Календарно-тематичне планування
Досліджуємо історію і суспільство. 6 клас
Пометун О., Ремех Т. Досліджуємо історію і суспільство: підручник інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: Видавничий дім «Освіта», 2023. 256 с. (підручник)
Модельна навчальна програма «Досліджуємо історію і суспільство» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти, автори:
Пометун О. І., Ремех Т. О., Малієнко Ю. Б., Мороз П. Б., 5 – 6 класи.
105 годин на навчальний рік
№ |
Дата |
Зміст уроків |
|
6-А |
6-Б |
||
Вступ |
|||
1. |
|
|
Людина, суспільство, держава: історія та сьогодення. |
2. |
|
|
Тяглість і тривалість історії. |
3. |
|
|
Час і простір в історії. |
4. |
|
|
Епоха стародавнього світу як перший етап історії людства. |
5. |
|
|
Практичне заняття «Рахунок років в історії». |
Розділ І. Людина й суспільство в первісні часи |
|||
6. |
|
|
Походження людини, розселення та спосіб життя первісних людей. |
7. |
|
|
Соціум. Перші людські спільноти. |
8. |
|
|
Органи влади за первісних часів. |
9. |
|
|
Первісні люди на території України. |
10. |
|
|
Трипільська культура. |
11. |
|
|
Практичне заняття «Трипільці на землях України». |
12. |
|
|
Духовний світ людини в первісні часи. |
13. |
|
|
Первісне мистецтво. |
14. |
|
|
Суспільні відносини в минулому. |
15. |
|
|
Узагальнення з розділу «Людина й суспільство в первісні часи». |
16. |
|
|
Діагностична робота № 1 з розділу «Людина й суспільство в первісні часи». |
Розділ ІІ. Людина й суспільство Давнього Сходу |
|||
17. |
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Взаємодія людини та природи. |
18. |
|
|
Спосіб життя населення Давнього Сходу. |
19. |
|
|
Організація влади та суспільства в державах Давнього Сходу. |
20. |
|
|
Практичне заняття «Держава в Стародавньому Єгипті». |
21. |
|
|
Влада та суспільство в Вавилоні. |
22. |
|
|
Вавилон – перший мегаполіс на Землі. |
23. |
|
|
Організація влади та суспільства в Фінікії. Метрополії та колонії. |
24. |
|
|
Природні умови Стародавнього Китаю. |
25. |
|
|
Держава та суспільство Стародавнього Китаю. |
26. |
|
|
Практичне заняття «Держава в Стародавньому Китаї». |
27. |
|
|
Найдавніші цивілізації в Індії. |
28. |
|
|
Ведійська цивілізація в Індії. |
29. |
|
|
Закон та право в державах Стародавнього Сходу. |
30. |
|
|
Практичне заняття «Закони Вавилонської держави». |
31. |
|
|
Духовний світ людини Стародавнього Сходу. |
32. |
|
|
Архітектура та мистецтво Сходу. |
33. |
|
|
Дива світу Стародавнього Сходу. |
34. |
|
|
Практичне заняття «Мистецтво Стародавнього Сходу». |
35. |
|
|
Узагальнення з розділу «Людина й суспільство Давнього Сходу». |
36. |
|
|
Діагностична робота № 2 з розділу «Людина й суспільство Давнього Сходу». |
Розділ ІІІ. Людина та суспільство за Античної Греції |
|||
Розділ ІІІ. І. Становлення Античної грецької цивілізації |
|||
37. |
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Природа та населення Стародавньої Греції. |
38. |
|
|
Палацові цивілізації. |
39. |
|
|
Практичне заняття «Давньогрецьке суспільство». |
40. |
|
|
Греція в XVIII – XVI століттях до нашої ери. Демос та аристократія. |
41. |
|
|
Велика грецька колонізація. |
42. |
|
|
Грецькі міста-колонії на території України. |
43. |
|
|
Практичне заняття « Грецька колонізація». |
44. |
|
|
Становлення Афінського полісу. Реформи Солона. |
45. |
|
|
Узагальнення з підрозділу «Становлення Античної грецької цивілізації». |
46. |
|
|
Діагностична робота № 3 з розділу «Становлення Античної грецької цивілізації». |
Розділ ІІІ. ІІ. Антична грецька цивілізація класичної доби. Доба еллінізму |
|||
47. |
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Особливості Спартанської держави. Державний устрій. |
48. |
|
|
Побут спартанців. |
49. |
|
|
Практичне заняття «Виховання спартанців». |
50. |
|
|
Кіммерійці та сармати на українських землях. |
51. |
|
|
Скіфи на українських землях. |
52. |
|
|
Греко-перські війни. |
53. |
|
|
Афінська демократія. Права громадян. |
54. |
|
|
Практичне заняття «Афіни за часів Перікла». |
55. |
|
|
Духовне життя в Давній Греції. Релігія. |
56. |
|
|
Освіта, наука та театр. |
57. |
|
|
А. Македонський та його імперія. |
58. |
|
|
Практичне заняття «Історичний портрет |
59. |
|
|
Елліністичні держави та їхня культура. |
60. |
|
|
Узагальнення з підрозділу «Антична грецька цивілізація класичної доби. Доба еллінізму». |
61. |
|
|
Діагностична робота № 4 з розділу «Антична грецька цивілізація класичної доби. Доба еллінізму». |
Розділ IV. Людина і суспільство за Стародавнього Риму |
|||
Розділ IV.І. Стародавній Рим. Римська республіка |
|||
62. |
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Природні умови Стародавнього Риму. |
63. |
|
|
Царська доба в історії Риму. |
64. |
|
|
Політичний устрій Римської республіки. |
65. |
|
|
Підкорення Римом Галлії. |
66. |
|
|
Проблема демократії в Римі. |
67. |
|
|
Боротьба рабів проти Риму. |
68. |
|
|
Перший тріумвірат. Диктатура Цезаря. |
69. |
|
|
Падіння республіки та встановлення імперії в Римі. |
70. |
|
|
Узагальнення з підрозділу «Стародавній Рим. Римська республіка». |
71. |
|
|
Діагностична робота № 5 з підрозділу «Стародавній Рим. Римська республіка». |
Розділ IV.ІІ. Римська імперія |
|||
72. |
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Вірування та традиції римлян. |
73. |
|
|
Місто Рим в часи імперії. |
74. |
|
|
Побут та дозвілля римлян. |
75. |
|
|
Практичне заняття «Побут в Римі». |
76. |
|
|
Розпад Римської імперії. |
77. |
|
|
Виникнення християнства. |
78. |
|
|
Християнізація Римської імперії. |
79. |
|
|
Практичне заняття «Виникнення християнства». |
80. |
|
|
Духовний світ Давнього Риму. |
81. |
|
|
Освіта та наука в Римі. |
82. |
|
|
Занепад Римської імперії. |
83. |
|
|
Причини падіння Західної Римської імперії. |
84. |
|
|
Практичне заняття «Падіння Західної Римської імперії. Початок Великого переселення народів». |
85. |
|
|
Суспільне життя давніх слов’ян. |
86. |
|
|
Господарське життя давніх слов’ян. |
87. |
|
|
Практичне заняття «Життя слов’ян». |
88. |
|
|
Узагальнення з розділу «Римська імперія». |
89. |
|
|
Діагностична робота № 6 з підрозділу «Римська імперія». |
Розділ V. Людина у довкіллі, суспільстві, державі в минулому й тепер |
|||
90. |
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Вплив людини на довкілля. |
91. |
|
|
Сталий розвиток – від ідеї до повсякдення. |
92. |
|
|
Роль спільноти та громади в історії людства. |
93. |
|
|
Громадські ініціативи. |
94. |
|
|
Шкільна спільнота, правила та процедури освітнього закладу. |
95. |
|
|
Практичне заняття «Що я б хотів змінити в шкільній спільноті». |
96. |
|
|
Академічна доброчесність. |
97. |
|
|
Становлення прав людини. Права людини як загальна людська цінність. |
98. |
|
|
Правові способи захисту прав людини. |
99. |
|
|
Прояви толерантності та дискримінації в суспільстві. |
100. |
|
|
Узагальнення з розділу «Людина у довкіллі, суспільстві, державі в минулому й тепер». |
101. |
|
|
Діагностична робота № 7 з підрозділу «Римська імперія». |
102. |
|
|
Історична гра «Подорож шляхами минулого». |
103. |
|
|
Повторення та систематизація навчального матеріалу за рік. Життя людей в первісні часи. Цивілізації Давнього Сходу. |
104. |
|
|
Повторення та систематизація навчального матеріалу за рік. Антична грецька цивілізація. |
105. |
|
|
Повторення та систематизація навчального матеріалу за рік. Стародавній Рим. |