Календарне планування уроків "Навколишній світ" 2 клас І семестр

Про матеріал
Календарне планування уроків "Навколишнього світу" в 2 класі І семестр за освітньою технологією "Росток"
Перегляд файлу

                                              Навколишній світ

                                                       І семестр

                                             4 години на тиждень

Тема уроку

Дата

Примітки

Компе

тентності

Очікувані

результати

                                      Природа рідного краю

1

Повторення

 

 

К.-4, 6.

*має уявлення про явища та об’єкти живої та неживої природи, про розмноження рослин, про перелітних та осілих птахів рідного краю;

*розуміє причини сезонних змін в живій і неживій природі;

*розпізнає найпоширеніші плоди і насіння рослин рідного краю, отруйні та їстівні гриби, хвойні і листяні дерева;

*уміє проводити елементарні спостереження в навколишньому світі, здобувати та фіксувати необхідну інформацію про природу рідного краю;

*дотримується, використовуючи власний початковий досвід, правил поведінки у природі.

2

Є одна із книжок книжка та, що ми звемо природа. Місце людини в природі.

 

 

К.-1, 4, 6.

3

Осінь, щоб відвідати лісок, золотом оплачує квиток. Осінні місяці. Народні прикмети про осінь. Барви осені. Дерева восени. Чому жовтіє і опадає листя.

 

 

К.-1, 3,9

4

Падолист. Уявлення та вміння спостерігати сезонні зміни в природі. Від чого залежать зміни в природі.

 

 

К.-4, 6.

5

Гербарій. Рослини восени. Спостереження й розпізнавання рослин за формою та кольором стовбура, гілок, листя, плодів, насіння.

 

 

К.-1, 4,5.

6

Екскурсія до скверу. Привернення уваги учнів до краси осінньої природи. Осінній листопад. Збір листя. Збирання насіння для підгодовування птахів узимку.

Практичні роботи.

-складання простих гербаріїв;

-виготовлення аплікації з опалого листя;

-як зберігати в домашніх умовах плоди та насіння.

 

 

К-4,10.

7

Придивися до квітів. Осінні квіти й кольори. Які рослини цвітуть навесні, а які влітку й восени. Мистецтво складання букетів.

 

 

К.-1, 7, 8.

8

Осінні турботи дорослих в саду, на городах, на луках.

Практичні роботи:

-виготовлення іграшок, букетів, прикрас з опалого листя;

-приготування квіткового чаю.

 

 

 

К.-1,4, 10

9

Міні-пректи.

Квіти у нашій родині.

Лісова аптека.

 

 

К.-4, 5,11

10

Осінній пейзаж та натюрморт. Осіння краса рідного краю. Осінні явища в житті рослин. Охорона природи. Чому природа- велика цінність для нас? Рослини Червоної книги України, що ростуть в твоєму краю. Зачитування оповідань, вивчення поезії, народних прикмет та пісень про красу осені.

 

 

К.-2, 6, 8.

11

Фрукти нашу їжу добре прикрашають, їх нам щедра осінь щедро постачає. Овочі та фрукти (форми, кольори, поживні властивості, поширені українські страви). Натюрморт. Краса рідної природи: форми, барви, звуки.

Практична робота: виконання художньо творчих завдань.

 

 

К-1, 4,10.

12

Екскурсія до саду та на город для ознайомлення з овочами та фруктами. Спостереження та розпізнавання рослин за формою та кольором стовбура, гілок, листя, плодів, насіння.

 

 

К-1, 10. 11.

13

Що ховає різнобарвний ліс? Які бувають ліси. Дубовий та березовий гай, ялинник, сосновий бір, мішаний ліс. Ліс у художній творчості, краса осіннього лісу.

 

 

К-4, 8.10.

14

Охорона лісу.Від чого і як треба оберігати ліс? Практична робота: «Розгляд колекції муляжів. Їстівні та отруйні гриби». Замальовки, ліплення, виготовлення аплікації грибів.

 

 

К-4. 6, 7.

15

Гриби (форма, кольори, схожість та відмінність грибів між собою), їстівні та отруйні гриби: місця зростання грибів (який гриб з яким деревом дружить) і основні правила їх збирання.

 

 

К-4,11.

16

Навчальні міні-проекти.

-Коли ліс дякує, а коли скаржиться?

-Тиша в лісі.

-Як не заблукати в лісі?

-Новорічна ялинка без ялинки. Як це так?

 

 

К-4, 8, 6.

17

Діагностична робота № 1 з теми «Природи лагідна краса»

 

 

 

18

Корекційні вправи (пейзаж, натюрморт). Де ростуть дивовижні дерева? Дерева різних кліматичних зон планети Земля. Гра-лото. Ботанічний сад.

Екскурсія до ботанічного саду для ознайомлення з осінніми квітами та оранжереї для ознайомлення з екзотичними рослинами

 

 

К-1, 8, 9.

Змістові лінії.

Людина: розповідає про себе та інших, висловлює свої вподобання, пояснює від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі, досліджує зміни, що відбуваються з людиною.

Людина серед людей: пояснює, що може робити в сім’ї, серед однолітків, в школі, дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших; співпрацює в групах для досягнення спільних цілей.

Людина в суспільстві: : розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення.

Людина і світ: усвідомлює необхідність толерантного ставлення до інших країн і народів, цікавиться відповідною інформацією.

Людина і природа: називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року; наводить приклади зв’язку людини і природи, наводить приклади виробів, які допомагають людині у побуті.

                                               Сонце і небо, Земля та вода.

19

У гості до сонечка. Значення Сонця для життя на Землі. Явища природи.

 

 

К-1, 4,7.

*має уявлення про обертання планети навколо своєї осі, Сонця, сторони горизонту, колообіг води в природі;

* розуміє значення сонячного світла і тепла для живої природи, утворення тіні від непрозорих предметів;

* називає види деяких хмар, основні витоки прісної води, опади;

* знає тривалість доби і року, складові погоди.

20

Форма планети Земля.Глобус- модель Землі. Горизонт та його основні сторони.

 

 

К- 4, 8.

21

Чому буває день і ніч? Обертання планети Земля навколо осі. Доба. Гномон. Моделювання:

-утворення тіні від непрозорих предметів;

-зміни дня і ночі за допомогою глобуса і джерела світла.

 

 

К- 4, 7,8.

22

Дослідницький практикум:

-зміни довжини тіні предмета залежно від висоти джерела світла. Як виникає тінь?

-вимірювання довжини тіні від гномона та планування регулярних (1-2 рази на місяць) спостережень за висотою Сонця опівдні.

 

 

К-1, 3, 8.

23

Чому відбувається зміна пір року? Обертання Землі навколо Сонця. Рік. Уявлення про причини зміни пір року на планеті Земля.

 

 

К- 3, 4, 6.

24

Рух Сонця по обрію. Вплив Сонця на сезонні явища у природі. Демонстування зміни пір року на Землі за допомогою телурія.

 

 

К- 2, 5, 7.

25

Земля, природа і погода. Умови позначення природних явищ. Погода та її складові. Вплив Сонця на природу.

 

 

 

26

Навчальний проект. Як рослини і тварини допомагають людям передбачити погоду?

 

 

К- 4, 7, 8.

27

Подивись на небо: що за чудеса? Баранцями білими вкрились небеса! Яким буває небо. Хмари й хмарки на небі. Утворення хмар.

 

 

К- 1, 6, 8.

28

Небо в різну погоду, у різний час доби, його кольори; порівняння осіннього неба з описами неба влітку, взимку, навесні.

 

 

К- 1, 10.

29

Такі різні дощі. Опади: туман, роса, дощ, сніг, град.

 

 

К- 4, 8.

30

Дарує природа погоду й негоду. Спостереження за погодою рідного краю. Термометр та його призначення.

 

 

К- 2, 3, 6.

31

Синоптики. Народні прикмети передбачення погоди. Осінні явища в неживій природі. Осінні явища в житті тварин. Підготовка тварин ддо приходу зими (зміни пори року).

 

 

К- 4, 10.

32

Дослідницький практикум. Визначення показу термометра за малюнками. Визначення температури повітря та води.

 

 

К- 1, 3, 8.

33

Красиві та працьовиті. Комахи восени.

 

 

К-1, 9.

34

Підготовка комах до зимівлі. Практична робота. Розгляд колекції «Представники комах»

 

 

К-4, 6, 8.

35

Ріки, озера, болота, ставки. Струмки, річки, озера, болота, ставки. Чому воду називають мандрівницею? Народні прикмети. Турбота про чистоту водойм.

 

 

К- 1, 6, 7.

36

Мешканці озер, ставків, річок. Їх підготовка до зимівлі.

 

 

К- 1,4.

37

Дослідницький практикум. Визначення стану водойми (чиста, забруднена, заросла, висихаюча).

 

 

К- 1, 6, 8.

38

Я малюю море, синій-синій простір. Ви такого моря не бачили досі. Море, океан. Мешканці морів та океанів. Море в поезії, фольклорі, живописі, музиці. Чи потрібно берегти воду й чому? Як нам доглядати й берегти Землю.

 

 

К- 4, 6, 10, 11.

39

  Діагностична робота № 2 з теми «Сонце і небо. Земля і вода»

 

 

 

40

Корекційні вправи (Сонце і небо, Земля і вода).Захист проекту « Мої власні відкриття» (на вибір учителя)

-Куди тече вода із річок та озер (на прикладах водойм рідного краю).

-Коли вода руйнівник, а коли рятівник?

 

 

К- 4, 6, 9.

Змістові лінії.

Людина: ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я та безпеки, досліджує позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки.

Людина серед людей: дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших, висловлює оцінні судження.

Людина в суспільстві: розпитує старших про минуле, збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб.

Людина і світ: має уявлення прорізноманітність людей у світі, виявляє доброзичливе ставлення до інших.

Людина і природа: має уявлення про форму землі, вплив сонця на сезонні явища в природі, причини змін пір року, наводить приклади зв’язку людини і природи.

                                                   У світі симетрії

                                             Дзеркальна симетрія

41

«Миле люстерко моє, розкажи усе як є…»Ознайомлення учнів з одним із основних законів природи- симетрією та її основними видами. Приклади дзеркальної (площинної) симетрії в природі та серед об’єктів, створених людиною.

 

 

К- 1, 3.

*має уявлення про переносну, поворотну, дзеркальну симетрію, поняття «бордюр», «орнамент», «мистецтво», «техніка», «архітектура»;

*наводить приклади дзеркальної, поворотної, переносної симетрії;

*уміє знаходити симетричні об’єкти

42

Дзеркальна симетрія і рівновага, ваги, літак, птах, бабка. Відмінності об’єктів від їх відображень у дзеркалі (верх-низ, ліве-праве). Ознайомлення з важільними терезами.

 

 

К- 3, 5.

43

Симетрія відносно прямої лінії. Вісь симетрії. Вертикальна та горизонтальна осі симетрії. Симетричні цифри і літери. Пошук симетричних слів.

 

 

К- 1, 3,

10.

44

Дослідницький практикум:

-визначення за допомогою дзеркала симетричних об’єктів (вони мають вісь симетрії, ліва половина точно співпадає з правою, якщо їх сумістити одна з одною);

-виявлення відмінності речі від її відображення в дзеркалі (ліва рука в дзеркалі стає правою, але верх і низ у дзеркалі не змінюються).

 

 

К- 2, 3, 8.

Змістові лінії.

Людина: розповідає про себе та інших, висловлює свої вподобання, описує себе, свій характер, що відрізняє його від інших; досліджує зміни, що відбуваються з людиною.

Людина серед людей: не порушує права інших дітей, виявляє та засуджує вчинки, які ображають, або принижують інших.

Людина в суспільстві: розпитує старших про минуле, збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб.

Людина і світ: виявляє доброзичливе ставлення  до людей інших національностей, до їхніх культур та звичаїв.

Людина і природа:наводить приклади зв’язку людини і природи, застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях.

                                                         Поворотна симетрія

45

Чудові іграшки-вітрячки. Поворотна симетрія вприроді: квіти, стебла, морська зірка, сніжинка, тощо. Точка повороту.

 

 

К- 1, 3, 4.

*має уявлення про переносну, дзеркальну, поворотну симетрію, поняття «бордюр», «орнамент», «мистецтво», «техніка», «архітектура»;

*наводить приклади дзеркальної, переносної симетрії;

*уміє знаходити симетричні об’єкти.

46

Вісь обертання. Використання поворотної симетрії людиною: посуд, колесо, труби, тощо. Спостереження за допомогою лупи сніжинок, крапель води, тощо. Практична робота: створення вітрячків, іграшок, що демонструють обертання навколо осі.

 

 

К- 1, 5, 10.

47

Циркуль та сажень. Циркуль. Примітивні пристрої для малювання кіл будь-яких розмірів. Практична робота: креслення за допомогою примітивних пристроїв ( канцелярська кнопка-нитка- олівець, стрічка-дошка-крейда) та за допомогою циркуля кіл.

 

 

К- 1, 3, 11.

48

Симетричні фігури. Поворотна симетрія в геометричних фігурах. Застосування у побуті поворотної симетрії. Практична робота: виготовлення новорічних прикрас (сніжинок) за допомогою ножиць.

 

 

К- 2, 4, 10.

Змістові лінії.

Людина: ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки, пояснює від чого залежить безпека вдома, у школі, на вулиці.

Людина серед людей: дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших, висловлює оцінні судження щодо вчинку, події, явищ.

Людина в суспільстві: розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб.

Людина і світ: виявляє інтерес до інформації про інші країни і народи, їхні звичаї.

Людина і природа: наводить приклади зв’язку людини і природи, застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях, розповідає про використання матеріалів на основі їх властивостей.

                                                      Переносна симетрія

49

Різні фігури- чудові бордюри. Переносна симетрія в природі: малюнок на тілі змії, розміщення зерняток бобових у стручку, розміщення листя на стеблі, тощо.

 

 

К- 4, 6, 10.

.*має уявлення про дзеркальну, переносну, поворотну симетрію, поняття «бордюр», «орнамент», «мистецтво», «техніка», «архітектура»;

*наводить приклади дзеркальної поворотної, переносної симетрії;

*уміє знаходоти симетричні об’єкти.

50

Практична робота: створення різноманітних бордюрів та орнаментів (у колі, на смужці): малювання, ліплення, аплікація, мережка.

 

 

К- 1, 10.

51

Орнаменти навколо нас. Бордюри й орнаменти- поєднання різних видів симетрії. Орнаменти для оздоблення одягу, житла, предметів побуту.

 

 

К- 1, 9, 10

52

Переносна симетрія в декоративно-прикладному мистецтві, техніці, архітектурі. Дослідницький практикум. Пошук за малюнками та зображеннями зразків переносної симетрії.   

 

 

К- 2, 8

Змістові лінії

Людина:розповідає про себе та інших, пізнає предмети і явища природного і суспільного життя.

Людина серед людей: розрізняє минуле, сучасне, майбутнє, доброзичливо спілкується з іншими в спільній діяльності.

Людина в суспільстві: орієнтується в найближчому просторі, долучається до корисних справ громади.

Людина і світ: наводить приклади виробів, які допомагають людині в побуті, приклади винаходів людства.

Людина і природа: розрізняє предмети неживої і живої природи, рукотворні об’єкти, встановлює взаємозв’язки між ними, розуміє цінність природи для життя людей, бере посильну участь у природоохоронній діяльності, використовує різні джерела для пошуку інформації.

                                                       Симетрія у світі різноманітних фігур

53

Місто многокутників. Симетрія в світі різноманітних фігур. Плоскі геометричні фігури: трикутник, квадрат, багатокутник, коло. Правильні многокутники.

 

 

К- 1, 3, 8.

 

54

В країні об’ємних фігур. Правильні многокутники.

 

 

К-1, 3

55

Геометричні фігури в навколишньому світі та їх симетрія. Правильні многокутники. Стихії вогню, води, землі, повітря і цілого світу. Практичні роботи: пошук симетричних об’єктів у природі та виготовлення фігур, в яких мають місце різні види симетрії; виготовлення паперових розгорток для створення многокутників.

 

 

К 3. 4, 7

56

Циліндр та конус. Об’ємні геометричні фігури: циліндр, конус. Об’ємні фігури в природі, техніці, побуті. Практична робота. Конструювання симетричних геометричних фігур, іграшок, прикрас.

 

 

К- 1. 3, 10

57

Куля- найсиметричніше об’ємне тіло. Найправильніше тіло- куля. Симетрія кулі. Кулі в природі: небесні тіла, око, крапля роси, тощо. Куля в техніці і побуті.

 

 

К- 4, 8, 7.

58

Діагностична робота № 3 з теми «У світі симетрії».

 

 

 

59

Корекційні вправи (у світі симетрії). Проект «Мої власні відкриття» (за вибором учнів):

-Місяць, Земля, зорі- космічні кулі.

-Для чого в кульковій ручці кулька?

- Глобус-«куля»?

 

 

К- 1, 6, 10

Змістові лінії.

Людина:пояснює від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі; досліджує зміни, що відбуваються; висловлює свої вподобання.

Людина серед людей: не порушує права інших дітей, виявляє і засуджує вчинки, які ображають, або принижують інших, дотримується навичок співжиття і співпраці.

Людина в суспільстві: вміє спостерігати, досліджувати довкілля, розпитує і збирає інформацію про минуле, історичні події, відомих осіб.

Людина і світ: виявляє інтерес до інформації про інші країни і народи, має уявлення про всесвіт.

Людина і природа: має уявлення про форму землі, вплив сонця на сезонні явища в природі, причини змін пір року, наводить приклади зв’язку людини і природи, знаходить інформацію про найважливіші винаходи людства, використовуючи різноманітні джерела.

                                                         Зима в рідному краї

60

Яка ти , зимонько? Зимові місяці. Зимові явища у природі. Ознайомлення учнів із змінами в природі узимку (холодно, морозно, падає сніг). Слухання оповідань, вивчення пісень про зиму. Практична робота. Вирізання витинанок ( сніжинки).

 

 

К- 1, 8, 10.

*має уявлення про зимові явища в неживій природі;

*називає народні зимові свята;

*знає назви зимових місяців, зимуючих та осілих птахів, тварин, що зимують у рідному краї;

*розуміє причини настання зими, замерзання водойм, утворення льоду;

*допомагає тваринам і птахам узимку.

61

Земля в снігу- бути пирогу. Погода взимку (низька температура, хмарність, опади). Сніг, лід, крига. Краса природи взимку. Привернення уваги учнів до краси зимової природи. Ознайомлення з деякими особливостями життя рослин і тварин узимку.

 

 

К- 4, 9, 10.

62

Зимові свята. Народні свята (Свято Миколая, свято Коляди- Різдво Христове, Свято Щедрого вечора, Водохреща), зимові ігри. Ознайомлення з Вертепом. Практичні роботи: виготовлення новорічних аплікацій та іграшок; вивчення колядок, щедрівок.

 

 

К- 4, 9, 10, 11.

  Змістові лінії

Людина: висловлює свої вподобання, розпізнає та описує небезпеку вдома або в школі, досліджує зміни, що відбуваються, досліджує позитивні та негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки.

Людина серед людей: висловлює оцінні судження щодо вчинку, явищ, добирає докази до своїх висновків, співпрацює в групі для досягнення спільних цілей, пояснює що може робити в сім’ї, серед однолітків, у школі, дотримується правил поведінки.

Людина в суспільстві: розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб, розпитує старших про минуле.

Людина і світ: виявляє інтерес до інформації про інші країни і народи, виявляє доброзичливе ставлення до людей інших національностей, до інших культур і звичаїв.

Людина і природа: має уявлення про вплив сонця на сезонні зміни в природі, причини змін пір року, назмває пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі, наводить приклади зв’язку людини та природи.

 

Умовні позначення:

  1. Вільне володіння державною  мовою.
  2. Здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами.
  3. Математична компетентність.
  4. Компетентність у галузі природничих наук.
  5. Інноваційність.
  6. Екологічна компетентність.
  7. Інформаційно-комунікаційна.
  8. Навчання впродовж життя.
  9. Громадянські та соціальні компетентності.
  10. Культурна компетентність.
  11. Підприємливість та фінансова грамотність.

                                             

                                              

                    

docx
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
620
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку