Календарно – тематичне планування
з біології 9 клас (за новою програмою) до підручника Соболь В. І.
ЗАТВЕРДЖЕНО Директором Петропавлівської СШ № 2 Ткач Р.А.______________ |
ПОГОДЖЕНО Заступник директора з навчально-виховної роботи Гонтаренко Т.П.______________
|
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія», 9 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, з них 2 години – резервні)
ПЕРЕВІРЕНО
на засіданні методичного об’єднання вчителів -предметників
Голова ШМО Мєлєхова Л.І._________________
Протокол № _____ від ______________2017 р
1 |
Програма |
|
Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
|
|
2 |
Підручник |
|
|
|
3 |
Кількість годин
|
За рік усього70 год. (2 год. на тиждень, із них 2 год. резервних) |
1 семестр |
2 семестр |
4 |
Кількість контрольних робіт за рік |
2 |
1 |
1 |
5 |
Кількість практичних робіт |
3 |
|
|
6 |
Кількість лабораторних робіт |
1 |
|
|
7 |
Кількість лабораторних досліджень |
3 |
|
|
8 |
Кількість проектів |
2 |
|
|
9 |
Кількість демонструвань |
2 |
|
|
10 |
Кількість тематичних |
8 |
|
|
№ п/п |
ДАТА |
Тема уроку |
Підготовка до ЗНО
|
|
Вступ (2 години)
|
||||
1. |
|
Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук. |
|
|
2. |
|
Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень |
|
|
Тема 1. Хімічний склад клітини ( 8 годин)
|
||||
3. |
|
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки |
|
|
4. |
|
Органічні молекули. Вуглеводи
|
|
|
5. |
|
Органічні молекули. Ліпіди.
|
|
|
6. |
|
Поняття про біологічні макромолекули – біополімери. |
|
|
7. |
|
Білки, їхня структурна організація та основні функції.
|
|
|
8. |
|
Ферменти, їх роль у клітині Лабораторне дослідження. Властивості ферментів
|
|
|
9. |
|
Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. АТФ. |
|
|
10. |
|
Практична робота №1. Розв`язування елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот |
|
|
ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 2. Структура клітини (орієнтовно 6 годин) |
||||
11. |
|
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії. |
|
|
12. |
|
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма та основні клітинні органели. |
|
|
13. |
|
Ядро, його структурна організація та функції.
|
|
|
14. |
|
Типи клітин та їх порівняльна характеристика прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина. Демонстрування моделей-аплікацій, що ілюструють будову клітини, мікропрепаратів клітин рослин і тварин.
|
|
|
15. |
|
Лабораторна робота№ 1. Вивчення структурно- функціональної різноманітності клітин |
|
|
16. |
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 3. Принципи функціонування клітини (6 годин) |
||||
18. |
|
Обмін речовин та енергії в клітині |
|
|
19. |
|
Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах |
|
|
20. |
|
Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання. |
|
|
21. |
|
Фотосинтез: світлова та темнова фази |
|
|
22. |
|
Хемосинтез. Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах |
|
|
23. |
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації ( 11 годин) |
||||
24. |
|
Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів |
|
|
25. |
|
Основні типи РНК. Транскрипція |
|
|
26. |
|
Біосинтез білка. Генетичний код. |
|
|
27. |
|
Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК. |
|
|
28. |
|
Практична робота№2. Розв`язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції, трансляції |
|
|
29. |
6 |
Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. |
|
|
30. |
7 |
Лабораторне дослідження. Фази мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі) |
|
|
31. |
8 |
Мейоз. Рекомбінація ДНК |
|
|
32. |
9 |
Статеві клітини та запліднення. |
|
|
33. |
10 |
Етапи індивідуального розвитку організмів. |
|
|
34. |
11 |
Узагальнення знань з теми |
|
|
ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 5. Закономірності успадкування ознак (орієнтовно 10 + 1 година резервна) |
||||
35. |
|
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі |
|
|
36. |
|
Закони Менделя.
|
|
|
37. |
|
Ознака як результат взаємодії генів.
|
|
|
38. |
|
Поняття про зчеплення генів і кросинговер. (Хромосомна теорія спадковості). |
|
|
39. |
|
Генетика статі і успадкування зчеплене зі статтю |
|
|
40. |
|
Форми мінливості. Лабораторні дослідження мінливості в рослин і тварин |
|
|
41. |
|
Практична робота № 3. Складання схем схрещування Демонстрування схем схрещування, що ілюструють основні генетичні закономірності.
|
|
|
42. |
|
Мутації. Види мутацій, причини та наслідки мутацій. |
|
|
43. |
|
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. Сучасні методи молекулярної генетики |
|
|
44. |
|
Представлення проектів “Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак”, “Складання родоводу родини видатних людей» |
|
|
45. |
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 6. Еволюція органічного світу (7 годин) |
||||
47. |
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики |
|
|
48. |
|
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін.
|
|
|
49. |
|
Механізми видоутворення |
|
|
50. |
|
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна.
|
|
|
51. |
|
Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції.
|
|
|
52. |
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини.
|
|
|
53. |
|
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя |
|
|
Тема 7. Біорізноманіття (розглядається опційно, орієнтовно 4+1 година резервна) |
||||
|
|
Основи еволюційної філогенії та систематики. |
|
|
|
|
Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. |
|
|
|
|
Неклітинні форми життя: віруси |
|
|
|
|
Огляд основних еукаріотичних таксонів |
|
|
|
|
Узагальнення знань з те: Еволюція органічного світу Біорізноманіття |
|
|
ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 8 . Надорганізмові біологічні системи (7 годин) |
||||
56. |
|
Екосистема. Різноманітність екосистем. Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах.
|
|
|
57. |
|
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.
|
|
|
58. |
|
Стабільність екосистем та причини її порушення |
|
|
59. |
|
Біосфера як цілісна система.
|
|
|
63. |
|
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища.
|
|
|
64. |
|
Проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості |
|
|
65. |
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
ТЕМАТИЧНА |
||||
Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини (орієнтовно 6 години) |
||||
66. |
|
|
||
67. |
|
Одомашнення тварин. Методи селекції тварин |
|
|
68. |
|
Огляд традиційних біотехнологій. |
|
|
|
|
Основи генетичної та клітинної інженерії. |
|
|
|
|
Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. |
|
|
69. |
|
Семінар. Генетично модифіковані організми – прихована загроза чи користь для людства |
|
|
Узагальнення |
||||
70. |
|
Основні загальні властивості живих систем |
|
|
ТЕМАТИЧНА |
||||