Календарно-тематичне планування з фізики для 9 класу
складено за навчальною програмою «Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, фізика 7-9 класи» (оновлена), затверджена МОН України від 07.06.2017р. № 804.
Підручник: Бар'яхтар В. Г., Фізика. 9 клас. Харків, видавництво «Ранок», 2017 рік.
(105годин, 3 години на тиждень)
№ з/п |
Скор.№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Скор. дата |
|
|
Розділ 1. МАГНІТНІ ЯВИЩА |
|
|
|
|
Первинний інструктаж з БЖД у кабінеті фізики. Магнітні явища. Постійні магніти. Дослід Ерстеда. Магнітне поле. |
|
|
|
|
Індукція магнітного поля. Магнітне поле Землі. |
|
|
|
|
Магнітне поле струму. Правило свердлика. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Сила Ампера. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Магнітні властивості речовин. Гіпотеза Ампера. |
|
|
|
|
Електромагніти та їх застосування |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №1 «Складання та випробування електромагніту» |
|
|
|
|
Електродвигуни. Електровимірювальні прилади. Гучномовець. |
|
|
|
|
Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний електричний струм. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №2 «Спостереження явища електромагнітної індукції» |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Контрольна робота №1 з теми «Магнітні явища» |
|
|
|
|
Захист навчальних проектів з теми «Магнітні явища» |
|
то 1 |
|
|
Розділ 2. СВІТЛОВІ ЯВИЩА |
|
|
|
|
Світлові явища. Швидкість поширення світла. |
|
|
|
|
Світловий промінь. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №3 «Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала.» |
|
|
|
|
Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла. |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №4. «Дослідження заломлення світла» |
|
|
|
|
Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів. |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
то 2 |
|
|
Лінзи. Оптична сила лінзи. |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Побудова зображень у лінзах. Деякі оптичні пристрої. Формула тонкої лінзи |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №5 «Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи» |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Окуляри. Вади зору та їх корекція. |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Контрольна робота №2 з теми «Світлові явища». |
|
|
|
|
Захист навчальних проектів з теми «Світлові явища». |
|
то 3 |
|
|
Розділ 3. МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ |
|
|
|
|
Виникнення і поширення механічних хвиль. |
|
|
|
|
Звукові хвилі. Інфразвук та ультразвук. |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №6 «Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів». |
|
|
|
|
Електромагнітне поле і електромагнітні хвилі. |
|
|
|
|
Шкала електромагнітних хвиль. |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій. |
|
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
Контрольна робота №3 з теми «Механічні та електромагнітні хвилі». |
|
|
|
|
Захист навчальних проектів з теми «Механічні та електромагнітні хвилі». |
|
то 4 |
|
|
Розділ 4. ФІЗИКА АТОМА ТА АТОМНОГО ЯДРА. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ |
|
|
|
|
Сучасна модель атома. Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи |
|
|
|
|
Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання |
|
|
|
|
Активність радіоактивної речовини. Застосування радіоактивних ізотопів |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Ланцюгова ядерна реакція поділу. Ядерний реактор. Термоядерні реакції. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Контрольна робота №4 з теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики». |
|
|
|
|
Захист навчальних проектів з теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики». |
|
то 5 |
|
|
Розділ 5. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ |
|
|
|
|
Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення. Швидкість. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху. Рівняння координати |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона. |
|
|
|
|
Другий закон Ньютона. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Третій закон Ньютона. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Повторення і узагальнення знань |
|
то 6 |
|
|
Закон всесвітнього тяжіння. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Сила тяжіння. Прискорення вільного падіння. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Рух тіла під дією сили тяжіння, кинутого вертикально. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Рух тіла під дією сили тяжіння, кинутого горизонтально. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Рух тіла під дією кількох сил. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Контрольна робота №5 з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження». |
|
|
|
|
Повторення і узагальнення знань |
|
то 7 |
|
|
Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №7. «Вивчення закону збереження механічної енергії». |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. Фундаментальний характер законів збереження в природі. |
|
|
|
|
Еволюція фізичної картини світу. Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
|
Контрольна робота №6 з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження». |
|
|
|
|
Захист навчальних проектів з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження». |
|
|
|
|
ФІЗИКА ТА ЕКОЛОГІЯ |
|
|
|
|
Фізика та екологія. Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії |
|
|
|
|
Фізика та екологія. Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії |
|
|
|
|
Альтернативні джерела енергії. |
|
|
|
|
Альтернативні джерела енергії. |
|
то 8 |