Календарне планування з англійської мови для 3 класу НУШ до підручника О.Карп'юк

Про матеріал
Календарне планування уроків англійської мови для 3 класу. І семестр. Підручник Smiling Sam
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ  ПЛАНУВАННЯ  ENGLISH WITH SMILING SAM” 3 клас (автор О. Д. Карп’юк)

І семестр

(3 години на тиждень)

Примітка: WB – робочий зошит, використання додаткового матеріалу для відпрацювання писемних навичок

  Cards for reading – додаткові картки з текстами.

Урок узагальнення теми виділено червоним кольором. Чекаємо методичні рекомендації на 2020/2021 навчальний рік

Дата

Тема

Мовленнєвий

 зразок

Лексика.

Граматика

Читання

Сприйняття

 на слух

Усне мовлення

Письмо

 STARTER                                                                              pages 6-11

Вступ: Радий знову бачити тебе!

1.

 

Зустрілися знову!

Stand up!

Touch your ….

Kiss, touch, speak, wink

Ex.1 p.6

Ex.1 p.6

Ex.2 p.6

Ex.4 p.6

 

2.

 

Я можу

Can you ….?

Yes, I can

No, I can’t.

Jump, fly, swim, run, play football, ride a bike,  fish

Get up at …..

Ex.1 p.7

Ex.1 p.7

Ex.2 p.7

 

3.

 

Розповідь про себе та свою родину

I like …

I can …

This is my …

He is swimming

 Some lemonade?

Yes, please

 

Ex.2 p.9

Ex.1 p.8

Ex.3 p.9

Ex.4 p.9

4.

 

Мій розпорядок дня

 I get up at ….

I make my bed

Eat, read, skate, drink, make a bed, swing, get up, have a breakfast, talk, watch TV, go to school, wash face, talk on the phone, write, make faces, catch a bus, speak, sleep, put on clothes, brush teeth

Ex.1 p.10

Ex.3 p.11

Ex.2 p.11

Ex.1 p.10

 

                                                  UNIT 1 ME, MY FAMILY AND FRIENDS                              pages 12-31

Розділ 1: Я. моя сім’я і друзі

5(1)

 

Знайомство

What’s your name?

How old are you?

What’s your telephone number?

She – Her

He – His

Ex.4-5 p.13

Ex.1 p.12

Ex.2 p.12

 

Ex.1 p.12

Ex.3 p.12

Ex.6 p.13

WB

6 (2)

 

Знайомство з новим однокласником

These are my friends

What’s your name?

How old are you?

What’s your telephone number?

She – Her

He – His

New classmate

 

Ex.3 p.15

Ex.1 p.14

 

Ex.2 p.14

(fly – leaf #1)

Ex.4 p.15

WB

7 (3)

 

Знайомство з новим однокласником

He (She) lives in…

His (Her) family is …

His (Her) pet is …

His (His) hobby is …

He (She) likes ..

His (Her) favourite ….

New classmate

Hobby

Special

Magic

Favourite

 

Ex.2 p.16

Ex.1 p.16

Ex.3 p.16 (fly – leaf )

WB

8 (4)

 

Рада знайомству.

Hi! Im Ann.

There are my …

This is my …

Strict

Reporter

Late

Lazy

Ex.3 p.18

Ex.2 p.18 (fly – leaf )

Ex.1 p.17

WB

9 (5)

 

Звідки ти?

I’m from

He (she)  is  from …..

 

 

Hard-working, clever, lazy

 

 

 

Ex.2 p.19

Ex. 1 p.19

10 (6)

 

Наші друзі

Be good at ..

https://www.youtube.com/watch?v=kg-wGNJqdXM

 

He (She) is good at ..

Helpful

Be good at ….

 

Ex.1 p.20

Ex.1 p.20

Ex.3 p.21

Ex.2 p.21

11

(7)

 

Моя родина та друзі

This is my …

He (She) is good at ….

Good, nice, a bit lazy, funny, helpful, clever

Cards for reading

 

Ex.2 p.22

Ex.1 p.22

Ex.3 p.22

project

12 (8)

 

Мій собака

This is my dog.

It is….on, in, under ….

It can ……

In, on, under

Ex.1 p.23

 

Ex.2 p.23

WB

13 (9)

 

Час історій

 

 

 

Ex.1 p.24-25

Ex.1 p.25

WB

14 (10)

 

Яка твоя улюблена іграшка?

My book

Steve’s book

Ann’s book

Basketball, sport, go out, comics

 

Ex.1 p.26

Ex.1 p.26

Ex.4 p.27

Ex.2 p.27

Ex.3 p.27

Ex.5 p.27

15

(11)

 

Чиї це іграшки?

Rosie’s ball or her ball

Bob’s car or his car

Ball, car, kite, bike, doll, robot, train, ghost, wolf, clock

 

Ex.1 p.28

Ex.2 p.28

Ex.2 p.28

Ex.3 p.28

WB

16

(12)

 

Повторення

 

His (Her) favourite….

Ex.2 p.29

Ex.1 p.29

Ex.3 p.30

Ex34 p.30

17

(13)

 

У твоє

Порт фоліо

 

 

Cards for reading

 

Ex.4 p.31

WB

18

(14)

 

Підсумкове оцінювання.

Контроль знань з теми

 

 

 

 

 

 

        Unit 2 SWEET HOME                             pages 32-49

                                                                                                   Розділ 2: Помешкання

19

(1)

 

Познайомся з

моєю родиною

Who is this?

Who is that boy (girl)?

Who lives in …..?

Sweethearts, cousin, daughter, uncle, husband, aunt, son

Ex.3 p.32

Ex.1 p.32

Ex.2 p.32

WB

20

(2)

 

Родинне дерево

Who is Tim’s brother?

 

uncle, husband, aunt, son, wife

Ex.2 p.33

Ex.1 p.33

(fly – leaf)

Ex.3 p.33

WB

21

(3)

 

Де  ти живеш?

Where is Bill?

Where are they?

.. at the camp

…at home

… in the village

Cards for reading

Ex.1 p.34

Ex.3 p.35

Ex.1 p.34

Ex.2 p.34

Ex.4 p.35

WB

22

(4)

 

Мій дім

This is a …

There are…..

Kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen

Ex.2 p.36

Ex.1 p.36

 

WB

23 (5)

 

Мій дім

This is …

That is ….

On the left, on the right, in, on, under

Cards for reading

Ex.1 p.37

Ex.1 p.37

Ex.2 p.37

WB

24

(6)

 

У пошуках Тоббі

Where is the ….?

Is it  on, under, in ….?

Yes, it is. No, it isn’t.

On the left, on the right, in, on, under

Cards for reading

Ex.1 p.38

Ex.1 p.38

Ex.2 p.38

Ex.3 p.38

WB

25 (7)

 

Дім у селі

Look at the plan. Where is / are the …?

Kitchen, bathroom, living room, hall, bedroom

 

Ex.1 p.39

(fly – leaf)

 

WB

26

(8)

 

Мій дім

Where is the ….?

 

 

Sofa, armchair, carpet, floor, armchair, bathroom,

Next, in front of, near, above

Ex.2 p.40

Ex.1 p.40

 

WB

27 (9)

 

Моя кімната

Where is the ….?

 

Above, in front of, next to, under, on, near

Ex.1 p.41

 

Ex.2 p.41

Ex.3 p.41

WB

28 (10)

 

 

Професія моїх батьків

Who is this?

This is my father.

What’s his job?

Doctor, singer, secretary, driver, dancer, waiter, businessman, farmer, seller

Man-men, woman-women

Ex.3 p.42

Ex.1 p.42

Ex.1 p.42

Ex.4 p.43

WB

29 (11)

 

Місце роботи моїх батьків

Where is he (she)?

In an office, at school, on a farm, in a hospital

 

Ex.2 p.44

Ex.1 p.44

Ex.3 p.44

 

 

30

(12)

 

Час історій

 

Just right, hard, soft, high, low

Ex.4 p.46

Ex.1 p.45

Ex.2 p.45

 

Ex.3 p.46

31 (13)

 

Повторення

Where is it?

Where can your doll…?

Above, in front of, next to, under, on, near

Ex.6 p.48

Ex.1 p.47

(fly – leaf)

Ex.2 p.47

Ex.3 p.47

 

32 (14)

 

У твоє

портфоліо

What’s your father’s job?

He is a …

Family Tree

Ex.1 p.49

 

Ex.5 p.48

Ex.5 p.48 Ex.1 p.49

Ex.3 p.49

Ex.7 p.48

33 (15)

 

Підсумкове оцінювання.

Контроль знань з теми

 

 

 

 

 

 

                Unit 3 SCHOOL TIME                               pages 50 – 73

                                                                                                    Розділ 3: Школа

34

(1)

 

Розклад уроків

I’ve got ….

Timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music,

Days of the week

Ex.3 p.50

Ex.1 p.50

Ex.2 p.50

WB

35

(2)

 

Мій розклад

On Monday I have got ….

Timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music,

Days of the week

Ex.4 p.51

Ex.4 p.51

Ex.6 p.51

Ex.5 p.51

36

(3)

 

Розклад уроків

What day is it today?

What lesson do you like?

What is Bill’s favourite lesson?

 

Timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music,

Days of the week

Cards for reading

Ex.1 p.52

Ex.2 p.52

(fly – leaf)

Ex.3 p.52 Ex.4 p.52

Ex.5 p.52

WB

37

(4)

 

На уроках

When is Sport?

Is it on Tuesday and Friday?

When is…? It is on …

Maths, English, Sport, Reading, Art, Music,

Days of the week

Cards for reading

Ex.2 p.53

Ex.1 p.53

WB

38

(5)

 

Улюблені уроки Віки

Which day does Vicky like?

What is her favourite lesson?

His favourite lessons

Ex.1 p.54

Ex.4 p.55

Ex.2 p.54

Ex.3 p.54

Ex.4 p.55

WB

39 (6)

 

Улюблені уроки мого друга (подруги)

He doesn’t like ……

I don’t like painting.

I don’t …..

He (she) doesn’t …

Ex.4 p.57

Ex.1 p.56

Ex.2 p.56

Ex.3 p.56

Ex.5 p.57

 

WB

40

(7)

 

Лист від друга

 

He (she) doesn’t …

His  (her) favourite days are …

Maths, English, Sport, Reading, Art, Music,

Days of the week

Ex.3 p.58

Ex.3 p.58

Ex.1 p.58

Ex.2 p.58

Ex.4 p.59

Ex.5 p.59

41

(8)

 

Час. Годинник.

It’s 9 o’clock.

It’s half past 10.

It’s ten to 11.

It’s quarter past 12.

It’s 2 o’clock.

When does he (she) wake up?

Half, past, quarter.

Wake up, wash, dress, breakfast

 

 

 

 

42

(9)

 

Розпорядок дня

What time is it?

Have lunch, do one’s homework, after, go to bed, help, must

Ex.3 p.62

Ex.1 p.62

Ex.2 p.62

Ex.4 p.63

WB

43

(10)

 

Мій розпорядок дня

What time do you ….?

Could you …?

May I ….?

Can you …..?

She must do …

Have lunch, do one’s homework, go to bed, help, go to school, wash your face

Could, may, can, must

Ex.4 p.65

Ex.1 p.64

Ex.2 p.64

Ex.5 p.65

Ex.3 p.64

44

(11 -12)

 

Розпорядок дня Боба

Could you …?

May I ….?

Can you …..?

Could, may, can, must

 

Ex.1 p.66

Ex.2 p.66

Ex.1 p.67

Ex.2-3 p.67

 

45

(13)

 

Час історій

 

 

Cards for reading

Ex.1 p.68

Ex.2 p.69

WB

46

(14)

 

Повторення

 

Ex.1 p.70

 

 

Ex.2 p.70

Ex.3 p.70

Ex.4 p.71 Ex.5 p.71

47

(15)

 

У твоє

портфоліо

 

 

Ex.1 p.73

 

Ex.6 p.71

Ex.10 p.72

Ex.7 p.72

Ex.8 p.72

Ex.2-3 p.72

48

(16)

 

Підсумкове оцінювання.

Контроль знань з теми

 

 

 

 

 

 

                                                                                                Unit 4 DAY BY DAY                                   pages 74- 91

                                                                                                Розділ 4:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Unit 5          IT WAS YESTERDAY                                     pages 92-115

Розділ 5:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Unit 6         HELLO, SPRING!                                  Pages 116 – 127

Розділ 6:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Жалюк Наталія Тимофіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сокіл Ганна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. думік лариса
    Дуже дякую. Розробка заслуговує на високу оцінку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Цибань Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Іванова-Федоренко Віта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Саламатіна Марія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Mish Lana
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Готиляк Світлана
    Дуже-дуже дякую.!!!!!!!!!!!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Полторацька Олена Анатоліівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
Додав(-ла)
Сирова Олена
Пов’язані теми
Англійська мова, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
30 серпня 2020
Переглядів
46024
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку