Календарні плани укладені згідно програми,затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України №804 від 07.06.2017 року. До планів додана граф-схема синхронного вивчення курсу історї за модульною системою навчання, лист для планування дат проведення уроків. І в граф-схемі, і в листі для планування дат синім кольором проставлені уроки історії України, чорним - уроки всесвітньої історії,що дає змогу вчителю чітко відслідковувати синхронізацію курсу історії. В планах даються домашні завдання згідно вказаних у граф-схемі підручників.
ГРАФ-СХЕМА НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «ІСТОРІЯ» 8 КЛАС
Рік 2,5 г/тиждень, 35 тижнів, 87 годин /130,5 м/м
Історія України Рік – 52 години -78 м/м І семестр – годин – м/м II семестр - годин- м/м Всесвітня історія Рік - 35 год.-52,5 м/м І семестр – годин – м/м II семестр - годин- м/м
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів для 5-9 кл., затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07/06. 2017р.№804
Підручники:
Власов В.С. Історія України.8клас. – К.: «Генеза», 2016.
Подаляк Н.Г. та інші. Всесвітня історія. 8 клас. - К.: «Генеза», 2016. ЗМІСТОВА ЛІНІЯ
|
Тема 1 Вступ Великі геогр. від- криття. |
Тема.2 Високе Відрод-ження. Рефор-мація |
Тема. 1 Укр. землі у складі Речі Поспо-литої (XVI – перша половина XVII ст.) |
Тема. 2 . Станов-лення козацтва (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) |
Тема. 3. Держави Західної Європи в ХVІ–ХVІІ ст. |
Тема. 3. Нац.- визвольна війна1654-1657рр |
Тема. 4. Османська імперія. Країни Східної Європи в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст.
|
Тема. 4. Козацька Україна наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
Тема.5-6 Епоха Просв. Східний світ |
Тема. 5. Українські землі в 20– 90-х роках ХVІІІ ст. (9) Узагальнення(3) |
Всього годин |
7 |
6 |
13 |
7 |
8 |
9 |
5 |
11 |
9 |
12 |
Номера уроків |
1-7 |
8-13 |
1-13 |
14-20 |
14-21 |
21-29 |
22-26 |
30-40 |
27-35 |
41-49, 50-52 |
Всього м/м |
10,5 |
9 |
19,5 |
10,5 |
12 |
13,5 |
7,5 |
16,5 |
13,5 |
18 |
УМ |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
ЗП |
7 |
5,5 |
16 |
7 |
10 |
10 |
4,5 |
13,5 |
9 |
13,5 |
КС |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
0,5 |
АП |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
0,5 |
0,5 |
1 |
1 |
СУ |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
1 |
2 |
КР |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
1 |
0,5 |
Форма підсумкового контролю |
Тестування |
Усне опитування |
Залік |
Тестування |
Усне опитування |
Залік |
Усне опитування |
Тестування |
Залік |
Усне опитування |
Календарне планування . ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ . 8 клас (35 год.)
№№ уро-ків |
Тема |
|
|
Повторення. Вступ. (1год.) |
|
1
|
Повторення. Середні віки в історії Європи та України. Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час. Стор.3-9 |
|
Тема І. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН (6год.) |
||
2 |
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. §1 |
|
3 |
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал. §2 |
|
4 |
Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. §3 |
|
5 |
Повсякденне життя Західної Європи. §4 |
|
6 |
Практичне заняття Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки). §5 |
|
7 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Тема 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ(6год.) |
||
8 |
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. §6 |
|
9 |
Культура бароко. Народження нової європейської науки. §7 |
|
10 |
Практичне заняття: Уявна подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах. §7 |
|
11 |
Реформація в Німеччині. §8 |
|
12 |
Поширення Реформації. Контрреформація в Європі. Ігнатія Лойола. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. §9 |
|
13 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Тема 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ХVІІ СТ.(8год.) |
||
14-15
|
Абсолютна монархія у Франції. Кардинал Арман-Жан дю Плессі де Рішельє. Абсолютизм за Луї XIV. §11-12 |
|
16 |
Англія у XVI ст. Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. «Криваве законодавство». §13 |
|
17 |
Англійська революція. Олівер Кромвель. Утвердження парламентаризму. «Білль про права». §14 |
|
18 |
Володіння Габсбургів. Карл V. Іспанія в XVІ ст. Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. Вільгельм І Оранський. §15 |
|
19 |
Практичне заняття:Історичний портрет одного з монархів 16-18 ст. (на вибір учня). §16 |
|
20 |
Тридцятилітня війна 1618—1648 рр. Вестфальська система міжнародних відносин. §17 |
|
21 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Тема4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ СТ. (5год.) |
||
22 |
Османська імперія. Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика. §18 |
|
23 |
Московська держава. Московське царство. Іван IV Грозний. Смутний час. Початок правління династії Романових. §20 |
|
24 |
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. §21 |
|
25 |
Річ Посполита: шляхетська демократія. Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.). §19 |
|
26 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Тема5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА(5год.) РОЗДІЛ VІ. СХІДНИЙ СВІТ В ХVІ –ХVІІІ СТ.(3год.) Узагальнення до курсу(1)= 9год. |
||
27 |
Просвітництво і промислова революція. Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. §22 |
|
28 |
Освічений абсолютизм Володіння австрійських Габсбургів. Марія-Терезія. Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І. Катерина ІІ. §23 |
|
29 |
Міжнародні відносини XVIII ст. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії. §24 |
|
30 |
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США. §25 |
|
31 |
Практичне заняття: Повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст. §26 |
|
32 |
Китай та Японія в XVI—XVIIІ ст. §28 |
|
33 |
Індія та Персія в XVI—XVIIІ ст. §27 |
|
34 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
35 |
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства»(1год.) |
Календарне планування. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. 8 клас (52 год.)
№ уроків |
Тема уроку
|
||||||||
Тема 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – ПЕРША ПОЛОВИНА XVII СТ.)(13год.) |
|||||||||
1-2 |
Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст. Повторити конспекти за 7 клас, розв’язати тестові завдання |
|
|||||||
3 |
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути. §1,матеріали лекції про Литовські статути. |
||||||||
4 |
Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування. §2 |
||||||||
5 |
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. §3 |
||||||||
6 |
Церковне життя. Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Єзуїтські колегії, братства. §6
|
||||||||
7 |
Культурно-освітнє життя. Острозька академія, братські школи. Перші українські друковані книжки. §8 |
||||||||
8-9 |
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. §9, 16 |
||||||||
10 |
Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Полемічна література. §10
|
||||||||
11 |
Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили. Київська (Києво-Могилянська) колегія. §14 |
||||||||
12 |
Практичне заняття: Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст. Стор. 66-68 |
|
|
||||||
13 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|||||||
Тема 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – ПЕРША ПОЛОВИНА ХVІІ СТ.)(7год.) |
|
|
|
|
|
|
|||
14 |
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. §4 |
|
|||||||
15 |
Козацькі повстання кінця ХVІ ст. Реєстрове козацтво. §5 |
||||||||
16-17 |
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна. §11-12 |
||||||||
18 |
Практичне заняття: Повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі. Опис (на основі джерел) §13 |
||||||||
19 |
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». §15 |
|
|||||||
20 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. Стор. 110-112 |
||||||||
Тема 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ СЕРЕДИНИ XVII СТ.(9год.) |
|||||||||
21-22 |
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. §17 |
|
|||||||
23-24 |
Події 1650–1653 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун. Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця. §20, §18.п.4 |
||||||||
25 |
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. §18.п.1-3 |
|
|||||||
26 |
Практичне заняття: Порівняльна характеристика особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учнів). §19 |
||||||||
27-28 |
Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. §21 |
||||||||
29 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. Стор. 142-144 |
||||||||
Тема 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА НАПРИКІНЦІ 50-Х РОКІВ ХVІІ – НА ПОЧАТКУ ХVІІІ СТ.(10год.) |
|||||||||
30 |
Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно - московська війна. Конотопська битва. §22 |
|
|||||||
31 |
Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я. §23 |
||||||||
32 |
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. §24 |
|
|||||||
33 |
Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. §25 |
||||||||
34 |
Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козацькі полки. в другій половині ХVII – на початку ХVIIІ ст.. Запорозьке козацтво. Іван Сірко §26 |
|
|||||||
35-36 |
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. §28 |
||||||||
37 |
Пилип Орлик і його Конституція. §29 |
|
|||||||
38 |
Практичне заняття: Аналіз змісту «гетьманських (договірних) статей» (на вибір учителя) |
||||||||
39 |
Освіта. Архітектура. Образотворче мистецтво. §30 |
||||||||
40 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. Стор.202-205 |
||||||||
Тема 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В 20–90-Х РОКАХ ХVІІІ СТ.(9год.) |
|||||||||
41 |
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок. Данило Апостол. §31 |
|
|||||||
42 |
Кирило Розумовський. Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. §32 |
||||||||
43 |
Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України. §33 |
|
|||||||
44-45 |
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. §34 |
||||||||
46 |
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода. §35 |
||||||||
47 |
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика. §36 |
||||||||
48 |
Практичне заняття:Козацькі літописи ХVІІ–ХVІІІ ст. про способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет Козацької держави. §37 |
||||||||
49 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання.
|
||||||||
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ(3год.) |
|||||||||
50-52 |
Внесок України у формування європейської цивілізації. Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
|||||||
Календарне планування(дати). 8- клас Історія України -52 год. Всесвітня історія 35год. |
|||||||||||||||||||||||||||
№ |
план |
факт |
Скор.. |
№ |
план |
факт |
Скор.. |
№ |
план |
факт |
Скор.. |
№ |
план |
факт |
Скор.. |
||||||||||||
Тема1(7) |
Тема3(8) |
40 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
2 |
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
3 |
|
|
|
15 |
|
|
|
Теми 5-6. Узаг.(9) |
|
|
|
|
|||||||||||||||
4 |
|
|
|
16 |
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
5 |
|
|
|
17 |
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
6 |
|
|
|
18 |
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
7 |
|
|
|
19 |
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Тема2(6) |
20 |
|
|
|
31 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
8 |
|
|
|
21 |
|
|
|
32 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
9 |
|
|
|
Тема3(9) |
33 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
10 |
|
|
|
21 |
|
|
|
34 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
11 |
|
|
|
22 |
|
|
|
35 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
12 |
|
|
|
23 |
|
|
|
Тема5. (9) Узаг. (3)=12 |
|
|
|
|
|||||||||||||||
13 |
|
|
|
24 |
|
|
|
41 |
|
|
|
|
|||||||||||||||
Тема1(13) |
25 |
|
|
|
42 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
1 |
|
|
|
26 |
|
|
|
43 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
|
|
|
27 |
|
|
|
44 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
3 |
|
|
|
28 |
|
|
|
45 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
4 |
|
|
|
29 |
|
|
|
46 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
5 |
|
|
|
Тема4(5) |
47 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
6 |
|
|
|
22 |
|
|
|
48 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
7 |
|
|
|
23 |
|
|
|
49 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
8 |
|
|
|
24 |
|
|
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
9 |
|
|
|
25 |
|
|
|
51 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
10 |
|
|
|
26 |
|
|
|
52 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
11 |
|
|
|
Тема4(11) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
12 |
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
План |
Факт |
||||||||||||
13 |
|
|
|
31 |
|
|
|
|
|
Історія України |
|
|
|||||||||||||||
Тема2(7) |
32 |
|
|
|
|
|
Всього годин |
52 |
|
||||||||||||||||||
14 |
|
|
|
33 |
|
|
|
|
|
Тематичних |
5 |
|
|||||||||||||||
15 |
|
|
|
34 |
|
|
|
|
|
Практичних занять |
5 |
|
|||||||||||||||
16 |
|
|
|
35 |
|
|
|
|
|
Всесвітня історія |
|
|
|||||||||||||||
17 |
|
|
|
36 |
|
|
|
|
|
Всього годин |
35 |
|
|||||||||||||||
18 |
|
|
|
37 |
|
|
|
|
|
Тематичних |
5 |
|
|||||||||||||||
19 |
|
|
|
38 |
|
|
|
|
|
Практичних занять |
4 |
|
|||||||||||||||
20 |
|
|
|
39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||