Календарне планування
уроків української мови в 11 класі.
Профільний рівень
(Усього – 140 год., 4 год. на тиждень)
Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова.10–11 класи. Філологічний напрям, профіль – українська філологія. Профільний рівень /
Л.І. Мацько, О.М. Семеног. – К.: Грамота, (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 №1407)
Підручник
Українська мова: підр. для 11 класу (профільний рівень). /
С.О. Караман, О.М. Горошкіна, О.В. Караман, Л.О. Попова. - Харків, Ранок, 2019.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
|||
Перевірка мовної теми |
|
Дата |
|
Дата |
|
3 |
|
4 |
|
||
|
|
||||
|
|
||||
Письмо: |
|||||
есе |
1 |
|
1 |
|
|
переказ |
1 |
|
1 |
|
|
твір |
1 |
|
1 |
|
|
|
Усний переказ |
|
Усний твір |
|
|
Діалог |
|
-
|
|
||
І семестр
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-сть годин |
Дата |
Примітки |
|
МОВА, ІНДИВІД, СУСПІЛЬСТВО |
|
|
|
1.-2 |
Мова як особлива система знаків, її місце серед інших знакових систем. Проблеми взаємодії мови і культури, мови і соціуму. Роль мови у формуванні і самовираженні особистості |
2 |
|
|
3. |
Українська мова в контексті української культури. Українська мова в «діалозі культур». |
|
|
|
4 |
Українська мова у світі. Українська діаспора. РМ № 1. Система функціональних стилів сучасної української мови. Поняття стилю мовлення: мовні й позамовні ознаки. Стилі мовлення, підстилі й жанри |
|
|
|
5. |
Лінгвістика як наука про мову. Її основні розділи, місце в колі інших наук про людину й народ |
|
|
|
6. |
Історія мовознавства в особах. Видатні мовознавці вітчизняної науки та їх праці. РМ № 2. Підрозділи стилістики: стилістика мови (практична) і стилістика мовлення (функціональна). Комунікативні якості мовлення та їх основні ознаки. Стилістична норма і стилістична помилка |
|
|
|
|
Риторика як наука й мистецтво слова. |
|
|
|
7. |
Лінгвістична риторика. Роль риторики у професійній діяльності. Основні поняття риторики |
|
|
|
8. |
Ритор і оратор. Риторичні ідеали в різні історичні епохи |
|
|
|
9. |
Поняття про сучасний риторичний текст РМ № 3. Зміст і структура текстів кожного зі стилів, їх характерні мовні засоби, основні жанри |
|
|
|
10. |
РМ №4. Виступ під час дискусії (підготовлений і непідготовлений) на суспільну або морально-етичну тему |
|
|
|
11 |
Інтенція. Диспозиція. Методи викладу матеріалу. РМ № 4. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловлюванням власного ставлення до подій, героїв та ін..). |
|
|
|
12 |
РМ № 5. Письмовий стислий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, персонажів, їхніх учинків та ін.). |
|
|
|
13 |
Теза й аргументація. Різні види аргументації |
|
|
|
14. |
Елокуція й елоквенція як учення про мовну форму промов. Меморія як система усного запам’ятовування промов. |
|
|
|
15-16. |
РМ № 6-7. Контрольний письмовий докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, персонажів, їхніх учинків та ін.). |
|
|
|
17. |
Акція. Риторична техніка. Еристика як мистецтво суперечки. РМ № 8. Аналіз контрольного переказу. Аудіювання текстів різного характеру. Різновиди аудіювання. Аудіювання зразків ораторського мистецтва
|
|
|
|
18. |
Етика полемічної майстерності. РМ № 9. Полемічні прийоми: спростування помилкового твердження фактами, критика доказів опонента, атака запитаннями тощо. |
|
|
|
19. |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1 ( тест). Мова, індивід, суспільство. Риторика як наука й мистецтво слова. |
|
|
|
20. |
Аналіз контрольних робіт. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Мова, індивід, суспільство. Риторика як наука й мистецтво слова.» |
|
|
|
|
З ІСТОРІЇ РИТОРИКИ Й ОРАТОРСЬКОГО МИСТЕЦТВА |
|
|
|
21. |
Міфологія красномовства. Риторика Стародавньої Греції. Видатні оратори Стародавньої Греції: Сократ, Платон, Демосфен. Риторика Аристотеля |
|
|
|
22. |
Риторика Стародавнього Риму. Цицерон як теоретик красномовства |
|
|
|
23 |
Вітчизняна риторика. Мовотворчість І. Вишенського, Г. Сковороди, Ф.Прокоповича. |
|
|
|
24 |
Риторика в Києво-Могилянській академії. РМ № 10. Усний твір на морально-етичну тему в публіцистичному стилі. |
|
|
|
|
ОСНОВИ ОРАТОРСЬКОГО МИСТЕЦТВА |
|
|
|
25. |
Види ораторського мистецтва. Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди ( наукове, науково-популярне, навчальне). |
|
|
|
26-27. |
РМ № 11-12. Контрольний письмовий твір – портретний нарис у публіцистичному стилі |
|
|
|
28. |
Судове красномовство, особливості захисного і звинувачувального виступу. РМ № 13. Аналіз контрольного твору. |
|
|
|
29. |
Практична риторика. Тема, мета публічних виступів. Вибір теми, визначення мети (інформування, переконання, заклик до дії тощо). |
|
|
|
30. |
РМ № 14. Добір матеріалу, його систематизація. Складання бібліографії. Робота з джерелами інформації. Види запису зібраного матеріалу (почутого чи прочитаного): докладний запис виступу, його конспект, тези, докладний і короткий план |
|
|
|
31. |
Духовне красномовство (гомілетика), його жанри й характерні риси. РМ № 15. Композиція ораторського виступу. Особливості побудови вступу, основної частини, закінчення |
|
|
|
32. |
Соціально-побутове красномовство, його види (ювілейна промова, привітання, тост тощо). РМ № 16. Добір аргументів і способів активізації мислення та емоційно-почуттєвої діяльності аудиторії. |
|
|
|
33. |
Театральна (сценічна) риторика. РМ № 17. Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу залежно від мети спілкування й адресата мовлення. Роль репетиції в підготовці до усного виступу. Основні прийоми запам’ятовування тексту ораторської промови |
|
|
|
34 |
Педагогічна риторика. РМ № 18. Вимоги до оратора. Постава, виразність міміки і жестів., їх природність, відповідність змісту викладу |
|
|
|
35 |
РМ № Виголошення промови |
|
|
|
36. |
Види ораторського мистецтва за метою висловлення: інформативні, переконувальні, розважальні та інші виступи РМ № 19. Читання мовчки текстів діалогічного і монологічного характеру, зокрема електронного, різних стилів, типів і жанрів мовлення. Види читання. |
|
|
|
37. |
Промова, її види: мітингова, інформаційна, агітаційна. РМ № 20. Спілкування з аудиторією як творчий процес. Прийоми встановлення і збереження контакту з аудиторією. Техніка мовлення. Тональність виступу. Культура ведення дискусій, полеміки, диспутів професійного характеру. Основні критерії оцінки промови |
|
|
|
38. |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2 ( тест). З історії риторики й ораторського мистецтва. Основи ораторського мистецтва |
|
|
|
39 |
Аналіз контрольних робіт. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «З історії риторики й ораторського мистецтва. Основи ораторського мистецтва» |
|
|
|
|
ПОГЛИБЛЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ВІДОМОСТЕЙ ІЗ СИНТАКСИСУ, ПУНКТУАЦІЇ ТА СТИЛІСТИКИ |
|
|
|
40. |
Загальна характеристика синтаксичних одиниць, їх типів, зв’язків, засобів вираження синтаксичного зв’язку. Словосполучення як основна одиниця синтаксису, Типи словосполучень за морфологічним вираженням головного слова. |
|
|
|
41 |
Типи підрядного зв’язку у словосполученні. використання синонімічних дієслівних словосполучень у текстах різних стилів |
|
|
|
42. |
Речення як основна синтаксична і комунікативна одиниця. Стилістичні функції модальних різновидів речень. Риторичне запитання, його стилістичні функції. Пунктуаційні норми. Пунктограми в кінці речень |
|
|
|
43. |
РМ № 21. Створення власних висловлювань. Діалог складений відповідно до запропонованої ситуації, діалог - обмін думками, враженнями (офіційна і неофіційна розмова); обговорення самостійно обраної теми. |
|
|
|
44. |
Граматична основа речення. Порядок слів як стильова ознака мовлення. Складні випадки координації підмета і присудка |
|
|
|
45. |
Складні випадки кваліфікації другорядних членів речення. |
|
|
|
46. |
Написання прикладки. Порівняльний зворот, його функції в реченні |
|
|
|
47 |
Пунктуаційні норми. Пунктуаційна помилка. Складні випадки використання розділових знаків. Тире між підметом і присудком у простому реченні. |
|
|
|
48 |
РМ №22. Контрольне есе на одну з тем: 1. Дешева риба – погана юшка. 2. Краще жити мріями чи будувати плани й утілювати їх у життя? |
|
|
|
49. |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертанням, однорідними членами речення. |
|
|
|
50. |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями, прикладками, обставинами. |
|
|
|
51. |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених вставними словами і реченнями. РМ №23. Аналіз контрольного есе |
|
|
|
52. |
Синтаксичний аналіз простих речень. РМ № 24. Офіційно-діловий стиль : основні ознаки, підстилі, жанри, сфера використання, призначення. |
|
|
|
53-54. |
Складні багатокомпонентні речення. Особливості структури та семантики сполучникових і безсполучникових, багатокомпонентних речень |
2 |
|
|
55. |
Складнопідрядні означальні речення і дієприкметникові звороти; складнопідрядні обставинні речення і дієприслівникові звороти. |
|
|
|
56 |
Складнопідрядні речення з підрядними порівняльними і порівняльні звороти, синтаксичний аналіз речень |
|
|
|
57-58. |
Розділові знаки у складному реченні |
2 |
|
|
59. |
Період як засіб експресивного синтаксису і риторична фігура. |
|
|
|
60. |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ЗАВДАННЯМ АДМІНІСТРАЦІЇ. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 3 ( тест). Поглиблення й систематизація найважливіших відомостей із синтаксису та пунктуації |
|
|
|
61 |
Аналіз контрольних робіт. Повторення вивченого з теми «Поглиблення й систематизація найважливіших відомостей із синтаксису та пунктуації» |
|
|
|
62 |
РМ № 25. Лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості, структура, офіційно-ділових текстів різних жанрів |
|
|
|
63. |
РМ № 26. Ділові папери: автобіографія, заява, характеристика |
|
|
|
64 |
Повторення, узагальнення та систематизація вивченого |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РМ №1. Сприймання чужого мовлення. Аудіювання текстів діалогічного й монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Навчальне аудіювання |
|
|
|
4 |
РМ № 2. Читання текстів діалогічного й монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Навчальне читання мовчки |
|
|
|
5 |
РМ № 3. Створення власних висловлювань. Діалог складений відповідно до запропонованої ситуації, діалог - обмін думками, враженнями (офіційна і неофіційна розмова); обговорення самостійно обраної теми. |
|
|
Діалог |
|
СТИЛІСТИКА МОВИ. КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ. СТИЛІСТИЧНІ ЗАСОБИ МОРФОЛОГІЇ |
|
|
|
6 |
Стилістичне забарвлення граматичних понять і граматичних форм. Поняття роду, числа. |
|
|
|
7 |
Власні і загальні назви. Велика буква і лапки у власних назвах. |
|
|
|
8 |
Ступені порівняння. Стягнені і нестягнені форми. Написання складних прикметників. |
|
|
|
9 |
|
|
|
Усний переказ |
10 |
|
|
|
|
11 |
Займенники й контекст. Синоніміка займенникових форм: неозначених, заперечних, означальних, вказівних займенників і прикметників; пропуск особових займенників; зайве вживання займенників. |
|
|
|
12 |
Написання -н- у прикметниках, дієприкметниках, займенниках, прислівниках; -нн- у прикметниках, прислівниках |
|
|
|
13-14 |
|
|
|
Контрольний письмовий переказ |
15 |
Аналіз письмових робіт. Стилістичні аспекти дієслівних категорій. Синоніміка дієприкметників: дієприкметникових зворотів і підрядних означальних речень. |
|
|
|
16 |
Синоніміка дієприслівників: дієприслівниковий зворот і підрядні речення обставинні. Пунктограма при відокремлених другорядних членах речення. |
|
|
|
17 |
Контрольна робота № 1(тест). Стилістика мови. Культура мовлення. Стилістичні засоби морфології |
|
|
Контрольна робота № 1 |
18 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення та узагальнення вивченого з теми « Стилістика мови. Культура мовлення. Стилістичні засоби морфології». |
|
|
|
|
СТИЛІСТИКА ПРОСТИХ РЕЧЕНЬ |
|
|
|
19 |
Види простих речень і їх відтінки значень. Синоніміка двоскладних і односкладних речень. |
|
|
|
20 |
Синоніміка неозначено-особових, узагальнено-особових і безособових речень. Контрольне читання мовчки.
|
|
|
Контрольне читання мовчки
|
21 |
РМ № 8. Усний твір |
|
|
|
22 |
РМ № 9. Письмовий твір на морально-етичну тему в публіцистичному стилі. |
|
|
|
23-24 |
РМ № 10-11. Контрольний письмовий твір у публіцистичному стилі на суспільну тему. |
|
|
Контрольний письмовий твір |
25 |
Синоніміка означено-особових і безособових речень. |
|
|
|
26 |
Аналіз письмових робіт. Синоніміка мовних засобів вираження: присудка, другорядних членів речення. Інверсія замість прямого порядку слів. Синоніміка відокремлених і невідокремлених другорядних членів речення. |
|
|
|
27 |
Контрольний диктант. |
|
|
Контрольний диктант |
28 |
Вираження різноманітних смислових значень за допомогою звертань, вставних слів і вставних конструкцій, їх емоційно-експресивний характер |
|
|
|
29 |
Пунктограми у простому реченні. |
|
|
|
30 |
Контрольна робота № 2 (тест). Стилістика простих речень. |
|
|
Контрольна робота № 2 |
31 |
РМ № 12.Телефонна розмова як один із видів усного ділового мовлення. Лист електронною поштою і по мобільному телефону (sms). Основні вимоги до культури спілкування по телефону і в Інтернеті. |
|
|
|
32 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення та узагальнення вивченого з теми « Стилістика простих речень».
|
|
|
|
|
|
|
|
|