Календарне планування
уроків корекції розвитку
(Індивідуальна форма навчання)
Всього 70 годин, 2 год на тиждень
№ з/п |
№ за темою |
Зміст корекційно-розвивального заняття |
Дата |
Примітка |
1 |
1 |
Діагностичне обстеження пізнавальних процесів. |
|
|
|
Розвиток моторики (13 год) |
|||
2 |
1 |
Розвиток великої моторики. Ходьба за орієнтирами, «змійкою», протиходом. Розмикання та змикання приставним кроком. Повороти на місці праворуч, ліворуч. |
|
|
3 |
2 |
Формування почуття рівноваги («доріжка слідів»). Розвиток координації рухів, рухової пам‘яті, узгодженості та чіткості рухових дій. Розвиток здатності до одночасних рухів. |
|
|
4 |
3 |
Розвиток узгодженості дій і рухів різних частин тіла (повороти з рухами рук,стійки з одночасними рухами руками). Симетричні та асиметричні рухи руками та ногами (у в.п. сидячи, стоячи, лежачи). Розвиток зорового, кінестетичного та вібраційно-тактильного контролю виконання рухової дії |
|
|
5 |
4 |
Динамічна та статична координація, пластичність і спритність рухів. Швидкість і точність, одночасність рухів. Міміка |
|
|
6 |
5 |
Тренування навички розслаблення і напруження. Практичне освоєння етапів. Виконання вправ на розслаблення частин тіла. Максимальні нахили тулуба до правої та лівої стопи (з рухами рук у тому ж напрямку). |
|
|
7 |
6 |
Розвиток дрібної моторики пальців і руки. Кистьова та пальчикова гімнастика Відведення та приведення пальців на двох руках одночасно (з зоровим контролем та без нього). |
|
|
8 |
7 |
Обведення, проколювання за трафаретом (внутрішньому і зовнішньому), штрихування. |
|
|
9 |
8 |
Обведення, проколювання за трафаретом (внутрішньому і зовнішньому), штрихування. |
|
|
10 |
9 |
Розвиток стійкості. Розвиток слухової і тактильної координації. |
|
|
11 |
10 |
Розвиток координації рухів руки й очей (зав'язування, нанизування). |
|
|
12 |
11 |
Робота в техніці «рваної аплікації». |
|
|
13 |
12 |
Згинання паперу. Вирізання ножицями по лініям сгину, по намальованому контуру. |
|
|
14 |
13 |
Згинання паперу. Вирізання ножицями по лініям сгину, по намальованому контуру. |
|
|
Тактильно-рухове сприйняття (5 год) |
||||
15 |
1 |
Визначення на дотик величини предмета (великий - маленький - найменший). Дидактична гра «Чарівний мішечок» |
|
|
16 |
2 |
Визначення на дотик площинних фігур і предметів. Вправи в розкачування пластиліна. Ліплення. Просторове розташування деталей на макеті (зліва, справа, посередині, перед, за, біля). |
|
|
17 |
3 |
Визначення на дотик предметів, їх величини. Вчимося складати казку. |
|
|
18 |
4 |
Робота з різними видами матеріалів. Вчимося складати казку. "Чарівний мішечок" |
|
|
19 |
5 |
Ігри з дрібною мозаїкою, конструктором. |
|
|
Сприйняття форми, величини, кольору; конструювання предметів (20 год) |
||||
20 |
1 |
Формування сенсорних еталонів площинних геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник, прямокутник, ромб). Виділення форми предмета; позначення форми предмета словом. |
|
|
21 |
2 |
Формування сенсорних еталонів площинних геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник, прямокутник, ромб). Виділення форми предмета; позначення форми предмета словом. |
|
|
22 |
3 |
Конструювання без опори на зразок (круглі, трикутні, квадратні, прямокутні). Класифікація за формою. Ігротренінг "Будуємо новий майданчик" |
|
|
23 |
4 |
Угруповання предметів та їх зображень за формою (*по показу): круглі, квадратні, прямокутні, трикутні, багатокутні). Введення в активний словник дітей назви фігур, з якими вони познайомились. |
|
|
24 |
5 |
Дидактична гра «До кожної фігурі підбери предмети, схожі за формою». |
|
|
25 |
6 |
Робота з геометричним конструктором («Лего»). |
|
|
26 |
7 |
Дидактична гра « Геометрична мозаїка» |
|
|
27 |
8 |
Розвиток стереогностичного сприймання. Матеріал «Геометричні тіла: трикутна і чотирикутна призма, конус, циліндр. |
|
|
28 |
9 |
Розвиток стереогностичного сприймання. Матеріал «Геометричні тіла: трикутна і чотирикутна призма, конус, циліндр. |
|
|
29 |
10 |
Формування уявлень про параметри величини: довжина, висота. Порівняння предметів по висоті і довжині |
|
|
30 |
11 |
Формування уявлень про параметри величини: ширину і товщину. Порівняння предметів по ширині і товщині |
|
|
31 |
12 |
Формування подвійних параметрів величин. Порівняльний ступінь. Низький і товстий – високий і тонкий; нижче і товще – вище і тонше. Робота з матеріалом. |
|
|
32 |
13 |
Низький і тонкий – високий і товстий, нижче і тонше – вище і товще. Вправи «Будівництво комбінацій з матеріалу різних розмірів». Створення аплікацій і малюнків. |
|
|
33 |
14 |
Моделювання геометричних фігур із складових частин за зразком. Створення цілісних зображень з комбінації кількох геометричних форм. |
|
|
34 |
15 |
Моделювання геометричних фігур із складових частин за зразком. Створення цілісних зображень з комбінації кількох геометричних форм. |
|
|
35 |
16 |
Матеріал « Конструктивні трикутники». Складання з трикутників квадрата, прямокутника, ромба, багатокутника. Конструювання об'ємних предметів із складових частин (4-5 деталей). |
|
|
36 |
17 |
Складання цілого з частин (4-5 деталей) на розрізному наочному матеріалі. |
|
|
37 |
18 |
Матеріал «Кольорові таблички» (11 пар). Будування серіаційного ряду. |
|
|
38 |
19 |
Ознайомлення з відтінками кольорів. Світлі та темні відтінки основних кольорів: рожевий, голубий, темно-синій, світлозелений, тощо. Визначення певної гами кольорів природи (ліс, річка, луки, гори в різні пори року). Збагачення активного словника. |
|
|
39 |
20 |
Кольори. Змішування фарб, отримання нового кольору. Вправи «Кольорова гама природи». |
|
|
Розвиток зорового сприймання і зорової пам’яті (9 год) |
||||
40 |
1 |
Формування навичок зорового аналізу і синтезу (обстеження предметів, що складаються з 5 і більше деталей). |
|
|
41 |
2 |
Формування навичок зорового аналізу і синтезу (обстеження предметів, що складаються з 5 і більше деталей). |
|
|
42 |
3 |
Визначення розташування предметів в просторі. Дидактична гра «Що змінилося (3-4 предмета). |
|
|
43 |
4 |
Знаходження відмінних і спільних ознак 3-4-х предметів. «Порівняй предмети» Дидактична гра «Якої деталі не вистачає». |
|
|
44 |
5 |
Вправи для профілактики та корекції зору Складання пар однакових за формою, але різних за величиною. |
|
|
45 |
6 |
Складання пар однакових за величиною (довжиною, шириною, висотою, товщиною), але різних за кольором, формою. |
|
|
46 |
7 |
Вправи з малюнками. «До кожної фігури підбери схожі за формою предмети». |
|
|
47 |
8 |
Праворуч-ліворуч. Вгорі-внизу. У центрі. Вище-нижче. Рух в заданому напрямку. Ігротренінг |
|
|
48 |
9 |
Праворуч-ліворуч. Вгорі-внизу. У центрі. Вище-нижче. Рух в заданому напрямку. Ігротренінг |
|
|
Сприйняття особливих властивостей предметів (3 год) |
||||
49 |
1 |
Розвиток дотику (контрастні температурні відчуття: холодний - гарячий); позначення словом. Порівняльний ступінь: холодний – холодніший, теплий – тепліший, гарячий – гарячіший. |
|
|
50 |
2 |
Смакові відчуття (кислий, солодкий, гіркий, солоний). Дидактична гра «Дізнайся за смаком». |
|
|
51 |
3 |
Баричні відчуття (відчуття ваги: найлегша, середньої ваги, найважча; відчуття тиску). Вправи на порівняння різних предметів по важкості. Зважування предметів. |
|
|
Розвиток слухового сприймання і слухової пам’яті (4 год) |
||||
52 |
1 |
Розрізнення музичних звуків і звуків навколишнього середовища (шелест листя, скрип снігу, шум шин). Прослуховування музичних творів |
|
|
53 |
2 |
Розвиток фонематичних процесів і слухового сприйняття. Дидактичні ігри для формування, розвитку та корекції фонематичних процесів |
|
|
54 |
3 |
Диференціація близьких за звучанням слів. Дидактичні ігри ‖Повтори слова, словосполучення, речення, зберігаючи їх послідовність. Укажи кількість слів у кожному завданні”. ―Яким звуком відрізняються пари слів?‖ |
|
|
55 |
4 |
Диференціація близьких за звучанням слів. Дидактичні ігри ‖Повтори слова, словосполучення, речення, зберігаючи їх послідовність. Укажи кількість слів у кожному завданні”. ―Яким звуком відрізняються пари слів?‖ |
|
|
Сприйняття простору (8 год) |
||||
56 |
1
|
Орієнтування на власному тілі (права, ліва, частини тіла) |
|
|
57 |
2 |
Рух у заданому напрямку в просторі(вперед, назад, вліво, направо, праворуч, ліворуч, слідом) |
|
|
58 |
3 |
Орієнтування в приміщенні. Визначення розташування предметів у приміщенні. Ознайомлення з відносністю величини. |
|
|
59 |
4 |
Орієнтування в лінійному ряді (крайній, перший, останній) |
|
|
60 |
5 |
Основні просторові орієнтири. |
|
|
61 |
6 |
Розмічання картону та паперу за шаблонами та за допомогою лінійки. Витинанки. |
|
|
62 |
7 |
Розташування предметів на аркуші паперу Виготовлення аплікації. |
|
|
63 |
8 |
Розташування предметів на аркуші паперу Виготовлення аплікації. |
|
|
Сприйняття часу (7 год) |
||||
64 |
1 |
Одиниці часу: година, доба, тиждень, місяць, рік. Назви місяців. Тиждень. дні тижня. |
|
|
65 |
2 |
Одиниці часу: година, доба, тиждень, місяць, рік. Назви місяців. Тиждень. дні тижня. |
|
|
66 |
3 |
Частини доби, їх послідовність. Вчора, сьогодні, завтра. Тиждень: назви, послідовність днів тижня. Робочі та вихідні дні. |
|
|
67 |
4 |
Частини доби, їх послідовність. Вчора, сьогодні, завтра. Тиждень: назви, послідовність днів тижня. Робочі та вихідні дні. |
|
|
68 |
5 |
Рух Землі навколо Сонця. Залежність змін у живій та неживій природі від діяльності Сонця. |
|
|
69 |
6 |
Пори року. Характерні зміни у живій та неживій природі. |
|
|
70 |
7 |
Пори року. Характерні зміни у живій та неживій природі. |
|
|