План-конспект
уроку з фізичної культури для учнів 5 класу
Тема: Баскетбол
Мета: Розвиток основних фізичних якостей та рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготованості учнів.
Завдання: 1. Навчати техніки різновидів ведення м’ча (правою та лівою рукою почергово) з наступною передачею в трійках.
2. Навчати техніки передачі м’яча двома руками від грудей, та однією від плеча на місці та в русі.
3. Сприяти розвитку в учнів перефірійного зору, ускладнюючі умови виконання вправ з м’ячем.
Місце проведення: спортивний зал
Обладнання: м’ячі баскетбольні, конусні фішки, гімнастичні мати, навісні перекладини, сігналізатор, секундомір.
Дата проведення: ________
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||
Низький рівень |
Середній рівень |
Високий рівень |
||
Підготовча частина 9 хв. 30 с. |
||||
Організуючі вправи: 1. Шикування в шеренгу, рапорт чергового, привітання 2. Повідомлення завдань уроку.
3. Техніка безпеки на уроці. 4. Стройові вправи на місці. 5. Ходьба, ходьба на носках, руки на поясі, ходьба на п’ятках, руки за голову 6. Біг.
7. Ходьба, відновлюючи дихання |
300 м.
|
30 сек.
30 сек.
30 сек. 45 сек. 30 м.
500 м.
10 сек. |
700 м. |
Перевірити зовнішній вигляд Чітко визначити завдання уроку Нагадати правила
Під музичний супровід
Темп бігу в залежності від рівня |
Комплекс спеціальних вправ баскетболістів 1. Ходьба у напівприсяді, руки на поясі. 2. Ходьба у повному присяді, руки на коліна. 3. Стрибки у повному присяді, ліворуч, праворуч. 4. Звичайний біг. 5. Стрибки приставним кроком лівим боком вперед, правим боком вперед 6. Біг спиною вперед. 7. Звичайний біг з переходом у ходьбу, відновлюючи дихання Перешикування з колони по одному в колону по три |
|
10 сек. 10 сек.
10 сек.
10 сек. 20 сек.
10 сек. 15 сек.
15 сек. |
|
Спина пряма Плечі розправити, підборіддя вище Стрибки через лінію
Зберігати дистанцію
Взяти баскетбольні м’ячі |
Комплекс загальнорозвивальних вправ з м’ячем, м’яч у руках 1 В.п. - о.с., м’яч унизу: 1. - ліва нога назад, на носок, м’яч вгору 2. - В.п. 3. - теж саме, права нога на носок 4. - В.п. 2 В.п. - о.с , м’яч унизу: 1. - ліва нога в сторону, м’яч вперед 2. - поворот тулуба та м’яча ліворуч 3. - поворот тулуба та м’яча праворуч 4. – В.п. 3 - теж саме, права нога в сторону, поворот тулуба та м’яча праворуч 4 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч вгору: 1-4 коловий оберт м’яча ліворуч 1-4 коловий оберт м’яча праворуч 5 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч за голову: 1-2 нахил тулуба вліво 3-4 нахил тулуба вправо 6 В.п. - широка стійка ноги нарізно, тулуб нахилений вперед, м’яч на підлозі у руках - переміщення м’яча по підлозі навколо своєї лівої та правої стопи 7 В.п. - о.с., м’яч унизу: 1 - присісти, м’яч уперед 2 – В.п. Перешикування з колони по три в колону по одному |
5 сек. |
8 повт.
8 повт.
8 повт.
16 оберт
8 повт.
8 повт.
10 сек. |
15 сек. |
Прогнутися
Ліва нога в сторону, одночасно м’яч вперед
Активні рухи м’ячем
Тулуб прямий, лікті в сторони
Малюємо м’ячем умовну вісімку
Тулуб прямий
|
Основна частина 32 хв. |
||||
Комплекс вправи для розвитку швидкості та координації рухів в чергуванні з активним відпочинком 1 В.п. - упор присівши: (хлопчики). За сигналом вчителя, учні швидко піднімаються, роблять прискорення до м’ячів, які розміщені на підлозі проти кожного учня на відстані 15 метрів від лінії старту, кожен учень намагається першим взяти м’яч у руки та підняти вгору 2 Теж саме (дівчата) 3 В.п. - вис на гімнастичній дробині: (дівчата) Піднімання колін до грудей 4. Теж саме (хлопчики)
5 В.п. - упор присівши, спиною до направлення руху:(хлопчики) За сигналом вчителя учні швидко піднімаються повертаючись кругом, роблять прискорення, беруть м’яч в руки і піднімають вгору.
6 Теж саме (дівчата) 7 В.п. вис на зігнутих руках на гімнастичній драбині, обличчям до драбини. (дівчата)
8 Теж саме (хлопчики) 9 В.п. - сід на підлозі, п’ятки на лінії старту, тулуб нахилений вперед, кінцівками рук тягнемо носки на себе: (хлопчики) За сигналом вчителя учні швидко піднімаються, роблять прискорення, беруть м’яч в руки і піднімають в гору 10 Теж саме (дівчата) 11 В.п. – лежачі на спині, на гімнастичних матах біля гімнастичної драбини, ноги зафіксовані за нижній щабель, руки за головою: (дівчата). Піднімання всід. 12 Теж саме (хлопчики) 13 В.п. - упор лежачи, долоні на лінії старту: (хлопчики) За командою вчителя учні згинають та розгинають руки, за сигналом вчителя швидко піднімаються і роблять прискорення, беруть м’яч в руки і піднімають в гору 14 Теж саме (дівчата) 15 В.п. - вис лежачи на перекладині висотою 90 см. (хлопчики) Підтягування на низький перекладині 16 Теж саме (дівчата) Перешикування з колони по одному в колону по три |
10 повт.
15 повт.
10 сек.
15 сек.
10 повт.
15 повт.
15 повт.
10 повт. |
22 хв.
1 старт
1 старт 15 повт.
20 повт.
1 старт
1 старт 15 сек.
25 сек. 1 старт
1 старт 15 повт.
20 повт. 1 старт
1 старт 25 повт.
15 повт. |
25 повт.
30 повт.
25 сек.
30 сек.
20 повт.
25 повт.
35 повт.
25 повт. |
Перемагає той, хто підніме швидше м’яч вгору
Після того, як стартували хлопчики до старту запрошуються дівчата, а хлопчики займають їх місця Намагатися коліна підняти вище Активний розворот на 180° з прискоренням
Рахують повільно, кожен про себе до числа, яке відповідає рівню
Активно тягнути носки на себе
Ноги напів зігнуті Ліктьовими суглобами доторкнутися до колін
Кількість згинань може бути різною, але не більше 15 разів
Не більше 10 разів
|
Техніка володіння м’ячем 1. Ведення м’яча (правою та лівою рукою почергово) з послідуючою передачею м’яча двома руками від грудей.. 2. Ведення м’яча рухаючись приставним кроком, правим-лівим боком вперед з послідуючою зупинкою та передачею м’яча 3. Ведення м’яча рухаючись спиною вперед, з послідуючою зупинкою та передачею м’яча. 4. Ведення м’ча до середини залу, після чого виконується ведення навколо себе, ліворуч, праворуч з послідуючою зупинкою та передачею м’яча. 5. Ведення м’яча з послідуючою обводкою пасивного захисника, розворотом на 180° та передачею м’яча 6. Кидки м’яча однією рукою від плеча
7. Передача м’яча двома руками від грудей 8. Передача м’яча двома руками від грудей через удар мя’яча об підлогу Перешикування з колони по три в колону по два |
4 рази
5 рази
4 рази
3 рази
3 рази
5 раз
5 раз 5 раз |
6 раз
7 раз
6 раз
5 раз
5 раз
7 раз
7 раз 7 раз |
7 раз
9 раз
7 раз
7 раз
7 раз
9 раз
9 раз 9 раз
|
Робота в трійках Звернути увагу на стійку баскетболіста
Зупинка та розворот на 180° за 3-4 кроки до партнера Під час поворотів ліворуч-праворуч виконувати низьке ведення м’яча
Пасивний захисник піднімає руки вгору
Звернути увагу на траекторію польоту м’яча Звернути увагу на роботу ніг Передача м’яча під ноги партнеру |
1. Передача м’яча двома руками від грудей, рухаючись приставним кроком в середині перешкод (стояків) Назад повертаються зовні перешкод (стояків) з передачею м’яча двома руками від грудей 2. Передача м’яча двома руками від грудей через підлогу, рухаючись середині перешкод (стояків) Назад повертаються зовні перешкод (стояків) з передачею м’яча однією рукою від плеча Перешикування по відділенням для роботи біля баскетбольних щитів 1. Кидки м’яча у кошик однією рукою від плеча, стоячи з боку на відстані 1,5 м.від щита Перешикування на три команди для проведення естафет з м’ячем 1. Ведення м’яча між перешкод, відповідь на одне запитання з правил гри у баскетбол та повернення назад 2. „ М’яч капітану ”. Передача м’яча двома руками від грудей Передача м’яча двома руками від грудей через підлогу |
2 рази
не виконують
2 рази
не виконують
5 кидків |
3 рази
3 рази
3 рази
3 рази
7 кидків
5 хв.
5 хв. |
5 раз
5 раз
5 раз
5 раз
9 кидків |
Хлопчики окремо від дівчат
Передачі виконуються між перешкод (стояків
Звернути увагу на траекторію польоту м’яча)
Звернути увагу на роботу ніг
Правила гри розміщені на стіні зали
Кожна команда намагається якомога швидше забігти за спину капітана |
Заключна частина 3 хв. 30 сек. |
||||
1. Перешикування в колону по одному
2. Біг підтюпцем 3. Ходьба, вправи на відновлення та заспокоєння дихання. 4. Підведення підсумків уроку.
5. Організований вихід із залу. |
|
30 сек.
30 сек. 1 хв.
1 хв.
30 сек. |
|
Вправи на розслаблення та увагу Перевірити пульс Повторити вивчений матеріал. Відзначити найкращих учнів. В колону по одному.
|
1