Календарне планування з географії 8 клас для дітей з інтелектуальними порушеннями

Про матеріал
Календарне планування з географії 8 клас для дітей з інтелектуальними порушеннями. 68 год./рік, 2 год./тиждень.
Перегляд файлу

Календарне планування

Географія

 8 клас

68 год., 2 год. на тиждень

Складено за навчальною програмою  для 6-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів  для розумово відсталих дітей. Укладачі:

 Одинченко Л.К., Скиба Т.Ю. Київ - 2015

Дата

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учнів

Тема 1. Повторення (2 год.)

 

1

 

Земна куля, теплові пояси.

- знає про форму Землі, теплові пояси та їх розташування на земній кулі; призначення фізичної карти й карти природних зон;

  •    називає природні зони; 
  •    за допомогою вчителя та опорою на схему пояснює особливості розташування природних зон на поверхні Землі;
  •    має уявлення про позначення умовними кольорами природних зон на карті;
  •    показує кордони теплових поясів на глобусі і карті; межі природних зон на карті природних зон.

2

 

Фізична карта і карта природних зон.

Тема 2. Загальні відомості про Землю, Сонце, Місяць (7 год.)

3

 

Поняття про Всесвіт. Планети.

 

- знає елементарні відомості про Всесвіт, планети, супутники планет, Сонце його розміри порівняно із Землею; відомості про Землю як планету; Місяць як супутник Землі; розподіл на земній поверхні води й суходолу;

- розповідає про значення Сонця для життя на Землі; значення запусків у космос штучних супутників та польотів людей на космічних кораблях;

  •    має уявлення про затемнення Сонця і Місяця, взаємне розташування Сонця, Землі й Місяця під час сонячних і місячних затемнень;
  •    за допомогою вчителя та опорою на схему пояснює причини зміни дня і ночі, зміни пір року;
  •    виконує елементарні схематичні малюнки;

 

4

 

Сонце, його розміри порівняно із Землею. Значення Сонця для життя на Землі. 

 

5

 

Земля – планета. Розподіл води і суходолу на Землі.

6

 

Обертання Землі навколо своєї осі і навколо Сонця. Зміна дня і ночі. Зміни пір року.

Практична робота №1. Вправи з телурієм.

7

 

Супутники планет. Місяць – супутник Землі. Затемнення Сонця і  Місяця. Штучні супутники Землі. Польоти людини в космос.

8

 

Практична робота №2. Виготовлення моделі Сонця, Землі, місяця із пластиліну (картону) для встановлення співвідношення розмірів.

Практична робота №3. Виконання в зошитах з географії малюнків руху Землі навколо Сонця

9

 

Узагальнення  з тем «Повторення», «Загальні відомості про Землю, Сонце, Місяць»

Тема 3. Географія материків і океанів (короткий огляд). Вступ. (2 год.)

10

 

Що вивчає географія материків. Поняття “материк”, умовність поняття “частина світу”.

 

  •     знає про мету вивчення географії материків і океанів, розташування материків і океанів на глобусі та фізичній карті півкуль;
  •    називає материки, океани;
  •    знаходить і  показує материки, океани на глобусі та карті півкуль;
  •    відрізняє материк від частини світу;

 

11

 

Материки й океани на глобусі та фізичній карті півкуль.

Практична робота №4. Робота з глобусом та фізичною картою півкуль.

Тема 4. Океани (5 год.)

 

12

 

Тихий океан. Господарське значення. Судноплавство.

 

  •     знає про особливості географічного положення океанів;
  •     розповідає про природні умови та господарське значення океанів, судноплавство;
  •    за допомогою вчителя знаходить і  показує океани на фізичній карті півкуль;
  •    за допомогою вчителя та опорою на схему складає стислий опис океану, що вивчається;

 

13

 

Атлантичний океан. Господарське значення. Судноплавство.

 

14

 

Індійський океан. Господарське значення. Судноплавство.  

 

15

 

Північний Льодовитий океан. Господарське значення. Судноплавство. 

Практична робота № 5. Позначення океанів на контурній карті півкуль.

16

 

Узагальнення  з тем «Географія материків і океанів (короткий огляд)». «Океани»

Тема 5. Африка (5 год.)

 

17

 

Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови та півострови. Особливості рельєфу.

Практична робота № 6. Позначення на контурній карті океанів і морів (Середземне, Червоне), острову Мадагаскар, півострову Сомалі, пустелі Сахара, найбільших річок (Ніл, Конго, Нігер), гір (Атлаські), вивчених держав.

 

  •     знає про особливості географічного положення, контурів берегів Африки;
  •     складає з опорою на план опис географічного положення Африки за фізичною картою півкуль;
  •     з опорою на картографічну і ілюстративну наочність розповідає про особливості рельєфу, природних умов материка, основне населення та держави;
  •     називає типових представників рослинного і тваринного світу Африки;
  •    за навідними питаннями вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки між кліматом, рослинним і тваринним світом;
  •    за допомогою вчителя знаходить і показує на картах (фізична карта півкуль, політична карта світу)  географічні об’єкти, передбачені програмою, наносить їх назви на контурну карту;

 

 

18

 

Загальні риси клімату.

 

19

 

Води суходолу.

Практична робота № 6 (продовження).

20

 

Своєрідність рослинного та тваринного світу.

Практична робота № 7. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу.

21

 

Населення. Держави (Конго, Алжир, Єгипет, Ефіопія, Нігерія, Південна Африка - за вибором вчителя) та їх столиці.

 Практична робота № 6 (закінчення).

Тема 6. Австралія (6 год.)

 

22

 

Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови та півострови. Особливості рельєфу.

Практична робота № 8. Позначення на контурній карті морів (Коралове, Арафурське, Тиморське), острова Нова Гвінея,  Великої Піщаної пустелі, річки Муррей,  міста Канберра.

 

  •     знає про особливості географічного положення, контурів берегів Австралії;
  •     складає з опорою на план опис географічного положення Австралії за фізичною картою півкуль;
  •     з опорою на картографічну і ілюстративну наочність розповідає про особливості рельєфу, природних умов материка та основне населення;
  •     називає типових представників рослинного і тваринного світу Австралії;
  •    за навідними питаннями вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки між кліматом, рослинним і тваринним світом;
  •    за допомогою вчителя знаходить і показує на картах (фізична карта півкуль, політична карта світу)  географічні об’єкти, передбачені програмою, наносить їх назви на контурну карту;

 

23

 

Загальні риси клімату.

 

24

 

Води суходолу.

Практична робота № 8 (продовження).

25

 

Своєрідність рослинного та тваринного світу.

Практична робота № 9. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу.

26

 

Населення Австралії. Австралія – країна-материк. Міста: Канберра, Сідней, Мельбурн.

Практична робота № 8 (закінчення).

27

 

Контрольна робота № 1.

Тема 7. Антарктида (3 год.)

 

28

 

Географічне положення, океани і моря, острови.

Практична робота № 10. Позначення материка на контурній карті.

 

  •     знає про особливості географічного положення, контурів берегів Антарктиди;
  •     складає з опорою на план опис географічного положення Антарктиди за фізичною картою півкуль;
  •     з опорою на картографічну і ілюстративну наочність розповідає про особливості природних умов материка, відкриття та вивчення Антарктиди полярними експедиціями;
  •     називає типових представників рослинного і тваринного світу Антарктиди;
  •     за навідними питаннями вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки між кліматом, рослинним і тваринним світом;
  •     за допомогою вчителя знаходить і показує материк на глобусі та фізичній карті півкуль;

 

29

 

Відкриття та вивчення Антарктиди полярними експедиціями. Українська дослідна станція «Академік Вернадський».

30

 

Особливості природи Антарктиди.

Практична робота № 11. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу.

 

Тема 8. Північна Америка (6 год.)

 

31

 

Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови та півострови. Особливості рельєфу.

Практична робота № 12. Позначення на контурній карті морів (Карибське), заток (Гудзонова,  Мексиканська), островів  (Гренландія, Куба), півостровів (Аляска, Флорида, Каліфорнія), гір (Кордильєри), найбільших річок (Міссісіпі, Міссурі), Великих озер, вивчених держав.

 

  •     знає про особливості географічного положення, контурів берегів Північної Америки;
  •     складає з опорою на план опис географічного положення Північної Америки за фізичною картою півкуль;
  •     з опорою на картографічну і ілюстративну наочність розповідає про особливості рельєфу, природних умов материка, основне населення та держави;
  •     називає типових представників рослинного і тваринного світу материка;
  •    за навідними питаннями вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки між кліматом, рослинним і тваринним світом;
  •    за допомогою вчителя знаходить і показує на картах (фізична карта півкуль, політична карта світу)  географічні об’єкти, передбачені програмою, наносить їх назви на контурну карту;

 

32

 

Загальні риси клімату.

 

33

 

Води суходолу.

Практична робота № 12 (продовження).

34

 

Своєрідність рослинного та тваринного світу.

Практична робота № 13. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу.

35

 

Населення. Держави (США, Канада, Мексика, Куба) та їх столиці.

Практична робота № 12 (закінчення).

36

 

Узагальнення  з тем «Антарктида», «Північна Америка»

 

Тема 9. Південна Америка (6 год.)

 

37

 

Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови та півострови. Особливості рельєфу.

Практична робота № 14. Позначення на контурній карті Панамського перешийка, Магелланової  протоки, острову Вогняна Земля, гір (Анди), Амазонської низовини,  найбільших річок (Амазонка), вивчених держав.

 

  •     знає про особливості географічного положення, контурів берегів Південної Америки;
  •     складає з опорою на план опис географічного положення Південної Америки за фізичною картою півкуль;
  •     з опорою на картографічну і ілюстративну наочність розповідає про особливості рельєфу, природних умов материка, основне населення та держави;
  •     називає типових представників рослинного і тваринного світу материка;
  •    за навідними питаннями вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки між кліматом, рослинним і тваринним світом;
  •    за допомогою вчителя знаходить і показує на картах (фізична карта півкуль, політична карта світу)  географічні об’єкти, передбачені програмою, наносить їх назви на контурну карту;

 

38

 

Загальні риси клімату.

 

39

 

Води суходолу.

Практична робота № 14 (продовження).

40

 

Своєрідність рослинного та тваринного світу.

Практична робота № 15. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу.

41

 

Населення. Держави (Бразилія, Аргентина, Перу, Чилі – за вибором вчителя) та їх столиці.

Практична робота № 14 (закінчення).

 

42

 

Контрольна робота № 2.

Тема 10. Євразія (26 год.)

 

43

 

Євразія – найбільший материк земної кулі. Географічне положення, контури берегів. Розташування на материку двох частин світу.

Практична робота № 15. Проведення на контурній карті умовної межи між Європою та Азією.

- визначає за фізичною картою півкуль особливості географічного положення материка Євразія, контури берегів,

- складає з опорою на план опис географічного положення Євразії за фізичною картою півкуль;

- знає про розташування на материку Євразії двох частин світу – Європи й Азії; назви країн Європи й Азії, що вивчаються, їх положення на материку;

- з опорою на картографічну і ілюстративну наочність розповідає про особливості рельєфу, природних умов Європи, Азії;  національний склад населення Європи, Азії, особливості культури та побуту народів Європи, Азії;

  •     називає типових представників рослинного і тваринного світу Євразії;
  •    за навідними питаннями вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки між кліматом, рослинним і тваринним світом;
  •    за допомогою вчителя знаходить і показує на картах (фізична карта півкуль, політична карта світу) географічні об’єкти, передбачені програмою, наносить їх назви на контурну карту.

 

44

 

Положення на карті. Океани і моря, найбільші острови та півострови.

Практична робота № 15. Позначення на контурній карті (за вибором вчителя):

  • морів (Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Норвезьке, Баренцове,  Біле, Жовте, Східнокитайське, Японське, Південнокитайське, Охотське);
  • островів (Британські, Ісландія, Курильські, Сахалін, Японські); півострови (Скандинавський, Балканський, Кримський, Апеннінський, Піренейський, Камчатка, Аравийський, Індостан, Індокитай, Корея); гір (Балкани, Альпи, Кавказ, Уральські, Памір, Тянь – Шань, Гімалаї).

45

 

Особливості рельєфу.

Практична робота № 15. Позначення на контурній карті (за вибором вчителя):

  • рівнин (Східноєвропейська, Західно – Сибірська, Велика Китайська);
  • пустель (Гоби, Каракум, Кизилкум).

 

46

 

Загальні риси клімату.

47

 

Води суходолу: річки, озера. 

Практична робота № 15. Позначення на контурній карті (за вибором вчителя):

  • річок (Волга, Дніпро, Дунай, Дон, Вісла, Ельба, Об, Єнісей, Лена,  Хуанхе, Янцзи, Інд, Ганг);
  • озер (Байкал, Каспійське).

48

 

Своєрідність рослинного та тваринного світу.

49

 

Населення. Культура та побут народів Європи .

50

 

Країни Західної Європи (Франція, Великобританія, Німеччина, Італія, Іспанія, Греція - за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

 

51

 

52

 

Країни Центральної Європи (Угорщина, Польща, Румунія, Чехія, Австрія, Словакія, Болгарія - за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

53

 

54

 

Країни Східної Європи (Білорусь, Молдова, Росія, країни Балтії – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

Практична робота № 15. Позначення на контурній карті (за вибором вчителя):

  • назв вивчених держав Євразії.

 

55

 

Практична робота № 17. Фронтальна та індивідуальна робота по заповненню таблиць (систематизація навчального матеріалу).

 

56

 

Культура та побут народів Азії.

 

57

 

Країни Південно-західної Азії (Грузія, Вірменія, Азербайджан, Туреччина, Іран – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

 

58

 

59

 

Країни Центральної Азії (Казахстан, Узбекистан, Туркменія, Таджикистан, Киргизстан – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

 

60

 

61

 

Країни Південної та Східної Азії (Китай, Японія, Індія, Корея, Монголія – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.

Практична робота № 15. Позначення на контурній карті (за вибором вчителя):

  • назв вивчених держав Євразії.

 

62

 

63

 

Практична робота № 18. Складання описів географічних об’єктів за планом ( на основі ілюстрації, тексту підручника, картографічних зображень).

64

 

Узагальнення з теми «Євразія»

65

 

Повторення вивченого за рік

66

 

Повторення вивченого за рік

67

 

Повторення вивченого за рік

68

 

Повторення вивченого за рік

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Планування
Інкл
Додано
18 липня 2019
Переглядів
4193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку