Календарне планування уроків української мови (поглиблене вивчення).8 клас

Про матеріал
Календарне планування уроків української мови (поглиблене вивчення).8 клас. І-ІІ семестри. Календарне планування складене відповідно до програми.
Перегляд файлу


 

 

п/п

Тема та зміст уроку

К-ть

год

Дата

Примітка

1

Розвиток  української  мови. Мова – найважливіший   засіб  людського  спілкування, пізнання, впливу.

 

1

 

 

2

Повторення  й  узагальнення  вивченого

Мовні  норми. Мовленнєві  помилки.

 

1

 

 

3

Розділи  науки  про  мову  та  її  мовні  одиниці. Самостійні  частини  мови, їх  значення, морфологічні ознаки, синтаксична  роль.

 

1

 

 

4

Іменник. Принципи   поділу  іменників  на  відміни  та  групи. Відмінювання  іменників.

 

1

 

 

5

Прикметник. Групи  прикметників  за  значенням. Ступені  порівняння  прикметників. Правопис  прикметників.

 

1

 

 

6

Розвиток  мовлення. Повторення  відомостей  про  мовлення, текст, стилі   і  типи  мовлення.

 

1

 

 

7

Граматичні  зв᾽язки  числівників  з іменниками. Орфограми  в  числівниках  і  займенниках. Особливості  вживання  займенників  у  мовленні.

 

1

 

 

8

Розвиток  мовлення. Визначення   теми, основної  думки  тексту.

 

1

 

 

9

Розвиток  мовлення. Жанри   мовлення:

оповідання, повідомлення, опис, особливості  їх  побудови.

 

1

 

 

10

Дієслово. Дієвідмінювання  дієслів. Написання   особових закінчень  дієслів. Способи  творення  та  правопис   прислівників. 

 

1

 

 

11

Службові  частини  мови.  Морфологічний   аналіз.

Правопис  та  виділення  вигуків   у  тексті.

 

1

 

 

12

Розвиток  мовлення. Вивчальне  читання

(практично). Засвоєння нових  слів, фразеологізмів, прислів᾽їв, висловлювань  про  мову.

 

1

 

 

13-14

Розвиток мовлення.Особливості  побудови   опису  місцевості.  Стислий  переказ   тексту  з  елементами  опису  

місцевості  в  художньому  стилі. (усно)

 

2

 

 

15

Розвиток  мовлення. Стислий  письмовий   переказ  розповідного  тексту  з  елементами  опису  місцевості  в  художньому  стилі.

 

1

 

 

16

Контрольна  робота. Диктант

 

1

 

 

17

Синтаксис  і  пунктуація

Синтаксис  української  мови  як учення  про будову  речень  і  словосполучень. Основні  одиниці синтаксису – словосполучення  і  речення. Культура  мовлення. Синоніміка  словосполучень  різної  будови.

 

1

 

 

18

Розвиток  мовлення. Аналіз  помилок,допущених  у  переказі. Навчальне  аудіювання.

 

1

 

 

19

Синонімічність  словосполучень різних  типів  та  словосполучень  і   слів. Культура   мовлення. Використання  у  мовленні  синонімічних  словосполучень  та  слів.

 

1

 

 

20

Пунктуація  як  учення  про  систему  правил  уживання  розділових  знаків  у  тексті. Поняття  пунктограми.  Типи  пунктограм.

 

1

 

 

21

Правопис. Розділові  знаки  в  кінці  речення. ( повторення).

 

1

 

 

22

Розвиток  мовлення. Читання  мовчки  художнього  тексту  з  елементами  опису    місцевості ( навчальне).

 

1

 

 

23

Словосполучення. Головні  ознаки  

синтаксичного  словосполучення. Синтаксичні,  лексичні  та  фразеологічні  словосполучення, їх  відмінність.

 

1

 

 

24

Будова  словосполучень. Смислові  відношення  в  словосполученні. Типи  синтаксичних  словосполучень  за  вираженням  головного  слова. Лексична  і  граматична  сполучуваність  слів.

 

1

 

 

25-26

Розвиток  мовлення. Контрольний  переказ  тексту  з  елементами  опису   місцевості  в  художньому  стилі.

 

2

 

 

27

Сурядний  і  підрядний  зв᾽язки  слів. Типи  підрядного  зв᾽язку: узгодження, керування  і  прилягання.

 

1

 

 

28

Прийменникові й  безприйменникові  словосполучення. Словосполучення   з  головним  словом, що вимагає  різних  відмінкових  форм, із  прийменником  і  без нього.

 

1

 

 

29

Контрольна робота. Аудіювання  тексту  художнього  стилю.

Використання  у  мовленні  синонімічних  словосполучень  та  слів.

 

1

 

 

30

Способи  зв᾽язку  кількісних  числівників  з  іменниками  в називному, знахідному  і  непрямих  відмінках.

Культура  мовлення. Запобігання  помилок  в  узгодженні  й  керуванні.

 

1

 

 

31

Контрольна  робота. Словосполучення. Тест

 

1

 

 

32

Речення  як  комунікативна  одиниця. Основні  ознаки  речення: предикативність,інтонаційна і смислова завершеність, модальність (усний  твір).

 

1

 

 

33

Розвиток  мовлення. Діалог. Засоби зв᾽язності  і  підтримки  діалогу.  Складання  діалогу  за  текстом.

 

1

 

 

34

Типи  речень  за  метою  висловлювання.

 

1

 

 

35

Розвиток  мовлення. Усний  твір  розповідного  характеру  з елементами  опису  місцевості  в   художньому  стилі.

 

1

 

 

36

Розвиток  мовлення. Письмовий  твір  розповідного  характеру  з  елементами  опису  місцевості  в  художньому  стилі.

 

1

 

 

37

Поширені  й  непоширені  речення.  Прості  й  складні  речення.

 

1

 

 

38

Розвиток  мовлення. Аналіз  помилок, допущених  у  творі. Розвиток  мовлення. Діалог  як  засіб  спілкування   й  переконання.

 

1

 

 

39

Речення  прості  й  складні (повт.), двоскладні  й  односкладні.

 

1

 

 

40

Порядок  слів  у  простому  реченні. Інверсія в  простому  реченні.  Поняття   про  активний  і  пасивний  зворот, їх  синоніміка.

 

1

 

 

41

Культура  мовлення. Логічний   наголос  і  порядок   слів  як  засіб  підвищення  точності  й   виразності  мовлення.  Інтонація  різних  типів  речень.  

 

1

 

 

42

Розвиток  мовлення. Ділові  папери.  Протокол.

 

1

 

 

43

Двоскладне  просте  речення.  Структурні  особливості  простого речення.   Підмет.  Способи  вираження підмета.

 

1

 

 

44

Розвиток  мовлення. Складання  діалогів   з  розгорнутими  репліками.

 

1

 

 

45

Присудок. Простий  присудок. Складений  дієслівний   присудок, способи  його  вираження. Характерні  зв᾽язки  в  дієслівному складеному  присудку.  Зв᾽язок  простого  і  складеного   присудків  з  підметом.

 

1

 

 

46

Складений  іменний  присудок, способи  його  вираження. Зв᾽язки  в  іменному  складеному   присудку.  Форми  іменної

частини  складеного  присудка. Скдадний  присудок.

 

1

 

 

47-48

Розвиток  мовлення. Контрольний  

письмовий твір – опис  місцевості  на  основі  власних спостережень  і  вражень у  художньому  стилі.

 

2

 

 

49

Тире  між  підметом  і  присудком.

 

1

 

 

50

Культура мовлення. Погодження  граматичних  норм  підмета  і  присудка.

 

1

 

 

51

Розвиток  мовлення. Контрольна  робота. Читання  тексту  мовчки.  Робота над  помилками, допущеними  у  творі.

 

1

 

 

52

Контрольна  робота. Речення. Головні  члени  речення. Тест.

 

1

 

 

 53

Другорядні  члени  речення. Додаток. Придієслівні  й  приіменні  додатки. Прямі  й   непрямі  додатки, способи  їх  вираження. ( читання  вголос, діалог)

 

1

 

 

54

Розвиток  мовлення. Твір – оповідання  на  основі  почутого  з  обрамленням.

 

1

 

 

55

Узгоджені й  неузгоджені означення. Способи  їх  вираження. Розмежування  неузгоджених означень і приіменних     додатків.

 

1

 

 

56

Розвиток  мовлення. Стислий  усний  переказ   тексту  публіцистичного  стилю.

 

1

 

 

57

Прикладка  як  різновид   означення. Місце  прикладки  при означуваному  слові.

 

1

 

 

58

Написання   прикладок.

 

1

 

 

59

Типи  обставин  за  значенням. Способи  їх  вираження.

 

1

 

 

60

Типи  обставин  за  значенням. Способи  їх  вираження. Тренувальні вправи.

 

1

 

 

61

Розрізнення  обставин  і  додатків, обставин, додатків  і  неузгоджених  означень

 

1

 

 

62

Порівняльний  зворот.Виділення  порівняльних  зворотів. 

 

1

 

 

63

Культура   мовлення. Використання  обставин  часу  і  місця  для  зв᾽язку  речень  у  розповідних  та  описових  текстах

 

1

 

 

64

Синтаксична  роль  означень  і  порівняльних  зворотів  у  художньому  і  розмовному  стилях.

 

1

 

 

65

Контрольний  семестровий  диктант.

 

1

 

 

66

Контрольна  робота. Речення.  Другорядні  члени  речення. Тест

 

1

 

 

67

Повторення вивченого в І семестрі

1

 

 

 

Погоджено

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

№ п/п

Зміст програми

К-сть год

 

 

68

Односкладне  просте  речення

 ( усний  переказ)

Розвиток  мовлення.  Конспектування  як  різновид  стислого  переказу  прочитаного науково-навчального  тексту. Тематичні  виписки.

 

1

 

 

69

Односкладні  речення (повторення). Поширені  і  непоширені  односкладні  речення.  Речення двоскладні  і  односкладні  як  синтаксичні  синоніми.

 

1

 

 

70

Односкладні   речення  з  головним  членом, співвідносним  з  присудком.

Означено – особові  односкладні  речення.

 

1

 

 

71

Розвиток  мовлення.  Особливості  побудови  опису  пам᾽яток історії  і  культури. Вибірковий  усний  переказ  тексту  з  елементами  опису  пам᾽яток  історії  і культури  у  науковому  стилі.

 

1

 

 

72

Розвиток  мовлення. Вибірковий  письмовий  переказ  розповідного  тексту з  елементами   опису  пам᾽яток  історії   і культури  у  публіцистичному   стилі.

 

1

 

 

73

Розвиток  мовлення.  Аналіз  помилок, допущених   у  вибірковому  письмовому  переказі.

 

1

 

 

74

Неозначено – особові  односкладні  речення.

 

1

 

 

75

Узагальнено- особові речення.  Засвоєння

фразеологізмів, крилатих висловів  у  формі  односкладних  речень.

1

 

 

76

Безособові речення, інфінітивні  речення.

Вираження  головного члена в  них.

 

1

 

 

77

Односкладні  речення  з  головним членом, співвідносні  з  підметом (називні).

 

1

 

 

78

Розрізнення  називних  речень  і двоскладних  з  іменним  присудком, вираженим  прикметником. 

 

1

 

 

79

Повні  й  неповні  речення. Односкладні  повні  і неповні   двоскладні   речення.

Умови  вживання  неповних речень. Еліптичні  речення

 

1

 

 

80

Тире  в неповних  реченнях. Поняття  про  слова – речення. Інтонація  в  неповних  реченнях.

 

1

 

 

81-

82

 Розвиток  мовлення.  Контрольний    письмовий  переказ розповідного  тексту   з  елементами  опису  пам᾽яток  історії  і  культури  у  публіцистичному  стилі.

 

2

 

 

83

Уживання  неповних  речень  з метою  уникнення повторень. Неповні  речення

в  художньому  і   розмовному  стилях.

 

1

 

 

 

84

 

Контрольна  робота. Односкладні  та  неповні  речення. Тест

 

 

1

 

 

85

Ускладнене  речення. Речення  з  однорідними  членами (усний  твір)

 

1

 

 

86

Розвиток  мовлення.   Навчальне  читання  мовчки  текстів  наукового  і  публіцистичного  стилів, що містять  опис  пам᾽яток  історії  і  культури.

 

1

 

 

87

Розвиток  мовлення.   Навчальне  аудіювання  тексів  наукового  і  публіцистичного  стилів, що містять  опис  пам᾽яток  історії  і  культури

 

1

 

 

88

Однорідні  члени речення. Поширені й   непоширені    однорідні  члени (повт.)

 

1

 

 

89

Інтонація і  сполучники  сурядності                                              ( єднальні, протиставні, розділові, градаційні, поєднувальні) в  реченнях  з  однорідними  членами.

 

1

 

 

90-91

Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком. Особливості різних способів поєднання однорідних членів.

 

2

 

 

92

Усунення  логічних  і  граматичних помилок  у  реченнях  з  однорідними  членами. Використання  однорідних  членів   в  текстах  офіційно – ділового, наукового  і  художнього  стилів.

 

1

 

 

93

Речення  з кількома  рядами  однорідних  членів

 

1

 

 

94

Однорідні  означення, їх  відмінність  від  неоднорідних.

 

1

 

 

95

Кома між однорідними членами. Синтаксична роль узагальнювальних слів. Інтонація в реченнях з однорідними членами, в тому числі з узагальнювальними словами.

 

1

 

 

96-97

Узагальнювальні  слова  в   реченнях  з  однорідними  членами. Синтаксична  роль  узагальнювальних  слів. Інтонація  речень з  узагальнювальними  словами  при  однорідних  членах  речення.

 

2

 

 

98

Особливості зв’язку присудка з однорідними підметами, означення – з однорідними означуваними словами. Правильна побудова речень зі сполучниками не лише…а й, як……так

 

1

 

 

99

Розвиток  мовлення.   Усний  твір – опис  пам᾽ятки  історії  і  культури  на  основі  особистих  спостережень  і  вражень  у  художньому  стилі.

 

1

 

 

100

Розвиток  мовлення.  Письмовий твір – опис  пам᾽ятки  історії  і  культури  на  основі  особистих  спостережень  і  вражень  у  художньому  стилі.

 

1

 

 

101

Розвиток  мовлення.  Аналіз  помилок, допущених   у  письмовому  творі – описі.

 

1

 

 

102-103

Розвиток  мовлення.   Контрольний твір – опис  пам᾽ятки  історії  і  культури  на  основі  особистих  спостережень  і  вражень  у  художньому  стилі.

 

2

 

 

104

Контрольна  робота. Речення  з  однорідними  членами. Тест.

 

1

 

 

105

Речення  зі  звертаннями, вставними  словами, словосполученнями  реченнями   ( діалог)

Розвиток  мовлення.   Складання  діалогу  як  обміну  думками.

 

1

 

 

106

Розвиток  мовлення.   Навчальне  аудіювання  тексту- роздуму  публіцистичного  стилю.

 

1

 

 

107

Розвиток  мовлення.   Контрольна  робота. Аудіювання  тексту. Складання  діалогів  на  самостійно  обрану  тему.

 

1

 

 

108-109

Повторення  вивченого  про  речення  зі  звертаннями. Звертання  поширені  і  непоширені. Інтонація речень  зі  звертаннями.

 

2

 

 

110

Інтонація  речень  із  звертаннями. Риторичні  звертання. Поняття  про  вокативні  речення.

 

1

 

 

111

Розвиток  мовлення.   Усний  твір – роздум  на  морально-  етичну  чи  суспільну  тему  в  публіцистичному  стилі.

 

1

 

 

112

Розвиток  мовлення.  Контрольне  читання  мовчки. Складання  діалогів  дискусійного  характеру.

 

1

 

 

113

Вставні  слова, словосполучення, речення (повторення).

 

1

 

 

114

Розділові  знаки  при  вставних  словах, словосполученнях, реченнях.

 

1

 

 

115

Розділові  знаки  при  вставних  словах, словосполученнях, реченнях. Тренувальні вправи.

 

1

 

 

116

Правильне  інтонування  речень зі  вставними  словами, словосполученнями, реченнями.

 

1

 

 

117

Використання   звертань і  вставних  слів  для  передачі  ставлення  до  адресата. Особливості  використання  вставних  слів, словосполучень  і  речень    різних  стилях. Використання вставних  слів  для  зв᾽язку частин  наукового  тексту.

 

1

 

 

118

Синоніміка  вставних  слів  і  речень у  тексті. Уживання   вставних  слів, словосполучень  і  речень  для  передачі  ставлення  до  висловленої  думки, принагідного  зауваження.

 

1

 

 

119

Використання   морфологічних  і  синтаксичних  засобів  привертання  уваги  слухачів  і  вираження  особистого  ставлення до  висловленого..

 

1

 

 

120

Контрольна  робота. Речення зі  звертаннями, вставними  словами, реченнями. Тест.

 

1

 

 

121

Речення  з  відокремленими  членами. 

Поняття  про  відокремлення (читання  вголос)

 

1

 

 

122

Розвиток  мовлення. Виразне  читання   вголос  текстів  різних  жанрів  і  стилів.

 

1

 

 

123

Основні  умови відокремлення  другорядних членів  речення.  Інтонація  речень  з  відокремленими  членами.

 

1

 

 

124

Відокремлені   узгоджені  означення. Поширене  відокремлене  означення, виражене  дієприкметниковим  або прикметниковим

зворотом.

 

1

 

 

125

Правильна  побудова  речень  з   відокремленими  означеннями, вираженими    дієприкметниковими  зворотами.

 

1

 

 

126

Неузгоджені  відокремлені  означення.

Розділові  знаки  при  відокремлених  означеннях.

 

1

 

 

127

Відокремлена  прикладка як  особлива  форма  означення. Вираження  поширених  і  непоширених  відокремлених  прикладок.

 

1

 

 

128

Відокремлення  додатків  зі  словами крім, окрім, за  винятком.

 

1

 

 

129

Відокремлені  обставини. Способи  вираження поширених  і  непоширених  відокремлених  обставин.

 

1

 

 

130

Поширена  відокремлена  обставина виражена  дієприслівниковим  зворотом.

 

1

 

 

131-132

Правильна  побудова  речень  з   дієприслівниковими  зворотами.

 

2

 

 

133

Засвоєння  фразеологізмів (у  тому  числі  прислів᾽їв  і  приказок), крилатих  висловів (з  відокремленими  членами  речення).

 

1

 

 

134

Синоніміка  простих  речень  з  відокремленими    членами  і  складних  речень.

 

1

 

 

135

Роль відокремлених  другорядних  членів у  текстах  різних  стилів.

 

1

 

 

136

Контрольна  робота. Речення  з відокремленими  членами. Тест.

 

1

 

 

137

Контрольний  семестровий  диктант.

 

1

 

 

138

Повторення. Правопис. Розділові  знаки  в  простому реченні

 

1

 

 

139

Практичне використання синонімів, антонімів, вибір слова під час створення текстів.

 

1

 

 

140

Узагальнення вивченого протягом року.

1

 

 

 

Погоджено

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Снігур Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 жовтня 2023
Переглядів
2826
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку