Календарне планування
Біологія і екологія 11 клас
(до підручника К.М. Задорожний)
(70 год – 2 год на тиждень)
Навчальна програма з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407;
Календарне планування
Біологія і екологія 11 клас
(до підручника К.М. Задорожний)
(70 год – 2 год на тиждень)
Навчальна програма з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407;
№ з/п |
11-А клас |
Тема уроку |
11-Б клас |
|||||
дата |
прим |
дата |
прим |
|||||
Тема 5. Адаптації (17 год) |
||||||||
1 |
04.09 |
|
Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища мешкання |
04.09 |
|
|||
2 |
06.09 |
|
Загальні закономірності формування адаптацій. Властивості адаптацій |
06.09 |
|
|||
3 |
11.09 |
|
Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Стратегії адаптацій організмів |
11.09 |
|
|||
4 |
13.09 |
|
Поняття про адаптивну радіацію |
13.09 |
|
|||
5 |
18.09 |
|
Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види |
18.09 |
|
|||
6 |
20.09 |
|
Основні середовища існування та адаптації до них організмів |
20.09 |
|
|||
7 |
25.09 |
|
Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації |
25.09 |
|
|||
8 |
27.09 |
|
Способи терморегуляції організмів |
27.09 |
|
|||
9 |
02.10 |
|
Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання |
02.10 |
|
|||
10 |
04.10 |
|
Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду до існування в екосистемі |
04.10 |
|
|||
11 |
09.10 |
|
Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію |
09.10 |
|
|||
12 |
11.10 |
|
Симбіоз та його форми |
11.10 |
|
|||
13 |
16.10 |
|
Організм як середовище мешкання. Поширення паразитизму серед серед різних груп організмів |
16.10 |
|
|||
14 |
18.10 |
|
Адаптації паразитів до мешкання в організмі хазяїна. Відповідь організму хазяїна на оселення організмів |
18.10 |
|
|||
15 |
30.10 |
|
Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. Типи адаптивних біологічних ритмів організмів |
30.10 |
|
|||
16 |
01.11 |
|
Фотоперіодизм та його адаптивне значення Практична робота №1. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування |
01.11 |
|
|||
17 |
06.11 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Адаптація» |
06.11 |
|
|||
Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя (11 год) |
||||||||
18 |
08.11 |
|
Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя |
08.11 |
|
|||
19 |
13.11 |
|
Складові здорового способу життя: раціональне харчування, рухова активність, особиста і побутова гігієна, відпочинок |
13.11 |
|
|||
20 |
15.11 |
|
Безпека і статева культура. Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом Практична робота №2. Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань |
15.11 |
|
|||
21 |
20.11 |
|
Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, куріння, наркотиків |
20.11 |
|
|||
22 |
22.11 |
|
Вплив стресових факторів на організм людини |
22.11 |
|
|||
23 |
27.11 |
|
Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини |
27.11 |
|
|||
24 |
29.11 |
|
Імунна система людини, особливості її функціонування. Імунокорекція. Імунотерапія |
29.11 |
|
|||
25 |
04.12 |
|
Профілактика неінфекційних захворювань людини |
04.12 |
|
|||
26 |
06.12 |
|
Профілактика інфекційних захворювань, інвазійних захворювань людини |
06.12 |
|
|||
27 |
11.12 |
|
Профілактика захворювань людини Навчальний проект№1. Особиста програма зміцнення здоров’я |
11.12 |
|
|||
28 |
13.12 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Біологічні основи здорового способу життя» |
13.12 |
|
|||
Тема 7. Екологія (14 год) |
||||||||
29 |
18.12 |
|
Предмет вивчення екології, її завдання та методи. Зв’язки екології з іншими науками |
18.12 |
|
|||
30 |
20.12 |
|
Екологічні закони |
20.12 |
|
|||
31 |
08.01 |
|
Екологічні чинники та їхня класифікація |
08.01 |
|
|||
32 |
10.01 |
|
Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угрупування |
10.01 |
|
|||
33 |
15.01 |
|
Стено- та еврибіонтні види |
15.01 |
|
|||
34 |
17.01 |
|
Популяції. Класифікація популяцій. Структура та характеристика популяцій |
17.01 |
|
|||
35 |
22.01 |
|
Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій. Функціональна роль популяцій в екосистемах |
22.01 |
|
|||
36 |
24.01 |
|
Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах |
24.01 |
|
|||
37 |
29.01 |
|
Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій |
29.01 |
|
|||
38 |
31.01 |
|
Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів |
31.01 |
|
|||
39 |
05.02 |
|
Біосфера як глобальна екосистема, її структура та мережі |
05.02 |
|
|||
40 |
07.02 |
|
Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери |
07.02 |
|
|||
41 |
12.02 |
|
Вчення В.І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи |
12.02 |
|
|||
42 |
14.02 |
|
Урок повторення та узагальнення з теми «Екологія» Навчальний проект№2. Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних) |
14.02 |
|
|||
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування (12 год) |
||||||||
43 |
19.02 |
|
Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні |
19.02 |
|
|||
44 |
21.02 |
|
Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля |
21.02 |
|
|||
45 |
26.02 |
|
Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини |
26.02 |
|
|||
46 |
28.02 |
|
Антропічний вплив на атмосферу. Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона |
28.02 |
|
|||
47 |
04.03 |
|
Антропічний вплив на гідросферу. Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів, принципи екологічного стану водойм. Охорона водойм |
04.03 |
|
|||
48 |
06.03 |
|
Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів
|
06.03 |
|
|||
49 |
11.03 |
|
Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери Практична робота №3. Оцінка екологічного стану свого регіону |
11.03 |
|
|||
50 |
13.03 |
|
Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди |
13.03 |
|
|||
51 |
18.03 |
|
Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України |
18.03 |
|
|||
52 |
20.03 |
|
Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку |
20.03 |
|
|||
53 |
01.04 |
|
Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля |
01.04 |
|
|||
54 |
03.04 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Сталий розвиток та раціональне природокористування» |
03.04 |
|
|||
|
||||||||
55 |
08.04 |
|
Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів |
08.04 |
|
|||
56 |
10.04 |
|
Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів |
10.04 |
|
|||
57 |
15.04 |
|
Явище гетерозису та його генетичні основи |
15.04 |
|
|||
58 |
17.04 |
|
Значення для планування селекційної роботи вчення М.І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості |
17.04 |
|
|||
59 |
22.04 |
|
Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції |
22.04 |
|
|||
60 |
24.04 |
|
Генна інженерія людини: досягнення та ризики. Біоетичні проблеми сучасної медицини |
24.04 |
|
|||
61 |
29.04 |
|
Сучасна біотехнологія та її основні напрямки |
29.04 |
|
|||
62 |
01.05 |
|
Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології |
01.05 |
|
|||
63 |
06.05 |
|
Поняття про біологічні небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації Навчальний проект №3. «Клонування організмів», «Нанотехнології в біології», «Трансгенні організми: за і проти» |
06.05 |
|
|||
64 |
08.05 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології». Роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства |
08.05 |
|
|||
Узагальнення та повторення (6 год) |
||||||||
65 |
13.05 |
|
Адаптації |
13.05 |
|
|||
66 |
15.05 |
|
Біологічні основи здорового способу життя |
15.05 |
|
|||
67 |
20.05 |
|
Екологія |
20.05 |
|
|||
68 |
22.05 |
|
Сталий розвиток та раціональне природокористування |
22.05 |
|
|||
69 |
27.05 |
|
Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології. |
27.05 |
|
|||
70 |
29.05 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
29.05 |
|
|||