5 клас
Українська мова
( 122 год, 3,5 год на тиждень )
Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи / Г. Т. Шелехова, М. І. Пентилюк, В. І. Новосьолова. Т. Д. Гнаткович, Н. Б. Коржова, А. С. Пономаренко, К. В. Таранік-Ткачук – К., 2013 ( зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р. ).
Підручник: Українська мова. 5 кл. : підруч. Для закл. Заг. Серед. Освіти / О. В. Заболотний, В. В. Заболотний. – 2-ге вид., доопрац. – Київ: Генеза, 2018. – 208 с.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
Письмо: |
|
|
переказ |
1 |
1 |
твір |
- |
- |
Правопис: |
|
|
диктант |
1 |
1 |
І семестр
№ |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
К-ть год |
Примітки |
Вступ ( 1 год + 2 год РМ ) |
||||
1 |
|
Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України |
1 |
|
2 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування. |
1 |
|
3 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул ). Діалог |
1 |
|
Повторення вивченого в початкових класах ( 5 год + 1 год РМ + 1 КД ) |
||||
4 |
|
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. |
1 |
|
5 |
|
Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
1 |
|
6 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 3. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
1 |
|
7 |
|
Добір заголовка тексту. Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту. |
1 |
|
8 |
|
Складання тексту-розповіді про свою школу (клас) із використанням запропонованих (самостійно дібраних) прислів’їв. |
1 |
|
9 |
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Навчальний диктант. |
1 |
|
10 |
|
Контрольний диктант |
1 |
Тематична |
Лексикологія ( 11 год + 5 РМ ( 4 РМ + 1 КП ) + 1 ТКР ) |
||||
11 |
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). |
1 |
|
12 |
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). |
1 |
|
13 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 4. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. |
1 |
|
14 |
|
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). |
1 |
|
15 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 5. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
1 |
|
16 |
|
Тлумачний словник. |
1 |
|
17 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 6. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
1 |
|
18 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 7. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
1 |
Тематична |
19 |
|
Групи слів за значенням: синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів. |
1 |
|
20 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 8. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
21 |
|
Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті). |
1 |
|
22 |
|
Групи слів за значенням: антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів. |
1 |
|
23 |
|
Групи слів за значенням: омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів. |
1 |
|
24 |
|
Групи слів за значенням: пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів. |
1 |
|
25 |
|
Тренувальні вправи. Групи слів за значенням. |
1 |
|
26 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми « Лексикологія». |
1 |
|
27 |
|
Контрольна робота №1. Лексикологія ( тестування ). |
1 |
Тематична |
Будова слова. Орфографія ( 11 год + 2 РМ + 1 ТКР ) |
||||
28 |
|
Основа слова ( корінь, суфікс, префікс ) і закінчення – значущі частини слова ( поглиблення й повторення відомостей ). |
1 |
|
29 |
|
Корінь як значуща частина слова. |
1 |
|
30 |
|
Спільнокореневі слова й форми слова. |
1 |
|
31 |
|
Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова. |
1 |
|
32 |
|
Суфікс як значуща частина слова. |
1 |
|
33 |
|
Префікс. Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
1 |
|
34 |
|
Правопис значущих частин слова (повторення). |
1 |
|
35 |
|
Тренувальні вправи. Правопис значущих частин слова. |
1 |
|
36 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 9. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
1 |
|
37 |
|
Незмінні й змінні слова. |
1 |
|
38 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 10. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). |
1 |
|
39 |
|
Конструювання речень-компліментів ( для привітання з днем народження, світом ) з використанням слів з префіксом пре -. |
1 |
|
40 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Будова слова. Орфографія». |
1 |
|
41 |
|
Контрольна робота № 2. Будова слова. Орфографія ( тестування ). |
1 |
Тематична |
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія ( 17 год + 2 год РМ + 2 ТКР ) |
||||
42 |
|
Звуки мови й мовлення. Голосні та приголосні звуки. |
1 |
|
43 |
|
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення); вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
1 |
|
44 |
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). |
1 |
|
45 |
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
1 |
|
46 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 11. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
1 |
|
47 |
|
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. |
1 |
|
48 |
|
Орфоепічна помилка (практично). Вимова наголошених і ненаголошених голосних. |
1 |
|
49 |
|
Урок мовленнєвого розвитку № 12. Аналіз письмового твору. |
1 |
|
50 |
|
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
1 |
|
51 |
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. |
1 |
|
52 |
|
Орфографічний словник. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. |
1 |
|
53 |
|
Контрольна робота № 3. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія ( І частина ) ( тестування ). |
1 |
Тематична |
54 |
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. |
1 |
|
55 |
|
Вимова і правопис префіксів роз-, без- . Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
56 |
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). |
1 |
|
57 |
|
Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
1 |
|
58 |
|
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності). |
1 |
|
59 |
|
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-). |
1 |
|
60 |
|
Контрольна робота № 4. Контрольна робота № 3. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія ( ІІ частина ) ( тестування ). |
1 |
Тематична |
61 |
|
Повторення та узагальнення вивченого. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
1 |
|
62 |
|
Узагальнення вивченого за І семестр. |
1 |
|
|
|
І семестр |
|
|
|
|
Скоригована |
|
|
|
||||