Календарне планування вивчення української літератури 7 клас І семестр

Про матеріал
Календарне планування вивчення української літератури 7 клас І семестр з компетентностями
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА  ЛІТЕРАТУРА

 

7 КЛАС

(Відповідно до  навчальної  програми: 

Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх

навчальних закладів. –  К.:  Освіта,  2013  зі  змінами,   

затвердженими  наказом   МОН  України від  07.06.2017  №804)

 

2 год на тиждень (70 годин на рік)

І семестр – 32 год

ІІ семестр – 38 год

 

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

К-сть

К-сть

Контрольні  роботи у формі:

Всього

2

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших  завдань (тестів, відповідей  на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання

2

2

Виразне читання

1

1

Література рідного краю

2

2

Розвиток  мовлення

2

у+п

2

у+п

 

 

 

Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»1 – це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність»2 є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.

Вивченням наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» 3  прагнемо сформувати учня духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінним членом суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.

Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність»4 забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

 

 

 

І СЕМЕСТР

 

№ п/п

 

Тема уроку

 

 

Дата

 

Примітка

 

Вступ. Коригуюче навчання

 

 

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє функції літератури як мистецтва слова та називає їх.

 

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про функції мистецтва, його місце в житті людини.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби в читанні художніх творів та ознайомленні з іншими видами мистецтва.

Наскрізні лінії

 «Здоров’я і безпека» НЛ–3  сформувати учня духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінним членом суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.

 

 

1

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва

 

 

ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє зміст козацьких і чумацьких пісень; добирає висловлювання відомих людей про українські пісні, коментує їх; вдумливо читає суспільно-побутові пісні, коломийки; аналізує їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи роль художніх засобів, специфічні ознаки народної пісні та коломийки.

Вивчає напам’ять: 1 пісню (на вибір).

 

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про роль народної пісні в житті людини; про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; розуміє важливість відродження народної творчості для сьогодення; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Осмислення значення пісенної спадщини українців, усвідомлення важливості відродження й вивчення оригінальної творчості в наш час.

Наскрізні лінії

Громадянська відповідальність»НЛ-2 формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.

 «Здоров’я і безпека»НЛ-3  сформувати учня духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінним членом суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.

 

Суспільно-побутові пісні

 

 

2

Суспільно-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Козацькі пісні. «Ой на горі та женці жнуть». Героїзм у козацьких піснях

ТЛ:  суспільно-побутові пісні

 

Вивчити напам’ять 1пісню

(на вибір)

3

Чумацькі пісні. «Ой у степу криниченька». Трагізм у чумацьких піснях

 

 

Коломийки

 

4

«Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок.  Гумор і любов до життя

ТЛ:  коломийки

 

5

Урок мовленнєвого розвитку №1. Складання коломийок

 

РМ №1

(Усно)

ПРО МИНУЛІ ЧАСИ

Іван Франко

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає коротко про І. Франка; знає історичну основу повісті; переказує і коментує зміст; визначає тему повісті; характеризує образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка; підтверджує власну думку цитатами з тексту; визначає улюбленого героя; аналізує роль художніх засобів, особливості мови; пояснює роль діалектизмів. 

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про проблему вибору людини у вирішальній ситуації; розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини, приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині.

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби виховання патріотичного почуття, поваги до батьків, вірності в дружбі й коханні як загальнолюдських морально-етичних цінностей.

Наскрізні лінії

«Екологічна безпека та сталий розвиток» НЛ-1формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

«Громадянська відповідальність» НЛ-2 формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.

Підприємливість і фінансова грамотність»НЛ-4 забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

6

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут»

ТЛ:  історична повість

 

 

7

Іван Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників

 

 

8

Іван Франко. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі

 

 

9

Іван Франко. «Захар Беркут». Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті

 

 

10

Іван Франко. «Захар Беркут». Лідерські якості головного героя твору Урок виразного читання №1.Читання окремих фрагментів повісті І.Франка «Захар Беркут»

 

ВЧ №1

11

Контрольна робота №1. Вступ. Із пісенних скарбів. Про минулі часи

 

КР №1

(Тест)

Тарас Шевченко

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського народу; виразно й осмислено читає твори; аналізує роздуми поета про сирітське дитинство; пояснює роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені тринадцятий минало»; визначає ознаки балади («Тополя»), фольклорну основу твору, народно-пісенні засоби; аналізує твір «Заповіт».

 

Ключові компетентності

Учень / учениця:

дискутує з приводу порушених у творах проблем; критично оцінює тексти; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

 

Вивчає напам’ять: «Як умру, то поховайте...».

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення великого значення для формування особистості почуття вірності (ідеї, батьківщині, любові, принципам).

Наскрізні лінії

«Громадянська відповідальність» НЛ-2 формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.

 

12

Тарас Шевченко. Життєпис поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»)

 

 

13

Тарас Шевченко. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»)

ТЛ:  балада, метаморфози

 

 

14

Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього

ТЛ:  ідея

 

Вивчити   напам’ять

Андрій Чайковський

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Учень / учениця:

аналізує повість; визначає її жанрові ознаки; характеризує образи козаків-запорожців; з’ясовує фольклорні мотиви, засоби; висловлює власні судження про геройство і лицарську відвагу головного героя.

 

Ключові компетентності

Учень / учениця:

складає план до характеристики Павлуся; зіставляє специфіку розкриття  теми в літературі й образотворчому мистецтві.

 

 

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби виховання лицарських чеснот, почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, краси, справедливості.

Наскрізні лінії

«Екологічна безпека та сталий розвиток» НЛ-1формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

«Громадянська відповідальність» НЛ-2 формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.

15

Андрій Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті

ТЛ:  героїко-романтична повість, композиція

 

 

16

Андрій Чайковський. «За сестрою». Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості.

 

 

 

17

Андрій Чайковський «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків

ТЛ:  романтичний герой

 

 

18

Андрій Чайковський. «За сестрою». Родинні цінності і патріотизм у творі. Фольклорні мотиви, засоби (прийом гіперболізації)

 

 

19

Урок позакласного читання №1. Андрій Чайковський «Богданко»

 

ПЧ №1

20

Контрольна  робота №2. Про минулі часи

 

КР №2 (Тест)

21

Урок літератури рідного краю №1. Край, де щедрістю все дише. Т.Яковенко

 

ЛРК №1

Михайло Стельмах

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про звичаї і традиції українського народу; переказує зміст розділів повісті; характеризує образ Михайлика, його сприйняття життя, образи діда, батьків, подружки Люби; визначає головну думку твору; з’ясовує роль художніх засобів та елементів фольклору; пояснює своє розуміння образу гусей-лебедів.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

усвідомлює необхідність гармонійного розвитку особистостідля самореалізації; дискутує щодо проблем самореалізації творчої особистості;поваги до представників старшого покоління.

Емоційно-ціннісне ставлення

Шанобливе ставлення до старших, любов до батьків, природи і світу – важливі моральні цінності людини. Потреба розвивати фантазію, уяву.

Наскрізні лінії

«Екологічна безпека та сталий розвиток» НЛ-1формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

«Громадянська відповідальність» НЛ-2 формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.

«Здоров’я і безпека»НЛ-3  сформувати учня духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінним членом суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.

22

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять…»  – автобіографічна повість про дитинство

ТЛ:  автобіографічний твір 

 

 

23

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі Образ гусей-лебедів

 

 

24

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців

 

 

25

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…».

 Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика Урок мовленнєвого розвитку  №2.  

Створення каліграм про природу

 

РМ №2

(Письмово)

26

Урок літератури рідного краю №2.В.Горлей

 

ЛРК №2

Григір Тютюнник

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

Предметні компетентності
Учень / учениця:
знає про події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна); переказує зміст повісті; проводить паралелі між життям автора і сюжетом твору; аналізує епічний твір, пояснює його художні особливості; характеризує образ Климка.

Ключові компетентності
Учень / учениця:
визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; висловлює судження про значення доброти й чуйності в людському житті та важливості поціновування людської гідності; порівнює події минулого і сьогодення.
 

НЛ–1, 2, 3
Емоційно-ціннісне ставлення
Потреба виховання важливих гуманних якостей людини – чуйності, доброти, турботи про ближнього, здатності співпереживати.

Наскрізні лінії

«Екологічна безпека та сталий розвиток» НЛ-1формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

«Громадянська відповідальність» НЛ-2 формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.

«Здоров’я і безпека»НЛ-3  сформувати учня духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінним членом суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.

27

Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника.  Автобіографічна основа повісті «Климко»

 

 

28

Григорій Тютюнник «Климко». Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

 

 

29

Григорій Тютюнник «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних

 

 

30

Григір Тютюнник. «Климко». Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь)

ТЛ:  художня деталь

 

 

31

Урок позакласного читання №2. Г.Тютюнник. «Вогник далеко в степу»

 

ПЧ №2

32

 

Контрольна робота №3. Про минулі часи

 

КР №3

(Твір)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ — ЛЮДИНА…»

 

 

 

35

Відомості про Олексу Стороженка, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми в оповіданні «Скарб»

 

 

36

Олекса Стороженко. «Скарб». Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання

 

 

37

Богдан Лепкий. «Мишка (казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні проблеми у творі

 

 

38

Богдан Лепкий. «Мишка (казка для дітей: для малих і великих)». Збереження загальнолюд-ських цінностей – необхідна умова життя в  суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі

 

 

39

Урок позакласного читання №3. М.Стельмах. «Щедрий вечір»

 

ПЧ №3

40

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив…» 

 

Вивчити напам’ять

1 вірш

 (на вибір)

41

Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності. Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни

 

42

Ліна Костенко. «Чайка на крижині». Духовне багатство – найбільший скарб у житті

 

43

Ліна Костенко. «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально

 

44

Контрольна робота № 4. Ти знаєш, що ти -людина

 

КР №4 (тест)

45

Урок літератури рідного краю № 3.

 

 

ЛРК №3

46

Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства» Громадянські, патріотичні мотиви його лірики.

 

Вивчити напам’ять

1 вірш

 (на вибір)

47

В.Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина?». Загальнолюдські цінності та ідеї

 

48

В.Симоненко. «Гей, нові Колумби й Магелани». Заклик поета відкривати «духовні острови» в інтелектуальному морі свого народу

 

49

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній

 

 

50

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного

 

 

51

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному світі та людині.

 

 

52

Урок мовленнєвого розвитку  №3. Складання анкети головного героя твору Марини Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

 

РМ №3 (письмово)

53

Урок виразного читання №2. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

 

ВЧ №2

54

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності

ТЛ:  новела

 

 

55

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин)

 

 

56

Контрольна робота №5. Ти знаєш, що ти людина

 

КР №5

(твір)

 

МИ – УКРАЇНЦІ

 

 

57

Олег Ольжич. Українські національні герої, лицарі духу. «Захочеш – і будеш». Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом

 

 

58

Олена Теліга. «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам

 

 

59

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача

 

 

60

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак)  – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості

 

 

61

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність

 

 

62

Урок мовленнєвого розвитку  №4.  «Нова пригода Івана Сили». Продовження повісті Олександра Гавроша

 

РМ №4

(усно)

63

Урок позакласного читання №4. А.Дімаров.«Блакитна дитина»

 

ПЧ №4

64

Андрій Малишко.  Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник».  Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них

 

Вивчити напам’ять

1 вірш

 (на вибір)

65

Андрій Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю…». Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті

 

66

Ліризм поезій А. Малишка

 

67

Урок літератури рідного краю № 4. «Летючий промінь вічності». Тамара Севернюк

 

ЛРК №4

68

Контрольна робота №6.  Ми - українці

 

КР №6

(тест)

69-70

Твори, які вивчались упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість

 

 

 

 

docx
Додано
6 вересня 2021
Переглядів
5627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку