Календарне планування уроків української мови в 5 класі НУШ

Про матеріал

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від12.07.2021 № 795)

Заболотний О.В. Українська мова: підруч. для 5 кл. закл. загальн. середн. освіти / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. — Київ: Генеза, 2022.

Перегляд файлу

 

«Погоджую»                                                                                         «Погоджую»

Заступник директора з НВР                                                                Заступник директора з НВР

 

 

 

Календарне планування

уроків української мови

в 5 класі

( 2022-2023 н.р.)

 

 

Учитель   _________________

 

 

 

 

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.)  «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і  науки України від12.07.2021 № 795)

Заболотний О.В. Українська мова: підруч. для 5 кл. закл. загальн. середн. освіти / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. — Київ: Генеза, 2022.

УКРАЇНСЬКА МОВА

5 КЛАС 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І  СЕМЕСТР

Пропонований зміст навчального предмета

Дата

Види діяльності

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Примітка

ВСТУП  (1 год.)

Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України

1

Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови: формування думки, пізнавальна, об’єднувальна.

Мовні й немовні засоби спілкування, які люди використовують у повсякденному житті. Значення української мови як державної в житті  Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України.

 

  • Міркування та відповіді на запитання за змістом висловлень відомих людей про значення мови в житті людини й суспільства   (усно).
  • Записування речень,       висловлень.
  • Колективне складання ланцюжка-продовження твердження «Мова необхідна людям, щоб…» (наприклад, спілкуватися, формувати думки, пізнавати світ, передавати досвід, об’єднуватися в спільноту).
  •             Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.
  •             Пояснення функцій мови та змісту статті 10 Конституції України.
  •             Порівняння мовних і немовних (звукові і світлові сигнали, символіка, дорожні знаки тощо) засобів спілкування, які люди використовують у повсякденному житті.
  •             Формулювання правил спілкування на основі прочитаних крилатих висловів.
  •             Колективне складання словника найпоширеніших етикетних формул (привітання, прощання, вибачення, висловлення вдячності та ін.).
  •             Складання висловлення з урахуванням ситуації спілкування за ілюстрацією (або коміксом).
  •             Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з неврахуванням умов спілкування.
  •             Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією.
  •             Виконання проєкту (участь у теле- чи радіопередачі, інтерв’ю про значення української мови в житті нашого народу).

Учень/учениця:

  •         розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення,
  •         толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне
  •         ставлення до почутого доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації.
  •         Використовує  потрібні вербальні та невербальні засоби для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, спонукання співрозмовників до певних дій
  •         читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
  •         характеризує порушені в тексті проблеми
  •         знаходить у тексті відому і нову інформацію
  •         формулює тему та основну думку тексту
  •         виокремлює в тексті мікротеми
  •         формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту
  •         проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті
  •         висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє

ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо

  •         обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті
  •         складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними мовними нормами
  •         взаємодіє з іншими особами в цифровому середовищі, дбаючи про безпеку

дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування

 

2

РМ № 1 Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності. Мета спілкування та адресат мовлення.

 

 

3

РМ № 2 Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Основні правила спілкування. Складання та розігрування діалогів

 

 

4

РМ № 3 Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного та виконання тестових завдань.

 

 

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ (11 год.)

Текст. Речення. Слово

5

Текст. Заголовок тексту. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Ключові слова в тексті

 

 

МОВНА ЛІНІЯ

 Тлумачення лексичного значення слова.

 Добирання синонімів i антонімів.

 Доповнення речень словами в правильних граматичних формах.

 Обґрунтування ролі слів різних частин мови.

 Визначення в слові орфограм, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

 Розв’язування ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням cлів.

 Робота зі словниками та довідковими джерелами. Обмін враженнями щодо здобутої в них інформації.

 Ігри зі словами (вікторини, кросворди, ребуси)

МОВЛЕННЄВА ЛІНІЯ

 Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тесту.

 Добирання заголовка тексту.

 Формулювання теми й основної думки тексту.

 Визначення мікротем i тематичних речень.

 Колективне складання простого плану прослуханого a6o прочитаного тексту.

 Визначення ключових слів у тексті.

 Аналіз будови тексту, виділення зачину, основної частини та кінцівки.

 Редагування речень, у яких допущено помилки у слововживанні.

 Складання висловлення за поданими чи дібраними самостійно опорними

 Складання висловлення за коміксом (малюнком).

 Усний опис малюнка, за допомогою якого можна проілюструвати прочитаний текст.

 Мовленнєвий експеримент (наприклад, заміна іменників займенниками для уникнення небажаного повтору слів).

 Складання висловлення з особовими займенниками з урахуванням змісту.

 Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією.

 Зіставлення прочитаного із зображеним на малюнку (зокрема передавання емоцій людини в тексті та на малюнку)

 Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

Учень/учениця:

  •    вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту)
  •    вибірково переказує зміст почутого повідомлення
  •    складає простии план почутого
  •    передає з використання окремих способів i засобів візуалізації враження від почутого повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту)
  •    визначає ключові слова в почутому повідомленні
  •    визначає головну i другорядну інформацію у прочитаному тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті)
  •    формулює тему та основну думку тексту
  •    виокремлює в тексті мікротеми
  •    розрізняє тексти різних стилів i типів
  •    переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання
  •    складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, граматичними,
  •    орфографічними нормами
  •    виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (текст, речення, слово, форми слова)
  •    порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками
  •    вирізняє окремі мовні  явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

 

6

Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Простий план тексту

 

 

7

Моніторингова контрольна робота за текстами адміністрації

 

 

8

Аналіз контрольної роботи. Поділ тексту на речення. Усна й письмова форми тексту (висловлення)

 

 

9

Інтонація речень, різних за метою висловлювання.

 

 

10

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова.

 

 

11

РМ № 4 Типи мовлення: розповідь, опис, роздум.

 

 

12

Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично).

 

 

13

Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично).

 

 

14

Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично).

 

 

15

РМ № 5 Особливості побудови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом. Редагування переказу.

 

 

16

Узагальнення і систематизація вивченого з теми

 

 

17

Контрольна робота № 1 з теми «Повторення вивченого в початкових класах» (тести)

 

 

ЛЕКСИКОЛОГІЯ  (11 год.)

Групи слів за значенням

18

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Лексична помилка (практично)

 

МОВНА ЛІНІЯ

 Тлумачення лексичного значення слова. Зіставлення лексичного та граматичного значення слова.

 Лінгвістичне мінідослідження

 Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів i паронімів з урахуванням контенту.

 Добирання синонімів, антонімів.

 Доповнення речень словами з урахуванням контексту.

 Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним вживанням слів.

  Робота зі словниками та іншими джерелами інформації. Обмін враженнями щодо здобутої в них інформації.

 Ігри зі словами (вікторини; наприклад, відгадування за лексичним значенням, добирання синонімів, антонімів тощо).

МОВЛЕННЄВА ЛІНІЯ

 Аудіювання i читання тексту, у якому використано слова, ужиті в переносному значенні.

 Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту.

 Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

 Порівнювання текстів щодо наявності в них  багатозначних слів, синонімії, антонімії.

 Редагування речень i текстів (зокрема оголошень), у яких допущено лексичні помилки, з коментуванням.

 Складання речень з опорними словами та певного змісту.

 Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією.

 Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами.

 Складання i розігрування діалогу-розпитування про користь різних видів cпopтy (правила користування смартфоном та ін.) 3 використанням синонімів, антонімів.

 Складання діалогу про погоду з використанням запропонованих a6o дібраних самостійно антонімів.

 Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті).

 Складання опису природи з використанням слів у переносному значенні, а також епітетів i порівняння.

 Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

 Підготовка аудіо- чи відеорекомендацій (постер, слайди, відеоролик) для соцмереж про поширені лексичні помилки.

 Виконання проєкту (наприклад, складання рекламного тексту з метою спонукати правильно добирати слова, урізноманітнювати своє мовлення тощо).

Учень/учениця:

  •         Самостійно складає простий план почутого
  •         вказує на окремі особливості, що сприяють або заважають ефективній комунікації в конкретній ситуації спілкування
  •         дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів
  •         читає тексти різних функціональних стилів i мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
  •         формулює тему та основну думку тексту
  •         розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них
  •         висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє  ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо
  •         використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації
  •         переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання
  •         складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними нормами
  •         добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення
  •         створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах i в соціальних мережах
  •         знаходить i виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень
  •         пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил
  •         виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти)
  •         вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть
  •         порівнює тексти щодо наявності в них багатозначних слів, синонімії, антонімії
  •         творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення
  •         урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

 

19

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення

 

 

20

Синоніми. Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів

 

 

21

Антоніми (повторення i поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях i приказках

 

 

22

РМ № 6 Особливості будови опису тварини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом)

 

 

23

Омоніми (повторення i поглиблення). Розрізнення омонімів i багатозначних слів

 

 

24

Пароніми

 

 

25-26

РМ №7 Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом) Редагування переказу

 

 

27

РМ №8Аналіз письмового переказу. Складання та розігрування діалогів за ілюстрацією (або коміксом)

 

 

28

Правильне вживання слів

 

 

29

Правильне вживання слів. Тлумачний словник, словники антонімів, синонімів, омонімів, паронімів (практично)

 

 

30

Узагальнення і систематизація вивченого з теми

 

 

31

Контрольна робота №2 з теми «Лексикологія» (тести)

 

 

БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ  (11 год.)

32

Основа слова и закінчення

 

 Добирання спільнокореневих слів, слів з певними префіксами та суфіксами, слів за схемами.

 Виділення у слові значущих частин.

 Лінгвістичне мінідослідження (наприклад: «Фемінітиви - це прекрасно», «Найуживаніші суфікси для творення фемінітивів»).

 Визначення в реченнях (текстах) i добирання слів, що містять антонімічні префікси.

 Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання значущих частин слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

 Складання «хмари слів» до теми «Правопис префіксів».

 Робота зі словником.

 Ігри зі словами (наприклад, добирання слів, відгадування тощо).

МОВЛЕННЄВА ЛІНІЯ

 Аудіювання i питання текстів, що містять слова із суфіксами, які надають слову значень зменшуваності й пестливості.

 Аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту.

 Порівнювання текстів щодо наявності в них спільнокореневих слів.

 Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

 Редагування речень і текстів, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова.

 Створення казки, текст якої містить слова, що надають слову значення збільшеності та згрубілості.

 Складання мікротексту зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення і виразності.

 Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією.

 Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами.

 Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин).

 Складання речень- компліментів з використанням слів із префіксом пре-

 Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

  •    Усне повідомлення на лінгвістичну тему (наприклад, «Префікси-антоніми»).
  •   Підготовка відеопам’ятки (постер, слайди, відеоролик) про написання префіксів.

Учень/учениця:

  •    дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів
  •    знаходить у тексті відому і нову інформацію
  •    розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них
  •    обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті
  •    створює письмові тексти визначених типів, стилів i жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
  •    складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними словотвірними, орфографічними, стилістичними нормами
  •    створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах i в соціальних мережах
  •    знаходить i виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень
  •    пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил
  •    виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (частини слова, слова, форми слова)
  •    порівнює тексти щодо наявності в них спільнокореневих слів
  •    урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

 

 

33

Незмінні й змінні слова (повторення i поглиблення)

 

 

34

Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення i поглиблення)

 

 

35

Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті

 

 

36

Префікс (повторення i поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

 

 

37

Суфікс (повторення i поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

 

 

38

РМ №9 Особливості твору-опису тварини (предмета). Написання твору-опису тварини (або предмета) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності. Редагування твору-опису

 

 

39

РМ №10Аналіз письмового твору-опису. Аудіювання

 

 

40

Правопис значущих частин слова (повторення)

 

 

41

Написання префіксів пре-, при-, npi-

 

 

42

Правописні теми розділу. Тренувальні вправи

 

 

43

Узагальнення і систематизація вивченого з теми

 

 

44

Контрольна робота № 3 з теми «Будова слова. Орфографія» (тести)

 

 

ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Звуки мови и звуки мовлення.

Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос  (18 год.)

45

Звуки мови i звуки мовлення. Відмінність ïx від інших звуків, які створює людина (кашляння, свист), звуків природи, фізичних явищ тощо. Голосні i приголосні звуки. 

 

МОВНА ЛІНІЯ

 Записування слова фонетичною транскрипцією.

 Визначення належності звуків до певної групи: голосних, приголосних, твердих i м’яких, дзвінких i глухих, шиплячих.

 Фонетичний розбір слова.

 Лінгвістичне мінідослідження.

 Мовленнєвий експеримент (наприклад, зсув наголосу в слові).

 Орфоепічний тренінг (удосконалення вимови звуків відповідно до правил орфоепії).

 Визначення складів у слові. Перенесення слів із рядка в рядок.

 Визначення наголосу в слові.

 Використання логічного наголосу для виділення слів зі смисловим навантаженням.

 Упорядкування за алфавітом прізвищ письменників (співаків, імен героїв улюблених мультфільмів та ін.).

 Виправлення орфоепічних помилок.

 Складання електронної мапи (малюнка) звуків української мови.

 Робота з орфоепічним словником i словником наголосів.

 Ігри зі словами (вікторини).

МОВЛЕННЄВА ЛІНІЯ

 Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії.

 Аналізування, оцінювання тексту.

 Відповіді на запитання за змістом прочитаного та почутого.

 Виявлення та аналіз орфоепічних помилок (зокрема в наголошуванні слів, вимові шиплячих) у своєму мовленні та мовленні інших людей.

 Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією.

 Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

 Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами.

 Складання та розігрування діалогів з використанням слів, у вимові яких часто трапляються помилки (черговий, новий, випадок, вимова, запитання, завдання, разом та ін.).

 Запис аудіопривітання з дотриманням правил орфоепії.

 Складання речень i мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки.

 Підготовка аудіоповідомлення для соцмереж про поширені помилки в наголошувані слів.

 Складання тексту, у якому всі слова починаються однаковою буквою.

Учень/учениця:

  •    вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення
  •    виявляє i відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп,
  •    паузи, міміку  жести, пози), використані для передачі прихованого змісту
  •    визначає основну мету почутого
  •    аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом
  •    дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів
  •    розрізняє тексти різних стилів і типів
  •    висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо.
  •    записує власні міркування a6o інформацію з інших джерел
  •    створює письмові тексти визначених типів, стилів i жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
  •    знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень
  •    виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (звуки, склади слова, слова)
  •    порівнює та зіставляє одиниці різних рівнів за визначеними ознаками
  •    вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть
  •    урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

 

46

Орфоепічна помилка (практично). Фонетична транскрипція

 

 

47

Приголосні тверді i м’які. Напівпом’якшені приголосні

 

 

48

Приголосні дзвінкі i глухі, шиплячі (повторення)

 

 

49

Вимова звуків, які позначаємо буквами г і ґ

 

 

50

Контрольний диктант за І семестр

 

 

51

Аналіз контрольного диктанту. Робота над помилками

 

 

52

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука)

 

 

53

Співвідношення звуків i букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення)

 

 

54

Склад

 

 

55

Основні правила переносу

 

 

56

Наголос. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням. Орфоепічний словник i словник наголосів

 

 

57

Записування слова фонетичною транскрипцією (тренувальні вправи)

 

 

58

Узагальнення і систематизація вивченого з теми

 

 

59

Контрольна робота №4 з теми «Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос» (тести)

 

 

60

РМ №11 Особливості будови розповіді. Написання твору-розповіді на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом). Редагування твору

 

 

61

РМ №12 Аналіз твору-розповіді. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного

 

 

62

Складання й розігрування діалогів з використанням  слів, у вимові яких часто трапляються помилки (випадок, черговий,  вимова, запитання, завдання та ін.)

 

 

63

Запис аудіолиста-привітання з дотриманням правил орфоепії

 

 

64

Мовна вікторина (повторення вивченого в першому семестрі)

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
17 вересня 2022
Переглядів
1164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку