Я Досліджую Світ
3 КЛАС
I семестр
до підручника «Я Досліджу Світ. Частина 1» (автори I.Грущинська, З. Хитра):
№ уроку |
Зміст уроку |
Змістові лінії |
Ключові компетентності |
Очікувані результати |
Дата |
||
Наше перше дослідження «Людина»
|
|||||||
1
|
У чому неповторність людини? (Частина 1, с. 3-6).
|
«Людина»
«Людина і світ» |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають про унікальність (неповторність) кожної людини. Діяльнісний компонент:досліджують зміни, що відбуваються з тілом людини, і своїм тілом. Розрізняють фізичний та розумовий розвиток людини; вимірюють з допомогою дорослих свої зріст та масу; порівнюють відбитки пальців; описують свій ріст і розвиток; Ціннісний компонент:формулюють висновок, що життя кожної людини становить велику цінність. |
|
||
|
|
|
|
|
|
||
2 |
Що об’єднує людей зі світом живої природи? (Частина 1, с. 7-8).
|
«Людина»
«Людина і світ» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .
Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент: знають і називають спільні і відмінні ознаки людини з іншими живими організмами; доводять, що людина - це частину живої природи. Діяльнісний компонент: визначають ознаки, що є спільними з іншими живими істотами; характеризують умови, які необхідні людині для життя. Ціннісний компонент: встановлюють позитивні й негативні впливи природних чинників на життя людини. |
|
||
3 |
У чому полягають відмінності між людиною і тваринами? (Частина 1, с. 9-10).
|
«Людина» |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент: знають про властивості, що притаманні лише людині;розпізнають спільні та відмінні ознаки між людиною та тваринами. Діяльнісний компонент: порівнюєють спільноти тварин та людей; описують різні способи поведінки живих істот; характеризують здібності та вміння, що притаманні лише людині; визначають умови, які необхідні для гармонійного розвитку людини; формулює висновок про відмінності між людиною і тваринами. Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці |
|
||
Потреби людини |
|||||||
4 |
Від чого залежить твоє здоров’я? (Частина 1, с. 11-12).
|
«Людина» «Людина серед людей» |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій. Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають про чинники здоров'я, здоровий спосіб життя. Діяльнісний компонент:пояснює вплив основних природних та соціальних чинників на здоров’я; називають правила здорового способу життя; уміють спостерігати за показниками свого здоров’я та розвитку. Ціннісний компонент: дотримуються правил здорового способу життя. |
|
||
5 |
Що тобі необхідно для життя? (Частина 1, с. 12-14).
|
«Людина» «Людина серед людей» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент: знають про потреби людини; називають приклади матеріальних та духовних потреб людини. Діяльнісний компонент: пояснюють особливості поведінки людини пов’язані з її духовними потребами; висловлюють оцінні судження щодо своїх потреб та потреб інших людей; співпрацюють в групах для досягнення спільних цілей. Ціннісний компонент: дотримуються встановлених правил поведінки серед людей. |
|
||
6 |
Чому людина має працювати? (Частина 1, с. 14-15).
|
«Людина» «Людина серед людей» «Людина і світ» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності |
Знаннєвий компонет: знають про різні види діяльності людини, працю та професії людей; називають приклади різних типів професій «людина-людина», «людина-техніка», «людина-природа», «людина-мистецтво». Діяльнісний компонент: порівнюють фізичну та розумову працю людини; пояснюють особливості творчої праці людини; висловлюють оцінні судження щодо своїх здібностей до певного виду праці; Ціннісний компонент: формулюють висновок про те, що праця є правом і обов’язком кожної людини. |
Ч.1 §6 С.14 |
||
Прагнення людини |
|
Тиждень № 3 Прагнення людини |
|||||
7 |
Для чого потрібне вміння вчитися? (Частина 1, с. 16-17).
|
«Людина» «Людина і світ» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянська компетентність. |
Знаннєвий компонент:знають і визначають чинники успішності навчання (бажання, організованість, здібності, наполегливість). Діяльнісний компонент:встановлюють зв'язок між умінням вчитися та досягненням людиною успіху в житті; дотримуються порад для успішного навчання. Ціннісний компонент: володіють прийомами планування робочого часу, тренування уваги, зосередженості, пам’яті. |
|
||
8 |
Які риси характеру допомагають досягати успіху? (Частина 1, с. 17-19).
|
«Людина» «Людина і світ» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Соціальна компетентність. |
Знаннєвий компонент:знають про характер людини; розпізнають позитивні та негативні риси характеру. Діяльнісний компонент:описуєють риси свого характеру, власні захоплення, те що відрізняє особу від інших; визначають вплив характеру на поведінку людини. Ціннісний компонент: формулюють висновок про вплив характеру на здоров’я людини. |
|
||
9 |
Як розвивати свої творчі здібності? (Частина 1, с. 19-20).
|
«Людина» «Людина і світ» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . |
Знаннєвий компонент: знають про творчість, творчі здібності людини; називають приклади різних типів творчих здібностей. Діяльнісний компонент: визначають чинники розвитку творчої уяви людини; досліджують свої творчі здібності. Ціннісний компонент: дотримується рекомендацій для розвитку своїх творчих здібностей. |
|
||
Правила співжиття |
|||||||
10 |
Навіщо потрібно вміти спілкуватися? (Частина 1, с. 21-22).
|
«Людина» «Людина і світ» «Людина у суспільстві» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянська компетентність. |
Знаннєвий компонент:знають про вміння спілкуватися, жестову мову , ввічливі слова. Діяльнісний компонент:визначають чинники успішності спілкування між людьми; доречно вживають ввічливі слова у різних ситуаціях;висловлюють оцінні судження щодо різних видів спілкування; не порушують права інших дітей, виявляють і засуджують вчинки, які ображають або принижують інших. Ціннісний компонент: дотримується правил культурного спілкування; |
|
||
11 |
Як можна вирішувати конфлікти? (Частина 1, с. 22-24).
|
«Людина» «Людина і світ» «Людина в суспільстві» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент: знають про конфлікти та способи їхнього вирішення; визначають причини виникнення конфліктів; називютьє приклади ввічливих слів. Діяльнісний компонент:досліджують свої вміння запобігати конфліктам; порівнюють доброзичливе та агресивне спілкування;уміють запобігати конфліктам; Ціннісний компонент:дотримуються правил культурного спілкування. |
|
||
12 |
Діагностична робота№1 |
«Людина» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Діагностують та оцінюють результати навчальних досягнень свого першого дослідження «Людина». |
|
||
Наше друге дослідження «Люди і нежива природа» Природа — частина навколишнього світу. |
|||||||
13 |
Аналіз діагностичної роботи. Чому природа — це невіддільна частина навколишнього світу? (Частина 1, с. 25-27).
|
«Природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають про природу, як невіддільну частинунавколишнього світу; розрізняють поняття «природа», «навколишній світ» і «довкілля»; усвідомлюють значення природи для життя людини. Діяльнісний компонент:встановлюють, коли діяльність людей приносить користь для людини, а коли – шкоду. Ціннісний компонент:висловлюють оціночне судження про незмінність і об’єктивність дії законів природи. |
|
||
14 |
Що називають тілами (об’єктами), а що — явищами природи? (Частина 1, с. 28-29).
|
«Природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають і називають об’єкти неживої й живої природи; розрізняють поняття: «об’єкт» і «тіло» неживої й живої природи та предмет, зроблений руками людини. Діяльнісний компонент:встановлюють належність тіл (об’єктів) до неживої й живої природи; пояснюють належність тіл до природних й неприродних – штучних, рукотворних предметів; мають уявлення про речовини, природні явища; визначютьє належність природних явищ до неживої й живої природи; Ціннісний компонент: наводять власні приклади тіл (об’єктів), предметів і природних явищ. |
|
||
15 |
Яке обладнання допомагає досліджувати природу? (Частина 1, с. 29-31).
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають і називають методи пізнання природи. Діяльнісний компонент:характеризуєють різноманітність живої і неживої природи; визначаєють роль допитливості у процесі дослідження природи і навколишнього світу; розуміють роль природи в житті людини уміють спостерігатиза об’єктами неживої й живої природи; пояснюють значення дослідів і вимірювань у процесі пізнання природи; Ціннісний компонент: володіють первинними навичками дослідження природи. |
|
||
Сонце — джерело життя на Землі |
|||||||
16 |
Як Сонце здійснює вплив на Землю? (Частина 1, с. 32).
|
«Природа»
|
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають про зорю – Сонце та інші тіла Сонячної системи. Діяльнісний компонент:пояснюють роль Сонця як джерела життя і енергії на Землі ; розпізнають добовий і річний рухи Землі; Розуміють поняття про основні сторони горизонту (світу); умієють визначати сторони Горизонту за допомогою Сонця; досліджують значення Сонця в настанні пір року на Землі. Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці. |
|
||
17 |
Які явища в неживій природі залежать від Сонця? (Частина 1, с 33).
|
«Природа»
|
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають і називаєють Сонце основним природним джерелом світла і тепла на Землі; мають уявлення про вплив Сонця на всі природні явища на Землі. Діяльнісний компонент: встановлюють визначальну роль Сонця у формуванні погоди і природи; розуміють залежність показників погоди: температури, хмарності, опадів,вітру від розташування Сонця; пояснюють, чому природні умови на Землі не скрізь однакові.
Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці. |
|
||
18 |
Як Сонце впливає на живу природу? (Частина 1, с. 33-34).
|
«Природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають про вплив Сонця на живу природу; розуміють роль Сонця як найважливішої умови, необхідної для нормального росту й розвитку всіх живих істот. Діяльнісний компонент: уміють досліджувати експериментальним шляхом вплив світла й тепла на розвиток росли; пояснюють вплив сонячних світла й тепла на річну й добову активність тварин. Ціннісний компонент: висловлюють оцінні судження щодо сезонних змін в житті природи; |
|
||
Дізнаємося більше про водну оболонку Землі Планета «Вода» |
|||||||
19 |
Чому вода — найзагадковіша речовина на Землі? (Частина 1, с. 35-37).
|
«Природа»
|
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент: знають і називають де міститься вода на Землі. Діяльнісний компонент: мають уявлення про воду як найпоширенішу речовину на нашій планеті й воду– (універсальний) розчинник; розпізнають три (агрегатні) стани води; досліджують переходи води ізрідкого в твердий і пароподібний стани;встановлюють умови, за яких вода переходить з одного стану в інший; досліджують стани води й розчинність речовин у воді експериментальним шляхом. Ціннісний компонент: висловлення критичного судження щодо загадковості властивостей води. |
|
||
20 |
Де на Землі міститься солона та прісна вода? (Частина 1, с. 37-38).
|
«Природа»
|
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент: знають про воду як газово-сольовий розчин і її гіркувато-солоний смак. Розрізняють прісну й солону воду. Діяльнісний компонент: встановлюють, де на Землі міститься прісна вода; розуміють цінність прісної води;містяться солона й прісні води; називають які води належать до поверхневих, підземних, льодовикових; розповідають, як утворюються опади. Ціннісний компонент: висловлення критичного судження щодо загадковості властивостей води.
|
|
||
21 |
Чому відбувається колообіг води в природі? (Частина 1, с. 38-39).
|
«Природа»
|
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент: знають про те, що до складу живих організміввходить вода; пояснюють, чому воду вважають найпоширенішою речовиною на Землі. Діяльнісний компонент: доводять, що вода знаходиться в невпинномурусі; описують колообіг води в природі ,як безперервний замкнутий процес переміщення води на земній кулі. Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці. |
|
||
Значення води |
|||||||
22 |
Яке значення має вода для природи? (Частина 1, с. 40-41).
|
«Природа» «Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент: знають про водну оболонку Землі й Світовий океан та його вплив на всі природні процеси на нашій планеті; називають чотири океани і окремі моря та моря, що омивають береги України. Діяльнісний компонент: визнютьє, що більшість організмів на Землі – водні; розумієють цінність води для природи. Ціннісний компонент:висловлюють оцінне судження про значення води для неживої й живої природи нашої планети. |
|
||
23 |
Яке значення має вода для життя людей? (Частина 1, с.41).
|
«Природа» «Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент :знають про використання води людьми в побуті та для виробництва. Діяльнісний компонент:встановлють, які водойми є в Україні й у своєму рідному краї; називаєють шляхи надходження води в оселі людей в місті і селі; показують на карті моря, річки й інші водойми України. Ціннісний компонент: визначають способи економного використання води. |
|
||
24 |
Як люди використовують енергію води на суходолі та в морі? (Частина 1, с. 41-42).
|
«Природа» «Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають про енергію її використання і значення в житті людей. Діяльнісний компонент :розповідають про отримання енергії,завдяки роботі рухомої води в давнину і в наш час, пояснюють, що таке ГЕС, походження слів «енергія» і «гідроенергія»; розуміють, що рухома вода Світового океану містить невичерпний запас енергії. Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
|
||
Охорона води |
|||||||
25 |
Як відбувається забруднення води? (Частина 1, с. 43-44).
|
«Природа» «Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:розуміють, що вода – це безцінне природне багатство Землі. Діяльнісний компонент: встановлютьє найголовніші джерела забруднення води і водойм на землі; мають уявлення, яку загрозу несе людство забруднення вод, зокрема питної. Ціннісний компонент: описують джерела забруднення води. |
|
||
26 |
Як потрібно охороняти воду від забруднення? (Частина 1, с. 44-45).
|
«Природа» «Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій .
Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають і розповідають про шкоду, яку завдає забруднення води природі й людям. Діяльнісний компонент: мають уявлення про самоочищення– здатність водойм самостійно відновлювати чистоту води; аналізують, де відбуваються даремні витрати води в побуті. Ціннісний компонент: Визначаєють шляхи припинення даремних витрат води і її забруднення. |
|
||
|
|||||||
27 |
Діагностична робота №2
|
«Людина і нежива природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність. |
Оцінюють результати навчальних досягнень про водну оболонку Землі |
|
||
Дізнаємося більше про «ОДЯГ» ЗЕМЛІ — ПОВІТРЯ Властивості та склад повітря
|
|||||||
28 |
Аналіз діагностичної роботи. Які властивості має повітря? (Частина 1, с. 46-47).
|
«Природа»
|
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та іноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають про повітря і повітряну оболонку Землі. Діяльнісний компонент: досліджують властивості повітря експериментальним шляхом; володіють навичками постановки дослідів; пояснюють результати дослідів. Ціннісний компонент: застосовують знання про властивості повітря в повсякденному житті; |
|
||
29 |
Як властивості та склад повітря впливають на природу Землі? (Частина 1, с. 47-49).
|
«Природа»
|
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .
Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають про повітря і повітряну оболонку Землі. Діяльнісний компонент: продовжують досліджувати властивості повітря експериментальним шляхом; пояснюють, як властивості повітря впливають на природу Землі; розуміють, що повітря – це суміш газів. Ціннісний компонент: знають склад повітря, пояснюєють значення повітря для процесу дихання; визначають роль зелених рослин як постачальників кисню в повітря. |
|
||
30 |
Як вітер впливає на природу Землі? (Частина 1, с. 49-50).
|
«Природа»
|
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають і встановлюють причину виникнення вітру, його напрямок і силу; пояснюють роль вітру в розподілі температури й опадів на Землі;. Діяльнісний компонент: розповідають про значення вітру в запиленні й поширенні рослин, здатності тварин до польоту;описують винайдення і різноманітність літальних апаратів. Ціннісний компонент: усвідомлюють, що завдяки атмосфері Землі, в якій є кисень, існує життя. |
|
||
Вітер і погода |
|||||||
31 |
Які зміни приносить вітер у довкілля? (Частина 1, с. 51).
|
«Природа»
|
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають, як від напрямку вітру залежить погода. Діяльнісний компонент: розповідають, які зміни погоди приносять північний, південний, східний і західний вітри; досліджують, якими бувають показники сили і швидкості вітру. Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
|
||
32 |
Як люди «товаришують» із вітром? (Частина 1, с52-53).
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають: про використання сили вітру в давнину і у наш час. Діяльнісний компонент: .розуміють, що енергія вітру є невичерпною й відновлюваною; пояснюють, що таке ВЕС – вітрові електростанції та їхнє застосування. Ціннісний компонент: розповідають про види спорту й розваги, пов’язані з вітром. |
|
||
33 |
Які прилади допомагають досліджувати погоду? (Частина 1, с. 53-54).
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають :знають і пояснюють зміст поняття «погода», показники погоди. Діяльнісний компонент: розкривають взаємозв’язок між положенням Сонця і погодою; уміють користуватися термометром, визначати бали хмарності, характер опадів, встановлювати напрямок вітру, вимірювати глибину снігового покриву. Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
|
||
Охорона повітря
|
|||||||
34 |
Як забруднення повітря впливає на здоров’я? (Частина 1, с. 55-56).
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають і визнають, що повітряну оболонку потрібно оберігати від забруднення;називають основні джерела забруднення повітря у своєму краї. Діяльнісний компонент: досліджують стан забруднення повітря в своєму найближчому довкіллі. Встановлюють, що належить до забруднювачів повітря в своєму місті чи селі. Ціннісний компонент: усвідомлюють, що без повітряної оболонки – атмосфери, не можуть існувати живі істоти, їм необхідне чисте повітря. |
|
||
35 |
Як охороняти повітря від забруднення? (Частина 1, с. 56-57).
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент:знають і висловлюють міркування щодо важливості чистого повітря для збереження здоров’я. Діяльнісний компонент: мають уявлення про застосування новітніх природозберігальних технологій і фільтрів-уловлювачів для уникнення забруднень повітря;знають про відповідальність органів державної влади за дотриманням законів охорони природи. Ціннісний компонент: висловлюють переконання, що спалювання сміття, трави, листя бур’янів шкодить природі й людям; усвідомлюють, що рослини виділяють в атмосферу кисень, сприяють її очищенню.
|
|
||
36 |
Діагностична робота №3
|
«Одяг»Землі-Повітря |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Оцінюють результати навчальних досягнень про повітряну оболонку Землі. |
|
||
Дізнаємося більше про ТВЕРДУ ОБОЛОНКУ ЗЕМЛІ Гірські породи та корисні копалини |
|||||||
37 |
Аналіз діагностичної роботи. Із чого складається тверда оболонка Землі? (Частина 1, с. 50-60).
|
«Природа»
|
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент: знають про гірські породи як природні тіла, що вкривають поверхню землі й знаходяться у її глибинах . Діяльнісний компонент: називають приклади гірських порід і мінералів; уміють розрізняти найпоширеніші гірські породи й мінерали; встановлюють, що гірська порода граніт складається із трьох мінералів. Ціннісний компонент: розуміють зміст вислову «зовнішня тверда оболонка Землі». |
|
||
38 |
Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати? (Частина 1, с. 60-61).
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент: знають що корисні копалини - це гірські породи і мінерали, що їх використовують люди для своїх потреб. Діяльнісний компонент: розпізнають найпоширеніші корисні копалини, з якими стикається в щоденному житті; Розуміють зміст слів: геолог, геологічна розвідка, родовище, відкритий кар’єр, бурова установка; пояснюють, що спосіб видобування корисних копалин залежить від стану, в якому вони перебувають; досліджують властивості корисних копалин за такими показниками: стан, колір, блиск, твердість, щільність, сипкість, розчинність у воді тощо. Ціннісний компонент:.висловлюють критичне судження щодо використання корисних копалин у майбутньому. |
|
||
39 |
Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати? (Частина 1, с. 62).
|
«Природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .
Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент: знають, що корисні копалини - це гірські породи і мінерали, що їх використовують люди для своїх потреб. Діяльнісний компонент: розпізнають найпоширеніші корисні копалини, з якими стикається в щоденному житті; розуміють зміст слів: геолог, геологічна розвідка, родовище, відкритий кар’єр, бурова установка; пояснюють, що спосіб видобування корисних копалин залежить від стану, в якому вони перебувають;досліджують властивості корисних копалин за такими показниками: стан, колір, блиск, твердість, щільність, сипкість, розчинність у воді тощо. Ціннісний компонент:.висловлюють критичне судження щодо використання корисних копалин у майбутньому.. |
|
||
Застосування корисних копалин |
|||||||
40 |
Де в побуті застосовують корисні копалини? (Частина 1, с. 63-64
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент :знають про поділ корисних копалин на групи в залежності від їхнього застосування. Діяльнісний компонент:називають паливні (горючі), рудні (металічні) й нерудні (неметалічні) корисні копалини; розкривають їхнє значення в житті людини;досліджують, з яких корисних копалин виготовлені предмети, що використовуються в побуті. Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
|
||
41 |
Чи можуть вичерпатися запаси корисних копалин? (Частина 1, с. 64-65).
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент :знають і розповідають про корисні копалини як будівельні матеріали, мінеральну сировину й джерела енергії; розуміють, що для виготовлення цегли, скла, бетону чи посуду, використовують пісок і глину; знають, що метали виплавляють із руд. Діяльнісний компонент: встановлюють, значення солей як мінералів, необхідних для приготування їжі для людей і мінеральних добрив для рослин; дотримується думки про вичерпність і не відновлюваність запасів корисних копалин на Землі і в Україні; доводять, що енергія Сонця води й вітру належать до відновлюваних невичерпних природних ресурсів. Ціннісний компонент: висловлюють критичне судження щодо можливості відновити або створити нові поклади корисних копалин в наш час.
|
|
||
42 |
Чому корисні копалини потрібно використовувати ощадливо? (Частина 1, с. 65-66).
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент :знають і розпізнають умовні позначення корисних копалин на карті України. Діяльнісний компонент: мають уявлення, на які корисні копалини багата Україна; називають великі промислові видобувні і переробні центри нашої країни; пояснюють, як впливає на стан природи видобування корисних копалин. Ціннісний компонент: досліджують, які існують способи ощадливого використання природних копалин. |
|
||
Ґрунт — особлива прикмета планети Земля |
|||||||
43 |
Чим ґрунт відрізняється від гірської породи? (Частина 1, с. 66-68).
|
«Природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент : встановлюють відмінність між поняттями: ґрунт, земля і гірська порода; Мають уявлення про походження ґрунту із гірських порід; пояснюють зміст понять: «ґрунт», «родючість», «перегній - гумус»; Діяльнісний компонент: розуміють, що поживними речовинами в ґрунті називають мінеральні солі, необхідні для живлення рослин; доводять, що ґрунт має ознаки й неживої, й живої природи, адже до його складу входять гірські породи й різноманітні живі організми. Ціннісний компонент: усвідомлюють, що чорноземи є природним багатством України;. |
|
||
44 |
Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин? (Частина 1, с. 69).
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та іноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент :знають і досліджують склад і властивості ґрунту експериментальним шляхом. Діяльнісний компонент: доводять, що в ґрунті містяться повітря, вода, пісок, глина й перегній; мають уявлення про чинники ґрунту, що забезпечують умови, необхідні для росту і розвитку рослин. Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
|
||
45 |
Як підтримувати та поліпшувати родючість ґрунту(Частина 1, с. 71-72)
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Знаннєвий компонент :досліджують склад і властивості ґрунту експериментальним шляхом; доводять, що в ґрунті містяться повітря, вода, пісок, глина й перегній. Діяльнісний компонент :мають уявлення про чинники ґрунту, що забезпечують умови, необхідні для росту і розвитку рослин. Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.
|
|
||
Родючий ґрунт — запорука врожаю |
|||||||
46 |
Діагностична робота №4 |
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Оцінюють результати навчальних досягнень про тверду оболонку Землі. |
|
||
47 |
|
|
|
|
|
||
48 |
Застосовуємо знання щодня(Частина 1, с72).
|
«Природа»
«Людина і природа» |
Компетентності у галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності. |
Оцінюють результати навчальних досягнень про тверду оболонку Землі. |
|
||
1