способи очищення води в побуті |
|
|
|
51 |
Контрольна робота |
|
|
|
|
52 |
Узагальнення вивченого |
|
|
|
|