КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків МАТЕМАТИКИ
в 1 класі за підручником «Математика» С. Скворцової, О. Онопрієнко. до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти. 1-2 класи / За наук. ред. О.Я. Савченко
I СЕМЕСТР (63 години)
№ |
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Розділ 1. Числа першого десятка (41 година) |
||||
1 |
1 |
Ознайомлення з підручником, зошитом і приладдям для уроків математики. Досліджуємо форми об'єктів. Геометричні фігури. |
|
|
2 |
2 |
Вивчаємо геометричні фігури (точка, пряма, крива). Встановлюємо просторові відношення. |
|
|
3 |
3 |
Вивчаємо геометричні фігури (промінь, відрізок, ламана). Розміщення об'єктів у просторі («на», «під», «над») |
|
|
4 |
4 |
Досліджуємо ознаки об'єктів (форма, колір, розмір). Об'єднання об'єктів у групи. |
|
|
5 |
5 |
Досліджуємо ознаки, пов'язані з величиною («довший — коротший», « вищий — нижчий», « вужчий — ширший», «однакові»). |
|
|
6 |
6 |
Лічимо від 1 до 10. Кількісна лічба. Число і цифра. Порівняння об'єктів. |
|
|
7 |
7 |
Визначаємо кількість об'єктів. Кількісна лічба. Робота з геометричним матеріалом. |
|
|
8 |
8 |
Визначаємо порядковий номер об'єкта. Порядкова лічба. Дні тижня. |
|
|
9 |
9 |
Досліджуємо групи об'єктів за спільною ознакою Множина. Поділ об'єктів на множини. |
|
|
10 |
10 |
Розбиваємо об'єкти на групи за спільною ознакою. Наступне і попереднє числа . |
|
|
11 |
11 |
Вивчаємо число і цифру 1. Поняття «стільки ж». Знак дорівнює «=». Написання цифри 1. |
|
|
12 |
12 |
Вивчаємо число і цифру 2. Порівняння груп об'єктів. Написання цифри 2 . |
|
|
13 |
13 |
Вивчаємо число і цифру 3. Склад числа 3. Порівняння груп об'єктів. Написання цифри 3. |
|
|
14 |
14 |
Вивчаємо число і цифру 4. Порівняння груп об'єктів. Склад числа 4. Написання цифри 4. |
|
|
15 |
15 |
Вивчаємо число і цифру 5. Склад числа 5. Написання цифри 5. |
|
|
16 |
16 |
Працюємо з групою об'єктів: об'єднуємо, вилучаємо. Закріплення знань про склад чисел 1-5. |
|
|
17 |
17 |
Порівнюємо групи об'єктів за кількістю («більше», «менше»). Знаки порівняння («>», «<»). Поняття «нерівність» . |
|
|
18 |
18 |
Вивчаємо арифметичні дії додавання і піднімання. Вираз, значення виразу, рівність . |
|
|
19 |
19 |
Зображуємо додавання і віднімання схематично. Складання рівностей . |
|
|
20 |
20 |
Вивчаємо число і цифру 6. Попереднє і наступне числа. Написання цифри 6. |
|
|
21 |
21 |
Порівнюємо числа. Числовий промінь. Складання рівностей за числовим променем . |
|
|
22 |
22 |
Досліджуємо склад числа 6. Обчислення виразів за числовим променем . |
|
|
23 |
23 |
Повторюємо числа 1-6. Складання виразів і рівностей . |
|
|
24 |
24 |
Додаємо і віднімаємо за числовим променем. Закріплення знань про склад чисел 1-6. |
|
|
25 |
25 |
Додаємо і віднімаємо в межах 6. Обчислення виразів за числовим променем. |
|
|
26 |
26 |
Вивчаємо число і цифру 7. Складання рівностей за числовим променем. Написання цифри 7 . |
|
|
27 |
27 |
Порівнюємо числа. Неправильна нерівність. Розподіл об'єктів на групи. Порівняння груп об'єктів. |
|
|
28 |
28 |
Досліджуємо склад числа 7. Складання та обчислення виразів за схемами. |
|
|
29 |
29 |
Повторюємо числа 1-7. Порівняння чисел. Співвіднесення схем і виразів із малюнками. |
|
|
30 |
30 |
Вивчаємо число і цифру 8. Співвіднесення схем і виразів із малюнками. Написання цифри 8. |
|
|
31 |
31 |
Порівнюємо числа. Закріплення складу чисел 1-7. |
|
|
32 |
32 |
Досліджуємо склад числа 8. Обчислення виразів . |
|
|
33 |
33 |
Повторюємо числа 1-8. Складання виразів за схемами. |
|
|
34 |
34 |
Вивчаємо число і цифру 9. Співвіднесення схем і виразів із малюнками. Написання цифри 9. |
|
|
35 |
35 |
Порівнюємо числа. Порівняння на основі складу числа. Співвіднесення схем і виразів із малюнками. |
|
|
36 |
36 |
Досліджуємо склад числа 9. Порівняння чисел. Складання рівностей за схемами. |
|
|
37 |
37 |
Повторюємо числа 1-9. Закріплення знань про склад чисел. Співвіднесення схем і виразів із малюнками . |
|
|
38 |
38 |
Вивчаємо число 10. Натуральний ряд чисел. Розпізнавання геометричних фігур . |
|
|
39 |
39 |
Порівнюємо числа. Повторення складу чисел. Складання рівностей . |
|
|
40 |
40 |
Досліджуємо склад числа 10. Складання рівностей на додавання і віднімання за схемами . |
|
|
41 |
41 |
Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
Розділ 2. Прийоми додавання і віднімання чисел у межах 10. (35 годин) |
||||
42 |
1 |
Повторюємо числа 1-10. Повторення способів утворення попереднього і наступного чисел. Знаходження значень виразів. |
|
|
43 |
2 |
Досліджуємо склад чисел першого десятка. Співвіднесення схем і виразів із малюнками . |
|
|
44 |
3 |
Називаємо компоненти та результат дії додавання («перший доданок», «другий доданок», «сума»). Складання рівностей . |
|
|
45 |
4 |
Відкриваємо спосіб додавання і віднімання числа 2. Обчислення виразів за схемами. |
|
|
46 |
5 |
Одержуємо число 0. Віднімаємо рівні числа . |
|
|
47 |
6 |
Відкриваємо спосіб міркування при додаванні і відніманні числа 0. Складання рівностей на додавання . |
|
|
48 |
7 |
Вчимося додавати і віднімати числа. Складання схем та виразів до сюжетних малюнків . |
|
|
49 |
8 |
Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2. Складання рівностей. |
|
|
50 |
9 |
Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 1. Додавання і віднімання на числовому промені . |
|
|
51 |
10 |
Відкриваємо переставний закон додавання. Обчислення виразів . |
|
|
52 |
11 |
Вимірюємо довжини відрізків. Сантиметр. Закріплення знань про склад чисел. |
|
|
53 |
12 |
Досліджуємо взаємозв'язок додавання і віднімання. Вимірювання довжини відрізків. |
|
|
54 |
13 |
Досліджуємо взаємозв'язок додавання і віднімання, Вимірювання довжини відрізків за допомогою смужки завдовжки 10 см. |
|
|
55 |
14 |
Додаємо і віднімаємо число 2. Складання рівностей за схемами. |
|
|
56 |
15 |
Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2. Знаходження значень виразів на основі складу числа. |
|
|
57 |
16 |
Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 2. Зміна суми залежно від зміни першого доданка при сталому другому доданку . |
|
|
58 |
17 |
Досліджуємо різницеве порівняння. Порівняння множин предметів. |
|
|
59 |
18 |
Моделюємо різницеве порівняння. Пропедевтика введення виразів на дві дії . |
|
|
60 |
19 |
Збільшуємо або зменшуємо на кілька одиниць. Поняття «більше на кілька одиниць» і «менше на кілька одиниць» Співвіднесення малюнка зі схемою та виразом . |
|
|
61 |
20 |
Збільшуємо або зменшуємо на кілька одиниць. Зміст понять «більше на...», «менше на...». |
|
|
62 |
21 |
Дізнаємося про математичний вираз «різниця». Закріплення знань про взаємозв'язок арифметичних дій додавання і віднімання . |
|
|
63 |
22 |
Повторюємо вивчене. Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за І семестр. |
|
|
ІІ СЕМЕСТР (77 годин) |
||||
64 |
23 |
Відкриваємо способи додавання і віднімання числа 3. Знаходження значень виразів на дві дії . |
|
|
65 |
24 |
Відкриваємо правило знаходження невідомого доданка. |
|
|
66 |
25 |
Називаємо компоненти та результат дії віднімання. Складання рівностей за малюнками. |
|
|
67 |
26 |
Додаємо і віднімаємо числа. Обчислення значення виразів двома способами. |
|
|
68 |
27 |
Вимірюємо довжини відрізків. |
|
|
69 |
28 |
Будуємо відрізки. Вимірювання довжини відрізків лінійкою. Підготовчі вправи до розв’язування задач. |
|
|
70 |
29 |
Вивчаємо вирази на дві дії. Підготовчі вправи до розв’язування задач. |
|
|
71 |
30 |
Додаємо і віднімаємо число 3. Обчислення значення виразів двома способами. Підготовчі вправи до розв’язування задач. |
|
|
72 |
31 |
Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 3. Обчислення виразів ланцюжком. |
|
|
73 |
32 |
Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3. Порівняння чисел. Вимірювання довжини відрізків. |
|
|
74 |
33 |
Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3. Складання і обчислення виразів за схемами. Підготовчі вправи до розв’язування задач. |
|
|
75 |
34 |
Готуємося до вивчення задач. Обчислення виразів на дві дії. |
|
|
76 |
35 |
Перевір свої досягнення |
|
|
Розділ 3. Додавання і віднімання в межах 10. Задача. (63 години) |
||||
77 |
1 |
Додаємо і віднімаємо число 4. Підготовчі вправи до розв’язування задач. |
|
|
78 |
2 |
Додаємо і віднімаємо число 4. Підготовчі вправи до розв’язування задач. Складання рівностей за схемами. |
|
|
79 |
3 |
Знайомимося із задачею. Обчислення виразів різними способами. |
|
|
80 |
4 |
Дізнаємося про складові задачі. |
|
|
81 |
5 |
Досліджуємо задачі. Порівняння задач. Складання задачі за малюнком. |
|
|
82 |
6 |
Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 4. Обчислення виразів. |
|
|
83 |
7 |
Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3, 4. Розв’язування задач. |
|
|
84 |
8 |
Відкриваємо спосіб додавання і віднімання числа 5. Розв’язування задач. |
|
|
85 |
9 |
Додаємо і віднімаємо число 5. Обчислення виразів зручним способом. Доповнення умови задачі запитанням. |
|
|
86 |
10 |
Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 5. Обчислення виразів. |
|
|
87 |
11 |
Вчимося виконувати арифметичні дії з величинами. Вимірювання і записування довжин відрізків. |
|
|
88 |
12 |
Додаємо і віднімаємо числа частинами. Порівнюємо величини. Розв’язування задач. |
|
|
89 |
13 |
Досліджуємо таблиці додавання чисел другої п’ятірки. Обчислення виразів. Розв’язування задач. |
|
|
90 |
14 |
Готуємося до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9. Доповнення умови задачі запитанням. Розв’язування задач. |
|
|
91 |
15 |
Готуємося до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9. Повторення складу чисел. Розв’язування задач. |
|
|
92 |
16 |
Складаємо короткий запис задачі. Визначення довжини ламаної лінії. |
|
|
93 |
17 |
Віднімаємо числа 6, 7, 8, 9. Сума зручних доданків. Творча робота над задачею. |
|
|
94 |
18 |
Віднімаємо числа 6, 7, 8, 9. Обчислення виразів. Розв’язування задач. |
|
|
95 |
19 |
Складаємо короткий запис задачі. Розв’язування задач. |
|
|
96 |
20 |
Знаходимо невідомі зменшуване і від’ємник. Взаємозв’язок між діями додавання і віднімання. Розв’язування задач. |
09.03 |
|
97 |
21 |
Віднімаємо числа другої п’ятірки. Обчислення виразів. Творча робота над задачею. |
10.03 |
|
98 |
22 |
Порівнюємо математичний вираз і число. Розв’язування і порівняння задач. |
12.03 |
|
99 |
23 |
Досліджуємо таблиці віднімання чисел другої п’ятірки. Обчислення виразів. Порівняння виразу і числа. |
15 |
|
100 |
24 |
Порівнюємо число та математичний вираз. Складання і розв’язування задач за коротким записом. |
16 |
|
101 |
25 |
Порівнюємо математичні вирази. Творча робота над задачею. |
|
|
102 |
26 |
Вимірюємо маси предметів. Кілограм. |
17 |
|
103 |
27 |
Вимірюємо місткості посудин. Літр. Розв’язування задач. |
19 |
|
104 |
28 |
Записуємо задачу коротко. Підбір опорної схеми до задачі. |
22 |
|
105 |
29 |
Досліджуємо властивості величин. Ціле і частина. Визначення довжини ламаної. Розв’язування задач. |
23 |
|
106 |
30 |
Досліджуємо лічильну одиницю — десяток. Лічба десятками. Сотня. |
24 |
|
107 |
31 |
Порівнюємо, додаємо і віднімаємо десятки. Робота з математичними матеріалами. |
26 |
|
108 |
32 |
Одержуємо круглі числа. Додаємо і віднімаємо круглі числа. Порівняння чисел. |
|
|
109 |
33 |
Досліджуємо одиницю вимірювання довжини — дециметр . Вимірювання довжини відрізків. Перетворення одиниць вимірювання довжини. |
|
|
110 |
34 |
Утворюємо числа другого десятка. Одноцифрові і двоцифрові числа. |
|
|
111 |
35 |
Записуємо числа другого десятка. Читання і записування чисел у таблицю розрядів. |
|
|
112 |
36 |
Записуємо числа другого десятка. Розв’язування задач. |
12.04 |
|
113 |
37 |
Записуємо числа першої сотні. Обчислення ланцюжка дій. Читання і записування чисел у таблицю розрядів. |
13 |
|
114 |
38 |
Порівнюємо числа в межах 100. Порівняння чисел за числовим променем. |
14 |
|
115 |
39 |
Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел другого десятка. Робота з математичними матеріалами. |
16 |
|
116 |
40 |
Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні. Обчислення виразів за схемами. |
19 |
|
117 |
41 |
Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні. Творча робота над задачею. |
|
|
118 |
42 |
Додаємо і віднімаємо число 1. Складене іменоване число. Визначення довжини відрізків. Розв’язування задач. |
20 |
|
119 |
43 |
Додаємо і віднімаємо числа на основі нумерації. Творча робота над задачею. |
21 |
|
120 |
44 |
Узагальнюємо розуміння нумерації чисел першої сотні. Обчислення виразів. Розв’язування задач. |
23 |
|
121 |
45 |
Додаємо і віднімаємо одноцифрове число. Обчислення виразів. |
26 |
|
122 |
46 |
Додаємо і віднімаємо числа. Перетворення одиниць вимірювання довжини. |
27 |
|
123 |
47 |
Додаємо і віднімаємо числа. Побудова відрізків заданої довжини. |
|
|
124 |
48 |
Додаємо і віднімаємо числа. Розв’язування задач. |
28 |
|
125 |
49 |
Розв’язування задач. Обчислення виразів. |
30 |
|
126 |
|
Досліджуємо задачі. Обчислення виразів. Дії з іменованими числами. |
05.05 |
|
127 |
50 |
Знаходимо невідомий від’ємник і зменшуване. Розв’язування і складання задач. |
|
|
128 |
51 |
Знайомимося із Задачами на знаходження невідомого зменшуваного або від’ємника. Обчислення виразів. |
|
|
129 |
52 |
Розв’язуємо задачі. Складання схем до задач. |
|
|
130 |
53 |
Досліджуємо складові задач. Доповнення нерівностей. Побудова відрізка заданої довжини |
|
|
131 |
54 |
Знайомимося з додаванням і відніманням двоцифрових чисел. Робота з математичними матеріалами. |
|
|
132 |
55 |
Знайомимося з одиницею вимірювання часу: доба. Обчислення виразів. Розв’язування задач. |
|
|
133 |
56 |
Визначаємо час за годинником . Обчислення виразів. Розв’язування задач. |
|
|
134 |
57 |
Дізнаємось про тривалість доби. Визначення часу за годинником. Обчислення виразів. Розв’язування задач. |
|
|
135 |
58 |
Додаємо і віднімаємо числа. Обчислення виразів. Визначення часу за годинником. |
|
|
136 |
59 |
Визначаємо вартість товару. Обчислення виразів зручним способом. Розв’язування задач. |
|
|
137 |
60 |
Знайомимося з одиницею вимірювання довжини — метр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Розв’язування задач. |
|
|
138 |
61 |
Додаємо і віднімаємо числа. Повторюємо вивчене. |
|
|
139 |
62 |
Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
|
140 |
63 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
|
до календарного планування уроків
української мови в 1 класі
за програмою О. Я. Савченко
7 годин - інваріативної частини, 1 година варіативної частини.
до календарного планування
уроків математики в 1 класі
за програмою О. Я. Савченко
до календарного планування
курсу «Я досліджую світ» в 1 класі
за програмою О. Я. Савченко
до календарного планування уроків
української мови в 2 класі
за програмою О. Я. Савченко