Календарне планування уроків математики

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків математики у 4 класі за підручником Лишенко з компетентностями на ІІ семестр.
Перегляд файлу

 

МАТЕМАТИКА

ІІ семестр (3 год на тиждень)

Автор: Лишенко Г.П. (2021)» для 4 класу за програмою НУШ

 

Дата

Тема уроку

Компетентності

Примітки

 

 

Додавання і віднімання багатоцифрових чисел

Додавання. Властивості дії додавання. Переставний та сполучний закони. Розв’язування задач на рух. Математичні ребуси. (с.3-6  № 1-10)

Віднімання суми від числа, віднімання частинами. (с.6-8  № 11-21)

 

 

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

 

 

Усне додавання та віднімання чисел. Спосіб округлення. Складання задач за коротким записом. Розв’язування складених рівнянь. (с.8-10  № 22-32) 

Письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел. Задачі на рух, що розв’язуються двома способами. Розв’язування складених рівнянь. (с.10-12  № 33-43)

 

 

 

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини

людини

 

 

Перевірка віднімання дією додавання і навпаки. Письмове обчислення виразів на додавання та віднімання з перевіркою. Задачі на знаходження невідомого доданка за відомими сумами. Складання задач за коротким записом. Обернена задача. (с.12-14  № 44-56)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань.

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

 

Письмове обчислення виразів на додавання та віднімання. Розв’язування нерівностей. Складання задач за коротким записом, за виразами. (с.14-15  № 57-66)

 

 

 

 

Письмове обчислення суми у випадку трьох і більше доданків. Розв’язування задач на зустрічний рух. Робота з геометричними фігурами.  (с.15-17  № 67-77)

 

 

 

 

Заміна одиниць вимірювання більшими/меншими. Складання задачі за коротким записом. Розв’язування нерівностей. (с.17-20  № 78-97)

 

 

 

 

Перевірка правильності віднімання складених іменованих чисел. Розв’язування задач на рух. Порівняння іменованих чисел.  Задачі на знаходження сторін трикутника  за відомими периметром і сумою двох сторін. (с.20-21  № 98-108)

Готовість брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей.

 

 

 

Розв’язування задач, що включають   знаходження частини від числа. Розв’язування виразів з іменованими числами, складених рівнянь. (с.22-23  № 109-118)

Розв’язування задач на спільну роботу. Визначення тривалості події  з одиницями часу, пояснення обчислень. (с.23-25  № 119-127)

 

 

 

 

Розв’язування задач визначення на тривалості події. Задачі на знаходження швидкості руху двома способами. Обчислення виразів. (с.25-27  № 128-138)

Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

 

Розв’язування задач на визначення тривалості події часу.  Обчислення виразів з іменованими числами. Складання та розв’язання задачі за коротким записом. (с.27-29  № 139-150)

 

 

 

 

Обчислення виразів. Складання задач за схемами на визначення відстані через заданий відрізок часу. (с.29-31  № 151-160)

Співвідношення між величинами за допомогою стовпчиків та відрізків. Робота з даними. Стовпчаста та лінійна діаграми.  (с.31-33  № 161-171)

 

 

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї

 

 

Діагностувальна робота з теми «Додавання і віднімання багатоцифрових чисел»

 

 

 

 

Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове число

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок .

Переставний, сполучний, розподільний закони множення, їх властивості. Розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці двома способами за схемою. (с.34-36  № 172-182)

 

 

 

 

Письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Обчислення виразів. Пошук помилок в обчисленнях.  Порівняння задач на рух  назустріч і в протилежному напрямках. (с.36-39  № 183-193) Складання задач за таблицями, розв’язування двома способами. (с.39-40  № 194-204)

Готовність брати відповідальність за власні рішення.

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі

 

Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

 

Обчислення виразів на множення, коли один з множників має нулі  в кінці. Складання задач за таблицями. Складання і розв’язування рівнянь. (с.40-42  № 205-216)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

 

Обчислення виразів, використовуючи переставну властивість множення. Розв’язування задач з буквеними даними, на спільну роботу за планом. Порівняння іменованих чисел. (с.42-44  № 217-226)

 

 

 

 

Властивості частки та застосування їх в обчисленнях. Заміна діленого сумами зручних доданків. Розв’язування задач на рух. Складання і розв’язування рівнянь. (с.44-46  № 227-239)

 

 

 

 

Письмове  ділення числа на одноцифрове (алгоритм). Обчислення виразів з поясненням. Розв’язування задач, що включають  знаходження частини від числа. (с.46-49  №240-250)

Готовнсть брати відповідальність за власні рішення. Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей.

 

 

 

Складання та розв’язування задач за виразом. Обчислення виразів на ділення багатоцифрового числа на одноцифрове. Обчислення площі фігури. (с.49-50  №251-261)

Розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці двома способами. Розв’язування рівнянь. (с.50-52  №262-272)

 

 

 

 

 

 

Письмове ділення багатоцифрового числа на одноцифрове  у випадку, коли в частці утворюється нуль. Знаходження частки чисел з перевіркою множенням. Ознайомлення з паралелепіпедом. Побудова вивченої фігури в зошиті. Знаходження та виправлення помилок у виразах на ділення. (с.52-54  №273-283)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

 

 

 

 

Обчислення виразів ділення багатоцифрового числа на одноцифрове. Письмове ділення багатоцифрового числа на одноцифрове у випадку, коли в частці утворюються нулі.  Розв’язування задач на визначення  вартості. (с.54-55  №284-294) Знаходження частки, коли у діленому міститься кілька нулів (алгоритм). Розв’язування задач на спільну працю, продуктивність. Розв’язування рівнянь. (с.55-57  №295-304)

 

 

 

 

Вираження одних одиниць вимірювання довжини іншими. Дослідження способів множення складених іменованих чисел на одноцифрове. Складання і розв’язування задач за малюнком і схемою. (с.57-58  №305-315) Розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного способом відношень. Знаходження площі фігур.  (с.58-60 №316-326)

Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

 

Ділення складеного іменованого числа на одноцифрове число. Обчислення виразів.  Складання і розв’язання задач за малюнком і даними. (с.60-61 №327-337) Розв’язування задач різних типів. Зміна діленого й дільника при незмінній частці. (с.61-63 №338-348)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань.

 

 

 

 

Складання задач за моделями. Обчислення виразів. Розв’язання рівнянь. Розв’язування задач на рух, знаходження площі квадрата. (с.63-64 №349-358)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

 

Дослідження способів ділення багатоцифрового числа, що містить кілька нулів вкінці, на одноцифрове.  Складання й обчислення задач за коротким записом. (с.64-66 №359-369)

 

 

 

 

Письмове ділення з остачею. Складання та розв’язування  компетентнісно зорієнтованих задач. Обчислення площі та периметра прямокутника.  (с.66-67 №370-379)

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини.

 

 

 

Розв’язування задачі на основі рівності. Складання задач за коротким записом. Знаходження периметру прямокутників, котрі мають однакову площу. Складання та розв’язування рівнянь. (с.68 №1-8)

 

 

 

 

Заміна розрядного числа добутком одноцифрового числа й відповідної розрядної одиниці. Обчислення виразів зручним способом. Розв’язування задач, що включають знаходження дробу від числа та зведення до одиниці.  (с.69-70 №380-390)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань.

 

 

 

 

Прийоми усного множення на розрядні числа. Письмове множення виду 24∙300, 625∙50 Обчислення виразів. Розв’язування задач вивчених типів. (с.70-71 №391-400) Розв’язування задач з використанням розрядних чисел на знаходження вартості, визначення продуктивності. Обчислення виразів. Добір істинних значень до нерівностей. (с.71-73 №401-410)

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї.

 

 

 

Прийоми усного та письмового множення круглих чисел. Складання задач за коротким записом. Будування прямокутника, поділ його на задані геометричні фігури. (с.73-75 №411-422)

Знаходження  значень нерівностей зі змінною. Порівняння значень пар виразів. (с.75-76 №422-431)

 

 

 

 

 

 

Ділення числа на добуток двоцифрового та розрядного числа. Розв’язування задач вивчених видів. Знаходження значення виразу зі змінною. (с.76-78 №432-442) Ділення виду 53:16 шляхом підбору неповної частки та остачі. Обчислення виразів. Розв’язування компетентнісно зорієнтованої

задачі з використанням масштабу, задачі, що включають знаходження дробу від числа. (с.78-79 №443-451)

Виявлення простих математичних

 

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

 

 

 

Ділення багатоцифрових чисел на розрядні виду 925:20, 287:30. Складання задач за виразами. Розв’язування рівнянь. (с.79-81 №452-462)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань.

 

 

 

Розв’язування і порівняння задач. Робота з даними. Порівняння значень за допомогою діаграми. Обчислення виразів та розв’язання рівнянь. (с.81-82 №463-471) Знаходження частки чисел виду 45780:60, 299600:700 (алгоритм). Розв’язування задачі на зустрічний рух. Обчислення виразів.  (с.82-84 №472-482)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

 

Ділення багатоцифрового числа на розрядне з перевіркою. Порівняння задач. Задача на знаходження периметра одного з прямокутників, що складають квадрат.  Розв’язування рівнянь. (с.84-86 №483-492)

 

 

 

 

Ділення складених іменованих чисел на розрядне. Складання рівностей за заданими значеннями величин. Розв’язування задач на знаходження вартості.  Складання рівностей за значеннями величин. (с.86-87 №493-502)

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини.

 

 

 

Розв’язування задачі на зустрічний рух. Складання та розв’язування задач за короткими записами. Розв’язування рівнянь. (с.88 №1-8)

 

 

 

 

Діагностувальна робота з теми «Множення і ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове»

 

 

 

 

Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням та попередженням помилок.

Множення на двоцифрові і трицифрові числа

 Обчислення виразів виду 32∙36. Розв’язування задач на рух. Розв’язування виразів на порядок дій. (с.89-90 №503-512)

 

 

 

 

Обчислення виразів на порядок дій, де останньою є дія додавання. Розв’язування задач на вибір. Розв’язування рівнянь. (с.90-92 №513-523)

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї.

 

 

 

Письмове множення виду 4076∙67, 5480∙38. Обчислення виразів. Розв’язання задач на рух. Складання та розв’язання рівнянь. Визначення площі прямокутника. (с.92-93 №524-533) Множення складених іменованих чисел. Складання та розв’язування задач за короткими записами. Складання  виразу для знаходження периметра і площі квадрата. (с.94-95 №534-543)

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини.

 

 

 

Запис та порядок виконання  виразів на порядок дій. Складання та розв’язування задач за схемами.  Знаходження значення виразу зі змінною. (с.95-97 №545-554)

 

 

 

 

Множення на двоцифрове та трицифрове число. Обчислення виразів. Розв’язування задач  вивчених видів. Розв’язування рівнянь. (с.97-99 №555-565)

Готовність брати відповідальність за власні рішення.

 

 

 

Письмове знаходження числових значень добутків виду 1578∙43 і 1578∙403. Обчислення виразів. Складання задач за схемою. Порівняння складених іменованих чисел виражених одинцями площі. (с.99-101 №566-577) .

Навчальний проєкт «Пізнаємо світ з математикою» (с.101)

Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей.

 

 

 

Ділення на двоцифрові числа

Ділення виду 182:25 (алгоритм). Обчислення виразів на знаходження частки з перевіркою. Складання та розв’язування задачі за табличними даними. Побудова чотирикутників, трикутників, знаходження периметра. (с.102-103 №578-587)

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї.

 

 

 

Ділення три- та чотирицифрових чисел на двоцифрові. Обчислення виразів. Побудова діаграм. Вправи на вимірювання та знаходження периметра і площі. (с.103-105 №588-597)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

 

 

 

 

 

Розв’язування задач двома способами за поданим планом. Ділення п’яти- та шестицифрових чисел на двоцифрове(алгоритм) . Обчислення виразів.  (с.105-107 №598-607)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

 

 

 

 

Розв’язування задач пов’язаних з одиничною нормою.  Складання виразів розв’язування задач за схемами. Обчислення виразів (с.107-109 №608-618)

 

 

 

 

Знаходження частки у виразах де ділене багатоцифрове число, а дільник двоцифрове. Розв’язування задач на рух в одному напрямку. Знаходження значень нерівностей зі змінною. (с.109-110 №619-628) 

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини.

 

 

 

Додавання та віднімання складених іменованих чисел величини «Час». Письмове ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка. Складання та обчислення виразів. Розв’язування задач.  Побудова прямокутника і знаходження площі. (с.110-112 №629-639)

 

 

 

 

Діагностувальна робота. Усні обчислення.

 

 

 

 

Обчислення виразів, коли в частці міститься нуль. Обчислення виразів. Розв’язування задач на продуктивність праці. (с.112-113 №640-650) Обчислення виразів виду 285360:82. Розв’язування задач на зустрічний рух. (с.113-115 №651-661)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань.

 

 

 

 

Обчислення виразів з остачею виду 23227:54. Розв’язування задач з буквенними даними. (с.115-116 №662-671)

 

 

 

 

Розв’язування задач ділення   іменованих чисел. Вирази на ділення іменованого числа на іменоване і неіменоване (просте) на просте. Складання задача на зустрічний рух за поданими виразами. (с.116-117 №672-681)

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї.

 

 

 

Дослідження зручних законів множення у виразах виду 329∙11, 286∙101, 530∙1001. Складання виразів для розв’язування задач з іменованими даними. Розв’язування виразів на порядок дій, рівнянь. (с.117-119 №682-692)

Готовність брати відповідальність за власні рішення.

 

 

 

Дослідження швидких методів множення на 9,99 та 999. Обчислення виразів. Складання та розв’язування задач за табличними даними. Розв’язування  задачі двома способами на знаходження площі. (с.119-120 №693-702)

Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей.

 

 

 

Обчислення виразів. Складання та розв’язування задачі за таблицею. Знаходження сторін рівнобедреного трикутника за відомою стороною та периметром. (с.120-121 №703-712)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі

 

 

 

Заповнення даних таблиці методом випробовування. Складання та розв’язування рівнянь на основі заданих умов. Розв’язування задач вивчених видів. Обчислення виразів. (с.121-123 №713-722)

 

 

 

 

 

Ділення багатоцифрових чисел на трицифрове. Знаходження частки виду 2268:324 з поясненням. Розв’язування задач на зустрічний рух. Обчислення виразів з іменованими числами. Визначення видів трикутників за істотними ознаками. (с.123-124 №723-732)

Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань.

 

 

 

Ділення багатоцифрового числа на трицифрове з перевіркою. Обчислення виразів. Складання задач про рух за схемами. Знаходження довжини сторін рівнобедреного трикутника за відомим периметром та довжиною однієї сторони.  (с.124-126 №733-743)

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

 

 

 

Розв’язування задач на продуктивність праці. Знаходження сторін рівностороннього трикутника за відомим периметром. (с.126-127 №744-752)

Готовність брати відповідальність за власні рішення.

 

 

 

 

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини.

 

 

 

 

Діагностувальна робота з теми «Множення на двоцифрові і трицифрові числа. Ділення на двоцифрові числа.»

 

 

 

 

Аналіз діагностувальної роботи. Виконання додавання і віднімання з перевіркою. Розв’язування рівнянь. Перетворення одиниць вимірювання. (с.129-130 №765-775)

Знаходження невідомого множника, діленого, дільника. Обчислення виразів з перевіркою. (с.130-131 №776-783)

 

 

 

Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї.

 

 

Пригадування законів множенні і властивостей ділення. Обчислення виразів зручним способом. Множення на 0 та 1. Ділення на 1, числа на себе; ділення 0.  (с.131-132 №784-790)

Ділення складених іменованих чисел. Розв’язування задач з використанням величин маси та довжини. (с.132-133 №791-797)

 

 

 

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

 

 

 

 

Розв’язування задач з використанням одиниць вимірювання вартості. Задачі на зустрічний рух, в одному напрямку та протилежному напрямку. (с.133-134 №798-805)

Розв’язування задач знаходження відстані, на протилежний рух. Розв’язування задач декількома способами. Задачі зі змінною. (с.134-136 №806-813)

Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі.

 

 

 

 

 

Підсумок навчальних досягнень за рік. Удосконалення вмінь розв’язування задач вивчених типів. Складання обернених задач. (с.136-137 №814-821)

Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини.

 

 

ПОГОДЖУЮ

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
4 січня
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку