Конспект уроку з алгебри для 7 класу на тему " Множення одночлена на многочлен"

Про матеріал
Конспект уроку з алгебри для 7 класу на тему "Множення одночлена на многочлен"
Перегляд файлу

Урок алгебри. 7 клас

Тема уроку: «Множення одночлена на многочлен».

 

Формування  компетентностей:

предметна компетентність: домогтися розуміння та засвоєння правила множення одночлена на многочлен ;  сформувати  вміння виконувати множення одночлена на многочлен застосовуючи  алгоритм.

Ключові  компетентності:

спілкування  державною  мовою: уміння чітко, коректно та  доречно вживати математичну термінологію в мовленні;

 інформаційно-цифрова  компетентність : уміння  діяти  за  алгоритмом;

уміння  вчитися  впродовж  життя : розвивати вміння проводити аналогії, порівняння; уміння  аналізувати,  контролювати  та  оцінювати  результати  своєї  навчальної  діяльності.

Очікувані результати: учні повинні знати правила множення одночлена на многочлен; вміти виконувати множення одночлена на многочлен.

Тип  уроку:  засвоєння  нових  знань  і  вмінь

Обладнання  та  наочність:  підручник, роздавальні матеріали, ватман, клей, презентація. 

 

Хід  уроку

I. Організаційний  етап.

  Познайомити  учнів  з  планом  роботи  на  уроці.  Налаштування  на продуктивну  роботу. 

 II. Перевірка  домашнього  завдання.

Перевірка  завдання,  заданого  за  підручником

Декілька учнів (за бажанням) на дошці записують розв’язання

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

У кожної людини є найдорожче серцю місце – де народився і живеш. Для нас з вами таким місцем є найкрасивіше місто Вінниця. Зараз ми станемо з вами мандрівниками-дослідниками і почнемо нашу подорож з вивчення цікавинок нашого рідного міста, а саме …

 

III Актуалізація  опорних  знань. Прийом: мозковий  штурм.

Завдання 1.  Дайте відповіді на запитання та дізнайтесь, що є візитною карткою Вінниці

 

  • Який вираз називають одночленом?
  • Назвіть одночлен,  записаний у стандартному вигляді?
  • А що ми називаємо коефіцієнтом?
  • Тоді многочлен – це…
  • Назвіть правило розкриття дужок, перед якими стоїть знак "+"; "-"?
  • Отриманий результат додавання одночленів є?
  • Формули потрібно продовжити:

1.                                                                                                                                                  

 2.                                                                                                                           

 3.                                                                                                                               

 4.

А тепер складіть з виділених букв слово.

Правильно. ФОНТАНИ.

 

Похожее изображениеІсторична довідка.(розповідає учениця) А чи знаєте Ви, що спочатку фонтани споруджувалися  як функціональний елемент архітектури. Його завданням було забезпечення питною водою жителів сіл, селищ, міст. До кінця 19 -го століття більшість фонтанів працювало під дією сили тяжіння, тобто коли джерело води знаходилося на висоті для створення необхідного тиску.

Але з часом фонтани стали будуватися як декоративний елемент. Встановлений у парку фонтан змінює його вигляд, шум води заспокоює, дозволяє розслабитися. Фонтани можуть бути розміщені де завгодно: вдома, в готелі або посеред площі якого-небудь міста у вигляді пам'ятки, яка запрошує туристів.

Завдання 2.  Скільки серед наведених виразів є одночленів, записаних у стандартному вигляді (після виконання завдання ми отримаєм кількість букв у назві того фонтану, який приваблює туристів до нашого міста)

 

                                              

                                                    

                                                                  

Я сподіваюсь, що ви здогадались про назву візитної карточки міста.

У кожному місті знайдеться хоч один невеликий фонтанчик . У деяких країнах створюються справжні шедеври.

Довідка.(розповідає учениця) А ось Вінниця може пишатися своїми фонтанами! Адже наші фонтани стали пам'ятками і візитними картками нашого міста і навіть країни. Найбільший світло - музичний фонтан Європи знаходиться саме у Вінниці, розташований в руслі річки Південний Буг і має довжину 140 метрів і висоту струменя до 60 м.

Використання лазерного проектора з екраном, який складається з водно - повітряної суміші, розподіленої по всій довжині фонтану, що дозволяє демонструвати відео у форматі 3-D.

Похожее изображениеПлавучий фонтан Roshen став одним із символів міста Вінниці та вже занесений до туристичних путівників  України.

Та це ще не все, крім великого фонтану на воді, на сьогоднішній день в місті є ще фонтани, якими можна милуватися годинами. А ось де вони знаходяться і який мають вигляд ми з вами і будемо досліджувати.

 Вчитель: на столах у вас є фотографії, ватман, клей.  Ми складемо  невеличку карту фонтанів.

Завдання 3.Записати многочлен у стандартному вигляді, попередньо спростивши вираз та звівши подібні члени .

         а+а+2а                                            -2ав+1,3-7ав-0,3                                                                                                          8х+ 10у - 5х + 6у                              

Похожее изображение Виконавши це завдання, дізнаємось про найстаріший фонтан у нашому місті   Він знаходиться у центральному парку.

 

 

 

     IV. Вивчення нового матеріалу.

Вправа «Мікрофон»

1.Які  доданки  називаються  подібними?

2.Зведіть  подібні  доданки: -5ах + 5ах

3.Як  називається  властивість  множення : аb = bа ?

4.А як   називається ця властивість множення  а(b + с)= аb + ас ?

5.Відносно якої дії існує ще така властивість?

 

У зошитах записуємо число, класна робота.

   Запишіть  в  зошитах  вирази:

    a(b+c)=ab+ac,  a(b-c)=ab-ac.

 Замінюючи букви  a, b, c  одночленами,   дістанемо  рівності,  які  виражають  правила  множення  одночлена  на  многочлен. А завдання нашого уроку домогтися  засвоєння   правила  множення  одночлена  на  многочлен.

Картинки по запросу фонтани вінниці фото

F:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\DSCN0193.JPGНа Площі Незалежності є фонтани-змійки та фонтан  Мушля

 

V Засвоєння  нових  знань

  Спочатку пропонуємо учням  замість букв записати числа, одночлени,  степені  та  добутки  одночленів,  многочлени. Як, на вашу думку, виконати множення одночлена на многочлен? (заслуховуємо припущення учнів)

 

А тепер знайдіть правило множення  одночлена на многочлен у підручнику та запишіть приклад .

F:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\9a0175494bd411f639e7473fb8131bad-full.jpg Одним із найкрасивіших фонтанів у місті є «Парад планет»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ Формування  вмінь

1.Виконання  усних  вправ  .    Подати у вигляді многочлена   добуток:

а) (а + в)с ,         (х - у)с,                 (3b - k)d;

б)(х + у)n,           (k -n)m,                 (5х - у)n;

                  в)(2 + а)с,            (5 - k)с,                  (7 – аn)с

 

Картинки по запросу фонтани вінниці фотоНаступний фонтан розташований на Европейській площі

 

 

 

 

 

2. Перевірте та вкажіть тотожні вирази: 

                                                 7(t – 4)   і   3d– 12;

                                            (х – у)9   і   9х – 9у;

                                            3k(а – х)   і   3аk – 3хk;

                                             (m– n)(-6)   і   14 – 6n ?  

 

Один із нових фонтанів: пішохідний фонтан площі Костянтина Могилка

  ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу Пішохідний фонтан площі Костянтина Могилка

3. Розв'яжіть рівняння: №269(1,2,3)

а) 6+2(5х+4)=24;

б) 3(5х-1)= 4(4х-8);

F:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\DSCN0217.JPGв) 7-4(у-1)=(3у-2)(-2)

 

Фонтан на Майдані Небесної сотні.

 

 

 

 

4. Робота в парах.

Знайдіть значення виразу  2a(5a - 4,5b) – 5a(2a – b) , якщо а= - 0,25;  b=2

(після виконання завдання з дійснюють учні взаємоперевірку)

 

Малесенькі фонтани роблять наше місто ще красивішим. Ми отримали невеличку карту з фонтанів у Вінниці.

 

Фонтан – це прекрасний символ успіху і процвітання, джерело життя і безсмертя. Сприяє пробудженню інтуїції в складних справах, наділяє енергією, допомагає в отриманні бажаної мети.

 

 VIІ. Домашнє завдання. Завдання  за  підручником: п.10, №358, №360( 1). Творче  завдання: дізнатись про маленькі фонтани нашого міста.

 

VIIІ. Підсумок  уроку

 

Рефлексія. Метод  «Незакінчене  речення».

 -Я сьогодні  дізналась…..

 -Мені  найбільше  сподобалось…….

   задоволений  тим,  що…….

 -Залишилось  незрозумілим……

 -Вважаю,  що  слід  повторити…..

   Учитель. Сьогодні  ви  добре  попрацювали,   були активними. Ваші  очі  говорять,  що  ви  отримали  задоволення  від  власної  роботи. Давайте  схвалимо  свою  роботу  оплесками. Дякую  вам.    Урок  закінчено.

 

Список  використаних  джерел

1О.С.Істер Алгебра. Підручник для 7 класу загальноосвітніх  навчальних  закладів. Київ, «Генеза»,2015 рік

2.Л.С.Сухарева. Завдання  для  усної  роботи,  математичні  диктанти  та  тести.  Алгебра.7-8 класи.  Харків,  видавнича  група «Основа», 2007 рік

3.Л.Д.Кушнір  Алгебра. 7 клас. Розробки уроків  ТОВ Видавництво «Ранок», 2015 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
Додано
30 жовтня 2022
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку