Календарне планування уроків української мови (поглиблене вивчення).8 клас

Про матеріал
Календарне планування уроків української мови (поглиблене вивчення).8 клас. І-ІІ семестри. Календарне планування складене відповідно до програми.
Перегляд файлу


 

 

п/п

Тема та зміст уроку

К-ть

год

Дата

Примітка

1

Розвиток  української  мови. Мова – найважливіший   засіб  людського  спілкування, пізнання, впливу.

 

1

 

 

2

Повторення  й  узагальнення  вивченого

Мовні  норми. Мовленнєві  помилки.

 

1

 

 

3

Розділи  науки  про  мову  та  її  мовні  одиниці. Самостійні  частини  мови, їх  значення, морфологічні ознаки, синтаксична  роль.

 

1

 

 

4

Іменник. Принципи   поділу  іменників  на  відміни  та  групи. Відмінювання  іменників.

 

1

 

 

5

Прикметник. Групи  прикметників  за  значенням. Ступені  порівняння  прикметників. Правопис  прикметників.

 

1

 

 

6

Розвиток  мовлення. Повторення  відомостей  про  мовлення, текст, стилі   і  типи  мовлення.

 

1

 

 

7

Граматичні  зв᾽язки  числівників  з іменниками. Орфограми  в  числівниках  і  займенниках. Особливості  вживання  займенників  у  мовленні.

 

1

 

 

8

Розвиток  мовлення. Визначення   теми, основної  думки  тексту.

 

1

 

 

9

Розвиток  мовлення. Жанри   мовлення:

оповідання, повідомлення, опис, особливості  їх  побудови.

 

1

 

 

10

Дієслово. Дієвідмінювання  дієслів. Написання   особових закінчень  дієслів. Способи  творення  та  правопис   прислівників. 

 

1

 

 

11

Службові  частини  мови.  Морфологічний   аналіз.

Правопис  та  виділення  вигуків   у  тексті.

 

1

 

 

12

Розвиток  мовлення. Вивчальне  читання

(практично). Засвоєння нових  слів, фразеологізмів, прислів᾽їв, висловлювань  про  мову.

 

1

 

 

13-14

Розвиток мовлення.Особливості  побудови   опису  місцевості.  Стислий  переказ   тексту  з  елементами  опису  

місцевості  в  художньому  стилі. (усно)

 

2

 

 

15

Розвиток  мовлення. Стислий  письмовий   переказ  розповідного  тексту  з  елементами  опису  місцевості  в  художньому  стилі.

 

1

 

 

16

Контрольна  робота. Диктант

 

1

 

 

17

Синтаксис  і  пунктуація

Синтаксис  української  мови  як учення  про будову  речень  і  словосполучень. Основні  одиниці синтаксису – словосполучення  і  речення. Культура  мовлення. Синоніміка  словосполучень  різної  будови.

 

1

 

 

18

Розвиток  мовлення. Аналіз  помилок,допущених  у  переказі. Навчальне  аудіювання.

 

1

 

 

19

Синонімічність  словосполучень різних  типів  та  словосполучень  і   слів. Культура   мовлення. Використання  у  мовленні  синонімічних  словосполучень  та  слів.

 

1

 

 

20

Пунктуація  як  учення  про  систему  правил  уживання  розділових  знаків  у  тексті. Поняття  пунктограми.  Типи  пунктограм.

 

1

 

 

21

Правопис. Розділові  знаки  в  кінці  речення. ( повторення).

 

1

 

 

22

Розвиток  мовлення. Читання  мовчки  художнього  тексту  з  елементами  опису    місцевості ( навчальне).

 

1

 

 

23

Словосполучення. Головні  ознаки  

синтаксичного  словосполучення. Синтаксичні,  лексичні  та  фразеологічні  словосполучення, їх  відмінність.

 

1

 

 

24

Будова  словосполучень. Смислові  відношення  в  словосполученні. Типи  синтаксичних  словосполучень  за  вираженням  головного  слова. Лексична  і  граматична  сполучуваність  слів.

 

1

 

 

25-26

Розвиток  мовлення. Контрольний  переказ  тексту  з  елементами  опису   місцевості  в  художньому  стилі.

 

2

 

 

27

Сурядний  і  підрядний  зв᾽язки  слів. Типи  підрядного  зв᾽язку: узгодження, керування  і  прилягання.

 

1

 

 

28

Прийменникові й  безприйменникові  словосполучення. Словосполучення   з  головним  словом, що вимагає  різних  відмінкових  форм, із  прийменником  і  без нього.

 

1

 

 

29

Контрольна робота. Аудіювання  тексту  художнього  стилю.

Використання  у  мовленні  синонімічних  словосполучень  та  слів.

 

1

 

 

30

Способи  зв᾽язку  кількісних  числівників  з  іменниками  в називному, знахідному  і  непрямих  відмінках.

Культура  мовлення. Запобігання  помилок  в  узгодженні  й  керуванні.

 

1

 

 

31

Контрольна  робота. Словосполучення. Тест

 

1

 

 

32

Речення  як  комунікативна  одиниця. Основні  ознаки  речення: предикативність,інтонаційна і смислова завершеність, модальність (усний  твір).

 

1

 

 

33

Розвиток  мовлення. Діалог. Засоби зв᾽язності  і  підтримки  діалогу.  Складання  діалогу  за  текстом.

 

1

 

 

34

Типи  речень  за  метою  висловлювання.

 

1

 

 

35

Розвиток  мовлення. Усний  твір  розповідного  характеру  з елементами  опису  місцевості  в   художньому  стилі.

 

1

 

 

36

Розвиток  мовлення. Письмовий  твір  розповідного  характеру  з  елементами  опису  місцевості  в  художньому  стилі.

 

1

 

 

37

Поширені  й  непоширені  речення.  Прості  й  складні  речення.

 

1

 

 

38

Розвиток  мовлення. Аналіз  помилок, допущених  у  творі. Розвиток  мовлення. Діалог  як  засіб  спілкування   й  переконання.

 

1

 

 

39

Речення  прості  й  складні (повт.), двоскладні  й  односкладні.

 

1

 

 

40

Порядок  слів  у  простому  реченні. Інверсія в  простому  реченні.  Поняття   про  активний  і  пасивний  зворот, їх  синоніміка.

 

1

 

 

41

Культура  мовлення. Логічний   наголос  і  порядок   слів  як  засіб  підвищення  точності  й   виразності  мовлення.  Інтонація  різних  типів  речень.  

 

1

 

 

42

Розвиток  мовлення. Ділові  папери.  Протокол.

 

1

 

 

43

Двоскладне  просте  речення.  Структурні  особливості  простого речення.   Підмет.  Способи  вираження підмета.

 

1

 

 

44

Розвиток  мовлення. Складання  діалогів   з  розгорнутими  репліками.

 

1

 

 

45

Присудок. Простий  присудок. Складений  дієслівний   присудок, способи  його  вираження. Характерні  зв᾽язки  в  дієслівному складеному  присудку.  Зв᾽язок  простого  і  складеного   присудків  з  підметом.

 

1

 

 

46

Складений  іменний  присудок, способи  його  вираження. Зв᾽язки  в  іменному  складеному   присудку.  Форми  іменної

частини  складеного  присудка. Скдадний  присудок.

 

1

 

 

47-48

Розвиток  мовлення. Контрольний  

письмовий твір – опис  місцевості  на  основі  власних спостережень  і  вражень у  художньому  стилі.

 

2

 

 

49

Тире  між  підметом  і  присудком.

 

1

 

 

50

Культура мовлення. Погодження  граматичних  норм  підмета  і  присудка.

 

1

 

 

51

Розвиток  мовлення. Контрольна  робота. Читання  тексту  мовчки.  Робота над  помилками, допущеними  у  творі.

 

1

 

 

52

Контрольна  робота. Речення. Головні  члени  речення. Тест.

 

1

 

 

 53

Другорядні  члени  речення. Додаток. Придієслівні  й  приіменні  додатки. Прямі  й   непрямі  додатки, способи  їх  вираження. ( читання  вголос, діалог)

 

1

 

 

54

Розвиток  мовлення. Твір – оповідання  на  основі  почутого  з  обрамленням.

 

1

 

 

55

Узгоджені й  неузгоджені означення. Способи  їх  вираження. Розмежування  неузгоджених означень і приіменних     додатків.

 

1

 

 

56

Розвиток  мовлення. Стислий  усний  переказ   тексту  публіцистичного  стилю.

 

1

 

 

57

Прикладка  як  різновид   означення. Місце  прикладки  при означуваному  слові.

 

1

 

 

58

Написання   прикладок.

 

1

 

 

59

Типи  обставин  за  значенням. Способи  їх  вираження.

 

1

 

 

60

Типи  обставин  за  значенням. Способи  їх  вираження. Тренувальні вправи.

 

1

 

 

61

Розрізнення  обставин  і  додатків, обставин, додатків  і  неузгоджених  означень

 

1

 

 

62

Порівняльний  зворот.Виділення  порівняльних  зворотів. 

 

1

 

 

63

Культура   мовлення. Використання  обставин  часу  і  місця  для  зв᾽язку  речень  у  розповідних  та  описових  текстах

 

1

 

 

64

Синтаксична  роль  означень  і  порівняльних  зворотів  у  художньому  і  розмовному  стилях.

 

1

 

 

65

Контрольний  семестровий  диктант.

 

1

 

 

66

Контрольна  робота. Речення.  Другорядні  члени  речення. Тест

 

1

 

 

67

Повторення вивченого в І семестрі

1

 

 

 

Погоджено

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

№ п/п

Зміст програми

К-сть год

 

 

68

Односкладне  просте  речення

 ( усний  переказ)

Розвиток  мовлення.  Конспектування  як  різновид  стислого  переказу  прочитаного науково-навчального  тексту. Тематичні  виписки.

 

1

 

 

69

Односкладні  речення (повторення). Поширені  і  непоширені  односкладні  речення.  Речення двоскладні  і  односкладні  як  синтаксичні  синоніми.

 

1

 

 

70

Односкладні   речення  з  головним  членом, співвідносним  з  присудком.

Означено – особові  односкладні  речення.

 

1

 

 

71

Розвиток  мовлення.  Особливості  побудови  опису  пам᾽яток історії  і  культури. Вибірковий  усний  переказ  тексту  з  елементами  опису  пам᾽яток  історії  і культури  у  науковому  стилі.

 

1

 

 

72

Розвиток  мовлення. Вибірковий  письмовий  переказ  розповідного  тексту з  елементами   опису  пам᾽яток  історії   і культури  у  публіцистичному   стилі.

 

1

 

 

73

Розвиток  мовлення.  Аналіз  помилок, допущених   у  вибірковому  письмовому  переказі.

 

1

 

 

74

Неозначено – особові  односкладні  речення.

 

1

 

 

75

Узагальнено- особові речення.  Засвоєння

фразеологізмів, крилатих висловів  у  формі  односкладних  речень.

1

 

 

76

Безособові речення, інфінітивні  речення.

Вираження  головного члена в  них.

 

1

 

 

77

Односкладні  речення  з  головним членом, співвідносні  з  підметом (називні).

 

1

 

 

78

Розрізнення  називних  речень  і двоскладних  з  іменним  присудком, вираженим  прикметником. 

 

1

 

 

79

Повні  й  неповні  речення. Односкладні  повні  і неповні   двоскладні   речення.

Умови  вживання  неповних речень. Еліптичні  речення

 

1

 

 

80

Тире  в неповних  реченнях. Поняття  про  слова – речення. Інтонація  в  неповних  реченнях.

 

1

 

 

81-

82

 Розвиток  мовлення.  Контрольний    письмовий  переказ розповідного  тексту   з  елементами  опису  пам᾽яток  історії  і  культури  у  публіцистичному  стилі.

 

2

 

 

83

Уживання  неповних  речень  з метою  уникнення повторень. Неповні  речення

в  художньому  і   розмовному  стилях.

 

1

 

 

 

84

 

Контрольна  робота. Односкладні  та  неповні  речення. Тест

 

 

1

 

 

85

Ускладнене  речення. Речення  з  однорідними  членами (усний  твір)

 

1

 

 

86

Розвиток  мовлення.   Навчальне  читання  мовчки  текстів  наукового  і  публіцистичного  стилів, що містять  опис  пам᾽яток  історії  і  культури.

 

1

 

 

87

Розвиток  мовлення.   Навчальне  аудіювання  тексів  наукового  і  публіцистичного  стилів, що містять  опис  пам᾽яток  історії  і  культури

 

1

 

 

88

Однорідні  члени речення. Поширені й   непоширені    однорідні  члени (повт.)

 

1

 

 

89

Інтонація і  сполучники  сурядності                                              ( єднальні, протиставні, розділові, градаційні, поєднувальні) в  реченнях  з  однорідними  членами.

 

1

 

 

90-91

Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком. Особливості різних способів поєднання однорідних членів.

 

2

 

 

92

Усунення  логічних  і  граматичних помилок  у  реченнях  з  однорідними  членами. Використання  однорідних  членів   в  текстах  офіційно – ділового, наукового  і  художнього  стилів.

 

1

 

 

93

Речення  з кількома  рядами  однорідних  членів

 

1

 

 

94

Однорідні  означення, їх  відмінність  від  неоднорідних.

 

1

 

 

95

Кома між однорідними членами. Синтаксична роль узагальнювальних слів. Інтонація в реченнях з однорідними членами, в тому числі з узагальнювальними словами.

 

1

 

 

96-97

Узагальнювальні  слова  в   реченнях  з  однорідними  членами. Синтаксична  роль  узагальнювальних  слів. Інтонація  речень з  узагальнювальними  словами  при  однорідних  членах  речення.

 

2

 

 

98

Особливості зв’язку присудка з однорідними підметами, означення – з однорідними означуваними словами. Правильна побудова речень зі сполучниками не лише…а й, як……так

 

1

 

 

99

Розвиток  мовлення.   Усний  твір – опис  пам᾽ятки  історії  і  культури  на  основі  особистих  спостережень  і  вражень  у  художньому  стилі.

 

1

 

 

100

Розвиток  мовлення.  Письмовий твір – опис  пам᾽ятки  історії  і  культури  на  основі  особистих  спостережень  і  вражень  у  художньому  стилі.

 

1

 

 

101

Розвиток  мовлення.  Аналіз  помилок, допущених   у  письмовому  творі – описі.

 

1

 

 

102-103

Розвиток  мовлення.   Контрольний твір – опис  пам᾽ятки  історії  і  культури  на  основі  особистих  спостережень  і  вражень  у  художньому  стилі.

 

2

 

 

104

Контрольна  робота. Речення  з  однорідними  членами. Тест.

 

1

 

 

105

Речення  зі  звертаннями, вставними  словами, словосполученнями  реченнями   ( діалог)

Розвиток  мовлення.   Складання  діалогу  як  обміну  думками.

 

1

 

 

106

Розвиток  мовлення.   Навчальне  аудіювання  тексту- роздуму  публіцистичного  стилю.

 

1

 

 

107

Розвиток  мовлення.   Контрольна  робота. Аудіювання  тексту. Складання  діалогів  на  самостійно  обрану  тему.

 

1

 

 

108-109

Повторення  вивченого  про  речення  зі  звертаннями. Звертання  поширені  і  непоширені. Інтонація речень  зі  звертаннями.

 

2

 

 

110

Інтонація  речень  із  звертаннями. Риторичні  звертання. Поняття  про  вокативні  речення.

 

1

 

 

111

Розвиток  мовлення.   Усний  твір – роздум  на  морально-  етичну  чи  суспільну  тему  в  публіцистичному  стилі.

 

1

 

 

112

Розвиток  мовлення.  Контрольне  читання  мовчки. Складання  діалогів  дискусійного  характеру.

 

1

 

 

113

Вставні  слова, словосполучення, речення (повторення).

 

1

 

 

114

Розділові  знаки  при  вставних  словах, словосполученнях, реченнях.

 

1

 

 

115

Розділові  знаки  при  вставних  словах, словосполученнях, реченнях. Тренувальні вправи.

 

1

 

 

116

Правильне  інтонування  речень зі  вставними  словами, словосполученнями, реченнями.

 

1

 

 

117

Використання   звертань і  вставних  слів  для  передачі  ставлення  до  адресата. Особливості  використання  вставних  слів, словосполучень  і  речень    різних  стилях. Використання вставних  слів  для  зв᾽язку частин  наукового  тексту.

 

1

 

 

118

Синоніміка  вставних  слів  і  речень у  тексті. Уживання   вставних  слів, словосполучень  і  речень  для  передачі  ставлення  до  висловленої  думки, принагідного  зауваження.

 

1

 

 

119

Використання   морфологічних  і  синтаксичних  засобів  привертання  уваги  слухачів  і  вираження  особистого  ставлення до  висловленого..

 

1

 

 

120

Контрольна  робота. Речення зі  звертаннями, вставними  словами, реченнями. Тест.

 

1

 

 

121

Речення  з  відокремленими  членами. 

Поняття  про  відокремлення (читання  вголос)

 

1

 

 

122

Розвиток  мовлення. Виразне  читання   вголос  текстів  різних  жанрів  і  стилів.

 

1

 

 

123

Основні  умови відокремлення  другорядних членів  речення.  Інтонація  речень  з  відокремленими  членами.

 

1

 

 

124

Відокремлені   узгоджені  означення. Поширене  відокремлене  означення, виражене  дієприкметниковим  або прикметниковим

зворотом.

 

1

 

 

125

Правильна  побудова  речень  з   відокремленими  означеннями, вираженими    дієприкметниковими  зворотами.

 

1

 

 

126

Неузгоджені  відокремлені  означення.

Розділові  знаки  при  відокремлених  означеннях.

 

1

 

 

127

Відокремлена  прикладка як  особлива  форма  означення. Вираження  поширених  і  непоширених  відокремлених  прикладок.

 

1

 

 

128

Відокремлення  додатків  зі  словами крім, окрім, за  винятком.

 

1

 

 

129

Відокремлені  обставини. Способи  вираження поширених  і  непоширених  відокремлених  обставин.

 

1

 

 

130

Поширена  відокремлена  обставина виражена  дієприслівниковим  зворотом.

 

1

 

 

131-132

Правильна  побудова  речень  з   дієприслівниковими  зворотами.

 

2

 

 

133

Засвоєння  фразеологізмів (у  тому  числі  прислів᾽їв  і  приказок), крилатих  висловів (з  відокремленими  членами  речення).

 

1

 

 

134

Синоніміка  простих  речень  з  відокремленими    членами  і  складних  речень.

 

1

 

 

135

Роль відокремлених  другорядних  членів у  текстах  різних  стилів.

 

1

 

 

136

Контрольна  робота. Речення  з відокремленими  членами. Тест.

 

1

 

 

137

Контрольний  семестровий  диктант.

 

1

 

 

138

Повторення. Правопис. Розділові  знаки  в  простому реченні

 

1

 

 

139

Практичне використання синонімів, антонімів, вибір слова під час створення текстів.

 

1

 

 

140

Узагальнення вивченого протягом року.

1

 

 

 

Погоджено

 

doc
Додано
24 жовтня 2023
Переглядів
878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку