Хотімлянський ліцей
Старосалтівської селищної ради
Чугуївського району
Харківської області
Календарно – тематичне планування
Етика
5, 6 клас
на 2023 – 2024 н.р.
Учитель початкових класів
Спеціаліст І категорії
Ситник Т.І.
Розглянуто на засідання методичної ради
Протокол № __ від _____________
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з НВР
____ Нагорна В.Є
Хотімля 2023
Календарне планування складено за програмою:
Модельна навчальна програма «Етика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Кришмарел В.Ю.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Підручники:
Людмила Давидюк, Анжела Мельник «Етика» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти, Київ, видавничий дім «Освіта», 2022
(Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 р. № 140)
Календарний план з етики для 5 класу
(за програмою Пометун О. І., Ремех Т. О., Кришмарел В.Ю.)
|
№ |
Теми уроків |
Д/З сторінки |
|
|
Дата |
|||
|
1 |
Вступ. Роль етики в житті людини |
С. 4-10 |
|
|
Розділ 1. Унікальність і неповторність людини
|
|
||
|
2 |
Індивідуальність людини. Як людина стає особистістю. |
С. 12-19 § 1 |
|
|
3 |
Людські чесноти. |
С.20-27 § 2 |
|
|
4 |
Роль світогляду в становленні особистості Потреби, бажання, інтереси людини |
С.28-35 § 3 |
|
|
Розділ 2. Спілкування в житті людини
|
|
||
|
5 |
Спілкування та його роль у житті людини. |
С.36- 44 § 4 |
|
|
6 |
Конструктивна комунікація. Етикет. |
С.45-53 § 5 |
|
|
7 |
Безпечне та відповідальне спілкування. Віртуальне спілкування. |
С. 54-60 § 6 |
|
|
8 |
Агресивність у спілкуванні: тиск, маніпуляції та неповага. Булінг та кібербулінг |
С.63-70 § 7 |
|
|
9 |
Узагальнення. Захист проєктів. |
|
|
|
Розділ ІІІ. Світ людських емоцій та почуттів
|
|
||
|
10 |
Емоції та почуття, їхнє значення в житті людини |
С.73-80 §8 |
|
|
11 |
Емпатія. Як зважати на почуття та емоції інших людей |
С.82-89 §9 |
|
|
12 |
Місце позитивних і негативних емоцій у житті людини |
С.90-98 §10 |
|
|
13 |
Керування власними емоціями Зв’язок почуттів і вчинків. Патріотизм. |
С.100-104 §11 |
|
|
Розділ ІV. Життєвий поступ людини
|
|
||
|
14 |
Особистісний розвиток людини. Роль навчання та хобі у житті людини. |
С.110-117 §12 |
|
|
15 |
Становлення і дорослішання людини. |
С.118-127 §13 |
|
|
16 |
Життєві цілі, плани та перспективи. |
С.128-134 §14 |
|
|
17 |
Значення досвіду в житті людини. |
С.135-141 §15 |
|
|
18 |
Узагальнення . Захист проєктів. |
|
|
Календарне планування складено за програмою:
Модельна навчальна програма «Етика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Кришмарел В.Ю.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Підручники:
Людмила Давидюк, Анжела Мельник «Етика» підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти, Київ, видавничий дім «Освіта», 2023
Олександр Мартинюк, Ольга Гісем «Етика» підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти,
ТОВ Видавництво «Ранок» м. Харків, 2023
(Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.03.2023 № 254)
Календарний план з етики для 6-Б, В класів
(за модельною програмою авт. Пометун О. І., Ремех Т. О., Кришмарел В.Ю.)
0,5 год /тиждень
|
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу. Теми уроків |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Д/З сторінки |
||
|
|
||||||
|
1 |
|
Вступ. Моральність-основа поведінки людини. |
Пригадує, що таке цінності, мораль, етика Наводить приклади моральних відносин у суспільстві
Пояснює сутність моральних цінностей |
С. 4-13
|
||
|
Розділ 1. МОРАЛЬНЕ ПІДҐРУНТЯ ЛЮДСЬКИХ СТОСУНКІВ (3 год)
|
||||||
|
2 |
|
Добро і зло. Людяність. Справедливість та моральний вибір. |
Пояснює, що таке гуманізм
Розрізняє вчинок як добрий чи злий
Висвітлює сутність справедливості та її значення для здійснення морального вибору
Детально описує та характеризує відповідальність та почуття обов’язку як моральні чесноти
Описує честь як моральну рису, аналізує її особисті та колективні прояви
Тлумачить основні поняття теми |
С. 13-21 § 1 |
||
|
3 |
|
Відповідальність як моральна риса. Почуття обов’язку. |
С.21-29 § 2 |
|||
|
4 |
|
Особиста честь та честь групи/колективу |
С.29-38 § 3 |
|||
|
Розділ 2. ВЗАЄМОДІЯ ТА СПІВПРАЦЯ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ І СУСПІЛЬСТВА (5 год) |
||||||
|
|
|
Зміст навчального матеріалу. Теми уроків |
Очікувані результати навчально-пізнавальної дія-ті |
|
||
|
5 |
|
Особистий простір людини |
Розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування
Дотримується вимог щодо порушення особистого простору інших осіб
Виявляє порушення права на особистий простір та протидіє цьому
Визначає способи власної співучасті в житті класу / закладу освіти / родини / місцевої спільноти
Пояснює, що таке толерантність, називає її прояви у власному житті та житті суспільства
Розрізняє нетерпимість та утиски, називає кроки протистояння їм
Описує значення порозуміння та взаємопідтримки
Наводить приклади жертовних учинків
Тлумачить поняття теми |
С.38-46 § 4 |
||
|
6 |
|
Взаємодія та співпраця в житті людини і суспільства |
С.46-54 § 5 |
|||
|
7 |
|
Толерантність |
С. 54-62 § 6 |
|||
|
8 |
|
Приязнь. Порозуміння між людьми |
С.62-71 § 7 |
|||
|
9 |
|
Узагальнення до розділів 1-2. Захист проєктів. |
|
|||
|
Розділ ІІІ. СВІТ ЛЮДСЬКИХ ВЗАЄМИН (4 год) |
|
|||||
|
10 |
|
Людина в соціумі |
Пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення, місцеву громаду, Україну та світ Називає способи впливу на поведінку людей, ілюструє прикладами Розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами Обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та громадських місцях Демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями та правилами в соціальному і природному середовищі Діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції Описує способи взаємодії з найближчим оточенням Пояснює значення взаємоповаги, підтримки та дотримання обов’язків у родинній взаємодії Бере участь у командній роботі та виконує різні ролі, враховуючи індивідуальні особливості та потреби Гнучко та конструктивно взаємодіє з новими людьми, адаптується до нових місць та ситуацій Ідентифікує причини та наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях Визначає, що влаштовує/не влаштовує в знайомому оточенні Пропонує, як можна змінити те, що його не влаштовує Моделює ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів |
С.71-79 §8 |
||
|
11 |
|
Відповідальна і безпечна поведінка. |
С.79-87 §9 |
|||
|
12 |
|
Секрети успіху групової і командної роботи |
С.87-95 §10 |
|||
|
13 |
|
Конфлікти у житті людей |
С.95-104 §11 |
|||
|
Розділ ІV. МОРАЛЬНІ ВІДНОСИНИ В СУСПІЛЬСТВІ (5 год)
|
||||||
|
14 |
|
Милосердя і співчуття |
Розповідає про сутність милосердя та співчуття
Розпізнає прояви альтруїзму
Вирізняє у власній поведінці і поведінці інших людей прояви альтруїзму та егоїзму Виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги Визначає ознаки чуйного ставлення до людей з особливими потребами і виявляє його у поведінці Виокремлює ознаки доброчинності Наводить приклади благодійності, меценатства, філантропії з історії та сучасності Пояснює сутність і значення волонтерства
Називає види волонтерської діяльності, розповідає про те, як долучитися до них |
С. 104-112 §12 |
||
|
15 |
|
Альтруїзм. Увага до людей з особливими потребами. |
С.112-120 §13 |
|||
|
16 |
|
Доброчинність і благодійність. |
С.120-128 §14 |
|||
|
17 |
|
Волонтерство: суть, види, можливості. |
С. 128-133 §15 |
|||
|
18 |
|
Узагальненнядо розділів 3-4. Захист проєктів. |
|
|||