за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас,
затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22.
За підручником: А. Савчук «Українська мова та читання», 4 клас, у 2-х частинах, 2 частина. (Тернопіль: Видавництво «Підручники та посібники», 2021)
№ п/п |
Вид роботи |
Кількість діагностувальних робіт |
|
І семестр |
ІІ семестр |
||
1. |
Аудіювання (письмово) |
1 |
1 |
2. |
Навичка читання вголос (усно) |
1 |
1 |
3. |
Навичка читання мовчки (письмово) |
1 |
1 |
4. |
Читання напамять віршованих творів |
4 вірші |
4 вірші |
5. |
Читання напамять прозових творів |
- |
1 уривок |
6. |
Робота з літературним твором /медіа текстом |
- |
1 |
7. |
Усний переказ прочитаного твору |
1 |
- |
|
Усього: |
4 + 4 вірші напам’ять |
5 + 4 вірші напамять+1 уривок напам’ять |
№ п/п |
Тема уроку |
Дата
|
|
I семестр Осінь кличе до школи |
|
1. |
Вступ. Ознайомлення з підручником. Марія Пригара «Перший день». |
01.09 |
2. |
Прислів’я про книгу. За Ольгою Лапушеною «Казка про книгу». Складання розповіді про прочитану книжку. |
04.09 |
3. |
За Олегом Погинайком «Осінь без смутку». |
06.09 |
4. |
Підготовка до проведення колективної творчої справи (організація виставки). |
07.09 |
5. |
День дружби. Юлія Смаль «Артемкові друзі». Добір прислів’їв про дружбу. |
08.09 |
6. |
Людмила Федорова «Осінні пахощі». Складання продовження оповідання. Порівняння творів. Прислів’я. |
11.09 |
7. |
Урок позакласного читання «Шкільні стежини». |
13.09 |
8. |
Василь Сухомлинський «Ластівки прощаються з рідним краєм». Олександр Єрох «Відлітають птахи». |
14.09 |
9. |
Дослідження медіа. Складання усної розповіді про життя птахів. |
15.09 |
10. |
Народна мудрість про осінь (прислів’я, прикмети).Леся Вознюк «Журавлі». Микола Магера «Тополя». |
18.09 |
11. |
Дослідження медіа «Птахи в геральдиці». |
20.09 |
12. |
Діагностувальна робота. Аудіювання. |
21.09 |
13. |
Віктор Лукін «Про математику і кохання». Прислів’я. |
22.09 |
14. |
Складання есе/усного висловлювання на задану тему (на вибір). |
25.09 |
15. |
Підсумок за розділом «Осінь кличе до школи». |
27.09 |
|
Міфи та легенди |
|
16. |
Поняття про міф. Касдепке Ґжеґож. Переклад із польської Божени Антоняк «Наш друг Прометей».Переказування міфу від імені головного героя. |
28.09 |
17. |
Урок позакласного читання «Міфи». |
29.09 |
18. |
Український міф «Зоряний віз». Робота з медіа. Міф «Берегиня». |
02.10 |
19. |
Створення відеокадрів за прочитаними міфами. |
04.10 |
20. |
Давньоіндійські міфи (за переказом Ольги Бондарук)«Творення», «Про створення ночі». Складання розповіді про розвиток подій у тексті за поданою схемою. |
05.10 |
21. |
Поняття про легенду. Українська народна легенда «Калинонька». Дослідження медіа «Легенда про калину". Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору. |
06.10 |
22. |
Давньогрецька легенда «Соняшник». Стислий переказ легенди. Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору. |
09.10 |
23. |
Урок позакласного читання «Легенди рідного краю». Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору. |
11.10 |
24. |
Українська народна легенда «Сумна піснясоловейка». Обговорення/дискусія за заданою темою. Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору. |
12.10 |
25. |
Легенда Поділля «Криниця-журавель». Добір матеріалу з інтернет-джерел. Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору. |
13.10 |
26. |
Підсумок за розділом «Міфи та легенди». Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору. |
16.10 |
27. |
Підсумок за розділом «Міфи та легенди» (продовження). Діагностувальна робота. Усний переказ прочитаного твору. |
18.10 |
|
Україна з давніх часі до сьогодення. Сторінками історії |
|
28. |
Світлана Пасенюк «Моя земля». Прислів’я. Добір рубрик для створення лепбука. |
19.10 |
29. |
Поняття про переказ. За Віктором Васильчуком «Казка про Благиню — кам’яну бабу». Інсценізація сюжетів переказу. |
20.10 |
30. |
Наталя Гуркіна «Про Софію Київську». |
30.10 |
31. |
Створення фотоколажу «Видатні місця України». |
01.11 |
32. |
Урок позакласного читання «Моя нескорена країна». |
02.11 |
33. |
Народна легенда «Як козаків випро́бували на Січі». Досліджуємо медіа. |
03.11 |
34. |
Володимир Верховень «Козацькі розваги».Підготовка сценарію до спортивного свята. |
06.11 |
35. |
Інга Квітка «Звідки козаки брали сили захищати нашу неньку». Прислів’я про козаків. |
08.11 |
36. |
Олег Шупляк «Іду на ВИ!» (репродукція). Робота з медіа. Створення плакатів. |
09.11 |
|
Символи нашої держави |
|
37. |
Леся Вознюк «Прапор України». З вільних інтернет-джерел «Державний Прапор України». Дослідження«День Прапора». |
10.11 |
38. |
За Іриною Мацко «Золотий тризубець» (легенда).Інсценізація легенди. |
13.11 |
39. |
Дослідження медіа «Гімн дітей України» у виконанні гурту «Little Blues». Вивчення слів на пам'ять. |
15.11 |
40. |
Діагностувальна робота. Навичка читання мовчки (письмово). |
16.11 |
41. |
Урок позакласного читання «Народні символиУкраїни». |
17.11 |
|
Наша самобутність |
|
42. |
Проєкт «Мій оберіг». |
20.11 |
43. |
Олександр Підсуха «Мова». Дослідження «Мови світу». |
22.11 |
44. |
Яна Яковенко «Вишиванка». Дослідження медіа «Бабусина вишиванка». Складання розповіді про святкування Дня вишиванки. |
23.11 |
45. |
Наталія Клевцова «Наша любов». Визначення головної думки тексту Дослідження «Що символізує вишивка». |
24.11 |
46. |
За Наталею Клименко «Живопис — моя майбутня професія». Дослідження медіа «Шевченко –художник». |
27.11 |
47. |
За матеріалами вільних інтернет-джерел «Катерина Білокур». Дослідження медіа «Картини Катерини Білокур». |
29.11 |
48. |
Урок позакласного читання «З життя видатних українців». |
30.11 |
49. |
Леся Вознюк «Я маю право». |
01.12 |
50. |
Створення буклета «Моя країна — мій захист». |
04.12 |
51. |
Алла Корсунь «Імена України в космосі». Сашко Дерманський «Кого беруть у космонавти». |
06.12 |
52. |
Світлана Дідух-Романенко «Пишаюся, що я українець!». Розроблення сценарію квесту. Робота з медіа «Створення логотипів». |
07.12 |
53. |
Підсумок за розділом «Україна з давніх часів до сьогодення». |
08.12 |
|
Сім’я – найбільший скарб |
|
54. |
Ольга Рапацька «Осінній день». Створення мультфільму. Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). |
11.12 |
55. |
Ольга Рапацька «Осінній день». Складання плану до тексту. Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). |
13.12 |
56. |
Урок позакласного читання «Все починається з родини». Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). |
14.12 |
57. |
Василь Сухомлинський «Татко з мамою посварилися…». Леся Вознюк «Татко і матуся». Прислів’я. Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). |
15.12 |
58. |
Складання есе «Один день із життя дружної родини». Створення родинного дерева. Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). |
18.12 |
59. |
Анна Багряна «Казка про тепло». Складання плану. |
20.12 |
60. |
Саша Кочубей «Володарка лісу». Доповнення прочитаного тексту. Переказування тексту від імені героїні. |
21.12 |
61. |
За Тетяною Строкач «Сьома дочка» (інсценівка за твором Василя Сухомлинського). Театралізація твору |
22.12 |
|
II семестр
|
|
62. |
Анна Багряна «Казка про тепло». Переказ по частинах оповідання. |
08.01 |
63. |
Урок позакласного читання «Усна народна творчість». |
10.01 |
64. |
Оксана Кротюк «Найсмачніша страва». Складання розповіді з власного досвіду. |
11.01 |
65. |
Підсумок за розділом «Сім’я — найбільший скарб |
12.01 |
|
Зимовий серпантин |
|
66. |
Леся Українка «Літо краснеє минуло». |
15.01 |
67. |
Вадим Скомаровський «Навкруги казкові шати». Добір рубрик для лепбука. |
17.01 |
68. |
Наталія Абрамцева «Різдвяний сон». Вивченняуривка твору напам’ять |
18.01 |
69. |
Діагностична робота. Аудіювання (письмово). |
19.01 |
70. |
Ольга Кваша «Колядки» (репродукція). Юлія Смаль«Різдвяна пригода». |
22.01 |
71. |
Складання розповіді про різдвяні традиції рідного краю. |
24.01 |
72. |
Урок позакласного читання «В зимові шати вбралася земля» |
25.01 |
73. |
Зимові обрядові пісні. Марія Косович «Щедрий вечір, Україно моя!». Катерина Перелісна «Коляда». |
26.01 |
74. |
Створення буклета «Зимові свята в моїй родині». |
29.01 |
75. |
Зірка Мензатюк «Три дні старого року». Складання плану. |
31.01 |
76. |
За матеріалами з вільних інтернет-джерел. «Історія сніговика». Дослідження «День сніговика». |
01.02 |
77. |
Олександр Копиленко «Їдальня для птахів». Детальний переказ оповідання. |
02.02 |
78. |
Василь Мельник «Малюнок на снігу». Складання продовження казки. |
05.02 |
79. |
Дослідження «Як орієнтуватись влісі за прикметами». |
07.02 |
80. |
Урок позакласного читання «Зимові пригоди у світі тварин» |
08.02 |
81. |
Оксана Іваненко «Бурулька». Складання кінцівки до казки. |
09.02 |
82. |
Оксана Іваненко «Бурулька». Переказ казки від імені персонажа (бурульки). |
12.02 |
83. |
Діагностувальна робота. Аудіювання. |
14.02 |
84. |
Підсумок за розділом «Зимовий серпантин». |
15.02 |
|
Дивовижний світ довкола У світі науки і відкриттів |
|
85. |
За Володимиром Уткіним «Рослини-мандрівники». |
16.02 |
86. |
Мінідослідження «Звідки походять рослини?» Складання усного висловлювання. |
19.02 |
87. |
Яків Михлик «Мандри по дну морському». Створення фотоколажу за власним задумом. |
21.02 |
88. |
Урок позакласного читання «Цікавинки природи». |
22.02 |
89. |
Діагностувальна робота. Робота з літературним твором. |
23.02 |
|
Знай та оберігай! |
|
90. |
Анатолій Давидов «У зимовому лісі» (уривок з повісті «Березовий сік»). Визначення стилю тексту. |
26.02 |
91. |
Створення буклета / Написання допису для шкільного сайту (на вибір). |
28.02 |
92. |
Створення буклета / Написання допису для шкільного сайту (на вибір). |
29.02 |
93. |
Наталія Клевцова «На ставку». Переказування тексту від імені персонажа. Створення пам’ятки. |
01.03 |
94. |
Оксана Шамрай «Джин». Створення презентації/фотоколажу (на вибір). |
04.03 |
95. |
Ірина Андріївська «Якщо когось приручив…». |
06.03 |
96. |
Ірина Андріївська «Якщо когось приручив…». Складання продовження до оповідання. |
07.03 |
97. |
Урок позакласного читання «Природа потребує допомоги». |
08.03 |
98. |
Олег Погинайко «Про що співають птахи?» |
11.03 |
99. |
Дослідження медіа «Весняний спів птахів». Добір рубрик для лепбука. |
13.03 |
100. |
За Марією Солтис-Смирновою «Жила собі урна». |
14.03 |
101. |
Досліджуємо медіа. Зоряна Живка «Добре вдома». Створення коміксу за сюжетом казки. |
15.03 |
102. |
Створення лепбуку " Буду я природі другом!" |
18.03 |
103. |
Створення лепбуку " Буду я природі другом!" |
20.03 |
104. |
Підсумок за розділом «Дивовижний світ довкола». |
21.03 |
|
У світі фантастики |
|
105. |
Поняття про фантастичні твори. Сашко Дерманський «Про голодного Єті». |
22.03 |
106. |
Проєкт «Моя пригода з фантастичним героєм». |
01.04 |
107. |
Урок позакласного читання «Сторінками фантастичних творів». |
03.04 |
108. |
Ігор Росоховатський «Універсальні ліки». Інсценізація уривка. Дискусія на задану тему. |
04.04 |
109. |
Поліна Придибайло «Про чарівні ножиці й дівчинку Емілію». Складання плану. |
05.04 |
110. |
Поліна Придибайло «Про чарівні ножиці й дівчинку Емілію». Переказ тексту за планом. |
08.04 |
111. |
Леся Мовчун «Міжпланетна халепа». |
10.04 |
112. |
Дослідження медіа «Сортування сміття». Створення буклета. |
11.04 |
113. |
Підсумок за розділом «У світі фантастики». |
12.04 |
114. |
Діагностувальна робота. Навичка читання мовчки (письмово). |
15.04 |
|
Історії з життя твоїх ровесників |
|
115. |
Анатолій Савчук «Силомір». Дискусія на задану тему. |
17.04 |
116. |
Урок позакласного читання «Пригоди твоїх ровесників». |
18.04 |
117. |
Євген Дудар «Треба». Складання пам’ятки. |
19.04 |
118. |
Віталія Савченко «Чарівні прутики». Переказування сюжету оповідання за схемою. |
22.04 |
119. |
Підсумок за розділом «Невигадані історії з життя твоїх ровесників». |
24.04 |
|
Як знайти себе та підкорити світ |
|
120. |
Олександра Малаш «Я почую тебе скрізь». Дискусія на задану тему. Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). |
25.04 |
121. |
Урок позакласного читання «Твори зарубіжних письменників». Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). |
26 .04 |
122. |
Ольга Рапацька «Казка про маленьку мрію». Складання розповіді. Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). |
29.04 |
123. |
Фелікс Гальперін «Перший крок у космос». Складання розповіді. Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). |
01.05 |
124. |
Людмила Осадчук «Родина Борисовича». Головна думка тексту. Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). |
02.05 |
125. |
Людмила Осадчук «Родина Борисовича ". Складання розповіді. Діагностувальна робота. Навичка читання вголос (усно). |
03.05 |
126. |
Еліс Маклеррен. Переклад з англійської Олега Заєздного. «Гора, що покохала пташку». |
06.05 |
127. |
Байки. Таїна Братченко «Склянка з водою» |
08.05 |
128. |
Олександр Лук’яненко «Жаліслива качка». |
09.05 |
129. |
Досліджуємо медіа "Як знайти себе" |
10.05 |
130. |
Створюємо лепбук "Мої плани на майбутнє" |
13.05 |
131. |
Створюємо лепбук "Мої плани на майбутнє" |
15.05 |
132. |
Підсумок за розділом «Як знайти себе та підкорити світ». |
16.05 |
133. |
Бібліотечний урок "Хто багато читає,той багато знає" |
17.05 |
134. |
Суспільно - корисна праця в шкільній бібліотеці |
20.05 |
135. |
Суспільно - корисна праця в шкільній бібліотеці |
22.05 |
136. |
"Корисні канікули!" Ознайомлення з літературними творами на канікулярний період |
23.05 |
137. |
Урок - квест "Подорож сторінками дитячих книг" |
24.05 |
138. |
Урок - квест "Подорож сторінками дитячих книг" |
27.05 |
139. |
Урок - квест "Подорож сторінками дитячих книг" |
29.05 |
140. |
Урок-історична подорож у літературне читання 4 класу. |
30.05 |
141. |
Підсумковий урок за рік |
31.05 |