Конспект заняття «Весела ферма»
для не мовленнєвих дітей
Мета:
Освітні: закріпити знання дітей про свійських тварин; вдосконалювати навички дитини у звуконаслідуванні; закріпити вміння дітей правильно виконувати артикуляційну гімнастику; розширювати та вдосконалювати активний та пасивний словник дитини; закріпити вміння знаходити дитинчат тварин.
Розвиткові: розвивати дрібну моторику та загальну моторику; розвивати мовлення, пам’ять, увагу; розвивати рухливість та укріплювати м’язи артикуляційного апарату; розвивати мовленнєвий видих; вдосконалювати артикуляцію звуків.
Виховні: виховувати зацікавленість до здобуття нових знань; виховувати дбайливе ставлення до тварин; активність та посидючість.
Обладнання: набір для дихальних вправ, набір до дидактичних ігор «Ферма», аудіо записи звуків тварин.
Хід заняття
«Собачка»
Вийшли пальчики гуляти, (пальчики біжать по столу)
Стали весело танцювати.
Ось так, ось так (виставляють з кулака великі пальці)
Стали весело танцювати,
Пальчики грали, (пальці збираються в пучку, яка то відкривається, то закривається)
Собачку побачили. (пальці лівої руки з'єднуються і випрямляються. Пальці правої руки збираються в пучку, вказівний загинається ( «собачка»)
Вона голосно гавкає,
Пальчики лякає. (фігура «собачка». Великий палець стрибає)
Пальчики збіглися,
У кулачок все стиснулися. (ліва рука стискається в кулак)
А собака ходить.
Пальці не знаходить. (ліва рука стиснута в кулак, права - «собачка» рухається навколо лівої)
Кулачки стукали. (одним кулачком стукають про інший)
Собачку злякали. (пальці біжать по столу)
Автор: невідомий
Дидактична гра «Тіні тварин»
Дитині надається малюнок з різними зображеннями тіней свійських тварин та надаються самі тварини. Завдання дитини покласти на тінь необхідну тваринку.
Артикуляційні вправи:
Дидактична гра «Половинки»
Дитині надавалися картки під час виконання артикуляційної гімнастики. Завдання дитини скласти частинки карток, щоб утворилися тварини.
Дидактична гра «Нагодуй тварин»
Дитині надаються тваринки та їжу яку можуть їсти ці тваринки. Завдання дитини правильно розкласти їжу для тварин.
Коли дитина розкладе продукти логопед разом з дитиною промовляють як розмовляють тваринки.
Фіз хвилинка
Важко зайчику сидіти,
Треба трішки відпочити: скік-скік-скік!
Важко зайчику стояти,
Треба трішки пострибати: скік-скік-скік!
Лісовичок Ох сів на мох,
Ручками помахав, весело пострибав!
Нахил вправо, нахил вліво,
Можна братися за діло!
Дидактична гра «Впізнай по голосу»
Дитина слухає аудіо записи тварин та показує на малюнок тварини, яка вимовляє такі звуки.
Дидактична гра «Мати та дитинча»
Дитині надаються малюнки дорослих тварин, малюнки дитинчат по одному надаються логопедом. Завдання дитини по одному знаходити дитинчат та батьків. Під час накладання логопед називає тварин.