№ п/п |
Тема та зміст уроку |
К-ть год |
Дата |
Примітка |
|
1 |
Розвиток української мови. Мова – найважливіший засіб людського спілкування, пізнання, впливу.
|
1 |
|
|
|
2 |
Повторення й узагальнення вивченого Мовні норми. Мовленнєві помилки.
|
1 |
|
|
|
3 |
Розділи науки про мову та її мовні одиниці. Самостійні частини мови, їх значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
1 |
|
|
|
4 |
Іменник. Принципи поділу іменників на відміни та групи. Відмінювання іменників.
|
1 |
|
|
|
5 |
Прикметник. Групи прикметників за значенням. Ступені порівняння прикметників. Правопис прикметників.
|
1 |
|
|
|
6 |
Розвиток мовлення. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі і типи мовлення.
|
1 |
|
|
|
7 |
Граматичні зв᾽язки числівників з іменниками. Орфограми в числівниках і займенниках. Особливості вживання займенників у мовленні.
|
1 |
|
|
|
8 |
Розвиток мовлення. Визначення теми, основної думки тексту.
|
1 |
|
|
|
9 |
Розвиток мовлення. Жанри мовлення: оповідання, повідомлення, опис, особливості їх побудови.
|
1 |
|
|
|
10 |
Дієслово. Дієвідмінювання дієслів. Написання особових закінчень дієслів. Способи творення та правопис прислівників.
|
1 |
|
|
|
11 |
Службові частини мови. Морфологічний аналіз. Правопис та виділення вигуків у тексті.
|
1 |
|
|
|
12 |
Розвиток мовлення. Вивчальне читання (практично). Засвоєння нових слів, фразеологізмів, прислів᾽їв, висловлювань про мову.
|
1 |
|
|
|
13-14 |
Розвиток мовлення.Особливості побудови опису місцевості. Стислий переказ тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі. (усно)
|
2 |
|
|
|
15 |
Розвиток мовлення. Стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.
|
1 |
|
|
|
16 |
Контрольна робота. Диктант
|
1 |
|
|
|
17 |
Синтаксис і пунктуація Синтаксис української мови як учення про будову речень і словосполучень. Основні одиниці синтаксису – словосполучення і речення. Культура мовлення. Синоніміка словосполучень різної будови.
|
1 |
|
|
|
18 |
Розвиток мовлення. Аналіз помилок,допущених у переказі. Навчальне аудіювання.
|
1 |
|
|
|
19 |
Синонімічність словосполучень різних типів та словосполучень і слів. Культура мовлення. Використання у мовленні синонімічних словосполучень та слів.
|
1 |
|
|
|
20 |
Пунктуація як учення про систему правил уживання розділових знаків у тексті. Поняття пунктограми. Типи пунктограм.
|
1 |
|
|
|
21 |
Правопис. Розділові знаки в кінці речення. ( повторення).
|
1 |
|
|
|
22 |
Розвиток мовлення. Читання мовчки художнього тексту з елементами опису місцевості ( навчальне).
|
1 |
|
|
|
23 |
Словосполучення. Головні ознаки синтаксичного словосполучення. Синтаксичні, лексичні та фразеологічні словосполучення, їх відмінність.
|
1 |
|
|
|
24 |
Будова словосполучень. Смислові відношення в словосполученні. Типи синтаксичних словосполучень за вираженням головного слова. Лексична і граматична сполучуваність слів.
|
1 |
|
|
|
25-26 |
Розвиток мовлення. Контрольний переказ тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.
|
2 |
|
|
|
27 |
Сурядний і підрядний зв᾽язки слів. Типи підрядного зв᾽язку: узгодження, керування і прилягання.
|
1 |
|
|
|
28 |
Прийменникові й безприйменникові словосполучення. Словосполучення з головним словом, що вимагає різних відмінкових форм, із прийменником і без нього.
|
1 |
|
|
|
29 |
Контрольна робота. Аудіювання тексту художнього стилю. Використання у мовленні синонімічних словосполучень та слів.
|
1 |
|
|
|
30 |
Способи зв᾽язку кількісних числівників з іменниками в називному, знахідному і непрямих відмінках. Культура мовлення. Запобігання помилок в узгодженні й керуванні.
|
1 |
|
|
|
31 |
Контрольна робота. Словосполучення. Тест
|
1 |
|
|
|
32 |
Речення як комунікативна одиниця. Основні ознаки речення: предикативність,інтонаційна і смислова завершеність, модальність (усний твір).
|
1 |
|
|
|
33 |
Розвиток мовлення. Діалог. Засоби зв᾽язності і підтримки діалогу. Складання діалогу за текстом.
|
1 |
|
|
|
34 |
Типи речень за метою висловлювання.
|
1 |
|
|
|
35 |
Розвиток мовлення. Усний твір розповідного характеру з елементами опису місцевості в художньому стилі.
|
1 |
|
|
|
36 |
Розвиток мовлення. Письмовий твір розповідного характеру з елементами опису місцевості в художньому стилі.
|
1 |
|
|
|
37 |
Поширені й непоширені речення. Прості й складні речення.
|
1 |
|
|
|
38 |
Розвиток мовлення. Аналіз помилок, допущених у творі. Розвиток мовлення. Діалог як засіб спілкування й переконання.
|
1 |
|
|
|
39 |
Речення прості й складні (повт.), двоскладні й односкладні.
|
1 |
|
|
|
40 |
Порядок слів у простому реченні. Інверсія в простому реченні. Поняття про активний і пасивний зворот, їх синоніміка.
|
1 |
|
|
|
41 |
Культура мовлення. Логічний наголос і порядок слів як засіб підвищення точності й виразності мовлення. Інтонація різних типів речень.
|
1 |
|
|
|
42 |
Розвиток мовлення. Ділові папери. Протокол.
|
1 |
|
|
|
43 |
Двоскладне просте речення. Структурні особливості простого речення. Підмет. Способи вираження підмета.
|
1 |
|
|
|
44 |
Розвиток мовлення. Складання діалогів з розгорнутими репліками.
|
1 |
|
|
|
45 |
Присудок. Простий присудок. Складений дієслівний присудок, способи його вираження. Характерні зв᾽язки в дієслівному складеному присудку. Зв᾽язок простого і складеного присудків з підметом.
|
1 |
|
|
|
46 |
Складений іменний присудок, способи його вираження. Зв᾽язки в іменному складеному присудку. Форми іменної частини складеного присудка. Скдадний присудок.
|
1 |
|
|
|
47-48 |
Розвиток мовлення. Контрольний письмовий твір – опис місцевості на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі.
|
2 |
|
|
|
49 |
Тире між підметом і присудком.
|
1 |
|
|
|
50 |
Культура мовлення. Погодження граматичних норм підмета і присудка.
|
1 |
|
|
|
51 |
Розвиток мовлення. Контрольна робота. Читання тексту мовчки. Робота над помилками, допущеними у творі.
|
1 |
|
|
|
52 |
Контрольна робота. Речення. Головні члени речення. Тест.
|
1 |
|
|
|
53 |
Другорядні члени речення. Додаток. Придієслівні й приіменні додатки. Прямі й непрямі додатки, способи їх вираження. ( читання вголос, діалог)
|
1 |
|
|
|
54 |
Розвиток мовлення. Твір – оповідання на основі почутого з обрамленням.
|
1 |
|
|
|
55 |
Узгоджені й неузгоджені означення. Способи їх вираження. Розмежування неузгоджених означень і приіменних додатків.
|
1 |
|
|
|
56 |
Розвиток мовлення. Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю.
|
1 |
|
|
|
57 |
Прикладка як різновид означення. Місце прикладки при означуваному слові.
|
1 |
|
|
|
58 |
Написання прикладок.
|
1 |
|
|
|
59 |
Типи обставин за значенням. Способи їх вираження.
|
1 |
|
|
|
60 |
Типи обставин за значенням. Способи їх вираження. Тренувальні вправи.
|
1 |
|
|
|
61 |
Розрізнення обставин і додатків, обставин, додатків і неузгоджених означень
|
1 |
|
|
|
62 |
Порівняльний зворот.Виділення порівняльних зворотів.
|
1 |
|
|
|
63 |
Культура мовлення. Використання обставин часу і місця для зв᾽язку речень у розповідних та описових текстах
|
1 |
|
|
|
64 |
Синтаксична роль означень і порівняльних зворотів у художньому і розмовному стилях.
|
1 |
|
|
|
65 |
Контрольний семестровий диктант.
|
1 |
|
|
|
66 |
Контрольна робота. Речення. Другорядні члени речення. Тест
|
1 |
|
|
|
67 |
Повторення вивченого в І семестрі |
1 |
|
|
|
Погоджено
|
|||||
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
№ п/п |
Зміст програми |
К-сть год |
|
|
|
68 |
Односкладне просте речення ( усний переказ) Розвиток мовлення. Конспектування як різновид стислого переказу прочитаного науково-навчального тексту. Тематичні виписки.
|
1 |
|
|
|
69 |
Односкладні речення (повторення). Поширені і непоширені односкладні речення. Речення двоскладні і односкладні як синтаксичні синоніми.
|
1 |
|
|
|
70 |
Односкладні речення з головним членом, співвідносним з присудком. Означено – особові односкладні речення.
|
1 |
|
|
|
71 |
Розвиток мовлення. Особливості побудови опису пам᾽яток історії і культури. Вибірковий усний переказ тексту з елементами опису пам᾽яток історії і культури у науковому стилі.
|
1 |
|
|
|
72 |
Розвиток мовлення. Вибірковий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам᾽яток історії і культури у публіцистичному стилі.
|
1 |
|
|
|
73 |
Розвиток мовлення. Аналіз помилок, допущених у вибірковому письмовому переказі.
|
1 |
|
|
|
74 |
Неозначено – особові односкладні речення.
|
1 |
|
|
|
75 |
Узагальнено- особові речення. Засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів у формі односкладних речень. |
1 |
|
|
|
76 |
Безособові речення, інфінітивні речення. Вираження головного члена в них.
|
1 |
|
|
|
77 |
Односкладні речення з головним членом, співвідносні з підметом (називні).
|
1 |
|
|
|
78 |
Розрізнення називних речень і двоскладних з іменним присудком, вираженим прикметником.
|
1 |
|
|
|
79 |
Повні й неповні речення. Односкладні повні і неповні двоскладні речення. Умови вживання неповних речень. Еліптичні речення
|
1 |
|
|
|
80 |
Тире в неповних реченнях. Поняття про слова – речення. Інтонація в неповних реченнях.
|
1 |
|
|
|
81- 82 |
Розвиток мовлення. Контрольний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам᾽яток історії і культури у публіцистичному стилі.
|
2 |
|
|
|
83 |
Уживання неповних речень з метою уникнення повторень. Неповні речення в художньому і розмовному стилях.
|
1 |
|
|
|
84 |
Контрольна робота. Односкладні та неповні речення. Тест
|
1 |
|
|
|
85 |
Ускладнене речення. Речення з однорідними членами (усний твір)
|
1 |
|
|
|
86 |
Розвиток мовлення. Навчальне читання мовчки текстів наукового і публіцистичного стилів, що містять опис пам᾽яток історії і культури.
|
1 |
|
|
|
87 |
Розвиток мовлення. Навчальне аудіювання тексів наукового і публіцистичного стилів, що містять опис пам᾽яток історії і культури
|
1 |
|
|
|
88 |
Однорідні члени речення. Поширені й непоширені однорідні члени (повт.)
|
1 |
|
|
|
89 |
Інтонація і сполучники сурядності ( єднальні, протиставні, розділові, градаційні, поєднувальні) в реченнях з однорідними членами.
|
1 |
|
|
|
90-91 |
Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком. Особливості різних способів поєднання однорідних членів.
|
2 |
|
|
|
92 |
Усунення логічних і граматичних помилок у реченнях з однорідними членами. Використання однорідних членів в текстах офіційно – ділового, наукового і художнього стилів.
|
1 |
|
|
|
93 |
Речення з кількома рядами однорідних членів
|
1 |
|
|
|
94 |
Однорідні означення, їх відмінність від неоднорідних.
|
1 |
|
|
|
95 |
Кома між однорідними членами. Синтаксична роль узагальнювальних слів. Інтонація в реченнях з однорідними членами, в тому числі з узагальнювальними словами.
|
1 |
|
|
|
96-97 |
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Синтаксична роль узагальнювальних слів. Інтонація речень з узагальнювальними словами при однорідних членах речення.
|
2 |
|
|
|
98 |
Особливості зв’язку присудка з однорідними підметами, означення – з однорідними означуваними словами. Правильна побудова речень зі сполучниками не лише…а й, як……так
|
1 |
|
|
|
99 |
Розвиток мовлення. Усний твір – опис пам᾽ятки історії і культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
|
1 |
|
|
|
100 |
Розвиток мовлення. Письмовий твір – опис пам᾽ятки історії і культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
|
1 |
|
|
|
101 |
Розвиток мовлення. Аналіз помилок, допущених у письмовому творі – описі.
|
1 |
|
|
|
102-103 |
Розвиток мовлення. Контрольний твір – опис пам᾽ятки історії і культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
|
2 |
|
|
|
104 |
Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Тест.
|
1 |
|
|
|
105 |
Речення зі звертаннями, вставними словами, словосполученнями реченнями ( діалог) Розвиток мовлення. Складання діалогу як обміну думками.
|
1 |
|
|
|
106 |
Розвиток мовлення. Навчальне аудіювання тексту- роздуму публіцистичного стилю.
|
1 |
|
|
|
107 |
Розвиток мовлення. Контрольна робота. Аудіювання тексту. Складання діалогів на самостійно обрану тему.
|
1 |
|
|
|
108-109 |
Повторення вивченого про речення зі звертаннями. Звертання поширені і непоширені. Інтонація речень зі звертаннями.
|
2 |
|
|
|
110 |
Інтонація речень із звертаннями. Риторичні звертання. Поняття про вокативні речення.
|
1 |
|
|
|
111 |
Розвиток мовлення. Усний твір – роздум на морально- етичну чи суспільну тему в публіцистичному стилі.
|
1 |
|
|
|
112 |
Розвиток мовлення. Контрольне читання мовчки. Складання діалогів дискусійного характеру.
|
1 |
|
|
|
113 |
Вставні слова, словосполучення, речення (повторення).
|
1 |
|
|
|
114 |
Розділові знаки при вставних словах, словосполученнях, реченнях.
|
1 |
|
|
|
115 |
Розділові знаки при вставних словах, словосполученнях, реченнях. Тренувальні вправи.
|
1 |
|
|
|
116 |
Правильне інтонування речень зі вставними словами, словосполученнями, реченнями.
|
1 |
|
|
|
117 |
Використання звертань і вставних слів для передачі ставлення до адресата. Особливості використання вставних слів, словосполучень і речень різних стилях. Використання вставних слів для зв᾽язку частин наукового тексту.
|
1 |
|
|
|
118 |
Синоніміка вставних слів і речень у тексті. Уживання вставних слів, словосполучень і речень для передачі ставлення до висловленої думки, принагідного зауваження.
|
1 |
|
|
|
119 |
Використання морфологічних і синтаксичних засобів привертання уваги слухачів і вираження особистого ставлення до висловленого..
|
1 |
|
|
|
120 |
Контрольна робота. Речення зі звертаннями, вставними словами, реченнями. Тест.
|
1 |
|
|
|
121 |
Речення з відокремленими членами. Поняття про відокремлення (читання вголос)
|
1 |
|
|
|
122 |
Розвиток мовлення. Виразне читання вголос текстів різних жанрів і стилів.
|
1 |
|
|
|
123 |
Основні умови відокремлення другорядних членів речення. Інтонація речень з відокремленими членами.
|
1 |
|
|
|
124 |
Відокремлені узгоджені означення. Поширене відокремлене означення, виражене дієприкметниковим або прикметниковим зворотом.
|
1 |
|
|
|
125 |
Правильна побудова речень з відокремленими означеннями, вираженими дієприкметниковими зворотами.
|
1 |
|
|
|
126 |
Неузгоджені відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях.
|
1 |
|
|
|
127 |
Відокремлена прикладка як особлива форма означення. Вираження поширених і непоширених відокремлених прикладок.
|
1 |
|
|
|
128 |
Відокремлення додатків зі словами крім, окрім, за винятком.
|
1 |
|
|
|
129 |
Відокремлені обставини. Способи вираження поширених і непоширених відокремлених обставин.
|
1 |
|
|
|
130 |
Поширена відокремлена обставина виражена дієприслівниковим зворотом.
|
1 |
|
|
|
131-132 |
Правильна побудова речень з дієприслівниковими зворотами.
|
2 |
|
|
|
133 |
Засвоєння фразеологізмів (у тому числі прислів᾽їв і приказок), крилатих висловів (з відокремленими членами речення).
|
1 |
|
|
|
134 |
Синоніміка простих речень з відокремленими членами і складних речень.
|
1 |
|
|
|
135 |
Роль відокремлених другорядних членів у текстах різних стилів.
|
1 |
|
|
|
136 |
Контрольна робота. Речення з відокремленими членами. Тест.
|
1 |
|
|
|
137 |
Контрольний семестровий диктант.
|
1 |
|
|
|
138 |
Повторення. Правопис. Розділові знаки в простому реченні
|
1 |
|
|
|
139 |
Практичне використання синонімів, антонімів, вибір слова під час створення текстів.
|
1 |
|
|
|
140 |
Узагальнення вивченого протягом року. |
1 |
|
|
|
Погоджено