Календарне планування
Географія
8 клас
68 год., 2 год. на тиждень
Складено за навчальною програмою для 6-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей. Укладачі:
Одинченко Л.К., Скиба Т.Ю. Київ - 2015
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Навчальні досягнення учнів |
|
Тема 1. Повторення (2 год.)
|
||||
1 |
|
Земна куля, теплові пояси. |
- знає про форму Землі, теплові пояси та їх розташування на земній кулі; призначення фізичної карти й карти природних зон;
|
|
2 |
|
Фізична карта і карта природних зон. |
||
Тема 2. Загальні відомості про Землю, Сонце, Місяць (7 год.) |
||||
3 |
|
Поняття про Всесвіт. Планети.
|
- знає елементарні відомості про Всесвіт, планети, супутники планет, Сонце його розміри порівняно із Землею; відомості про Землю як планету; Місяць як супутник Землі; розподіл на земній поверхні води й суходолу; - розповідає про значення Сонця для життя на Землі; значення запусків у космос штучних супутників та польотів людей на космічних кораблях;
|
|
4 |
|
Сонце, його розміри порівняно із Землею. Значення Сонця для життя на Землі.
|
||
5 |
|
Земля – планета. Розподіл води і суходолу на Землі. |
||
6 |
|
Обертання Землі навколо своєї осі і навколо Сонця. Зміна дня і ночі. Зміни пір року. Практична робота №1. Вправи з телурієм. |
||
7 |
|
Супутники планет. Місяць – супутник Землі. Затемнення Сонця і Місяця. Штучні супутники Землі. Польоти людини в космос. |
||
8 |
|
Практична робота №2. Виготовлення моделі Сонця, Землі, місяця із пластиліну (картону) для встановлення співвідношення розмірів. Практична робота №3. Виконання в зошитах з географії малюнків руху Землі навколо Сонця |
||
9 |
|
Узагальнення з тем «Повторення», «Загальні відомості про Землю, Сонце, Місяць» |
||
Тема 3. Географія материків і океанів (короткий огляд). Вступ. (2 год.) |
||||
10 |
|
Що вивчає географія материків. Поняття “материк”, умовність поняття “частина світу”.
|
|
|
11 |
|
Материки й океани на глобусі та фізичній карті півкуль. Практична робота №4. Робота з глобусом та фізичною картою півкуль. |
||
Тема 4. Океани (5 год.)
|
||||
12 |
|
Тихий океан. Господарське значення. Судноплавство.
|
|
|
13 |
|
Атлантичний океан. Господарське значення. Судноплавство.
|
||
14 |
|
Індійський океан. Господарське значення. Судноплавство.
|
||
15 |
|
Північний Льодовитий океан. Господарське значення. Судноплавство. Практична робота № 5. Позначення океанів на контурній карті півкуль. |
||
16 |
|
Узагальнення з тем «Географія материків і океанів (короткий огляд)». «Океани» |
||
Тема 5. Африка (5 год.)
|
||||
17 |
|
Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови та півострови. Особливості рельєфу. Практична робота № 6. Позначення на контурній карті океанів і морів (Середземне, Червоне), острову Мадагаскар, півострову Сомалі, пустелі Сахара, найбільших річок (Ніл, Конго, Нігер), гір (Атлаські), вивчених держав.
|
|
|
18 |
|
Загальні риси клімату.
|
||
19 |
|
Води суходолу. Практична робота № 6 (продовження). |
||
20 |
|
Своєрідність рослинного та тваринного світу. Практична робота № 7. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу. |
||
21 |
|
Населення. Держави (Конго, Алжир, Єгипет, Ефіопія, Нігерія, Південна Африка - за вибором вчителя) та їх столиці. Практична робота № 6 (закінчення). |
||
Тема 6. Австралія (6 год.)
|
||||
22 |
|
Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови та півострови. Особливості рельєфу. Практична робота № 8. Позначення на контурній карті морів (Коралове, Арафурське, Тиморське), острова Нова Гвінея, Великої Піщаної пустелі, річки Муррей, міста Канберра.
|
|
|
23 |
|
Загальні риси клімату.
|
||
24 |
|
Води суходолу. Практична робота № 8 (продовження). |
||
25 |
|
Своєрідність рослинного та тваринного світу. Практична робота № 9. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу. |
||
26 |
|
Населення Австралії. Австралія – країна-материк. Міста: Канберра, Сідней, Мельбурн. Практична робота № 8 (закінчення). |
||
27 |
|
Контрольна робота № 1. |
||
Тема 7. Антарктида (3 год.)
|
||||
28 |
|
Географічне положення, океани і моря, острови. Практична робота № 10. Позначення материка на контурній карті.
|
|
|
29 |
|
Відкриття та вивчення Антарктиди полярними експедиціями. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». |
||
30 |
|
Особливості природи Антарктиди. Практична робота № 11. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу.
|
||
Тема 8. Північна Америка (6 год.)
|
||||
31 |
|
Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови та півострови. Особливості рельєфу. Практична робота № 12. Позначення на контурній карті морів (Карибське), заток (Гудзонова, Мексиканська), островів (Гренландія, Куба), півостровів (Аляска, Флорида, Каліфорнія), гір (Кордильєри), найбільших річок (Міссісіпі, Міссурі), Великих озер, вивчених держав.
|
|
|
32 |
|
Загальні риси клімату.
|
||
33 |
|
Води суходолу. Практична робота № 12 (продовження). |
||
34 |
|
Своєрідність рослинного та тваринного світу. Практична робота № 13. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу. |
||
35 |
|
Населення. Держави (США, Канада, Мексика, Куба) та їх столиці. Практична робота № 12 (закінчення). |
||
36 |
|
Узагальнення з тем «Антарктида», «Північна Америка»
|
||
Тема 9. Південна Америка (6 год.)
|
||||
37 |
|
Географічне положення, контури берегів, океани і моря, острови та півострови. Особливості рельєфу. Практична робота № 14. Позначення на контурній карті Панамського перешийка, Магелланової протоки, острову Вогняна Земля, гір (Анди), Амазонської низовини, найбільших річок (Амазонка), вивчених держав.
|
|
|
38 |
|
Загальні риси клімату.
|
||
39 |
|
Води суходолу. Практична робота № 14 (продовження). |
||
40 |
|
Своєрідність рослинного та тваринного світу. Практична робота № 15. Записи в зошиту назв найбільш типових представників рослинного та тваринного світу. |
||
41 |
|
Населення. Держави (Бразилія, Аргентина, Перу, Чилі – за вибором вчителя) та їх столиці. Практична робота № 14 (закінчення).
|
||
42 |
|
Контрольна робота № 2. |
||
Тема 10. Євразія (26 год.)
|
||||
43 |
|
Євразія – найбільший материк земної кулі. Географічне положення, контури берегів. Розташування на материку двох частин світу. Практична робота № 15. Проведення на контурній карті умовної межи між Європою та Азією. |
- визначає за фізичною картою півкуль особливості географічного положення материка Євразія, контури берегів, - складає з опорою на план опис географічного положення Євразії за фізичною картою півкуль; - знає про розташування на материку Євразії двох частин світу – Європи й Азії; назви країн Європи й Азії, що вивчаються, їх положення на материку; - з опорою на картографічну і ілюстративну наочність розповідає про особливості рельєфу, природних умов Європи, Азії; національний склад населення Європи, Азії, особливості культури та побуту народів Європи, Азії;
|
|
44 |
|
Положення на карті. Океани і моря, найбільші острови та півострови. Практична робота № 15. Позначення на контурній карті (за вибором вчителя):
|
||
45 |
|
Особливості рельєфу. Практична робота № 15. Позначення на контурній карті (за вибором вчителя):
|
||
46 |
|
Загальні риси клімату. |
||
47 |
|
Води суходолу: річки, озера. Практична робота № 15. Позначення на контурній карті (за вибором вчителя):
|
||
48 |
|
Своєрідність рослинного та тваринного світу. |
||
49 |
|
Населення. Культура та побут народів Європи . |
||
50 |
|
Країни Західної Європи (Франція, Великобританія, Німеччина, Італія, Іспанія, Греція - за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.
|
||
51 |
|
|||
52 |
|
Країни Центральної Європи (Угорщина, Польща, Румунія, Чехія, Австрія, Словакія, Болгарія - за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста. |
||
53 |
|
|||
54 |
|
Країни Східної Європи (Білорусь, Молдова, Росія, країни Балтії – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста. Практична робота № 15. Позначення на контурній карті (за вибором вчителя):
|
||
55 |
|
Практична робота № 17. Фронтальна та індивідуальна робота по заповненню таблиць (систематизація навчального матеріалу).
|
||
56 |
|
Культура та побут народів Азії.
|
||
57 |
|
Країни Південно-західної Азії (Грузія, Вірменія, Азербайджан, Туреччина, Іран – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.
|
||
58 |
|
|||
59 |
|
Країни Центральної Азії (Казахстан, Узбекистан, Туркменія, Таджикистан, Киргизстан – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста.
|
||
60 |
|
|||
61 |
|
Країни Південної та Східної Азії (Китай, Японія, Індія, Корея, Монголія – за вибором вчителя). Географічне положення. Основне населення. Столиці. Великі міста. Практична робота № 15. Позначення на контурній карті (за вибором вчителя):
|
||
62 |
|
|||
63 |
|
Практична робота № 18. Складання описів географічних об’єктів за планом ( на основі ілюстрації, тексту підручника, картографічних зображень). |
||
64 |
|
Узагальнення з теми «Євразія» |
||
65 |
|
Повторення вивченого за рік |
||
66 |
|
Повторення вивченого за рік |
||
67 |
|
Повторення вивченого за рік |
||
68 |
|
Повторення вивченого за рік |
||