Календарне планування "Я Досліджую Світ" 3 клас

Про матеріал
Календарне планування відповідно до Типової освітньої програми,розробленої під керівництвом О.Я.Савченко
Перегляд файлу

                                                                              Я Досліджую Світ

                                                                                     3 КЛАС

                                                                                   I семестр

                                               до підручника «Я Досліджу Світ. Частина 1» (автори  I.Грущинська, З. Хитра):

№ уроку

Зміст уроку

Змістові                                лінії

      Ключові компетентності

Очікувані результати

Дата

 

                                                         Наше перше дослідження «Людина»              

 

1

 

 

 

 

 

 

 

У чому неповторність людини?

(Частина 1, с. 3-6).

 

«Людина»               

 

«Людина і світ»

 

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій.

Громадянські та  соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають про унікальність (неповторність) кожної людини.

Діяльнісний компонент:досліджують зміни, що відбуваються з тілом людини, і своїм тілом.

Розрізняють фізичний та розумовий розвиток людини; вимірюють з допомогою дорослих свої зріст та масу; порівнюють відбитки пальців;

описують свій ріст і розвиток;

Ціннісний компонент:формулюють висновок, що життя кожної людини становить велику цінність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Що об’єднує людей зі світом живої природи?

(Частина 1, с. 7-8).

 

«Людина»               

 

«Людина і світ»

Компетентності  у   галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

 

Громадянські та  соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент: знають і називають спільні і відмінні ознаки людини з іншими живими організмами; доводять, що  людина - це частину живої природи.

Діяльнісний компонент: визначають ознаки, що є спільними з іншими живими істотами;

характеризують умови, які необхідні людині для життя.

Ціннісний компонент: встановлюють позитивні й негативні впливи природних чинників на життя людини.

 

3

У чому полягають відмінності між людиною і тваринами? (Частина 1, с. 9-10).

 

                                   

«Людина»               

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій.

Громадянські та  соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент: знають про властивості, що притаманні лише людині;розпізнають спільні та відмінні ознаки між людиною та тваринами.

Діяльнісний компонент: порівнюєють спільноти тварин та людей;

описують різні способи поведінки живих істот;

характеризують здібності та вміння, що притаманні лише людині;

визначають умови, які необхідні для гармонійного розвитку людини;

формулює висновок  про відмінності між людиною і тваринами.

Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці

 

                                                                                    Потреби людини                       

4

Від чого залежить твоє здоров’я?

(Частина 1, с. 11-12).

 

 

«Людина» 

«Людина серед людей»             

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій.

Громадянські та  соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають про чинники здоров'я, здоровий спосіб життя.

Діяльнісний компонент:пояснює вплив основних природних та соціальних чинників на здоров’я;

називають правила здорового способу життя;

уміють спостерігати за показниками свого здоров’я та розвитку.

Ціннісний компонент: дотримуються правил здорового способу життя.

 

5

Що тобі необхідно для життя? (Частина 1, с. 12-14).

 

«Людина»   «Людина серед людей»                          

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій  .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент: знають про потреби людини;

називають приклади матеріальних та духовних потреб людини.

Діяльнісний компонент: пояснюють особливості поведінки людини пов’язані з її духовними потребами;

висловлюють оцінні судження щодо своїх потреб та потреб інших  людей;

співпрацюють в групах для досягнення спільних цілей.

Ціннісний компонент: дотримуються встановлених  правил  поведінки серед людей.

 

6

Чому людина має працювати? (Частина 1, с. 14-15).

 

«Людина»    

«Людина серед людей»    «Людина і світ»                                                                                                                                                                                                                          

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності

Знаннєвий компонет: знають про різні види діяльності людини, працю та професії людей;

називають приклади різних типів професій «людина-людина», «людина-техніка», «людина-природа», «людина-мистецтво».

Діяльнісний компонент: порівнюють фізичну та розумову працю людини;

пояснюють особливості творчої праці  людини;

висловлюють оцінні судження щодо своїх здібностей до певного виду праці;

Ціннісний компонент: формулюють висновок  про те, що праця є правом і обов’язком кожної людини.

Ч.1 §6

С.14

                                                                                                           

                                                                                   Прагнення людини

 

                                                                     Тиждень  № 3       Прагнення людини

7

Для чого потрібне вміння вчитися? (Частина 1, с. 16-17).

 

«Людина»    

«Людина і світ»          

 

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянська компетентність.

Знаннєвий компонент:знають і визначають чинники успішності навчання (бажання, організованість, здібності, наполегливість).

Діяльнісний компонент:встановлюють  зв'язок між умінням вчитися та досягненням людиною успіху в житті;

дотримуються  порад для успішного навчання.

Ціннісний компонент: володіють прийомами планування робочого часу, тренування уваги, зосередженості, пам’яті.

 

8

Які риси характеру допомагають досягати успіху? (Частина 1, с. 17-19).

 

«Людина» 

«Людина і світ»                        

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Соціальна компетентність.

Знаннєвий компонент:знають про характер людини; розпізнають позитивні та негативні риси характеру.

Діяльнісний компонент:описуєють риси свого характеру, власні захоплення, те що відрізняє особу від інших; визначають вплив характеру на поведінку людини.

Ціннісний компонент: формулюють висновок  про вплив характеру на здоров’я людини.

 

9

Як розвивати свої творчі здібності? (Частина 1, с. 19-20).

 

«Людина»  

«Людина і світ»                       

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Знаннєвий компонент: знають про творчість, творчі здібності людини; називають приклади різних типів творчих здібностей.

Діяльнісний компонент: визначають чинники розвитку творчої уяви людини;

 досліджують свої творчі здібності.

Ціннісний компонент: дотримується рекомендацій для розвитку своїх творчих здібностей.

 

                                                                     

                                                                      Правила співжиття                                   

10

Навіщо потрібно вміти спілкуватися? (Частина 1, с. 21-22).

 

«Людина» 

«Людина і світ»

«Людина у суспільстві»             

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянська компетентність.

Знаннєвий компонент:знають про вміння

спілкуватися, жестову мову

, ввічливі слова.

Діяльнісний компонент:визначають чинники

успішності спілкування між людьми; доречно вживають ввічливі слова у різних ситуаціях;висловлюють оцінні судження щодо різних видів спілкування;

не порушують права інших дітей, виявляють і

 засуджують вчинки, які

ображають або принижують інших.

Ціннісний компонент:

дотримується правил

культурного спілкування;

 

11

Як можна вирішувати конфлікти? (Частина 1, с. 22-24).

 

«Людина»    

«Людина і світ»

«Людина в суспільстві»                        

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент: знають про конфлікти

та способи їхнього вирішення; 

визначають причини

виникнення конфліктів;

називютьє приклади

ввічливих слів.

Діяльнісний компонент:досліджують свої

вміння запобігати конфліктам;

порівнюють доброзичливе та агресивне спілкування;уміють запобігати конфліктам;

Ціннісний компонент:дотримуються правил

культурного спілкування.

 

12

 

Діагностична робота№1

«Людина»                                     

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Діагностують та оцінюють результати

 навчальних досягнень

свого першого дослідження

«Людина».

 

Наше друге дослідження «Люди і нежива природа»

                                                   Природа — частина навколишнього  світу.

13

Аналіз діагностичної роботи.

Чому природа — це невіддільна частина навколишнього світу? (Частина 1, с. 25-27).

 

«Природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають про природу,

як невіддільну частинунавколишнього світу;

розрізняють поняття «природа»,

«навколишній світ» і «довкілля»;

усвідомлюють значення природи

 для життя людини.

Діяльнісний компонент:встановлюють, коли діяльність людей приносить користь для

 людини, а коли – шкоду.

Ціннісний компонент:висловлюють оціночне судження про незмінність і об’єктивність

 дії законів природи.

 

14

Що називають тілами (об’єктами), а що — явищами природи? (Частина 1, с. 28-29).

 

«Природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають і називають об’єкти

неживої й живої природи;

розрізняють поняття: «об’єкт»

і «тіло» неживої й живої

природи та предмет,

 зроблений руками людини.

Діяльнісний компонент:встановлюють належність

тіл (об’єктів) до неживої й живої природи;

пояснюють належність тіл до  природних й

неприродних – штучних,

 рукотворних предметів; мають уявлення про

 речовини, природні явища;

визначютьє належність

 природних явищ до неживої

й живої природи;

Ціннісний компонент: наводять власні приклади

тіл (об’єктів), предметів і

 природних явищ.

 

15

Яке обладнання допомагає досліджувати природу? (Частина 1, с. 29-31).

 

«Природа»

 

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають і називають методи пізнання природи.

Діяльнісний компонент:характеризуєють різноманітність живої і неживої природи;

визначаєють роль допитливості у процесі дослідження природи і навколишнього світу;

розуміють роль природи в житті людини

уміють спостерігатиза об’єктами неживої й

живої природи;

пояснюють значення дослідів

і вимірювань у процесі пізнання природи;

Ціннісний компонент: володіють первинними навичками дослідження  природи.

 

                                                              

                                                                  Сонце — джерело життя на Землі

16

Як Сонце здійснює вплив на Землю? (Частина 1, с. 32).

 

«Природа»

 

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають про зорю –

Сонце та інші тіла Сонячної системи.

Діяльнісний компонент:пояснюють роль Сонця

 як джерела життя і енергії на

Землі ; розпізнають добовий і річний рухи Землі;

Розуміють  поняття про основні

 сторони горизонту

 (світу); умієють визначати сторони

 Горизонту за допомогою Сонця; досліджують

значення Сонця в настанні пір року на Землі. Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.

 

17

Які явища в неживій природі залежать від Сонця? (Частина 1, с 33).

 

«Природа»

 

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають і називаєють Сонце основним природним джерелом світла і тепла на Землі;

мають уявлення про вплив

 Сонця на всі природні

явища на Землі.

Діяльнісний компонент: встановлюють

 визначальну роль Сонця у формуванні погоди і природи;

розуміють залежність показників погоди:

температури, хмарності, опадів,вітру від розташування Сонця; пояснюють, чому

 природні умови на Землі не скрізь однакові.

 

Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.

 

18

Як Сонце впливає на живу природу? (Частина 1, с. 33-34).

 

«Природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають про вплив

 Сонця на живу природу; розуміють роль

 Сонця як найважливішої умови,

 необхідної для нормального росту й розвитку

 всіх живих істот.

Діяльнісний компонент: уміють досліджувати

 експериментальним шляхом вплив світла й тепла на розвиток росли; пояснюють вплив сонячних світла й тепла на річну й добову активність

тварин.

Ціннісний компонент:  висловлюють оцінні

судження щодо сезонних змін в житті природи;

 

                                                                 Дізнаємося більше про водну оболонку Землі

                                                                           Планета «Вода»

19

Чому вода — найзагадковіша речовина на Землі? (Частина 1, с. 35-37).

 

«Природа»

 

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент: знають і називають де міститься вода на Землі.

Діяльнісний компонент: мають уявлення про

 воду як найпоширенішу речовину на нашій планеті й воду– (універсальний) розчинник;

розпізнають три (агрегатні) стани води;

досліджують переходи води ізрідкого в твердий і

пароподібний стани;встановлюють умови, за

 яких вода переходить з одного стану

 в інший; досліджують стани води й

 розчинність речовин у воді експериментальним шляхом.

Ціннісний компонент:  висловлення критичного

 судження щодо загадковості властивостей води.

 

20

Де на Землі міститься солона та прісна вода? (Частина 1, с. 37-38).

 

«Природа»

 

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент: знають про воду як  

газово-сольовий розчин і її   гіркувато-солоний смак. Розрізняють  прісну й солону воду.

Діяльнісний компонент: встановлюють, де на Землі

 міститься прісна вода; розуміють цінність прісної води;містяться солона й прісні води;

називають які води належать до поверхневих, підземних, льодовикових; розповідають, як утворюються опади.

Ціннісний компонент:  висловлення критичного

 судження щодо загадковості властивостей води.

 

 

21

Чому відбувається колообіг води в природі? (Частина 1, с. 38-39).

 

«Природа»

 

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій . Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент: знають про те, що

 до складу живих організміввходить вода; пояснюють, чому воду вважають найпоширенішою

 речовиною на Землі.

 Діяльнісний компонент:  доводять, що вода знаходиться в невпинномурусі; описують колообіг води в природі ,як  безперервний замкнутий процес

 переміщення води на земній кулі.

Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.

 

                                                                                      

                                                                                    Значення води

22

Яке значення має вода для природи?

(Частина 1, с. 40-41).

 

«Природа»

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент: знають про водну оболонку Землі й Світовий океан та його вплив на всі природні процеси на нашій планеті;

називають чотири океани і окремі

 моря та моря, що омивають береги України.

Діяльнісний компонент:  визнютьє, що більшість організмів на Землі – водні; розумієють цінність води для природи.

Ціннісний компонент:висловлюють оцінне судження про значення води для неживої й живої

природи нашої планети.

 

23

Яке значення має вода для   життя людей?

(Частина 1, с.41).

 

«Природа»

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент :знають про використання

води людьми в побуті та для виробництва.

Діяльнісний компонент:встановлють, які водойми є в Україні й у своєму рідному краї; називаєють шляхи надходження води в оселі людей в місті

і селі; показують на карті  моря, річки й

 інші водойми України.

Ціннісний компонент: визначають способи

економного використання води.

 

24

Як люди використовують енергію води на суходолі та в морі? (Частина 1, с. 41-42).

 

«Природа»

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

 Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають  про енергію її

 використання і значення в житті

 людей.

 Діяльнісний компонент :розповідають про отримання енергії,завдяки роботі рухомої води в давнину і в наш час, пояснюють, що таке ГЕС,

походження слів «енергія» і «гідроенергія»;

розуміють, що рухома вода Світового океану містить

 невичерпний запас енергії.

 Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.

 

 

 

 

                                                                                         

                                                                                     Охорона води

25

Як відбувається забруднення води? (Частина 1, с. 43-44).

 

«Природа»

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:розуміють, що вода – це безцінне природне

 багатство Землі.

Діяльнісний компонент: встановлютьє найголовніші

 джерела забруднення води і водойм на землі;

мають уявлення, яку загрозу несе людство

забруднення вод, зокрема питної.

Ціннісний компонент: описують джерела забруднення води.

 

26

Як потрібно охороняти воду від забруднення? (Частина 1, с. 44-45).

 

«Природа»

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій .

 

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають і розповідають про шкоду, яку завдає забруднення води природі й людям. 

Діяльнісний компонент: мають  уявлення про самоочищення–  здатність водойм самостійно

відновлювати чистоту води;

аналізують, де відбуваються даремні

витрати води в побуті.

Ціннісний компонент:

 Визначаєють шляхи припинення даремних

 витрат води і її забруднення.

 

 

27

Діагностична робота №2

 

 

«Людина і нежива природа»

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність.

Оцінюють результати навчальних

досягнень про водну оболонку Землі

 

       Дізнаємося більше про «ОДЯГ» ЗЕМЛІ — ПОВІТРЯ

Властивості та склад повітря

 

28

Аналіз діагностичної роботи.

Які властивості має повітря? (Частина 1, с. 46-47).

 

«Природа»

 

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та іноваційність . Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають про повітря і повітряну оболонку Землі.

Діяльнісний компонент: досліджують властивості повітря експериментальним шляхом;

володіють навичками постановки  дослідів;

пояснюють результати дослідів.

Ціннісний компонент:

застосовують знання про властивості повітря в повсякденному житті;

 

29

Як властивості та склад повітря впливають на природу Землі? (Частина 1, с. 47-49).

 

«Природа»

 

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

 

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають про повітря і повітряну оболонку Землі.

Діяльнісний компонент: продовжують досліджувати властивості повітря експериментальним шляхом;

пояснюють, як властивості повітря впливають на природу Землі; розуміють, що повітря – це суміш газів.

Ціннісний компонент: знають склад повітря, пояснюєють значення повітря для процесу дихання; визначають роль зелених рослин як постачальників кисню в повітря.

 

30

Як вітер впливає на природу Землі? (Частина 1, с. 49-50).

 

«Природа»

 

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність . Громадянські та соціальні компетентності.

 Знаннєвий компонент:знають і встановлюють причину виникнення вітру, його напрямок і силу; пояснюють роль вітру в розподілі температури й опадів на Землі;.

Діяльнісний компонент: розповідають про значення вітру в запиленні й поширенні рослин, здатності тварин до польоту;описують винайдення і різноманітність літальних апаратів.

Ціннісний компонент: усвідомлюють, що завдяки атмосфері Землі, в якій є кисень, існує життя.

 

 

                                                                           Вітер і погода

31

Які зміни приносить вітер у довкілля? (Частина 1, с. 51).

 

«Природа»

 

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

 Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають, як від напрямку вітру залежить погода.

Діяльнісний компонент:

розповідають, які зміни погоди приносять північний, південний, східний і західний вітри;

досліджують, якими бувають показники сили і швидкості вітру.

Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.

 

 

32

Як люди «товаришують» із вітром? (Частина 1, с52-53).

 

«Природа»

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають:  про використання сили вітру в давнину і у наш час.

 Діяльнісний компонент:

.розуміють, що енергія вітру є невичерпною й відновлюваною; пояснюють, що таке ВЕС – вітрові електростанції та їхнє застосування.

Ціннісний компонент: розповідають про види спорту й розваги, пов’язані  з вітром.

 

33

Які прилади допомагають досліджувати погоду? (Частина 1, с. 53-54).

 

«Природа»

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

 Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають :знають і  пояснюють зміст поняття «погода», показники погоди.

Діяльнісний компонент: розкривають взаємозв’язок між положенням Сонця і погодою;

уміють користуватися термометром, визначати бали хмарності, характер опадів, встановлювати напрямок вітру, вимірювати глибину снігового покриву.

Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.

 

 

 

                                                                                                             

 

                                    Охорона повітря

 

 

 

 

34

Як забруднення повітря впливає на здоров’я? (Частина 1, с. 55-56).

 

«Природа»

 

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають і  визнають, що повітряну оболонку потрібно оберігати від забруднення;називають основні джерела забруднення повітря у своєму краї.

Діяльнісний компонент: досліджують стан забруднення повітря в своєму найближчому довкіллі.

Встановлюють, що належить до забруднювачів повітря  в своєму місті чи селі.

Ціннісний компонент: усвідомлюють, що без повітряної оболонки – атмосфери, не можуть існувати живі істоти, їм необхідне чисте повітря.

 

35

Як охороняти повітря від забруднення? (Частина 1, с. 56-57).

 

«Природа»

 

 

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .  Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент:знають і висловлюють  міркування щодо важливості чистого повітря для збереження здоров’я.

Діяльнісний компонент: мають уявлення про застосування новітніх природозберігальних технологій і фільтрів-уловлювачів для уникнення забруднень повітря;знають про відповідальність органів державної влади за дотриманням законів охорони природи.

Ціннісний компонент: висловлюють переконання, що спалювання сміття, трави, листя бур’янів шкодить природі й людям;

усвідомлюють, що рослини виділяють в атмосферу кисень, сприяють її очищенню.

 

 

 

 

 

36

Діагностична робота №3

 

«Одяг»Землі-Повітря

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Оцінюють результати навчальних досягнень про повітряну оболонку Землі.

 

Дізнаємося більше про ТВЕРДУ ОБОЛОНКУ ЗЕМЛІ

                                                             Гірські породи та корисні копалини

37

Аналіз діагностичної роботи.

Із чого складається тверда оболонка Землі? (Частина 1, с. 50-60).

 

«Природа»

 

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент: знають  про гірські породи як природні тіла, що вкривають поверхню землі й знаходяться у її глибинах .

Діяльнісний компонент: називають приклади гірських порід і мінералів; уміють розрізняти найпоширеніші гірські породи й мінерали; встановлюють, що гірська порода граніт складається із трьох мінералів.

Ціннісний компонент: розуміють зміст вислову «зовнішня тверда оболонка Землі».

 

38

Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати? (Частина 1, с. 60-61).

 

«Природа»

 

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

 Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент: знають що корисні копалини - це гірські породи і мінерали, що їх використовують люди для своїх потреб.

Діяльнісний компонент: розпізнають найпоширеніші корисні копалини, з якими стикається в щоденному житті;

Розуміють зміст слів: геолог, геологічна розвідка, родовище, відкритий кар’єр, бурова установка;

пояснюють, що спосіб видобування корисних копалин залежить від стану, в якому вони перебувають;

досліджують властивості корисних копалин за такими показниками: стан, колір, блиск, твердість, щільність, сипкість, розчинність у воді тощо.

Ціннісний компонент:.висловлюють критичне судження щодо використання корисних копалин у майбутньому.

 

39

Що таке корисні копалини і як ти можеш їх досліджувати?

(Частина 1, с. 62).

 

«Природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

 

 

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент: знають, що корисні копалини - це гірські породи і мінерали, що їх використовують люди для своїх потреб.

Діяльнісний компонент: розпізнають найпоширеніші корисні копалини, з якими стикається в щоденному житті;

розуміють  зміст слів: геолог, геологічна розвідка, родовище, відкритий кар’єр, бурова установка;

пояснюють, що спосіб видобування корисних копалин залежить від стану, в якому вони перебувають;досліджують властивості корисних копалин за такими показниками: стан, колір, блиск, твердість, щільність, сипкість, розчинність у воді тощо.

Ціннісний компонент:.висловлюють критичне судження щодо використання корисних копалин у майбутньому..

 

                                                                                                          

 

                                                                         Застосування корисних копалин

40

Де в побуті застосовують корисні копалини? (Частина 1, с. 63-64

 

«Природа»

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент :знають про поділ корисних копалин на групи в залежності від їхнього застосування.

Діяльнісний компонент:називають паливні (горючі), рудні (металічні) й нерудні (неметалічні) корисні копалини;  розкривають їхнє значення в житті людини;досліджують, з яких корисних копалин виготовлені предмети, що використовуються в побуті.

Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.

 

 

41

Чи можуть вичерпатися запаси корисних копалин? (Частина 1, с. 64-65).

 

«Природа»

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент :знають і розповідають про корисні копалини як будівельні матеріали, мінеральну сировину й джерела енергії; розуміють, що для виготовлення цегли, скла, бетону чи посуду, використовують пісок і глину; знають, що метали виплавляють із руд.

Діяльнісний компонент: встановлюють, значення солей як мінералів, необхідних для приготування їжі для людей і мінеральних добрив для рослин;

дотримується думки про вичерпність і не відновлюваність запасів корисних копалин на Землі і в Україні; доводять, що енергія Сонця води й вітру належать до відновлюваних невичерпних природних ресурсів.

Ціннісний компонент: висловлюють критичне судження щодо можливості відновити або створити нові поклади корисних копалин в наш час.

 

 

 

 

 

 

42

Чому корисні копалини потрібно використовувати ощадливо? (Частина 1, с. 65-66).

 

«Природа»

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент :знають і розпізнають умовні позначення  корисних копалин на карті України.

 Діяльнісний компонент: мають  уявлення, на які корисні копалини багата Україна; називають великі промислові видобувні і переробні центри нашої країни; пояснюють, як впливає на стан природи видобування корисних копалин.

Ціннісний компонент: досліджують, які існують способи  ощадливого використання природних  копалин.

 

                                                                                           

 

 

                                                            Ґрунт — особлива прикмета планети Земля

43

Чим ґрунт відрізняється від гірської породи? (Частина 1, с. 66-68).

 

«Природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент : встановлюють відмінність між поняттями: ґрунт, земля і гірська порода;

Мають  уявлення про походження ґрунту із гірських порід; пояснюють  зміст понять:  «ґрунт», «родючість», «перегній - гумус»;

Діяльнісний компонент: розуміють, що поживними речовинами в ґрунті називають мінеральні солі, необхідні для живлення рослин; доводять, що ґрунт має ознаки й неживої, й живої природи, адже до його складу входять гірські породи й різноманітні живі організми.

 Ціннісний компонент: усвідомлюють, що чорноземи є природним багатством України;.

 

44

Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин?  (Частина 1, с. 69).

 

«Природа»

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та іноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент :знають і досліджують склад і властивості ґрунту експериментальним шляхом.

Діяльнісний компонент: доводять, що  в ґрунті містяться повітря, вода, пісок, глина й перегній;

мають уявлення про чинники ґрунту, що забезпечують умови, необхідні для росту і розвитку рослин.

Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.

 

 

45

Як підтримувати та поліпшувати родючість ґрунту(Частина 1, с. 71-72)

 

 

«Природа»

 

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Знаннєвий компонент :досліджують склад і властивості ґрунту експериментальним шляхом;

доводять, що  в ґрунті містяться повітря, вода, пісок, глина й перегній.

Діяльнісний компонент :мають  уявлення про чинники ґрунту, що забезпечують умови, необхідні для росту і розвитку рослин.

Ціннісний компонент: діляться своїми враженнями стосовно успіхів та невдач на уроці.

 

 

                                                                               

 

 

                                                                     Родючий ґрунт — запорука врожаю

46

Діагностична робота №4

«Природа»

 

«Людина і природа»

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

Громадянські та соціальні компетентності.

Оцінюють  результати

 навчальних досягнень

 про тверду оболонку Землі.

 

47

 

 

 

 

 

48

Застосовуємо знання щодня(Частина 1, с72).

 

«Природа»

 

«Людина і природа»

 

Компетентності у               галузі природничих наук , техніки і технологій та інноваційність .

 Громадянські та соціальні компетентності.

Оцінюють  результати

 навчальних досягнень

 про тверду оболонку Землі.

 

 

                                                                                                                                     1

 

docx
Додано
25 жовтня 2020
Переглядів
668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку