Календарне планування уроків
всесвітньої історії для 8-х класів у 2020/2021 н.р.
35 годин ( 1 година на тиждень)
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Історія України. Всесвітня історія.6–11 класи, затвердженими наказом МОН № 698 від 03.08.2022 р.)
№ |
Тема |
Дата |
Скориговано |
Примітка |
1 |
Повторення. Середні віки в історії Європи та України Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України. |
|
|
Практична робота: розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» (за відповідним зразком) |
РОЗДІЛ І. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН |
||||
2 |
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. Цивілізації доколумбової Америки (оглядово). |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана; |
3 |
Практичне заняття Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки) підготувати і представити групове повідомлення (презентацію) |
|
|
|
4 |
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. |
|
|
Практична робота: позначити на контурній карті об’єкти, що відображають просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ (колонізовані європейцями землі, напрямки нових торговельних шляхів і центри світової торгівлі ХVІ–ХVІІ ст |
5 |
Торговельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. |
|
|
|
6 |
Повсякденне життя Західної Європи |
|
|
Практична робота: описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст. |
7 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
||||
8 |
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. |
|
|
Практична робота:вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Нікколо Макіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера, інших), вибір обґрунтувати |
9 |
Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і народження протестантизму. |
|
|
Практична робота: представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта |
10 |
Поширення Реформації. Жан Кальвін. Контрреформація в Європі. Ігнатія Лойола. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. |
|
|
|
11 |
Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|
|
|
12 |
Практичне заняття Уявна подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва) |
|
|
|
13 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ХVІІ СТ. |
||||
14 |
Становлення абсолютної монархії у Франції. Абсолютизм за Луї XIV. |
|
|
Практична робота: позначити на контурній карті території абсолютних монархій і республік, що існували в XVІ–XVІІІ ст.; |
15 |
Королівська реформація в Англії. «Криваве законодавство». |
|
|
Практична робота: позначити на контурній карті регіони поширення католицизму, протестантизму і православ’я; |
16 |
Англійська революція. Утвердження парламентаризму. «Білль про права». |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Англійську революцію |
17 |
Володіння Габсбургів. |
|
|
Практична робота: укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя/учительки або учнів/ учениць). |
18 |
Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про національно-визвольну війну в Нідерландах |
19 |
Річ Посполита: шляхетська демократія. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Речі Посполитої, позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Речі Посполитої в XVI–XVIIІ ст.; |
20 |
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про шведську експансію в Центральній Європі, Тридцятилітню війну |
21 |
Практична робота: Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учительки/учителя або учениці/учня). |
|
|
|
22 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
РОЗДІЛ ІV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ СТ. |
||||
23 |
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської імперії |
24 |
Московське царство. Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І.. Практична робота: обґрунтувати судження про суперечливий характер реформ Петра І |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про московську/російську експансію у Східній Європі,проголошення Росії імперією, позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Московського царства/Російської імперії в XVI–XVIIІ ст.; |
25 |
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина ХVII –ХVІІІст) |
|
|
Практична робота: позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Польської імперії в XVI–XVIIІ ст.; |
26 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
РОЗДІЛ V. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
||||
27 |
Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. Освічений абсолютизм. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва |
28 |
Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія. Російська імперія. |
|
|
|
29 |
Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії. |
|
|
Практична робота: позначити на контурній карті територіальні надбання/втрати Великої Британії, Пруссії, Австрійської монархії, Російської імперії в другій половині ХVІІІ ст.; |
30 |
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про війни за незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та Конституції США; позначити на контурній карті нові держави (зокрема США; проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено. |
31 |
Практичне заняття (на вибір вчителя): проаналізувати повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст., виявити зміни, які стали наслідком промислової революції / поширення ідей Просвітництва. |
|
|
|
32 |
Узагальнення.Тематичний контроль |
|
|
Тести, письмово |
РОЗДІЛ VІ. СХІДНИЙ СВІТ В ХVІ –ХVІІІ СТ. (оглядово) |
||||
33 |
Індія. Держава Великих Моголів. Перське царство Сефевидів. Культура Індії та Персії. |
|
|
|
34 |
Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії. |
|
|
|
35 |
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства» |
|
|
|