Календарне планування уроків української мови в 11 класі стане у нагоді вчителям, які працюють у профільних класах по предмету. Планування орієнтоване за підручником С.О.Караман, О.В.Караман, М.Я.Плющ, В.І.Тихоша Українська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. Академічний рівень, профільний рівень. – К.: Освіта, 2011.
УКРАЇНСЬКА МОВА
11 КЛАС (ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕНЬ, 4 ГОД./ТИЖД.)
|
№ З.п. |
Тема уроку |
К-ть год. |
Дата |
Примітка |
||||||
|
|
МОВА, ІНДИВІД, СУСПІЛЬСТВО |
|
|
|
||||||
|
1 |
Мова як особлива система знаків. Проблеми взаємодії мови і культури, мови і соціуму. |
1 |
|
|
||||||
|
2 |
Українська мова у контексті української культури. Відображення в сучасній українській мові культури інших народів. Українська мова у світі. Українська діаспора. |
1 |
|
|
||||||
|
3 |
РМ №1. Поняття стилю мовлення: мовні і позамовні ознаки (сфера спілкування, умови і мета спілкування). Стилі мовлення. Cкладання усного твору. |
1 |
|
Усний твір |
||||||
|
4 |
РМ №2. Добір мовних засобів залежно від задуму висловлювання. Складання усного твору. |
1 |
|
|
||||||
|
5 |
РМ №3. Підрозділи стилістики: стилістика мови (практична) і стилістика мовлення (функціональна). Складання письмового твору. |
1 |
|
|
||||||
|
6 |
Лінгвістика як наука про мову. Її основні розділи, місце в колі інших наук про людину й народ. |
1 |
|
|
||||||
|
7 |
Історія мовознавства в особах. Видатні мовознавці вітчизняної науки та їхні праці. |
1 |
|
|
||||||
|
8 |
РМ №4. Контрольне аудіювання. |
1 |
|
Тематична №1 |
||||||
|
|
ЛІНГВІСТИЧНА РИТОРИКА |
|
|
|
||||||
|
9 |
Риторика як наука й мистецтво слова. Роль риторики у професійній діяльності. Основні поняття риторики: логос, етос, пафос, топос. |
1 |
|
|
||||||
|
10 |
Ритор і оратор. Риторичні ідеали в різні історичні епохи. Поняття про сучасний риторичний текст. |
1 |
|
|
||||||
|
11 |
РМ №5. Комунікативні якості мовлення та їх основні ознаки. Стилістична норма і стилістична помилка. Редагування тексту промови. |
1 |
|
|
||||||
|
12 |
Інвенція. |
1 |
|
|
||||||
|
13 |
Диспозиція. Методи викладу матеріалу. |
1 |
|
|
||||||
|
14 |
Теза й аргументація. Різні види аргументації. |
1 |
|
|
||||||
|
15 |
РМ №6. Офіційно-діловий стиль: основні ознаки, підстилі, жанри, сфера використання, призначення. |
1 |
|
|
||||||
|
16 |
Елокуція й елоквенція як учення про мовну форму промов. Меморія як система усного запам’ятовування промов. Основні прийоми запам’ятовування ораторської промови. |
1 |
|
|
||||||
|
17 |
Акція. Риторична техніка. Аналіз власної промови, релаксація. |
1 |
|
|
||||||
|
18 |
РМ №7. Еристика як мистецтво суперечки. Дискусія з обстоюванням альтернативних точок зору. Культура ведення дискусій, полеміки, диспутів професійного характеру. |
1 |
|
|
||||||
|
19 |
Контрольна робота №1. Лінгвістична риторика. Тести. |
1 |
|
Тематична №2 |
||||||
|
|
З ІСТОРІЇ РИТОРИКИ Й ОРАТОРСЬКОГО МИСТЕЦТВА |
|
|
|
||||||
|
20 |
Міфологія красномовства. Риторика Давньої Греції. Видатні оратори Давньої Греції: Сократ, Платон, Демосфен. Риторика Аристотеля. |
1 |
|
|
||||||
|
21 |
РМ №8. Мовний етикет ділової (телефонної) розмови. |
1 |
|
|
||||||
|
22 |
Риторика Давнього Риму. Цицерон як теоретик красномовства. |
1 |
|
|
||||||
|
23 |
Вітчизняна риторика. Мовотворчість І.Вишенського, Г.Сковороди, Ф.Прокоповича. |
1 |
|
|
||||||
|
24 |
РМ №9. Навчальне читання мовчки. |
1 |
|
|
||||||
|
25-26 |
РМ №10,11. Контрольний письмовий переказ тексту художнього стилю із творчим завданням. |
2 |
|
Письм. переказ |
||||||
|
27 |
Риторика в Києво-Могилянській академії. Розвиток риторичних традицій в Україні. Сучасний риторичний ідеал. |
1 |
|
|
||||||
|
|
ОСНОВИ ОРАТОРСЬКОГО МИСТЕЦТВА |
|
|
|
||||||
|
28 |
Види красномовства. Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, науково-популярне, навчальне). |
1 |
|
|
||||||
|
29 |
Ділове красномовство. Судове красномовство, особливості захисного і звинувачувального виступу. |
1 |
|
|
||||||
|
30 |
Духовне красномовство (гомілетика), його жанри й характерні риси. |
1 |
|
|
||||||
|
31 |
Соціально-побутове красномовство, його види (ювілейна промова, привітання, тост тощо). Театральна (сценічна) риторика. Педагогічна риторика. |
1 |
|
|
||||||
|
32 |
РМ №12. Мовленнєве спілкування в різних навчальних ситуаціях офіційно-ділового характеру. |
1 |
|
|
||||||
|
33 |
Види ораторського мистецтва за метою висловлення: інформувальні, переконувальні, розважальні виступи. |
1 |
|
|
||||||
|
34 |
РМ №13. Написання ділових документів. Заява. |
1 |
|
|
||||||
|
35 |
Полеміка. Дискусія. Дебати. Публічний полілог. |
1 |
|
|
||||||
|
36 |
Промова, її види: мітингова, інформаційна, агітаційна. |
1 |
|
|
||||||
|
37-38 |
РМ №14,15. Усний контрольний переказ тексту публіцистичного стилю. |
2 |
|
Усний переказ |
||||||
|
39 |
Контрольна робота №2. Основи ораторського мистецтва. Тести. |
1 |
|
Тематична №3 |
||||||
|
|
ПОГЛИБЛЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НВАЙВАЖЛИВІШИХ ВІДОМОСТЕЙ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ. СИНТАКСИС УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ |
|
|
|
||||||
|
40 |
Загальна характеристика синтаксичних одиниць, їх типів, зв’язків, засобів вираження синтаксичного зв’язку. Словосполучення. |
1 |
|
|
||||||
|
41 |
РМ №16. Написання автобіографії. |
1 |
|
|
||||||
|
42 |
Типи підрядного зв’язку в словосполученні. Словосполучення повні і неповні. |
1 |
|
|
||||||
|
43 |
Речення як основна синтаксична і комунікативна одиниця. Стилістичні функції модальних різновидів речень. Риторичне запитання, його стилістичні функції. |
1 |
|
|
||||||
|
44 |
Предикативна (граматична) основа речення. Порядок слів як стильова ознака мовлення. складні випадки координації підмета і присудка. |
1 |
|
|
||||||
|
45 |
Складні випадки класифікації другорядних членів речення. Написання прикладки. Порівняльний зворот, його функції в реченні. |
1 |
|
|
||||||
|
46 |
РМ №17. Ділові папери. Написання характеристики. |
1 |
|
|
||||||
|
47 |
Особливості вживання в мовленні односкладних і двоскладних , поширених і непоширених, повних і неповних, ускладнених і неускладнених простих речень. |
1 |
|
|
||||||
|
48 |
Національний колорит синтаксичних структур – паремійних висловлювань. Побажальні формули. Звертання, місце в реченні, способи вираження. Синтаксичний аналіз. |
1 |
|
|
||||||
|
49 |
Складні і багатокомпонентні речення. Особливості структури та семантики сполучникових і безсполучникових, багатокомпонентних речень. |
1 |
|
|
||||||
|
50 |
Складнопідрядні означальні речення і дієприкметникові звороти. Складнопідрядні речення з підрядними порівняльними і порівняльні звороти. Синтаксичний аналіз. |
1 |
|
|
||||||
|
51 |
Стилістичні особливості складних речень. Синоніміка безсполучникових і сполучникових складних речень. Період як засіб експресивного синтаксису і риторична фігура. Градація у складному реченні. |
1 |
|
|
||||||
|
52 |
Контрольна робота №3. Синтаксис української мови. Тести. |
1 |
|
Тематична №4 |
||||||
|
53 |
РМ №18. Особливості складання повідомлення на електронному носії (електронна пошта). |
1 |
|
|
||||||
|
54 |
Пряма і непряма мова, її призначення і граматично смислові особливості. Заміна прямої мови непрямою. |
1 |
|
|
||||||
|
55-56 |
РМ №19,20. Контрольний письмовий твір на морально-етичну тему. |
2 |
|
Письмовий твір |
||||||
|
57 |
Невласне пряма мова. Здогадна пряма мова, напівпряма мова. Стилістика речень із різними способами вираження чужого мовлення в тексті. |
1 |
|
|
||||||
|
58 |
Цитування. |
1 |
|
|
||||||
|
59 |
РМ №21. Складання діалогів відповідно до мовленнєвої ситуації. |
1 |
|
Діалог |
||||||
|
60 |
Контрольний диктант. |
1 |
|
Диктант |
||||||
|
61 |
Контрольна робота №4. Пряма мова. Тести. |
1 |
|
|
||||||
|
62 |
Основні ознаки тексту. Зміст і будова тексту. Абзац як композиційно-стилістична одиниця тексту. |
1 |
|
|
||||||
|
63 |
Гіпертекст. Дискурс як комунікативний процес і як текст. Професійний дискурс. |
1 |
|
|
||||||
|
64 |
РМ №22. Написання ділових документів різних жанрів: довіреність. |
1 |
|
Тематична №5 |
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
65 |
Експресивні можливості звуків української мови. |
1 |
|
|
||||||
|
66 |
Асимілятивні, дисимілятивні процеси. |
1 |
|
|
||||||
|
67 |
Подовження, спрощення у групах приголосних. |
1 |
|
|
||||||
|
68 |
Основні історичні чергування приголосних звуків при словозміні і словотворенні. |
1 |
|
|
||||||
|
69 |
Інтонаційні особливості українського мовлення. складні випадки наголошення слів. |
1 |
|
|
||||||
|
70 |
Мовні недоліки у вимові й наголосі та їх усунення. |
1 |
|
|
||||||
|
71 |
РМ №23. Ділові папери: оформлення протоколу. |
1 |
|
|
||||||
|
72 |
Складні випадки вживання м’якого знака, апострофа. Написання слів іншомовного походження |
1 |
|
|
||||||
|
73- 74 |
РМ №24,25. Контрольний письмовий переказ. |
2 |
|
Письмовий переказ |
||||||
|
75 |
РМ №26. Аналіз контрольного переказу. Робота над помилками, допущеними у переказі. |
1 |
|
|
||||||
|
76 |
Написання прізвищ та географічних назв. Написання слів разом, окремо, через дефіс. |
1 |
|
|
||||||
|
77 |
Правила переносу та скорочення слів. Орфографічний аналіз слів. |
1 |
|
|
||||||
|
78 |
РМ №27. Індивідуально-авторський стиль письменника. Аналіз тексту прозового твору. |
1 |
|
|
||||||
|
79 |
РМ №28. Лінгвістичний аналіз віршованого твору. |
1 |
|
|
||||||
|
80 |
Контрольна робота №5. Фонетика, орфоепія, орфографія. Тести. |
1 |
|
Тематична №6 |
||||||
|
Лексикологія і фразеологія української мови |
||||||||||
|
81 |
Уживання слів у переносному значенні, синонімів, антонімів, омонімів у текстах різних стилів. |
1 |
|
|
||||||
|
82 |
РМ №29. Усний докладний переказ текст у художнього стилю із творчим завданням. |
1 |
|
|
||||||
|
83 |
Терміни і професіоналізми. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни. |
1 |
|
|
||||||
|
84 |
РМ №30. Переклад текстів художнього стилю. |
1 |
|
|
||||||
|
85 |
РМ №31. Навчальне аудіювання. |
1 |
|
|
||||||
|
86 |
Фразеологія художнього мовлення, наукова, публіцистична, офіційно-ділова. |
1 |
|
|
||||||
|
87 |
РМ №32. Написання твору в художньому стилі. |
1 |
|
|
||||||
|
88 |
РМ №33. Публіцистичний стиль, сфера його використання, призначення, основні ознаки. |
1 |
|
|
||||||
|
89 |
РМ №34. Основні жанри публіцистичного стилю. Написання замітки в газету. |
1 |
|
|
||||||
|
90 |
Контрольна робота №6. Лексикологія і фразеологія. Диктант. |
1 |
|
Тематична №7 |
||||||
|
Морфеміка, словотвір, морфологія української мови |
||||||||||
|
91 |
Словотвір іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту. Творення присвійних прикметників. Творення прикметникових форм від різних географічних назв. |
1 |
|
|
||||||
|
92 |
Основні способи творення дієслів, прислівників. |
1 |
|
|
||||||
|
93 |
РМ №35. Лінгвістичний аналіз текстів публіцистичного стилю. |
1 |
|
|
||||||
|
94 |
РМ №36. Відгук про твір мистецтва в публіцистичному стилі. |
1 |
|
|
||||||
|
95 |
Складні, складноскорочені слова, способи їх творення та написання. |
1 |
|
|
||||||
|
96 |
РМ № 37. Написання інтерв’ю. |
1 |
|
|
||||||
|
97 |
Рід і число іменників, їх стилістичні властивості. Відмінювання іменників. |
1 |
|
|
||||||
|
98 |
РМ №38. Портретний нарис у публіцистичному стилі. |
1 |
|
|
||||||
|
99 |
РМ №39. Написання реферату на професійну тему. |
1 |
|
|
||||||
|
100 |
Ступені порівняння прикметників. Відмінювання прикметників. |
1 |
|
|
||||||
|
101 |
Розряди числівників за значенням, їх характеристика. Явище прономіналізації. |
1 |
|
|
||||||
|
102- 103 |
РМ №40,41. Усний контрольний переказ тексту публіцистичного стилю. |
2 |
|
Усний переказ |
||||||
|
104 |
Контрольна робота №7. Морфеміка, словотвір, морфологія. Тести. |
1 |
|
Тематична №8 |
||||||
|
105 |
РМ №42. Практична риторика. Тема, мета публічних виступів. |
1 |
|
|
||||||
|
106 |
Види, часи, способи дієслів. Стан дієслова. |
1 |
|
|
||||||
|
107 |
РМ №43. Композиція ораторського виступу. |
1 |
|
|
||||||
|
108 |
РМ №44. Добір аргументів і способів активізації мислення та емоційно-почуттєвої діяльності аудиторії. |
1 |
|
|
||||||
|
109 |
Творення і правопис дієприкметників і дієприслівників. Звороти. |
1 |
|
|
||||||
|
110 |
РМ №45. Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу. Складання запитань до прес-конференції. |
1 |
|
|
||||||
|
111 |
РМ №46. Круглий стіл. Вимоги до оратора. |
1 |
|
|
||||||
|
112 |
Морфологічні типи прислівників. Ступені порівняння прислівників. |
1 |
|
|
||||||
|
113 |
РМ №47. Вимоги до культури мовлення. Основні способи виступу. |
1 |
|
|
||||||
|
114 |
РМ №48. Складання контрольного діалогу. |
1 |
|
Діалог |
||||||
|
115 |
Правопис складних прийменників та сполучників. Правопис заперечних часток. |
1 |
|
|
||||||
|
116 |
РМ №49. Техніка мовлення. Тональність виступу. |
1 |
|
|
||||||
|
117 |
РМ №50. Лінгвістична конференція. |
1 |
|
|
||||||
|
118 |
РМ №51. Усний контрольний твір. |
1 |
|
Усний твір |
||||||
|
119 |
Контрольна робота №8. Морфеміка. Словотвір. Морфологія. Тести. |
1 |
|
|
||||||
|
Синтаксис простих і складних речень |
||||||||||
|
120 |
Типи підрядного зв’язку у словосполученні. |
1 |
|
|
||||||
|
121 |
РМ №52. Особливості написання статті дискусійного характеру. |
1 |
|
|
||||||
|
122 |
РМ №53. Підготовка індивідуального звіту. |
1 |
|
|
||||||
|
123 |
Складні випадки координації підмета і присудка. Тире на місці пропущеної зв’язки. |
1 |
|
|
||||||
|
124-125 |
РМ №54,55. Контрольний твір на морально-етичну тему у публіцистичному стилі «Закінчуючи школу, хочу сказати…» |
2 |
|
|
||||||
|
126 |
Просте ускладнене речення. |
1 |
|
|
||||||
|
127 |
РМ №56. Написання ділових паперів: оголошення. |
1 |
|
|
||||||
|
128 |
РМ №57. Конфесійний стиль, сфери його поширення. |
1 |
|
|
||||||
|
129 |
РМ №58. Конфесійний стиль, сфери його поширення. Складне речення з різними видами зв’язку. |
1 |
|
|
||||||
|
130 |
Контрольна робота №9. Синтаксис простих і складних речень. Тести. |
1 |
|
|
||||||
|
131 |
Контрольний диктант. |
1 |
|
Диктант |
||||||
|
132 |
РМ №59. Переклади Євангелія. Псалми Т.Шевченка. |
1 |
|
|
||||||
|
133- 134 |
РМ №60,61. Сфера поширення і головне призначення епістолярного стилю. Українська епістолярна спадщина. |
2 |
|
|
||||||
|
135 |
РМ №62. Епістолярний етикет. Складання електронного листа. |
1 |
|
Тематична №9 |
||||||