Календарне планування
уроків української мови в 2 класі
Підручник «Українська мова та читання» (частина І)
Автори: М.С. Вашуленко, С.Г. Дубовик
Всього 123 години, 3.5 год на тиждень
№ з/п уроку |
Кільк годин у темі |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Звуки і букви. (18 год) |
||||
1 |
1 |
Звуки слова. поняття про звук як елемент людської мови. Звуковий аналіз слів. |
|
|
2 |
2 |
Поняття про букву як писемний знак, що позначає звук. Звуко-буквенний аналіз слів. Аналізую звуко-буквенний склад слова. |
|
|
3 |
3 |
Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах. Експериментую зі словами. |
|
|
4 |
4 |
Урок розвитку мовлення. Користування словами ввічливості. |
|
|
5 |
5 |
Літературна вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу |
|
|
6 |
6 |
Вимова і написання слів із апострофом. Спостереження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф та р, перед апострофом. Навчаюся вимовляти і писати слова з апострофом. |
|
|
7 |
7 |
Написання слів з апострофом. |
|
|
8 |
8 |
Основні правила вживання апострофа. |
|
|
9 |
9 |
Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Навчаюся правильно наголошувати слова. |
|
|
10 |
10 |
Тренувальні вправи на визначення наголосу в словах. Експериментую з наголосом у словах |
|
|
11 |
11 |
Урок розвитку мовлення. Спостереження за роллю наголосу. |
|
|
12 |
12 |
Склад слова. Уявлення про складоутворювальну роль голосних звуків. Навчаюся ділити слова на склади. |
|
|
13 |
13 |
Перенос частин слів із рядка в рядок по складах. Правило переносу слів зі складами, позначеними однією буквою.Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Навчаюся переносити слова з рядка в рядок. |
|
|
14 |
14 |
Правила переносу частин слів із буквами й та ь у середині слів. Правила переносу слів із буквосполученнями ьо, йо. Навчаюся переносити слова з рядка в рядок. |
|
|
15 |
15 |
Правила переносу слів із буквосполученнями дж, дз. Правило переносу слів із апострофом. Навчаюся переносити слова з рядка в рядок. |
|
|
16 |
16 |
Українська абетка. Поняття про абетку (алфавіт) як сукупність букв, що прийнята у писемності певної мови. Вправляння у розташуванні слів за абеткою з орієнтацією на першу букву слова. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом. Діагностувальна робота №1 Списування |
|
|
17 |
17 |
Аналіз діагностувальної роботи. Користування алфавітом у роботі з навчальними словниками. Навчаюсь користуватися алфавітом. |
|
|
18 |
18 |
Урок розвитку мовлення. Користування орфографічним словником. |
|
|
Слово. Значення слова (9 год) |
||||
19 |
1 |
Розпізнаю близькі за значенням слова. |
|
|
20 |
2 |
Робота з близькими за значенням словами. |
|
|
21 |
3 |
Розпізнаю протилежні за значенням слова. Розподіляю слова на групи. |
|
|
22 |
4 |
Робота з протилежними за значенням словами. |
|
|
23 |
5 |
Розрізняю пряме і переносне значення слова. |
|
|
24 |
6 |
Робота з словами з прямим i переносним значенням. |
|
|
25 |
7 |
Лексичні значення багатозначних слів. Пояснюю значення багатозначних слів. |
|
|
26 |
8 |
Робота із багатозначними словами. Доречне вживання слів різних лексичних груп у власному мовленні. Навчаюсь доречно вживати слова в мовленні. |
|
|
27 |
9 |
Діагностувальна робота № 2 Робота з мовними одиницями. |
|
|
Слова – назви (предметів, ознак, дій, чисел) (54 год) |
||||
28 |
1 |
Аналіз діагностувальної роботи. Поняття про слова — назви предметів (іменники). Навчаюся розрізняти слова, що називають предмети. |
08.11 |
|
29 |
2 |
Урок розвитку мовлення. Складання розповіді за ілюстрацією до казки «Два цапки». Вправляння в літературній вимові дзвінких приголосних звуків. |
09.11 |
|
30 |
3 |
Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання хто? що? Навчаюся добирати слова, що називають предмети. |
10.11 |
|
31 |
4 |
Іменники — назви істот і неістот. Розпізнавання слів — назв предметів, які відповідають на питання хто? або що? |
15 |
|
32 |
5 |
Навчаюся розрізняти слова, що називають предмети. Розрізняю слова, що відповідають на питання хто? |
16 |
|
|
|
|
|
|
33 |
6 |
Іменники — власні і загальні назви. Розрізняю слова, що є загальними і власними назвами. |
17 |
|
34 |
7 |
Велика буква у власних назвах. Правило вживання великої букви в іменах, по батькові та прізвищах людей. Навчаюся писати імена, по батькові, прізвища. |
19 |
|
35 |
8 |
Написання з великої букви кличок тварин. Навчаюся писати клички тварин. |
22 |
|
36 |
9 |
Урок розвитку мовлення. Побудова діалогу. Закріплення знань про способи позначення м’яких приголосних звуків. |
23 |
|
37 |
10 |
Правило вживання великої букви в назвах країн, міст, сіл, річок, гір та ін. Навчаюся писати назви країн, міст, сіл, річок, гір. |
24 |
|
38 |
11 |
Навчаюся писати імена, по батькові, прізвища. |
29 |
|
39 |
12 |
Число іменників. Змінювання іменників за числами (один —багато). Навчаюся змінювати слова — назви предметів. |
|
|
40 |
13 |
Навчаюся змінювати слова — назви предметів. Уживання в мовленні іменників. |
|
|
41
|
14 |
Розрізняю власні та загальні назви. |
|
|
42 |
15 |
Тренування у написанні імен. Навчаюся писати клички тварин. |
|
|
43 |
16 |
Урок розвитку мовлення. Навчаюся писати запрошення на день народження |
|
|
44 |
17 |
Змінювання іменників за числами (один —багато). |
|
|
45 |
18 |
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами предметів. |
|
|
46 |
19 |
Вживання числа іменників. |
|
|
47 |
20 |
Діагностувальна робота № 3 Диктант |
|
|
48 |
21 |
Аналіз діагностувальної роботи. Поняття про слова — назви ознак предметів (прикметники). Навчаюсь розрізняти слова –– назви ознак предметів. |
|
|
49 |
22 |
Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання який? яка? яке? які? Навчаюсь добирати слова — назви ознак предметів. |
|
|
50 |
23 |
Урок розвитку мовлення. Навчаюся складати розповіді. |
|
|
51 |
24 |
Навчаюсь розрізняти слова –– назви ознак предметів. |
|
|
52 |
25 |
Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання який? яка? яке? які? |
|
|
53 |
26 |
Діагностувальна робота №4 Робота з мовними одиницями. |
|
|
54 |
27 |
Аналіз діагностувальної роботи. Підсумковий урок за І семестр.
|
|
|
55 |
28 |
Зв’язок прикметників з іменниками. Утворення словосполучень іменників із прикметниками. Навчаюсь утворювати сполучення слів зі словами — назвами ознак предметів. |
|
|
56 |
29 |
Зв’язок прикметників з іменниками. Утворення словосполучень іменників із прикметниками. Навчаюсь утворювати сполучення слів зі словами — назвами ознак предметів. |
|
|
57 |
30 |
Урок розвитку мовлення. Навчаюся зв’язно висловлювати думки. |
|
|
58 |
31 |
Слова – назви дій предметів (дієслова). Навчаюся визначати слова – назви дій предметів. |
|
|
59 |
32 |
Навчаюся складати речення з дієсловами. Навчальний діалог. |
|
|
60 |
33 |
Навчаюся вживати дієслова в мовленні. Доповнення речень. |
|
|
61 |
34 |
Навчаюся вживати дієслова в мовленні. Робота з деформованим текстом. |
|
|
62 |
35 |
Навчаюся вживати дієслова в мовленні. Листівка. Складання вітання |
|
|
63 |
36 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Слова – назви дій предметів (дієслова)». Діагностувальна робота № 5 Списування |
|
|
64 |
37 |
Аналіз діагностувальної роботи. Слова —назви чисел (числівники). Навчаюся визначати слова, які називають числа. |
|
|
65 |
38 |
Навчаюся добирати числівники. Складання розповіді про свій талант |
|
|
63 |
9 |
Навчаюся добирати числівники. Складання речень із числівниками. Ребуси. |
|
|
64 |
40 |
Урок розвитку мовлення. Навчаюся писати записку. |
|
|
65 |
41 |
Навчаюсь утворювати сполучення слів із числівниками. |
|
|
66 |
42 |
Навчаюсь утворювати сполучення слів із числівниками. Правильне наголошування числівників. Визначення часу за годинником. |
|
|
67 |
43 |
Навчаюся вживати числівники в мовленні. Складання загадок. |
|
|
68 |
44 |
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова і числівники в мовленні. |
|
|
69 |
45 |
Навчаюся розрізняти слова за значенням та питаннями. Складання задачі. |
|
|
70 |
46 |
Навчаюся розрізняти слова за значенням та питаннями. Утворення словосполучень. |
|
|
71 |
47 |
Урок розвитку мовлення. Складання розповіді за серією малюнків. |
|
|
72 |
48 |
Діагностувальна робота № 6 Діалог |
|
|
73 |
49 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Слова — назви чисел (числівники)». |
|
|
74 |
50 |
Службові слова. Навчаюся визначати в реченні службові слова і писати їх окремо від інших слів. |
|
|
75 |
51 |
Навчаюся вживати службові слова в мовленні. Складання речень. |
|
|
76 |
52 |
Навчаюся вживати іменники, прикметники, дієслова, числівники і службові слова в мовленні. |
|
|
77 |
53 |
Урок розвитку мовлення. Навчаюся складати розповідь на основі спостережень. |
|
|
78 |
54 |
Діагностувальна робота № 7. Усний твір |
|
|
Речення (14 год) |
||||
79 |
1 |
Види речень за метою висловлювання. Навчаюся правильно відтворювати інтонацію розповідних речень. |
|
|
80 |
2 |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію питальних речень. |
|
|
81 |
3 |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію спонукальних речень. |
|
|
82 |
4 |
Навчаюся складати розповідні, питальні і спонукальні речення |
|
|
83
|
5 |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію речень (розповідних і питальних). Складання казки «Як Сонце і Крига хотіли подружитися» |
|
|
84 |
6 |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію речень (спонукальних). Складання казки про розділові знаки. |
|
|
85 |
7 |
Урок розвитку мовлення. Відвідаємо театр. |
|
|
86 |
8 |
Навчаюся складати різні за інтонацією речення. |
|
|
87 |
9 |
Навчаюся поширювати речення словами за поданими питаннями. |
|
|
88 |
10 |
Навчаюся складати речення за малюнками. |
|
|
89 |
11 |
Навчаюся складати речення за малюнками. Навчальний діалог |
|
|
90 |
12 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Речення». |
|
|
91 |
13 |
Урок розвитку мовлення. Навчаюся складати розповідь на основі власного досвіду. |
|
|
92 |
14 |
Діагностувальна робота № 8. Диктант |
|
|
Текст |
||||
93 |
1 |
Аналіз діагностувальної роботи. Текст. Навчаюся розпізнавати текст за його основними ознаками |
|
|
94 |
2 |
Будова тексту. Навчаюся визначати частини тексту. |
|
|
95 |
3 |
Навчаюся знаходити в текстах виражальні засоби мови, відновлювати деформований текст. |
|
|
96 |
4 |
Діагностувальна робота №9. Робота з мовними одиницями. |
|
|
97 |
5 |
Типи текстів. Навчаюся розрізняти текст-розповідь. Складання усної розповіді |
|
|
98 |
6 |
Навчаюся розрізняти текст-опис. Складання питальних речень до тексту |
|
|
99 |
7 |
Навчаюся розрізняти текст-опис. Складання усного опису орла беркута. Написання відповідей на запитання, користуючись текстом. |
|
|
100 |
8 |
Урок розвитку мовлення. Уживання службових слів у мовленні. |
|
|
101 |
9 |
Навчаюся складати текст за ілюстрацією. Робота з деформованим текстом |
|
|
102 |
10 |
Навчаюся складати текст за серією малюнків |
|
|
103 |
11
|
Навчаюся складати текст за малюнком і запитаннями. |
|
|
104 |
12 |
Навчаюся складати текст про події із власного життя. |
|
|
105 |
13 |
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. |
|
|
106 |
14 |
Діагностувальна робота №10. Диктант |
|
|
107 |
15 |
Аналіз діагностувальної роботи. Урок розвитку мовлення. Навчаюся складати розповідь за поданим початком. |
|
|
108 |
16 |
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. Написання розповіді про усмішку. |
|
|
109 |
17 |
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. Написання розповіді про друга / подругу |
|
|
110 |
18 |
Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти. |
|
|
111 |
19 |
Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти. |
|
|
112 |
20 |
Урок розвитку мовлення. Навчаюся складати загадки. |
|
|
113 |
21 |
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. |
|
|
114 |
22 |
Діагностувальна робота № 11. Робота з мовними одиницями. |
|
|
Повторення (9 год) |
||||
115 |
1 |
Закріплення вивченого матеріалу. |
|
|
116 |
2 |
Повторення вивченого матеріалу. |
|
|
117 |
3 |
Повторення вивченого матеріалу. |
|
|
118 |
4 |
Повторення вивченого матеріалу. |
|
|
119 |
5 |
Урок розвитку мовлення. Робота над розвитком мовлення учнів. Удосконалення мовленнєвих умінь учнів. |
|
|
120 |
7 |
Урок узагальнення і систематизації знань. |
|
|
121 |
8 |
Урок розвитку мовлення. Що я знаю про комп’ютер? |
|
|
122 |
9 |
Повторення вивченого за рік. |
|
|