Календарно-тематичне планування уроків
з фізичного виховання
у 5 класі на І-ІІ семестри 2018-2019 н. р.
Навчальна програма з фізичного виховання для 5-9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ |
Тема уроку |
Дата |
І семестр |
||
Модуль І. Футбол (12 год.)(початок) |
||
1 |
Техніка безпеки на уроках футболу. Інструкція № __. Історія розвитку футболу. ЗРВ. Рухливі ігри та естафети з м’ячем |
|
2 |
Поняття фізичного розвитку та фізичної підготовленості. Правила гри у футбол. ЗРВ. Рухливі ігри та естафети з м’ячем |
|
3 |
ЗРВ. Рухливі ігри та естафети з м’ячем «День і ніч», «Виштовхни з кола», прискорення та ривки з м’ячем |
|
4 |
ЗРВ. Рухливі ігри та естафети з м’ячем «Мисливці і качки», «Виклик номерів», стрибки з імітуванням удару головою |
|
5 |
ЗРВ. Рухливі ігри та естафети з м’ячем «Ривок за м’ячем», «Виклик», спортивні ігри з елементами футболу |
|
6 |
ЗРВ. Пересування: поєднання бігу зі стрибками, зупинками, поворотами; поєднання прийомів пересування з володінням м’ячем |
|
7 |
ЗРВ. Удари по м’ячу ногою: удар зовнішньою частиною підйому по нерухомому м’ячу; удари середньою та внутрішньою частинами підйому по м’ячу, що котиться. |
|
8 |
ЗРВ. Удари по м’ячу ногою: удари середньою та внутрішньою частинами підйому по м’ячу, що котиться; удари в русі. КН: Удари по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів (6 ударів) |
|
9 |
ЗРВ. Удари головою по м’ячу зменшеної ваги: удари по м’ячу середньою частиною лоба; зупинки м’яча: зупинки м’яча підошвою та внутрішньою стороною стопи |
|
10 |
ЗРВ. Ведення м’яча: ведення м’яча середньою, внутрішньою та зовнішньою частинами підйому; відволікальні дії (фінти): фінти в умовах виконання ігрових вправ |
|
11 |
ЗРВ. Відбирання м’яча: вдосконалення вивчених прийомів, атакуючи суперника спереду, збоку, ззаду. |
|
12 |
ЗРВ. Вкидання м’яча: вкидання м’яча вивченими способами на дальність. Узагальнення знань з модуля: «Футбол» |
|
Модуль ІІ. Легка атлетика (8 год.) (початок) |
||
13 |
Правила техніки безпеки на уроках легкої атлетики. Інструкція № __. Історія розвитку легкої атлетики. Поняття про фізичний розвиток і фізичну підготовку. Організуючі і стройові вправи. ЗРВ. Спеціальні бігові і стрибкові вправи |
|
14 |
Легкоатлетичні види. Стройові вправи: перешикування з колони по одному в колону по два, чотири дробленням та зведенням і навпаки. |
|
15 |
Загально розвивальні, спеціальні бігові і стрибкові вправи. Багатоскоки. КН: Стрибки у довжину з місця, см |
|
16 |
Стройові вправи: перешикування в русі. Загально розвивальні, спеціальні бігові і стрибкові вправи: повторний біг 4x30 м (дівч.), 2x60 м (хл.). |
|
17 |
КН: стрибки в довжину з розбігу способом «зігнувши ноги», см, стрибки у висоту з розбігу способом «переступання», см. Рухливі ігри та естафети |
|
18 |
Основи самоконтролю під час занять фізичними вправами. Перешикування в шерензі на місці і колоні в русі. ЗРВ, спеціальні бігові і стрибкові вправи. КН: Біг 30 м, 60 м, с. Рухливі ігри та естафети |
|
19 |
Правила техніки безпеки на уроках легкої атлетики. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості. |
|
20 |
ЗРВ. КН: Рівномірний біг до 1 000 м без (урахування часу). Ігри, естафети за вибором. Узагальнення знань з модуля: «Легка атлетика» |
|
Модуль ІІІ. Волейбол (14 год.) (початок) |
||
21 |
Правила техніки безпеки на ігровому майданчику. Інструкція № __. Історія розвитку українського волейболу. ЗРВ. Рухлива гра «Малюкбол» |
|
22 |
Загальна характеристика гри волейбол (розмітка ігрового майданчика, розміщення гравців, основні правила гри). ЗРВ. Рухлива гра «Малюкбол» |
|
23 |
Санітарно-гігієнічні вимоги до спортивного інвентарю. ЗРВ. Особиста гігієна спортсмена. Рухлива гра «Малюкбол» |
|
24 |
ЗРВ. Стійка волейболіста. Розміщення та перехід гравців на ігровому майданчику. Рухлива гра «Малюкбол» |
|
25 |
ЗРВ. Розміщення та перехід гравців на ігровому майданчику. Рухлива гра «Малюкбол» |
|
26 |
ЗРВ. Пересування в стійці волейболіста приставними кроками (вправо, вліво, вперед, назад), вибір вихідного положення для виконання передач та прийому м'яча. Рухлива гра «Малюкбол» |
|
27 |
ЗРВ. Передача м'яча двома руками зверху над собою на місці, від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. Рухлива гра «Малюкбол» |
|
28 |
ЗРВ. Передача м'яча двома руками від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. Рухлива гра «Малюкбол» |
|
29 |
ЗРВ. Прийом м'яча знизу над собою, від стіни, з накидання партнера. Рухлива гра «Малюкбол» |
|
30 |
ЗРВ. КН: Передача м’яча над собою двома руками зверху. Рухлива гра "Малюкбол" |
|
31 |
ЗРВ. Рухлива гра "Малюкбол" |
|
32 |
ЗРВ. КН: Прийом м’яча знизу над собою. Рухлива гра "Малюкбол" |
|
33 |
ЗРВ. Рухлива гра "Малюкбол" |
|
34 |
ЗРВ. Рухлива гра "Малюкбол". Узагальнення знань з модуля: «Волейбол» |
|
Модуль ІV. Настільний теніс (8 год.) (початок) |
||
35 |
Правила техніки безпеки під час занять настільним тенісом. Інструкція № __. Історія розвитку настільного тенісу в світі. Загальна характеристика гри. Навчальна гра |
|
36 |
ЗРВ. Навчальна гра |
|
37 |
Основні правила гри у настільний теніс. ЗРВ. Навчальна гра |
|
38 |
ЗРВ. Ігрова стійка тенісиста, її різновиди. Навчальна гра |
|
39 |
ЗРВ. Хватка ракетки, види хваток. Навчальна гра |
|
40 |
ЗРВ. Переміщення тенісиста. КН: Набивання м’яча ракеткою. Навчальна гра |
|
41 |
ЗРВ. Переміщення тенісистів. Способи переміщення (одно крокові, багатокрокові). |
|
42 |
ЗРВ. Навчальна гра теніс настільний |
|
43 |
ЗРВ. Навчальна гра теніс настільний |
|
44 |
ЗРВ. Навчальна гра. Узагальнення знань з модуля: «Настільний теніс» |
|
ІІ семестр |
||
Модуль V. Гімнастика (7 год.) |
||
45 |
Правила техніки безпеки на уроках гімнастики. Інструкція № __. Історія розвитку гімнастики. ЗРВ та спеціальні вправи |
|
46 |
Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня школяра, правила їх виконання. ЗРВ та спеціальні вправи. Гімнастичні вправи |
|
47 |
ЗРВ. Стройові вправи і прийоми;спеціальні вправи для розвитку сили і гнучкості. вправи з предметами; підстрибування вгору з упору присівши; різновиди стрибків; танцювальні кроки. КН: Підтягування (кількість разів) |
|
48 |
ЗРВ. Акробатика: хлопці та дівчата – (комбінація елементів) - перекид уперед та назад; стійка на лопатках; міст; упор присівши |
|
49 |
ЗРВ. Акробатика: хлопці та дівчата – (комбінація елементів) – перекид назад; упор стоячи ноги нарізно; основна стійка. КН: Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) |
|
50 |
ЗРВ. Лазіння по горизонтальному і вертикальному канатах у 3 прийоми. |
|
51 |
ЗРВ. Виси та упори – хлопці – вправи на перекладині (низькій); дівчата- підтягування у висі лежачи. Узагальнення знань з модуля: «Гімнастика» |
|
Модуль ІV. Настільний теніс (11 год.) (продовження) |
||
52 |
Правила техніки безпеки на уроках настільного тенісу. Інструкція № ____. ЗРВ. Навчальна гра |
|
53 |
ЗРВ. Навчальна гра теніс настільний |
|
54 |
ЗРВ. Правила гри у настільний теніс Навчальна гра теніс настільний |
|
55 |
ЗРВ. Ігрова стійка тенісиста, її різновиди. Навчальна гра настільний теніс |
|
56 |
ЗРВ. Хватка ракетки. Види хваток. Навчальна гра теніс настільний |
|
57 |
ЗРВ. КН: Набивання м’яча ракеткою. Навчальна гра теніс настільний |
|
58 |
ЗРВ. Переміщення тенісистів, способи переміщення |
|
59 |
ЗРВ. Навчальна гра теніс настільний |
|
60 |
ЗРВ. Навчальна гра теніс настільний |
|
61 |
ЗРВ. Навчальна гра теніс настільний |
|
62 |
ЗРВ. Навчальна гра теніс настільний. Узагальнення знань з модуля: «Настільний теніс» |
|
Модуль ІІІ. Волейбол (18 год.) (продовження) |
||
63 |
Історія українського волейболу, правила безпеки на уроках. Інструкція з ТБ №__. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Стійка волейболіста; пересування в стійці волейболіста приставними кроками вправо, вліво, вперед, назад. Гра «Падаюча палка» |
|
64 |
ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку витривалості. Передача м’яча зверху двома руками над собою – розучування. Ігри, естафети на закріплення техніки передач, розвитку рухових якостей |
|
65 |
Загальна характеристика гри у волейбол (правила гри). ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості. Стійка волейболіста; пересування в стійці волейболіста. Поглиблене розучування передачі двома руками зверху над собою з власного накидування на місці. Гра «Падаюча палка» |
|
66 |
ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку спритності. Поглиблене розучування передачі двома руками зверху над собою з власного накидування на місці. Ігри, естафети на закріплення техніки передач, розвитку рухових якостей |
|
67 |
Санітарно-гігієнічні вимоги до спортивного інвентаря. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Закріпити техніку пересування в стійці волейболіста. Закріпити техніку передачі двома руками зверху над собою на місці. Розучити гру «М’яч середньому» |
|
68 |
Особиста гігієна спортсмена. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Повторити передачу двома руками зверху над собою з власного накидування. Передача двома руками зверху від стіни. Повторити гру «М’яч середньому» |
|
69 |
Режим дня. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Повторити передачу двома руками зверху від стіни. Розучити прийом м’яча знизу над собою. Розучити гру «Піонербол» |
|
70 |
Режим харчування. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Передача двома руками зверху в парах. (вдосконалення). Поглиблене розучування прийому м’яча знизу обома руками над собою. Закріпити гру «Піонербол» |
|
71 |
Профілактика травматизму. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності:прискорення з різних вихідних положень(сидячи,лежачи,стоячи на колінах) за зоровим сигналом, прискорення з різкою зміною напрямку і раптовими зупинками, швидкі скачки на одній нозі, біг «ялинкою» на одній стороні волейбольного майданчика,біг до набивних м’ячів (фішки) почергово з центра майданчика. Передача м’яча двома руками зверху в парах – вдосконалення техніки. Прийом м’яча двома руками знизу від стіни – закріплення. Гра «Передача по виклику» |
|
72 |
Рухливі ігри для розвитку фізичних якостей. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності: прискорення з різних вихідних положень(сидячи,лежачи,стоячи на колінах) за зоровим сигналом, прискорення з різкою зміною напрямку і раптовими зупинками, швидкі скачки на одній нозі, біг «ялинкою» на одній стороні волейбольного майданчика, біг до набивних м’ячів (фішки) почергово з центра майданчика. Передача м’яча двома руками зверху в парах.Повторити .прийом м’яча двома руками знизу від стіни. Повторити гру «Передача по виклику» |
|
73 |
Правила змагань. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Передача м’яча двома руками зверху над собою на місці – підготовка до складання навчального нормативу. Прийом м’яча знизу з накидування партнера. Ігри за вибором дітей |
|
74 |
Правила самостійних занять фізичними вправами. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. КН: Передача м’яча обома руками зверху над собою на місці. Прийом м’яча знизу над собою – підготовка до складання навчального нормативу. Естафети , вивчені раніше ігри за вибором дітей |
|
75 |
Правила загартування. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. КН: Прийом м’яча знизу над собою. Передача м’яча двома руками зверху над собою на місці і в парах. Естафети, вивчені ігри за вибором дітей |
|
76 |
Правила гри: розмітка ігрового майданчика, розміщення гравців, м’яч для гри, обов’язки гравців). ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Передача м’яча двома руками зверху на місці над собою, і в парах |
|
77 |
ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Прийом м’яча двома руками від стіни і з накидування партнера. Естафети, вивчені раніше ігри для засвоєння вивчених елементів гри у волейбол |
|
78 |
Правила гри: правила гри (рахунок, правила переходу, гра біля сітки, наказання гравців за порушення правил гри). ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Передача м’яча двома руками зверху на місці над собою, в парах. Прийом м’яча двома руками з накидування партнера і в парах. Естафети, вивчені раніше ігри для засвоєння вивчених елементів гри у волейбол |
|
79 |
Правила гри (жести суддів). ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Передача м’яча двома руками зверху в парах, в колоні, над собою. Прийом м’яча знизу обома руками в парах , з накидування. Естафети, вивчені раніше ігри для засвоєння вивчених елементів гри у волейбол |
|
80 |
ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Естафети, вивчені раніше ігри для засвоєння вивчених елементів гри у волейбол. Узагальнення знань з модуля: «Волейбол» |
|
Модуль І. Футбол (16 год.) (продовження) |
||
81 |
Історія виникнення футболу. Правила ТБ. Інструкція №___. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Удари по нерухомому м’ячу на точність вивченими способами. Повторити удар по м’ячу серединою лоба. Жонглювання м’ячем. (закріплення) |
|
82 |
Олімпійські ігри у стародавній Греції. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності. Удари по м’ячу на точність з відстані 7 м вивченими способами. Повторити вкидання м’яча з різних вихідних положень. Закріпити удар по м’ячу серединою лоба. Навчити відбирати м’яч у широкому випаді |
|
83 |
Способи самоконтролю під час занять. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності, координації рухів. Удари по воротах на точність вивченими способами з 7м - підготовка до складання навчального нормативу. Обманні рухи (фінти). Удари по м’ячу головою в стрибку. Вкидання м’яча з-за бокової лінії на дальність і точність |
|
84 |
Гігієна футболіста. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкості і спритності, координації рухів. Удари по нерухомому м’ячу на точність вивченими способами у гандбольні або вказану половину футбольних воріт з 7 м. Обманні рухи «ударом», «зупинкою», «відходом». Удар головою в стрибку на точність і дальність. Навчальна двостороння гра |
|
85 |
Повторити правила безпеки на уроках, правила змагань. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Повторити удар по м’ячу зовнішньою стороною підйому на місці і в русі. Зупинка м’яча внутрішньою стороною стопи, підошвою, стегном (для хлопців в русі). Ведення м’яча вивченими способами з обведенням перешкод і наступною передачею або ударом по воротах |
|
86 |
Ввидатні футболісти України. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Удар зовнішньою стороною підйому по м’ячу, що котиться. Зупинка м’яча внутрішньою стороною стопи. Ведення м’яча по прямій збільшуючи швидкість. Жонглювання м’ячем |
|
87 |
Способи самоконтролю під час занять. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Удар внутрішньою стороною підйому по м’ячу, що летить. Зупинка м’яча грудьми. Ведення м’яча по прямій з наступним ударом по воротах. Жонглювання м’яча |
|
88 |
Удари по м’ячу на точність з відстані 7 м. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Удари по м’ячу на точність з відстані 7м вивченими способами. Ведення м’яча вивченими способами з наступним у даром по воротах. Вкидання м’яча з різних вихідних положень на дальність і точність |
|
89 |
Режим харчування. РВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Удари на точність вивченими способами з відстані 7м. з місця по нерухомому м’ячу. Обманні рухи: «ударом ногою», «перенесенням ноги через м’яч». Вкидання м’яча з різних вихідних положень на дальність і точність. |
|
90 |
Вплив вправ ранкової гімнастики на організм школяра. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Передача м’яча з місця на точність одним із вивчених способів з відстані 7 м. – підготовка до складання навчального нормативу. Удари по м’ячу серединою лоба з місця і в стрибку. Обманні рухи: «відходом», «зупинкою», «випадом». Навчальна гра |
|
91 |
Сучасні Олімпійські ігри. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. КН: Передача м’яча з місця на точність одним із вивчених способів з відстані 7 м. Відбирання м’яча спереду, збоку, ззаду. Індивідуальні дії в нападі і захисті. Навчальна гра |
|
92 |
Гігієнічні вимоги до місця занять і спортивної форми. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Передача м’яча з місця на точність одним із вивчених способів з відстані 7 м на оцінку. КН: Удари по нерухомому м’ячу на точність вивченими способами у гандбольні або вказану половину футбольних воріт з 7м. Жонглювання м’ячем |
|
93 |
ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Передачі м’яча на точність з місця вивченими способами. Ведення м’яча з наступним ударом по воротах. Індивідуальні і групові дії в нападі і захисті |
|
94 |
Режим харчування. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Удари на точність вивченими способами з відстані 7 м з місця по нерухомому м’ячу. Обманні рухи: «ударом ногою», «перенесенням ноги через м’яч». Вкидання м’яча з різних вихідних положень на дальність і точність |
|
95 |
ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Передачі м’яча на точність з місця вивченими способами. Ведення м’яча з наступним ударом по воротах. Індивідуальні і групові дії в нападі і захисті |
|
96 |
ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку координації рухів під час пересування. Передачі м’яча на точність з місця вивченими способами. Ведення м’яча з наступним ударом по воротах. Індивідуальні і групові дії в нападі і захисті. Узагальнення знань з модуля: «Футбол» |
|
Модуль ІІ. Легка атлетика (6 год.)(продовження) |
||
97 |
Види порушень постави та їх профілактика. Правила ТБ. Інструкція №__ . Організуючі вправи. Різновиди ходьби та бігу; спеціальні бігові і стрибкові вправи. Повторний біг 3х30 м, 4х30 м, 2х60 м. Стрибок у довжину з розбігу (політ і приземлення) |
|
98 |
Профілактика плоскостопості. Організуючі вправи. Біг 30м з білямаксимальною швидкістю (техніка бігу). Стрибок у довжину з розбігу на дальність. Біг 60м з середньою швидкістю. Повільний біг 800 (хл.), 400 м (дівч.) |
|
99 |
Профілактика травматизму. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкісно-силових якостей. Стрибок у висоту. Метання м’ячика з місця і розбігу. КН: Біг без врахування часу |
|
100 |
Правила змагань з метання. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкісно-силових якостей. Стрибок у висоту. Метання м’ячика |
|
101 |
Правила змагань з стрибків у висоту. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкісно-силових якостей. Стрибок у висоту з розбігу. КН: Метання м’ячика |
|
102 |
Вплив шкідливих звичок на здоров'я школяра. ЗРВ і спеціальні вправи для розвитку швидкісно-силових якостей. Стрибок у довжину з місця. Стрибок у висоту на результат. Метання м’ячика на дальність. Узагальнення знань з модуля: «Легка атлетика» |
|
103 |
Підсумковий урок |
|