ГЕОГРАФІЯ «МАТЕРИКИ ТА ОКЕАНИ»
7 КЛАС
(70 годин, 2години на тиждень)
(Cкладено за оновленою програмою для загальноосвітніх навчальних закладів України з географії ,затвердженою наказом міністерства освіти і науки України від 07.06.2017р. № 804)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнєзавдання |
Прим. |
|
ВСТУП (2 години) |
|||||
1 |
|
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. Джерела географічної інформації про материки та океани. Повторення матеріалу 6 клас опрацьованого за період карантину під час 2 семестру 2019-2020 н.р. |
§1 (Довгань Г.Д.Географія :підруч. для 7 класуЗНЗ– Х. : «Ранок»,2015).Опрацювати завдання (стор. 7). |
|
|
2 |
|
Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. Повторення матеріалу 6 клас опрацьованого за період карантину під час 2 семестру 2019-2020 н.р. |
§ 2. За текстом підручника та картами атласу скласти схему «Поділ карт на групи» та наведітьвласніприклади карт кожноїгрупи. |
|
|
Розділ І. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ (10 годин) |
|||||
Тема 1. ФОРМА І РУХИ ЗЕМЛІ (3 години) |
|
||||
3 |
|
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. |
§ 3. Творче завдання: підготуйте повідомлення про гіпотезу Альфреда Вегенера про походження материків і океанів. |
|
|
4 |
|
Рухи Землі, їх наслідки. |
§ 3 (стор. 16-19). |
|
|
5 |
|
Діагностична робота. |
Повторити §§ 1-3. |
ДР |
|
Тема 2. МАТЕРИКИ ТА ОКЕАНИ - ВЕЛИКІ ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ ГЕОГРАФІЧНОЇ ОБОЛОНКИ (7 годин) |
|||||
6 |
|
Походження материків та океанічних западин внаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення. |
§ 4. Детально ознайомитись з тектонічною картою світу. |
|
|
7 |
|
Тектонічні структури: платформи і областіскладчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. Практична робота № 1 (оцінювана).Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. |
§ 5. Порівняти рельєф західної і південно-східної частини Африки. Поміркуйте, чому річки, що впадають в Атлантичний океан довгі, а в Індійський – короткі. |
ОПР |
|
8 |
|
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. |
§ 6 та матеріали уроку. |
|
|
9 |
|
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів. |
§ 7 та матеріали уроку. |
|
|
10 |
|
Водні маси, їх властивості, закономірності переміщення океанічних течій. Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
§§ 8-9 та матеріали уроку. Розпочати дослідження «Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки». |
|
|
11 |
|
Природні комплекси материків і океанів. Широтна зональність і вертикальна поясність. |
§ 10. Детально ознайомитися з картою ґрунтів та природних зон світу. |
|
|
12 |
|
Круглий стіл «Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки». Узагальненнязнаньучнівза темою «Вступ» та розділом І «Закономірності формування природи материків та океанів». |
Повторити §§ 3-10. |
ТО1 |
|
Розділ ІІ. МАТЕРИКИ ТРОПІЧНИХ ШИРОТ (22 години) |
|||||
Тема 1. АФРИКА (10 годин) |
|||||
13 |
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота №2. |
§ 11. Повторити поняття: літосферна плита, платформа, плита, щит. |
|
|
14 |
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота № 3. |
§ 12. |
|
|
15 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота № 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами. |
§§ 13-14. Розвʼязати географічну задачу (стор. 61). |
|
|
16 |
|
Води суходолу. Використання водних ресурсів. |
§ 15. |
|
|
17 |
|
Природні зони, закономірності їх розміщення (екваторіальні ліси, савани). |
§ 16. Скласти рекламні туристичні проспекти |
|
|
18 |
|
Природні зони, закономірності їх розміщення (пустелі й напівпустелі, вічнозелені твердолисті ліси і чагарники). |
§ 16. Скласти рекламні туристичні проспекти |
|
|
19 |
|
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
§ 17. Підготувати повідомлення про народи, що населяють Африку. |
|
|
20 |
|
Населення. |
§ 18. Підготувати повідомлення про країни Африки. |
|
|
21 |
|
Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. |
§ 19. Підготуватись до підсумкового уроку з теми «Африка». |
|
|
22 |
|
Узагальненнязнаньучнівза темою «Африка». |
Повторити §§ 11-19. |
ТО2 |
|
Тема 2. ПІВДЕННА АМЕРИКА (8 годин) |
|||||
23 |
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота № 5. Позначення на контурній карті географічних об`єктів материка. |
§ 20. У рамках дослідження «Природні унікуми Південної Америки» підготувати повідомлення про вулкан Льюльяйльяко, унікальні родовища міді. |
|
|
24 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. Практична робота № 5 (продовження). Позначення на контурній карті географічних об`єктів материка. |
§ 21 підготувати повідомлення про погоду в долині Амазонки, в пустелі Атакама, на Вогняній Землі. |
|
|
25 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота № 6 (оцінювана).Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
§ 22.У рамках дослідження підготувати повідомлення про Водоспад Анхель, річки Амазонка, |
ОПР |
|
26 |
|
Води суходолу. |
§ 23 підготувати повідомлення про природні об’єкти Південної Америки, |
|
|
27 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. |
§ 24. Підготувати повідомлення про корінних мешканців материка. |
|
|
28 |
|
Населення. |
§ 25. Скласти «Лист двієчника» з описом Південної Америки. |
|
|
29 |
|
Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
§ 26. Підготуватись до контрольної роботи. |
|
|
30 |
|
Узагальненнязнаньучнівза темою «Південна Америка». |
Повторити §§ 20-26. |
ТО3 |
|
Тема 3. АВСТРАЛІЯ (4 години) |
|||||
31 |
|
Географічне положення Австралії. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота № 7. |
§ 27. Детально ознайомитися з фізичною та тектонічною картами Афри |
|
|
32 |
|
Клімат. Води суходолу. Практична робота № 8. |
§ 28. Підготувати повідомлення про цікаві рослини та тварин материка. |
|
|
33 |
|
Унікальність рослинності і тваринного світу Австралії. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Списку природної спадщини ЮНЕСКО.
|
§ 29. Скласти рекламні туристичні проспекти для природних зон материка. |
|
|
34 |
|
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія. |
§ 30. |
|
|
Розділ ІІІ. ПОЛЯРНИЙ МАТЕРИК ПЛАНЕТИ (2 години) |
|||||
Тема 1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО АНТАРКТИДУ (1 година) |
|||||
35 |
|
Географічне положення. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. Антарктида й Антарктика. |
§ 31.Випереджальне: підготуйте повідомлення про представників органічного світу Антарктиди. |
|
|
Тема 2. ПРИРОДА МАТЕРИКА (1 година) |
|||||
36 |
|
Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинний і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка. Узагальненнязнаньучнівза темою «Австралія» та розділом «Полярний материк планети». |
§ 32. |
ТО4 |
|
Розділ ІV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ (24 години) |
|||||
Тема 1. ПІВНІЧНА АМЕРИКА (9 годин) |
|||||
37 |
|
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. |
§ 33. Ознайомитися з фізичною та тектонічною картами Північної Америки. |
|
|
38 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. Практична робота № 9 (оцінювана). |
§ 34. Підготувати повідомлення про унікальні природні об’єкти Північної Америки. |
ОПР |
|
39 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
§ 35.Випереджальне: підготувати повідомлення про унікальні водні об’єкти материка. |
|
|
40 |
|
Води суходолу. |
§ 36. «Розробіть та обґрунтуйте маршрут, що пролягає через об’єкти Північної Америки, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО». |
|
|
41 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність в горах материка. |
§ 37.«Розробіть та обґрунтуйте маршрут, що пролягає через об’єкти Північної Америки, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО». |
|
|
42 |
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідомішіоб’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО (захист дослідницьких міні-проектів |
§ 38. |
|
|
43 |
|
Населення. |
§ 39. Скласти кросворд «Населення Північної Америки». |
|
|
44 |
|
Держави. Україна і держави Північної Америки. |
§ 39. Підготуватися до підсумкового уроку за темою «Північна Америка» |
|
|
45 |
|
Узагальненнязнаньучнівза темою «Північна Америка». |
Повторити §§ 33-39. |
ТО5 |
|
Тема 2. ЄВРАЗІЯ (15 годин) |
|||||
46 |
|
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Практична робота № 10. |
§ 40. Випереджальне: за додатковими джерелами географічних знань підготувати повідомлення про дослідження території Євразії. |
|
|
47 |
|
Дослідження та освоєння материка. |
§ 41. Випереджальне завдання: уважно розглянути фізичну карту Євразії, знайти основні форми рельєфу материка. |
|
|
48 |
|
Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини. Практична робота № 10 (продовження). |
§ 42. Дізнатися: а) які країни Євразії найчастіше потерпають від землетрусів та вулканізму; б) які методи попередження й боротьби з негативними наслідками землетрусів і вулканізму там використовують. |
|
|
49 |
|
Загальні риси клімату. |
§ 43. Скласти три тестових запитання закритого типу до тексту параграфа. |
|
|
50 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота № 11 (оцінювана). |
Повторити § 44. Творче завдання: спрогнозувати, які зміни клімату відбулися б в окремих частинах Євразії, якби: а) гори Гімалаї були розташовані на півночі Західносибірської низовини; |
ОПР |
|
51 |
|
Води суходолу Євразії. |
§ 45. Скласти письмову характеристику однієї з річок Євразії за типовим планом. |
|
|
52 |
|
Озера Євразії. Узагальненнязнаньучнівза темою «Євразія». |
§ 46. Повторити §§ 40-46. |
ТО6 |
|
53 |
|
Природні зони. |
§ 47. Розпочати роботу над дослідженням: «Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: |
|
|
54 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність. |
§ 48. Випереджальне: підготувати доповідь-презентацію «Зміни природи материка людиною». |
|
|
55 |
|
Зміни природи материка людиною. Найвідомішіоб’єкти, занесені до Списку природноїспадщини ЮНЕСКО. |
§ 49. Продовжити роботу над дослідженням. |
|
|
56 |
|
Населення. Політична карта Євразії. |
§ 50. Скласти кросворд «Народи Євразії». |
|
|
57 |
|
Найбільші держави Європи. Зв’язки України з країнами Європи. |
§§ 51-52. Скласти кросворд «Європейські столиці». |
|
|
58 |
|
Найбільші держави Азії. Зв’язки України з країнами Азії. |
§ 53. Завершити дослідження: «Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі |
|
|
59 |
|
Урок-подорож «Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів». |
Повторити §§ 40-53. |
|
|
60 |
|
Узагальненнязнаньучнівза темою «Євразія».Контрольна робота. |
Повторити §§ 40-53. |
ТО7 |
|
Розділ V. ОКЕАНИ (6 годин) |
|||||
Тема 1.ТИХИЙ ОКЕАН (2 години) |
|||||
61 |
|
Географічне положення. Острови в Тихому океані, їхпоходження. Рельєф дна. Практична робота № 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану). |
§ 54. Випереджальне (окремим учням): підготувати повідомлення про унікальні організми Тихого океану. |
|
|
62 |
|
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси.Острови в Тихому океані, їх природні особливості. |
§ 55. Випереджальне: ознайомитися з картою Атлант |
|
|
Тема 2. АТЛАНТИЧНИЙ ОКЕАН (2 години) |
|||||
63 |
|
Географічне положення океану. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Практична робота № 12. Продовження |
§ 56. Повторити географічну номенклатуру Тихого та Атлантич. |
|
|
Тема 3. ІНДІЙСЬКИЙ ОКЕАН (1 година) |
|||||
64 |
|
Географічне положення океану. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Практична робота № 12 (продовження). |
§ 57.Випереджальне: підготувати повідомлення про географічні дослідження Північного Льодовитого океану. |
|
|
Тема 4. ПІВНІЧНИЙ ЛЬОДОВИТИЙ ОКЕАН (1 година) |
|||||
65 |
|
Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Практична робота № 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (закінчення). |
§ 59. Повторити географічну номенклатуру океанів. |
|
|
РозділVI. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ (3 години) |
|||||
Тема 1. ВИКОРИСТАННЯ ПРИРОДНИХ БАГАТСТВ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ (1 година) |
|||||
66 |
|
Природнібагатстваматериків та океанів, їхосновнівиди. Наслідкивикористанняресурсівлюдиною. Порушенняприродноїрівноваги. Антропогенніландшафти. |
§ 59. Дізнатися, які види господарської діяльності поширені у вашій місцевості? Об’єднатися у групи, розпочати роботу над дослідженням: «Шляхи розв’язування екологічних проблем». |
|
|
Тема 2. ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ (2 години) |
|||||
67 |
|
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язуванні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи. |
§ 60. Завершити роботу над дослідженням: «Шляхи розв’язування екологічних проблем», запропонуйте результати роботи групи у вигляді доповіді з мультимедійним супроводом. |
|
|
68 |
|
Конференція «Шляхи розв’язування екологічних проблем» (за результатами досліджень). Узагальненнязнаньучнівза темою «Вступ» та розділами «Океани» та «Впливлюдини на природу материків і океанів». |
Повторити §§ 59-60. |
ТО8 |
|
69 |
|
Урок-подорож материками та океанами. |
Повторити §§ 1-60. |
|
|
70 |
|
Повторення вивченого |
|
|
|